Home Blog Page 120

Ομολογία Εθνικής Μειοδοσίας από τη διευθύντρια του ΕΛΙΑΜΕΠ!

0

Αδιανόητη δήλωση! Παρομοιάζουν την εθνική μας κυριαρχία με… πατάτες στη λαϊκή!

H κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι έτοιμη για παραχωρήσεις της εθνικής μας κυριαρχίας και μετά την ντροπιαστική συνέντευξη Γεραπετρίτη και τη «βόμβα» του Ερντογάν για δρομολόγηση του ελληνοτουρκικού διαλόγου, οι δηλώσεις της διευθύντριας του ΕΛΙΑΜΕΠ στο κρατικό μέσο της ΕΡΤ, έρχονται να επιβεβαιώσουν την εθνική μειοδοσία!

Όπως αποκάλυψε (Δευτέρα 14/10) στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ η διευθύντρια του ΕΛΙΑΜΕΠ, Μαρία Γαβουνέλη, η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν πρόκειται να διαπραγματευθεί μόνο την ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα, αλλά ακόμα και τα χωρικά ύδατα της Ελλάδας! Γεγονός αδιανόητο, αφού η αιγιαλίτιδα ζώνη είναι ο σκληρός πυρήνας εθνικής κυριαρχίας μίας χώρας.

Αυτό όμως που προκαλεί θυμηδία, είναι η παρομοίωση της εθνικής μας κυριαρχίας με… τις «πατάτες στη λαϊκή», όπως χαρακτηριστικά είπε η διευθύντρια του ΕΛΙΑΜΕΠ, την οποία θα πρέπει να παζαρέψουμε με παρόμοιο τρόπο…

Χαρακτηριστική ήταν η αντίδραση του παρουσιαστή, ο οποίος απόρησε στο σχόλιο της κ. Γαβουνέλη ότι είναι λογικό να διαπραγματευτούμε την αιγιαλίτιδα ζώνη, με την ίδια να του απαντάει «είναι λογική της οποιασδήποτε διαπραγμάτευσης είτε… αγοράζουμε πατάτες(!) στη λαϊκή, είτε φτιάχνουμε την αιγιαλίτιδα…»!

Όταν αυτή η αποκάλυψη γίνεται στην κρατική τηλεόραση, αποκτά τη διάσταση της ομολογίας μία ασύλληπτης προδοσίας εις βάρος της Ελλάδας…

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΤΟ ΚΛΙΜΑ

Υπενθυμίζεται ότι την ίδια ώρα πληθαίνουν οι διαρροές που προετοιμάζουν το κλίμα για οριστική εγκατάλειψη των 12 ν.μ., αλλά ακόμα και της ύστατης κόκκινης γραμμής για το γενικό κανόνα των 6 ν.μ.

Σημειώνεται ότι η «Hürriyet» σε δημοσίευμά της αποκάλυψε, ότι ο Φιντάν στη συνάντηση με τον Γεραπετρίτη θα απαιτήσει λύση πακέτο για το Αιγαίο, με θέματα και για την κυριαρχία στα νησιά, το FIR κ.λπ., ενώ θα καλέσει την Ελλάδα σε διαφορετική περίπτωση να άρει τις αντιρρήσεις της για την προσφυγή στη Χάγη. Παράλληλα, ο Ερντογάν έκανε λόγο για συμφωνία με τον Μητσοτάκη να βρεθεί λύση, προϊδεάζοντας ότι ο Φιντάν «θα μεταβεί στην Ελλάδα και θα έχει συνομιλίες για τα θέματα αυτά», σημειώνοντας ότι οι δύο χώρες μπορούν να βρουν λύση και να αφήσουν πίσω τα προβλήματα, ενώ υποστήριξε ότι η Τουρκία είναι αποφασισμένη να προστατεύσει τα δικαιώματά της μέχρι τέλους!

Δείτε το βίντεο ΕΔΩ: www.newsbreak.gr/politiki/735013/omologia-ethnikis-meiodosias-apo-tin-dieythyntria-toy-eliamep/

Αθωώθηκαν για παραβίαση των όρων της καραντίνας

0

Ιστορική δικαστική απόφαση και πανηγυρική δικαίωση των κατηγορουμένων ◘ Το δικαστήριο δέχτηκε ότι οι… ασυμπτωματικοί ΔΕΝ μεταδίδουν!

Μπορεί να έχουν περάσει 4,5 χρόνια από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού το Μάρτιο του 2020, όμως η… σκόνη που άφησε πίσω της εκείνη η περίοδος δε λέει να κοπάσει – και ίσως περάσει ακόμα καιρός μέχρι αυτό να συμβεί…
Αν και τότε, σχεδόν τα πάντα που μας έλεγαν οι κυβερνήσεις τα θεωρούσαμε σωστά (ένεκα και του φόβου του ιού) και τα δεχόμασταν χωρίς σκέψη, τελικά πολλά από αυτά αποδείχτηκαν εντελώς λάθος. Το αν αυτό συνέβη από άγνοια ή εσκεμμένα, αυτό θα το καταγράψει εντέλει ο ιστορικός του μέλλοντος, αν και επί του παρόντος, οι πολίτες του κόσμου ολοένα και περισσότεροι αντιλαμβάνονται, ότι κάτι εκείνη την περίοδο δεν πήγε καλά…
Μετά λοιπόν από δικαστικές αποφάσεις στις ΗΠΑ, στον Καναδά, αλλά και σε πολλά άλλα κράτη του κόσμου, που δικαιώνονται πολίτες που κατηγορήθηκαν εκείνη την περίοδο για «παραβατική» συμπεριφορά, ήρθε και η σειρά της Ελλάδας να δικαιώσει πολίτες της. 

Μετά το σβήσιμο λοιπόν των προστίμων στην Ελλάδα, που είχαν επιβληθεί σε άτομα άνω των 60 ετών για τον κορωνοϊό, σειρά παίρνουν τα δικαστήρια, τα οποία αθωώνουν πολίτες που είχαν κατηγορηθεί ότι παραβίασαν τα μέτρα και τους όρους της καραντίνας το Σεπτέμβριο του 2020.

Η πρώτη περίπτωση αθώωσης έλαβε χώρα πρόσφατα στα δικαστήρια της Ευέλπιδων, και συγκεκριμένα τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024, όπως γνωστοποίησε ο δικηγόρος Γιώργος Μπαρτζώκης, που χειρίστηκε την υπόθεση τριών πολιτών του πολυδύναμου κέντρου αστέγων του Δήμου Αθηναίων, οι οποίοι είχαν κατηγορηθεί πως είχαν «σπάσει» την καραντίνα, φεύγοντας από τα δωμάτια τους.

Το μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών αθώωσε πανηγυρικά και τους τρεις κατηγορούμενους, με την έδρα να αποδέχεται τα λεγόμενα του δικηγόρου τους, ότι οι ασυμπτωματικοί – όπως ήταν οι συγκεκριμένοι εντολείς του – δεν έχουν τη δυνατότητα να μεταδώσουν τον ιό!!!

Αρκεί μόνο να σκεφτούμε, ότι οι αποφάσεις σε όλο τον κόσμο, εκείνους τους πρώτους μήνες της πανδημίας, για τα περιβόητα κλεισίματα (lockdown), τα οποία ήταν για το «καλό μας», βασίστηκαν σε μεγάλο ποσοστό στη θεωρία των «ασυμπτωματικών», εφόσον υποτίθεται ότι δε γνωρίζαμε ποιος φέρει ή όχι τον ιό, κι έτσι δεν ήμασταν σε θέση να ξεχωρίσουμε ποιος μεταδίδει και ποιος όχι. Κι όμως, το δικαστήριο στην Ελλάδα δέχτηκε ότι… τελικά, ΟΙ ΑΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΜΕΤΑΔΙΔΟΥΝ!!! Τελικά… αδίκως φοβόμασταν τους ασυμπτωματικούς. Αλλά μετά την απομάκρυνση από το ταμείο…

Δείτε το ρεπορτάζ και τις δηλώσεις του δικηγόρου κ. Γ. Μπαρτζώκη ΕΔΩ:
www.zougla.gr/greece/athoothikan-gia-paraviasi-ton-oron-tis-karantinas/

Ανάμεσα σε πολυτελή Airbnb και ερείπια: Οι ενοικιαστές του Μόντρεαλ παλεύουν με ποντίκια, μούχλα και κινδύνους πυρκαγιάς

0

Καθώς οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις ανθούν, οι κάτοικοι βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε ένα γραφειοκρατικό χάος, αγωνιζόμενοι να επιβιώσουν σε κτήρια γεμάτα κινδύνους και εγκατάλειψη

Στο κέντρο του Μόντρεαλ, οι κάτοικοι ενός παλιού κτηρίου βρίσκονται αντιμέτωποι με επικίνδυνες συνθήκες διαβίωσης, ενώ οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις τύπου Airbnb ανθίζουν δίπλα τους. Η κατάσταση τους θυμίζει έντονα την πυρκαγιά που ξέσπασε πέρυσι σε κτήριο στην Παλιά Πόλη του Μόντρεαλ, που στοίχισε τη ζωή σε επτά άτομα. Παρά τα παράπονα και τις ανησυχίες τους για την ασφάλεια, η κατάσταση συνεχίζεται χωρίς να υπάρχουν ουσιαστικές βελτιώσεις από την πλευρά του ιδιοκτήτη του κτηρίου.

Οι ένοικοι του κτηρίου διαμαρτύρονται για τη μετατροπή διαμερισμάτων σε τουριστικές μονάδες, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν σειρά σοβαρών προβλημάτων. Σε ένα κτήριο γεμάτο υγρασία, μούχλα, διαρροές σωλήνων και ποντίκια, η καθημερινή ζωή των ενοίκων γίνεται όλο και πιο δύσκολη, με τις συνθήκες να επιδεινώνονται από τις συνεχιζόμενες κατασκευές. Σύμφωνα με τις αναφορές της Πυροσβεστικής του Μόντρεαλ, το κτήριο δεν πληροί τις προδιαγραφές πυρασφάλειας, ενώ οι δημοτικές αρχές έχουν επίσης επισημάνει προβλήματα υγιεινής.

Η ιστορία αυτή είναι κοινή για πολλούς κατοίκους του Μόντρεαλ, που ζουν σε κτήρια τα οποία μετατρέπονται σε βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις. Οι ενοικιαστές υποστηρίζουν ότι η αυξημένη κίνηση επισκεπτών επιδεινώνει τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα, ενώ η αδιαφορία των ιδιοκτητών για την ασφάλεια και την υγιεινή τους, οδηγεί σε ανασφάλεια και απογοήτευση.

Ένα από τα κύρια ζητήματα που αντιμετωπίζουν είναι οι βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις που πραγματοποιούνται χωρίς τα απαραίτητα έγγραφα και άδειες. Οι αναφορές των ενοικιαστών αποκαλύπτουν ότι διαμερίσματα χωρίς παράθυρα χρησιμοποιούνται ως υπνοδωμάτια, ενώ οι επισκέπτες φιλοξενούνται σε χώρους που δεν πληρούν τα κριτήρια υγιεινής και ασφάλειας. Παρά τις καταγγελίες τους προς διάφορες κυβερνητικές υπηρεσίες, οι βελτιώσεις στο κτήριο παραμένουν ελάχιστες και προσωρινές.

Ένας κάτοικος που μένει στο κτήριο από το 2020 δήλωσε ότι έχει αναφέρει πολλές φορές τις ανησυχίες του σχετικά με τις κατασκευές και τις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις στην Airbnb, στη Régie du bâtiment du Québec και στις δημοτικές αρχές, αλλά τα προβλήματα συνεχίζονται. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Μόντρεαλ έχει επιβάλει χιλιάδες δολάρια σε πρόστιμα στον ιδιοκτήτη του κτηρίου για παραβάσεις πυρασφάλειας, ενώ οι δημοτικές αρχές έχουν επίσης απειλήσει με πρόστιμα για την κακή συντήρηση του κτηρίου.

Τα προβλήματα δε σταματούν εδώ. Η δημοτική αρχή αναφέρει, ότι παρότι έχουν εκδοθεί άδειες για τέσσερις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις στο κτήριο, τουλάχιστον πέντε μονάδες έχουν διαφημιστεί στην Airbnb. Οι ενοικιαστές μοιράστηκαν με δημοσιογράφους φωτογραφίες των διαμερισμάτων και καταχωρήσεις στην πλατφόρμα που προβάλλουν ανακαινισμένους χώρους και τη «μποέμ» ατμόσφαιρα του κτηρίου, κρύβοντας όμως την πραγματική εικόνα των συνθηκών διαβίωσης των μόνιμων κατοίκων.

Οι κατασκευές στο κτήριο, που πραγματοποιούνται συχνά χωρίς τις απαραίτητες άδειες, έχουν δημιουργήσει προβλήματα, όπως διαρροές νερού και πτώση συντριμμιών από τα ταβάνια. Οι ενοικιαστές δηλώνουν ότι οι εργασίες συνεχίζονται ακόμη και κατά τη διάρκεια της νύχτας και των Σαββατοκύριακων, καθιστώντας δύσκολη την καθημερινή τους ζωή. Μία ενοικιάστρια μάλιστα ανέφερε ότι ένιωθε ασφαλής στο κτήριο παλιότερα, αλλά πλέον η κατάσταση έχει γίνει αφόρητη, καθώς τα προβλήματα συνεχίζουν να παραμένουν.

Η δημοτική αρχή του Μόντρεαλ διερευνά επίσης πιθανές παράνομες βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις στο κτήριο, αλλά όπως σημειώνει εκπρόσωπος της, η διαδικασία επιβολής ευθυνών στους ιδιοκτήτες είναι συχνά αργή και συνήθως καταλήγει στην επιβολή προστίμων. Πολλοί ιδιοκτήτες μπορούν να πληρώνουν εύκολα αυτά τα πρόστιμα και να συνεχίζουν να λειτουργούν τις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις, καθώς τα κέρδη τους από αυτές είναι σημαντικά.

Οι ενοικιαστές συνεχίζουν να αγωνίζονται για την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής τους, αλλά βρίσκονται μπροστά σε ένα δαιδαλώδες γραφειοκρατικό σύστημα, που περιλαμβάνει διάφορες κυβερνητικές υπηρεσίες, οι οποίες έχουν την ευθύνη για διαφορετικές πτυχές της λειτουργίας του κτηρίου.

Το Régie du bâtiment du Québec είναι υπεύθυνο για τη διασφάλιση της συμβατότητας του κτηρίου με τους κανονισμούς οικοδομής, ενώ η πόλη έχει την ευθύνη για την πυρασφάλεια και τις απαιτήσεις δημοτικής κατοικίας. Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο περίπλοκη με την εμπλοκή των επαρχιακών και δημοτικών αρχών, καθώς και της Corporation de l’industrie touristique du Québec, που είναι υπεύθυνη για τις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις.

Η κατάσταση αυτή αποδεικνύει ότι υπάρχουν «πάρα πολλοί υπεύθυνοι χωρίς να υπάρχει ουσιαστική δράση», όπως σχολιάζει ένας ειδικός στον τομέα της αστικής διακυβέρνησης από το Πανεπιστήμιο McGill. Οι ενοικιαστές υποστηρίζουν ότι οι ιδιοκτήτες των κτηρίων βασίζονται στην αδυναμία των αρχών να επιβάλλουν τις κανονιστικές διατάξεις, ενώ συνεχίζουν να προωθούν τις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις παρά τα προβλήματα.

Παρά τις δυσκολίες, οι ενοικιαστές συνεχίζουν να μάχονται για τη διατήρηση του κτηρίου ως κατοικία εργαζόμενων καλλιτεχνών, όπως ήταν για δεκαετίες. Ωστόσο, το μέλλον τους παραμένει αβέβαιο, καθώς οι πιέσεις για αυξήσεις ενοικίων και οι συνεχιζόμενες βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες διαβίωσης. Το κτήριο, που άλλοτε φιλοξενούσε δημιουργικές και καλλιτεχνικές ψυχές, πλέον κινδυνεύει να μετατραπεί σε ένα τουριστικό «εμπόρευμα» με μόνο σκοπό το κέρδος.

Διπλωματική σύγκρουση Καναδά – Ινδίας

0

για τη δολοφονία Ινδού αντιφρονούντα

Ο Καναδάς απέλασε τη Δευτέρα 14/10 έξι Ινδούς διπλωμάτες, συμπεριλαμβανομένου του ύπατου αρμοστή (πρέσβη), καθώς συνδέθηκαν με τη δολοφονία ενός αυτονομιστή ηγέτη των Σιχ και υποστήριξαν μια ευρύτερη προσπάθεια στοχοποίησης Ινδών αντιφρονούντων στον Καναδά, σύμφωνα με δημοσίευμα του Euractiv.com & του Reuters.

Η Ινδία απάντησε στην πράξη του Καναδά, διατάσσοντας την απέλαση έξι υψηλόβαθμων Καναδών διπλωματών, συμπεριλαμβανομένου του εκτελούντος χρέη ύπατου αρμοστή, και δήλωσε ότι απέσυρε τον απεσταλμένο της από τον Καναδά, διαψεύδοντας τη δήλωση του Καναδά περί απέλασης.

Η διπλωματική διένεξη αποτελεί σημαντική επιδείνωση των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών της Κοινοπολιτείας. Οι δεσμοί έχουν ήδη φθαρεί από πέρυσι, που ο Καναδός πρωθυπουργός Τζάστιν Τρουντό δήλωσε ότι είχε στοιχεία που συνδέουν Ινδούς πράκτορες με τη δολοφονία του ηγέτη των Σιχ, Χαρντίπ Σινγκ Νιτζάρ, σε καναδικό έδαφος.

Η κυβέρνηση έχει τώρα «σαφείς και αδιάσειστες αποδείξεις ότι πράκτορες της κυβέρνησης της Ινδίας έχουν εμπλακεί και συνεχίζουν να εμπλέκονται σε δραστηριότητες που συνιστούν σημαντική απειλή για τη δημόσια ασφάλεια», δήλωσε ο Τρουντό σε συνέντευξη Τύπου. Οι δραστηριότητες αυτές αφορούσαν μυστικές τεχνικές συλλογής πληροφοριών, καταναγκαστική συμπεριφορά, στοχοποίηση Καναδών της Νότιας Ασίας και συμμετοχή σε πάνω από δώδεκα απειλητικές και βίαιες πράξεις, συμπεριλαμβανομένης της δολοφονίας, είπε ο Τρουντό. «Αυτό είναι απαράδεκτο», σημείωσε ο καναδός πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι η Ινδία διέπραξε ένα θεμελιώδες λάθος με την εμπλοκή της σε εγκληματικές δραστηριότητες στον Καναδά.

Η Ινδία αρνείται εδώ και καιρό τις κατηγορίες του Τρουντό. Τη Δευτέρα 14/10, απέρριψε την κίνηση του Καναδά σχετικά με την έρευνα και κατηγόρησε τον Τρουντό ότι επιδιώκει μια «πολιτική ατζέντα».

Η Βασιλική Καναδική Έφιππη Αστυνομία δήλωσε νωρίτερα σε συνέντευξη Τύπου, ότι «η κυβέρνηση της Ινδίας είχε αναλάβει μια ευρεία εκστρατεία κατά των Ινδών αντιφρονούντων, συμπεριλαμβανομένων ανθρωποκτονιών και εκβιασμών. Είχε επίσης χρησιμοποιήσει το οργανωμένο έγκλημα για να στοχοποιήσει την κοινότητα της Νότιας Ασίας στον Καναδά και είχε παρέμβει στις δημοκρατικές διαδικασίες».

«Η απόφαση για την απέλαση αυτών των ατόμων ελήφθη με μεγάλη προσοχή και μόνο αφού η RCMP συγκέντρωσε άφθονα, ακριβή  και συγκεκριμένα στοιχεία, που ταυτοποίησαν έξι άτομα ως πρόσωπα ενδιαφέροντος στην υπόθεση Νιτζάρ», ανέφερε το υπουργείο Εξωτερικών σε ανακοίνωσή του.

Η Ινδία δήλωσε ότι ζήτησε από έξι Καναδούς διπλωμάτες να φύγουν μέχρι το Σάββατο 19/10. Το υπουργείο ανέφερε επίσης ότι είχε καλέσει τον εκτελούντα χρέη Ύπατου Αρμοστή στην Ινδία, Στιούαρτ Γουίλερ, ο οποίος προς το παρόν είναι ο κορυφαίος διπλωμάτης του Καναδά στη χώρα της Νότιας Ασίας.

Η Ινδία δήλωσε ότι αποσύρει τους διπλωμάτες της από τον Καναδά επειδή δεν είναι βέβαιη ότι η ασφάλειά τους είναι εγγυημένη.

«Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη στη δέσμευση της σημερινής καναδικής κυβέρνησης να διασφαλίσει την ασφάλειά τους. Ως εκ τούτου, η κυβέρνηση της Ινδίας αποφάσισε να αποσύρει τον Ύπατο Αρμοστή και άλλους στοχοποιημένους διπλωμάτες και αξιωματούχους», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών της Ινδίας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΡΗΞΗ

Η υπουργός Εξωτερικών του Καναδά, Μελανί Ζολί, δήλωσε ότι η κυβέρνηση ζήτησε από την Ινδία να άρει τη διπλωματική ασυλία έξι διπλωματών, ώστε οι καναδικές ερευνητικές υπηρεσίες να μπορέσουν να τους ανακρίνουν σχετικά με τις καταγγελίες για εγκληματική δραστηριότητα. Επειδή όμως η Ινδία δε συνεργάστηκε, αναγκάστηκε να απελάσει τους διπλωμάτες.

«Δεν επιδιώκουμε διπλωματική αντιπαράθεση με την Ινδία», δήλωσε. «Αλλά δε θα καθίσουμε ήσυχοι την ώρα που οι πράκτορες οποιασδήποτε χώρας συνδέονται με απόπειρες να απειλήσουν, να παρενοχλήσουν ή ακόμη και να σκοτώσουν Καναδούς».

Ο Καναδάς απέσυρε περισσότερους από 40 διπλωμάτες από την Ινδία τον Οκτώβριο του 2023, αφού το Νέο Δελχί ζήτησε από την Οτάβα να μειώσει τη διπλωματική του παρουσία.

«Έχουμε περάσει από ένα ρήγμα σε μια μεγάλη ρήξη στη σχέση με την Ινδία», δήλωσε ο Φεν Όσλερ Χάμπσον, καθηγητής διεθνών σχέσεων στο Πανεπιστήμιο Κάρλετον της Οτάβα σε τηλεφωνική συνέντευξη. «Είναι δύσκολο να δούμε σε αυτή τη συνθήκη ότι η επιστροφή στην κανονικότητα θα γίνει οποτεδήποτε στο άμεσο μέλλον».

Στον Καναδά ζει ο μεγαλύτερος πληθυσμός Σιχ εκτός του κρατιδίου Παντζάμπ και οι διαδηλώσεις των τελευταίων ετών έχουν ενοχλήσει την κυβέρνηση της Ινδίας.

Οι ΗΠΑ ισχυρίστηκαν επίσης, ότι Ινδοί πράκτορες εμπλέκονται σε απόπειρα δολοφονίας ενός άλλου αυτονομιστή ηγέτη Σιχ στη Νέα Υόρκη πέρυσι και δήλωσαν ότι απήγγειλαν κατηγορίες σε έναν Ινδό υπήκοο που εργαζόταν κατ’ εντολή ενός ανώνυμου Ινδού κυβερνητικού αξιωματούχου.

Μια ινδική κυβερνητική επιτροπή που ερευνά την ινδική εμπλοκή στην αποτυχημένη συνωμοσία δολοφονίας θα συναντηθεί με Αμερικανούς αξιωματούχους στην Ουάσιγκτον αυτή την εβδομάδα, δήλωσε το Στέιτ Ντιπάρτμεντ τη Δευτέρα 14/10.

Οι κατηγορίες για συνωμοσίες δολοφονίας εναντίον ηγετών αυτονομιστών Σιχ στον Καναδά και τις ΗΠΑ έχουν δοκιμάσει τις σχέσεις τους με την Ινδία, καθώς επιδιώκουν να σφυρηλατήσουν βαθύτερους δεσμούς με τη χώρα για να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη παγκόσμια επιρροή της Κίνας.

Το άδοξο τέλος της αριστερής παρένθεσης

0

Ποιοι θα κηδέψουν το… νεκρό

Γράφει ο δημοσιογράφος
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
© slpress.gr

Η μισή Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ μετά τη μομφή με μυστική ψηφοφορία και την καθαίρεση του Στέφανου Κασσελάκη από το αξίωμα του προέδρου, έφτασε στο τελευταίο άκρο, και αποφάσισε με φανερή ψηφοφορία αυτή τη φορά(!) πως δεν έχει δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα στις προγραμματισμένες για τον επόμενο μήνα εκλογές για την ανάδειξη προέδρου. Κι αυτό, όταν και λίγες μέρες μετά, είναι προγραμματισμένο Συνέδριο, που είναι το ανώτερο σώμα σε κάθε δημοκρατικό κόμμα.
Υπέρ της πρότασης, να μην είναι υποψήφιος ο καθαιρεθείς πρόεδρος, ψήφισαν 138 μέλη από τα 293 που έχουν απομείνει, δηλαδή το 47% των μελών(!) – καθώς μετά τις αποχωρήσεις εκείνων που μετακινήθηκαν στη Νέα Αριστερά και την προώθηση αναπληρωματικών, δεν έφτασαν ποτέ τον αριθμό 300 που προβλέπει το καταστατικό.
Αυτή η πλειοψηφία προέκυψε μετά την «προδοσία» του Νίκου Παππά, που έπεισε τον Κασσελάκη να τον χρήσει επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, απολύοντας από τα καθήκοντά του τον Φάμελλο, με τον οποίο στη συνέχεια συμμάχησε! Και μετά ο Πολάκης που απαίτησε να μην αποκλειστεί κανείς και να μετρηθούν όλοι οι υποψήφιοι πρόεδροι στα ίσα, έκανε το κορόιδο! Μάλιστα, όπως αποκαλύφθηκε στη μυστική ψηφοφορία για τη μομφή, ψήφισε τηλεφωνικά και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής που είχε μετακινηθεί στο κόμμα των έντεκα βουλευτών που αποχώρησαν!
Το είχαν προαναγγείλει, αλλά δυσκολευόμασταν να το πιστέψουμε, ότι θα φτάσουν σε αυτό το σημείο εξευτελισμού των δημοκρατικών διαδικασιών, της ασέβειας στη γνώμη των μελών του κόμματος και την αρχή της πλειοψηφίας.
Όταν η ασυγκράτητη Όλγα Γεροβασίλη έλεγε ότι: «Δε θα έχει δεύτερη ευκαιρία ο Κασσελάκης. Για μας είναι μάχη υπέρ βωμών και εστιών!» θεωρήθηκε κάτι σαν υπερβολή. Κάναμε λάθος. Οι μεγαλομέτοχοι του ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισαν να κρατήσουν το κόμμα για πάρτη τους. Υποθέτω ότι νου και ηλικία έχουν και έχουν υπολογίσει ότι το «κόμμα τους», αυτό που θα κρατήσουν, θα είναι κόμμα χωρίς μέλη και οργανώσεις. Όλα θα αρχίζουν και θα τελειώνουν στη δική τους ομάδα που θα είναι η Κεντρική Επιτροπή.
Και το ερώτημα που προκύπτει είναι, τι θα το κάνουν αυτό το κόμμα που θα τους μείνει, όταν δε θα έχει πλέον καμιά προοπτική ανασυγκρότησης και επανεκκίνησης. Θα είναι η προίκα τους για να παζαρέψουν με κάποιους από το ΠΑΣΟΚ για τη δημιουργία μιας Κεντροαριστεράς, ικανής να εκτοπίσει από την εξουσία τη ΝΔ; Πόσο επιθυμητοί θα είναι για το ΠΑΣΟΚ μετά τα αποκρουστικά κατορθώματά τους, ειδικά μετά την επικράτηση του Ανδρουλάκη στο δεύτερο γύρο των εκλογών; Ξεκινάει μια νέα μέρα για το ΠΑΣΟΚ είπε μετά το αποτέλεσμα ο Παύλος Γερουλάνος. Να βάλουμε πλώρη για το μεγάλο και κυβερνών ΠΑΣΟΚ, πρόσθεσε η Διαμαντοπούλου, για να καταλάβει η πλειοψηφία της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ πως άλλο η επιθυμία κι άλλο η πραγματικότητα.

ΣΥΡΙΖΑ: ΤΟ ΑΔΟΞΟ ΤΕΛΟΣ…
Αυτό είναι το άδοξο τέλος της αριστερής παρένθεσης. Μια ομοσπονδία αριστερών και αριστερίστικων δυνάμεων συνενώθηκε, ως ιδέα του Αλαβάνου, για να διασφαλίζει πως θα περνά το 3% και θα έχει εκπροσώπηση στη Βουλή. Και έτυχε το 2010 η χρεοκοπία της χώρας, με ευθύνη του δικομματισμού (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ), που εξόργισε τους πολίτες, και βρήκαν στο πρόσωπο του Αλέξη Τσίπρα και στον ΣΥΡΙΖΑ τη μοναδική εναλλακτική λύση. Και έτσι προέκυψε η πρώτη φορά κυβέρνηση της Αριστεράς. Μόνο που ο ΣΥΡΙΖΑ ποτέ δεν έγινε κόμμα. Ποτέ δε γειώθηκε με την κοινωνία, τα συνδικάτα, τους επιστημονικούς και επαγγελματικούς φορείς, τη νεολαία. Παρέμεινε κόμμα γραφείων και ομάδων – φραξιών, χωρίς αξιοκρατία και έλεγχο από τα μέλη.
Και μετά την παταγώδη αποτυχία του Αλέξη Τσίπρα το 2023, όπου το κόμμα έπεσε στο 17%, κανείς δεν ανάλαβε τις ευθύνες που του αναλογούν. Κανείς! Απλά ο Αλέξης Τσίπρας παραιτήθηκε, χωρίς να μάθουμε ποιες ευθύνες θεωρεί πως έχει. Και μετά ο κόσμος που είχε απομείνει, απογοητευμένος από τη δράση των εσωκομματικών ομάδων, προτίμησε τον Κασσελάκη, όχι από βεβαιότητα πως θα πετύχει, όσο από σιγουριά πως οι άλλοι θα αποτύχουν.
Αμέσως, από τις πρώτες ώρες μάλιστα, άρχισε ο πόλεμος των παλαιών στον καινούργιο. «Όχι, δε θα μας πάρει το μαγαζί μας είπαν» και φτάσαμε ως εδώ. Και ο πρώτος που τον αμφισβήτησε μετά την αποχώρηση των 11 ήταν ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας, που τέσσερις μήνες(!) μετά την εκλογή του, στο Συνέδριο που ακολούθησε, ζήτησε νέες εκλογές για πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ! Ίσως πρέπει κάποιος να του θυμίσει τη λαϊκή ρήση: «Τα στερνά τιμούν τα πρώτα». Σύντομα θα το καταλάβει…

Γιατί γίνεται πόλεμος στη Μέση Ανατολή 

0

Η βαθύτερη αιτία

Γράφει ο δημοσιογράφος
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΒΒΙΔΗΣ

Ένα χρόνο μετά τη φρικτή τρομοκρατική ενέργεια της Χαμάς κατά ισραηλινών πολιτών και την τυφλή, χωρίς καμιά αναλογικότητα, απάντηση του Ισραήλ, παραμένουν σημαντικά ερωτήματα: Γιατί έγινε; Ποιο γεωπολιτικό περιβάλλον θα γεννήσει ο πόλεμος;

Η ενέργεια της Χαμάς, από την οποία ξεκίνησε ο τωρινός πόλεμος, δεν εξηγείται λογικά, παρά μόνο με την αναζήτηση εξωτερικών επιρροών. Οι διεθνείς αναλύσεις καταλήγουν, ότι η ενέργεια υποδείχθηκε για να διακοπεί η προσέγγιση του Ισραήλ με τις μοναρχίες του Κόλπου (Συμφωνίες του Αβραάμ). Επίσης, για να υπονομευθεί η οδός Ινδία-Σαουδική Αραβία-Ισραήλ-Κύπρος-Ελλάδα-Ευρώπη, γνωστή ως οδός IMEC. Η οδός αυτή θεωρείται ανταγωνιστική του κινεζικού «Δρόμου του Μεταξιού».

Ο γνωστός κινεζικός δρόμος είναι στρατηγική επιλογή του Πεκίνου και παρέχει οφέλη στην Κίνα και στις χώρες από τις οποίες διέρχεται. Αυτή η συσπείρωση χωρών γύρω από την Kίνα ενοχλεί τις ΗΠΑ. Ο «Δρόμος του Μεταξιού» διέρχεται και από το Ιράν και από την Τουρκία. Ο IMEC παρακάμπτει και τις δύο χώρες. Είναι μια ένδειξη των αμερικανικών επιλογών στην περιοχή και η αντίδραση της Άγκυρας υπογραμμίζει για άλλη μια φορά την εμμονή της Άγκυρας, πως ό,τι συντελείται στο χώρο αυτό πρέπει να περιλαμβάνει και την Τουρκία.

Η διαμάχη δείχνει αντιπαράθεση του Ισραήλ με τους γείτονές του, αλλά αυτή είναι μόνο η επιφάνεια. Η αντιπαράθεση είναι μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας. Η αναμενόμενη αυτή αντιπαράθεση δε θα πάρει τη μορφή μετωπικής σύγκρουσης. Θα γίνεται διά αντιπροσώπων, σταδιακά, και δε θα σταματήσει. Η τρέχουσα μεσανατολική κρίση αποτελεί μια μορφή της.

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΗΠΑ-ΚΙΝΑΣ

ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ

Εκτός από συγκρούσεις πληρεξουσίων, η αμερικανοκινεζική διαμάχη θα έχει και άλλες μορφές: Οικονομικές, πολιτικές, πολιτιστικές, διπλωματικές. Ο πόλεμος, δηλαδή, ΗΠΑ-Κίνας έχει αρχίσει. Απλώς, έχει διαφορετική μορφή από τους κλασικούς πολέμους. Το στυλ των κλασικών πολέμων –με την προσθήκη νέων μέσων– το διατηρεί η Ρωσία στην Ουκρανία.

Η Ουκρανία λειτουργεί ως πληρεξούσιος των ΗΠΑ. Η Ρωσία (η τρίτη από τις τρεις μεγάλες δυνάμεις) δε βρήκε πληρεξούσιο για την αντιπαράθεση αυτή. Συμμετέχει η ίδια. Οι ΗΠΑ κοντόφθαλμα επέλεξαν να αντιπαρατεθούν και με την Κίνα και με τη Ρωσία ταυτόχρονα για την παγκόσμια κυριαρχία, παραβλέποντας τη συμβουλή του Ζμπίγκνιου Μπρεζίνσκι να συμμαχήσουν με τη μία για να αντιπαρατεθούν στην άλλη.

Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή, ακόμη και αν χαμηλώσει η έντασή του, δε θα τελειώσει αν δε διαμορφωθεί  το νέο, επιθυμητό, για τους Αμερικανούς και το Ισραήλ, περιβάλλον.

Αυτό το περιβάλλον περιλαμβάνει:

1] Δημιουργία μιας πιο σαφούς κουρδικής κρατικής υπόστασης (εκτός Τουρκίας, αν και ο Ερντογάν ανησυχεί). Ο κουρδικός παράγων εκτός του ότι θα είναι φιλικός με το Ισραήλ (οι αντιπαραθέσεις του με το Ιράν, τη Χαμάς και τη Χεζμπολάχ είναι γνωστές), βρίσκεται πάνω στα κινεζικά σχέδια του Δρόμου του Μεταξιού και μπορεί να τον ανακόψει.

2] Ανατροπή του σημερινού καθεστώτος του Ιράν, την οποία το Ισραήλ θεωρεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβίωσή του. Οι δηλώσεις του Νετανιάχου δεν έγιναν τυχαία.

3] Επαναπροσέγγιση του Ισραήλ με όσες αραβικές χώρες είναι φιλικά διακείμενες προς την αμερικανική πολιτική στην περιοχή μέσα από τις γνωστές Συμφωνίες του Αβραάμ.

4] Αναγνώριση παλαιστινιακού κράτους.

Αν κάτι από αυτά δεν ικανοποιηθεί, η διαφαινόμενη νίκη του Ισραήλ θα είναι πύρρεια. Το Ισραήλ έβγαλε από την ατζέντα του το παλαιστινιακό κράτος, αλλά χωρίς τη δημιουργία του, δε θα μπορέσει να ησυχάσει. Η Ελλάδα αποφεύγει τις δηλώσεις στη διαμάχη αυτή και καλά κάνει. Σε κρατικό επίπεδο, οι δρώντες θεωρούν ότι η Αθήνα έχει πάρει τη θέση των ΗΠΑ-Ισραήλ με την παροχή του εναέριου χώρου στο Ισραήλ και των βάσεων στις ΗΠΑ. Το σημαντικότερο είναι ότι άρχισε να θολώνει, σε μέρος του αραβικού κόσμου, η εικόνα του Έλληνα, όπως έχει προσληφθεί από την Ελληνιστική εποχή.

Η εκλογή Ανδρουλάκη «ηρέμησε» το σύστημα

0

Γράφει ο δημοσιογράφος
Βασίλης Γαλούπης
© δημοκρατία

Ο Ανδρουλάκης αποδείχθηκε αρκετά επικίνδυνος για τον Μητσοτάκη με το σκάνδαλο των υποκλοπών. Αλλά κι εντελώς ακίνδυνος τόσο με το ΠΑΣΟΚ στην κάλπη όσο και με τη φθίνουσα αποφασιστικότητά του, να φτάσει την υπόθεση των παρακολουθήσεων στα άκρα με μήνυση κατά του πρωθυπουργού.

Το σύστημα Μαξίμου, έχοντας εκτιμήσει σωστά τα περιορισμένα όρια και τις δυνατότητες του Ανδρουλάκη, ανακουφίστηκε με την εκλογή του. Αν και δεν έχει γίνει συνάντηση μεταξύ τους εδώ και τρία χρόνια, ο Μητσοτάκης έσπευσε να τον συγχαρεί από το βράδυ της Κυριακής. Με απευθείας τηλεφωνική σύνδεση, κι όχι… επισύνδεση.

Με τον επανεκλεγμένο πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ συνομίλησε και η απερχόμενη Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ενώ το ίδιο έπραξαν τόσο ο Σημίτης όσο και ο Βενιζέλος. Ο Ανδρουλάκης, άλλωστε, θεωρείται πολιτικό «παιδί» του πρώην πρωθυπουργού και κυρίως του πρώην -και πιο αποτυχημένου στην ιστορία- προέδρου του ΠΑΣΟΚ.

Στην πραγματικότητα, το σύστημα, όχι μόνο του Μαξίμου, «ηρέμησε» επειδή βλέπει μια πιθανή όσο και απόλυτα συμβατή εναλλακτική στο πρόσωπο του Ανδρουλάκη.

Είναι περισσότερα αυτά που ενώνουν το πολιτικό σχέδιο του Ανδρουλάκη με αυτό του Μητσοτάκη, παρά όσα τους χωρίζουν.

Η πρόταση για την κατάργηση του βέτο στις ψηφοφορίες της Ε.Ε. που έβαλε πρώτος ο Ανδρουλάκης στο τραπέζι, ασχέτως αν μετά επιχείρησε να το «γλυκάνει», είναι απολύτως βολική σ’ αυτό το δύσκολο τάιμινγκ και για την ηττοπαθή κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Για το άρθρο 16 και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, η στάση του Ανδρουλάκη δεν απέχει από αυτήν της Ν.Δ., ενώ τον Απρίλιο η πώληση όπλων στην Τσεχία με σκοπό να καταλήξουν στην Ουκρανία εγκρίθηκε στη Βουλή μόνο από τη «συμμαχία» Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ. Υπέρ του νομοσχεδίου της Ν.Δ. τάχθηκε -και προσωπικά- ο Ανδρουλάκης στη «δύσκολη» ψηφοφορία για τα ομόφυλα ζευγάρια.

Στα λόγια υπάρχουν αντιθέσεις Ν.Δ. Κυριάκου – ΠΑΣΟΚ Ανδρουλάκη, αλλά στις πράξεις όχι.

Η απόλυτη επιβεβαίωση έρχεται από τη στατιστική. Το ΠΑΣΟΚ επί Μητσοτάκη ψηφίζει περίπου το 70% των νομοσχεδίων της Ν.Δ., όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι γύρω στο 50%. Ας κρατήσουμε αυτό το δεδομένο κι ενόψει εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας. Ο μοναδικός κι εύκολα υλοποιήσιμος όρος που έχει βάλει ο Ανδρουλάκης είναι «να μην προέρχεται από τη Ν.Δ.».

Ο Ανδρουλάκης έγινε γραμματέας της Χαριλάου Τρικούπη το 2013, επί αρχηγίας Ευάγγελου Βενιζέλου και συγκυβέρνησης Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ. Αναπόφευκτα, έχει κουλτούρα συνεργασιών, αφού εντός τέτοιου κλίματος άρχισε η πολιτική του ανέλιξη.

Ήδη, εξάλλου, καλλιεργείται από την περασμένη εβδομάδα ένα κλίμα, κυρίως από φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, ότι τα ποσοστά άλλων υποψηφιοτήτων, όπως π.χ. της Διαμαντοπούλου, «δείχνουν» το δρόμο στον Ανδρουλάκη για ένα κεντροδεξιό ΠΑΣΟΚ. Αυτό σημαίνει ένα κόμμα όπως είναι πλέον η Ν.Δ.

Ο Ανδρουλάκης φαίνεται να έχει κερδίσει με τη στάση και την επανεκλογή του την εμπιστοσύνη ενός σημαντικού κομματιού των συστημικών ΜΜΕ, ενώ δείχνει έτοιμος πια να συναντήσει διά ζώσης και τον Μητσοτάκη, αφού το θέμα των υποκλοπών δεν πήγε τόσο μακριά όσο υπονοούσε η αρχική οργή του προέδρου του ΠΑΣΟΚ.

Ο δρόμος μοιάζει «στρωμένος» ώστε να μην προκύψουν μελλοντικά τα απρόβλεπτα σκηνικά, που «τρομάζουν» τους συστημικούς «παίκτες». Όμως, υπάρχει ένα ουσιώδες πρόβλημα σ’ όλον αυτόν τον κατευναστικό συσχετισμό. Ότι ο Ανδρουλάκης εξακολουθεί να μη γοητεύει το κοινό.

Έπειτα από τρία χρόνια στην προεδρία του ΠΑΣΟΚ, δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει δυναμική για να βγει έστω και δεύτερο κόμμα. Ό,τι κι αν λένε οι δημοσκοπήσεις, τα «κανονικά» νούμερα είναι μη αμφισβητήσιμα.

Το ΠΑΣΟΚ με Ανδρουλάκη δεν κατάφερε να αυξήσει ούτε καν τη βάση ψηφοφόρων μεταξύ των εσωκομματικών εκλογών 2021-2024. Στις βουλευτικές εκλογές του 2023 ήταν πίσω από τον ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα και, ακόμα χειρότερα, στις ευρωεκλογές ήταν πίσω από τον ΣΥΡΙΖΑ του… Κασσελάκη.

Η αύξηση των ποσοστών είναι τόσο «κουρασμένη», που δεν υπόσχεται εντυπωσιακές εκπλήξεις. Ο Ανδρουλάκης δεν είναι έτσι κι αλλιώς Ανδρέας, αλλά δεν έχει ούτε το βάθος οικονομικής σκέψης και συστημικής διείσδυσης του επίσης ατάλαντου ρήτορα Σημίτη.

Στο ντιμπέιτ μπορεί να χαμογελούσε ο Ανδρουλάκης, για να σπάσει τη βαρετή σοβαροφάνειά του, αλλά ο Γερουλάνος ήταν που έκλεψε την παράσταση ως «πρωθυπουργήσιμος». Το «σκληρό ΠΑΣΟΚ» εκπροσώπησε ο Κατρίνης. Το «σημιτικό – ποταμίσιο ΠΑΣΟΚ» η Διαμαντοπούλου. Και το «συριζέικο ΠΑΣΟΚ» ο Δούκας.

Το ερώτημα είναι τι έχει απομείνει για το άνευ ταυτότητας και προσωπικότητας ΠΑΣΟΚ του Ανδρουλάκη και τι κάνει καλύτερα από τους δελφίνους του;

Οι μανούβρες στους «κλειστούς» μηχανισμούς της Χαριλάου Τρικούπη είναι ό,τι γνωρίζει να κάνει ως στέλεχος που ανατράφηκε πολιτικά στον «κομματικό σωλήνα». Πέρα από αυτό υπάρχει μόνο η εμπειρία του στις Βρυξέλλες που, μονότονα και κάθε φορά, υπενθυμίζει για να δείξει υποτίθεται «ευρωπαϊκό προφίλ».

Η επόμενη ημέρα του ΠΑΣΟΚ εμφανίζεται ως «ευκαιρία». Ο Ανδρουλάκης, όμως, έχει ήδη ζυγιστεί. Δεν είναι χθεσινός κι άγνωστος «Χ» πια. Και τα πολιτικά κιλά του έχουν αποδειχθεί λίγα.

Δεν τόλμησε να κόψει ομφάλιους λώρους με το σημιτικό ΠΑΣΟΚ, δεν πήγε μέχρι τέλους τις υποκλοπές, δεν «πουλάει» στο μπαλκόνι. Στην πραγματικότητα, με τόσα μαζεμένα «δεν», το θέμα είναι όχι αν υπάρχει «ευκαιρία», αλλά αν θα γίνει κάποιο θαύμα.

Οριακή μείωση του ποσοστού ανεργίας το Σεπτέμβριο

0

Πρώτη μείωση από τον Ιανουάριο του 2024 ◘ Αυξήθηκε η απασχόληση ◘ Στο 5,5% η ανεργία στο Κεμπέκ

Το ποσοστό ανεργίας μειώθηκε κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 6,5% το Σεπτέμβριο, μετά από αύξηση 0,2 ποσοστιαίων μονάδων τον Αύγουστο (6,6%). Αυτή ήταν η πρώτη μείωση του ποσοστού ανεργίας από τον Ιανουάριο 2024.

Η μείωση του συνολικού ποσοστού ανεργίας οφείλεται στους νέους ηλικίας 15 έως 24 ετών, των οποίων το ποσοστό ανεργίας μειώθηκε κατά 1 ποσοστιαία μονάδα στο 13,5% τον Σεπτέμβριο. Παρά τη μείωση του μήνα, το ποσοστό ανεργίας των νέων αυξήθηκε κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση το Σεπτέμβριο, αντανακλώντας αυξήσεις τόσο στους νέους άνδρες (+3,7 ποσοστιαίες μονάδες – στο 15,3%) όσο και στις νέες γυναίκες (+1,8 ποσοστιαίες μονάδες – στο 11,5%).

Το ποσοστό ανεργίας των γυναικών βασικής ηλικίας αυξήθηκε κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 5,3% το Σεπτέμβριο, ενώ για τους άνδρες βασικής ηλικίας μεταβλήθηκε ελάχιστα στο 5,6%. Μεταξύ των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω, το ποσοστό ανεργίας μειώθηκε κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες στο 4,9% το Σεπτέμβριο, μετά από τέσσερις μήνες μικρής αλλαγής.

ΑΥΞΗΘΗΚΕ Η ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 47.000 (+0,2%) το Σεπτέμβριο, μετά από τέσσερις συνεχόμενους μήνες μικρής αλλαγής. Παρά την αύξηση της απασχόλησης, το ποσοστό του πληθυσμού ηλικίας 15 ετών και άνω που απασχολείται, μειώθηκε κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 60,7% το Σεπτέμβριο.

Το ποσοστό απασχόλησης ακολούθησε πτωτική τάση από τότε που έφτασε στο πρόσφατο ανώτατο επίπεδο του 62,4% τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο του 2023, καθώς η αύξηση του πληθυσμού ηλικίας 15 ετών και άνω στην Έρευνα Εργατικού Δυναμικού (ΕΕΔ) ξεπέρασε την αύξηση της απασχόλησης.

Σε ετήσια βάση, η απασχόληση αυξήθηκε κατά 313.000 (+1,5%) το Σεπτέμβριο, ενώ ο πληθυσμός ηλικίας 15 ετών και άνω στην ΕΕΔ αυξήθηκε κατά 1,2 εκατομμύρια (+3,6%).

Ο αριθμός των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα αυξήθηκε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, σημειώνοντας αύξηση κατά 61.000 (+0,5%) το Σεπτέμβριο και ανεβάζοντας την ετήσια αύξηση της απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα σε 193.000 (+1,5%).

Η απασχόληση στο δημόσιο τομέα μειώθηκε κατά 24.000 (-0,5%) το Σεπτέμβριο, αλλά αυξήθηκε κατά 3% (+128.000) σε σύγκριση με 12 μήνες νωρίτερα. Η αυτοαπασχόληση άλλαξε ελάχιστα κατά τη διάρκεια του μήνα και σε ετήσια βάση.

Η πλήρης απασχόληση αυξήθηκε κατά 112.000 (+0,7%) το Σεπτέμβριο, το μεγαλύτερο κέρδος από το Μάιο του 2022.

Η αύξηση το Σεπτέμβριο αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση της μερικής απασχόλησης (-65.000 / -1,7%). Σε ετήσια βάση, η μερική απασχόληση αυξήθηκε με ταχύτερο ρυθμό (+2% / +72.000) από την πλήρη απασχόληση (+1,4% / +240.000).

ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΚΛΑΔΟΥΣ

Η απασχόληση αυξήθηκε στη βιομηχανία πληροφοριών, πολιτισμού και αναψυχής κατά 22.000 (+2,6%) το Σεπτέμβριο, μετά από επτά μήνες μικρής αλλαγής. Η αύξηση συγκεντρώθηκε στο Κεμπέκ. Σε ετήσια βάση, η απασχόληση στον κλάδο στον Καναδά αυξήθηκε κατά 3,1% (+26.000).

Στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο, η απασχόληση αυξήθηκε κατά 22.000 (+0,8%) το Σεπτέμβριο, η πρώτη αύξηση από τον Ιανουάριο. Παρά την αύξηση αυτή, η απασχόληση στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο έχει γενικά πτωτική τάση από τον Αύγουστο του 2023, υποχωρώντας κατά 95.000 (-3,2%) κατά την περίοδο.

Στις επαγγελματικές, επιστημονικές και τεχνικές υπηρεσίες, η απασχόληση αυξήθηκε κατά 21.000 (+1,1%) το Σεπτέμβριο, αντισταθμίζοντας τη μείωση του Αυγούστου (-16.000 / -0,8%). Σε σύγκριση με 12 μήνες νωρίτερα, η απασχόληση στον κλάδο αυξήθηκε κατά 3,1% (+58.000).

Η ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΤΑΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΜΠΕΚ,

ΕΝΩ Η ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΚΟΛΟΜΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟ NEW BRUNSWICK ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΤΩΣΗ

Η απασχόληση στο Οντάριο αυξήθηκε κατά 43.000 (+0,5%) το Σεπτέμβριο, με αύξηση της πλήρους απασχόλησης. Η αύξηση της απασχόλησης το Σεπτέμβριο επεκτείνει μια ανοδική τάση για την επαρχία που ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2023, με σωρευτικά κέρδη κατά την περίοδο να ανέρχονται συνολικά σε 198.000 (+2,5%). Το ποσοστό ανεργίας στο Οντάριο μειώθηκε κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες στο 6,9% το Σεπτέμβριο, αλλά αυξήθηκε κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες από τον ίδιο μήνα το 2023.

Στο Κεμπέκ, η απασχόληση αυξήθηκε κατά 22.000 (+0,5%) το Σεπτέμβριο, ενισχυμένη από την αύξηση της πλήρους απασχόλησης (+51.000 / +1,4%). Παρά την αύξηση το Σεπτέμβριο, η απασχόληση στο Κεμπέκ άλλαξε ελάχιστα από το προηγούμενο έτος. Το ποσοστό ανεργίας στο Κεμπέκ το Σεπτέμβριο (5,5%) άλλαξε ελάχιστα το μήνα και αυξήθηκε κατά 1 ποσοστιαία μονάδα σε ετήσια βάση.

Η απασχόληση αυξήθηκε επίσης στη Μανιτόμπα (+5.100 / +0,7%) και στη Νέα Σκωτία (+3.000 / +0,6%) το Σεπτέμβριο. Το ποσοστό ανεργίας άλλαξε ελάχιστα και στις δύο επαρχίες, στο 5,7% στη Μανιτόμπα και στο 6,3% στη Νέα Σκωτία.

Στη Βρετανική Κολομβία, η απασχόληση μειώθηκε κατά 18.000 (-0,6%) το Σεπτέμβριο, μετά από τέσσερις μήνες μικρής αλλαγής. Το ποσοστό απασχόλησης στην επαρχία (60%) μειώθηκε κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες από τον Αύγουστο και κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες από το Σεπτέμβριο του 2023.

Στο New Brunswick, η απασχόληση μειώθηκε (-4.100 / -1%) το Σεπτέμβριο, την πρώτη σημαντική πτώση από το Σεπτέμβριο του 2023. Το ποσοστό ανεργίας στην επαρχία άλλαξε ελάχιστα στο 6,7% το Σεπτέμβριο.

© Statistics Canada

«Τσουνάμι» παραιτήσεων στο Ναυτικό προκαλεί ανησυχία

0

Από 1 Ιανουαρίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2024 έχουν φύγει 194 στελέχη, καταγράφοντας αύξηση 76,3% σε σχέση με τις αποχωρήσεις την ίδια περίοδο του 2023

Εξαιρετικά ανησυχητικά στοιχεία – ειδικά σε αυτή την κρίσιμη, σχετικά με την αμυντική ετοιμότητα και θωράκιση της χώρας, συγκυρία – για τις παραιτήσεις των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) αναφέρονται σε έγγραφο της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Νήσων Περιφέρειας Αττικής (ΕΣΠΕΕΝΠΑ), μέλους της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών, όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «δημοκρατία».

Σύμφωνα με τα στοιχεία του εγγράφου, από 1 Ιανουαρίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2024 έχουν παραιτηθεί συνολικά 194 στελέχη του ΠΝ, καταγράφοντας αύξηση 76,3% σε σχέση με τις παραιτήσεις που είχαν υποβληθεί την ίδια περίοδο του 2023. Ας σημειωθεί ότι το 2023 ο αριθμός των παραιτήσεων ανήλθε σε 179, ενώ φέτος οι παραιτήσεις για το πρώτο εννεάμηνο είναι αυξημένες σε σχέση με τις περυσινές συνολικές ετήσιες κατά 8,37%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία (που δημοσιεύει και το militaire.gr), για το πρώτο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους, ανά κατηγορία υπέβαλαν παραίτηση:

>68 αξιωματικοί απόφοιτοι Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ), έναντι 33 το αντίστοιχο διάστημα του 2023, δηλαδή αύξηση 106%.

>18 αξιωματικοί απόφοιτοι Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), έναντι του ίδιου αριθμού το αντίστοιχο διάστημα του 2023, δηλαδή μηδενική μεταβολή.

>31 αξιωματικοί κατατάξεων, έναντι 20 το αντίστοιχο διάστημα του 2023, δηλαδή αύξηση 55%.

>16 ανθυπασπιστές, έναντι πέντε για το αντίστοιχο διάστημα του 2023, δηλαδή αύξηση 220%.

>26 υπαξιωματικοί, έναντι 11 το αντίστοιχο διάστημα του 2023, δηλαδή αύξηση 136%.

>35 επαγγελματίες οπλίτες (ΕΠΟΠ), έναντι 23 το αντίστοιχο διάστημα του 2023, δηλαδή αύξηση 52%.

Ακόμα πιο δυσοίωνη είναι η πρόβλεψη της ένωσης για το τέλος του τρέχοντος έτους. «Υπενθυμίζουμε ότι η πρόβλεψή μας για το τέλος του έτους είναι περί τις 300 παραιτήσεις, στόχος που, καταπώς δείχνει η πορεία των δεδομένων, μοιάζει… εφικτός» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο.

«Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι αποδεικνύεται πέραν πάσης αμφιβολίας, η πλήρης αποτυχία και των νέων μέτρων που έχουν ληφθεί για να αναχαιτιστεί το… τσουνάμι των παραιτήσεων» αναφέρει η ένωση, που εκφράζει τη βεβαιότητα ότι οι παραιτήσεις έχουν επεκταθεί στο σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων.

«Απευθύνουμε, δε, για μια ακόμα φορά έκκληση προς την ηγεσία του ΠΝ να προβεί σε γενναίες αποφάσεις στήριξης του προσωπικού, ανεξαρτήτως κατευθύνσεων» σημειώνεται στο έγγραφο, στο οποίο δηλώνεται δημόσια ότι θα στηριχθεί με σθένος κάθε τέτοια ενέργεια. «Το ερώτημα είναι εάν υπάρχουν ευήκοα ώτα» καταλήγει.

Super League 2: Έξι αλλαγές προπονητών πριν καν φτάσουμε στην 5η αγωνιστική

0

Ούτε μία, ούτε δύο, ούτε τρεις. Η δεύτερη τη τάξει κατηγορία του ελληνικού ποδοσφαίρου μετρά ήδη έξι αλλαγές προπονητών και βρισκόμαστε μόλις στην 5η αγωνιστική του πρωταθλήματος!

Αν μία ατάκα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει την κατάσταση με τους προπονητές στη Super League 2 αυτή είναι ξεκάθαρα: «Η υπομονή είναι αρετή».
Είναι γεγονός ότι όταν η απόδοση μιας ομάδας είναι απογοητευτική ή έστω η μη αναμενόμενη, οι διοικούντες των ομάδων βρισκόμενοι υπό πίεση -και συνήθως έντονη κριτική- ψάχνουν τη λύση στο πρόβλημα. Αν όχι πάντα, σχεδόν… πάντα το βάρος επωμίζονται οι προπονητές, οι οποίοι είτε απολύονται είτε οδηγούνται σε παραίτηση! Αυτό ακριβώς είναι και το μοτίβο, που ακολουθείται χρόνια τώρα στη δεύτερη κατηγορία.
Μόνο την Τετάρτη 16/10, Χανιά και Παναχαϊκή ανακοίνωσαν το τέλος της συνεργασίας τους με Δημήτρη Σπανό και Γιάννη Τάτση αντίστοιχα. Ο χορός των απολύσεων των προπονητών στη Super League 2, ωστόσο, άνοιξε πέντε ημέρες πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα!
Την αρχή έκανε η ΑΕΛ απομακρύνοντας από τον πάγκο της τον Παύλο Δερμιτζάκη, με τον ισχυρό άνδρα της ομάδας από τη Θεσσαλία να ρίχνει το βάρος στο γεγονός πως η ομάδα δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες για ομογενοποίηση. Τη θέση του στον πάγκο των «βυσσινί» πήρε ο Αλέκος Βοσνιάδης.
Σειρά πήρε ο ΠΟΤ Ηρακλής, από όπου και απολύθηκε ο Σωκράτης Οφρυδόπουλος μετά την ισοπαλία του Γηραιού με την Καβάλα στη Χαλάστρα για την 3η αγωνιστική. Η ανακοίνωση, μάλιστα, αναφέρει -μεταξύ άλλων- πως βάσει αποτελεσμάτων «ο κόουτς δεν μπορεί να βοηθήσει την ομάδα». Αντικαταστάτης του ο Θανάσης Στάικος.
Το γεγονός ότι ο Διαγόρας «έδιωξε» τον προπονητή Θωμά Γράφα, ίσως είναι… πταίσμα μπροστά στις καταιγιστικές εξελίξεις που έχουν συμβεί στην ιστορική ομάδα της Ρόδου. Η «έξωση» της ομάδας από το Δημοτικό Στάδιο του νησιού, αλλά και η διαμάχη με τον Ερασιτέχνη, επισκίασε την απομάκρυνση του 54χρονου κόουτς, αλλά και την ανάληψη της θέσης του από τον πολύπειρο Τόλη Τερζή.
Την… κορδέλα στο 2ο όμιλο του πρωταθλήματος έκοψε η Ηλιούπολη, η οποία αντίθετα με ό,τι συμβαίνει συνήθως απομάκρυνε τον Σάκη Παπαβασιλείου μετά την πρώτη του νίκη στο τιμόνι της ομάδας των νοτίων προαστίων. Στο πάγκο της ομάδας του Ήλιου κάθεται, πλέον, ο Θωμάς Γράφας.
Παρελθόν, όπως προαναφέραμε, αποτελεί και ο Δημήτρης Σπανός από τα Χανιά, με τον Έλληνα προπονητή να υποβάλλει την παραίτησή του στη συνέντευξη Τύπου μετά την τρίτη ήττα στο πρωτάθλημα από τον Παναργειακό. Στη θέση του θα βρεθεί εκτός απροόπτου ο Σωκράτης Οφρυδόπουλος.
Τελευταία και καταϊδρωμένη σε αυτό το σπριντ αποχωρήσεων, η Παναχαϊκή, η οποία έληξε σε πολύ φιλικό κλίμα τη συνεργασία της με τον Γιάννη Τάτση. Αφήνοντας, μάλιστα, την πόρτα της επιστροφής στο μέλλον ανοιχτή. Στον πάγκο των Πατρινών θα κάθεται ο παλιός γνώριμος της Παναχαϊκής, Σούλης Παπαδόπουλος.
Ίσως υπάρχει κάποιος κρυφός ανταγωνισμός που δε γνωρίζουμε, γιατί τόσο η Stoiximan Super League όσο και η Super League 2 μετρούν από έξι αλλαγές προπονητών, με τη δεύτερη κατηγορία, ωστόσο, να κάνει high-score, καθώς δεν έχει καν ξεκινήσει η 5η αγωνιστική του πρωταθλήματος!

Επιμέλεια: Σοφία Θεοδωράκη [sport-fm.gr]