Home Blog Page 127

Η Γερμανία κατάργησε την Ενωμένη Ευρώπη

0

Άρχισε εξονυχιστικούς ελέγχους στα σύνορά της, εξοργίζοντας τους Ευρωπαίους γείτονές της

Με το βλέμμα στραμμένο στο ταραγμένο εσωτερικό της χώρας και με μόνο στόχο την πολιτική της επιβίωση, η κυβέρνηση του Όλαφ Σολτς άρχισε ελέγχους σε όλα τα χερσαία σύνορα της Γερμανίας, με στόχο τον περιορισμό της παράτυπης μετανάστευσης. Οι περιορισμοί που θεσπίζονται σε μια ευρεία περιοχή της ζώνης Σένγκεν έχει προκαλέσει τη δικαιολογημένη οργή των Ευρωπαίων γειτόνων της.

Προσβάλλοντας τον πυρήνα της ευρωπαϊκής ιδέας και φορώντας εκ νέου το σακάκι του αφεντικού της Ευρώπης, το Βερολίνο εφαρμόζει δύο μέτρα και δύο σταθμά, αδιαφορώντας για τις ανυπολόγιστες συνέπειες των αποφάσεών της και τη διασυνοριακή ασφυξία που θα προκαλέσει, με τις παράλογες πρωτοβουλίες στο ζήτημα του Μεταναστευτικού.

«Το Βερολίνο θα έχει την εξουσία να απορρίπτει ανθρώπους σε όλα τα χερσαία σύνορα» τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Εσωτερικών κι αυτό προκαλεί σοβαρή ανησυχία στην Ευρώπη, καθώς θεωρούν πως η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει απλώς να μετακυλήσει το πρόβλημα δίχως να παραθέτει… μισή πρόταση για τον τρόπο. Οι νέοι κανόνες θα διαρκέσουν σε πρώτη φάση για έξι μήνες και ο καγκελάριος Σολτς ευελπιστεί ότι η επιχειρούμενη στροφή του στη μεταναστευτική πολιτική, θα συμβάλει στην επανάκαμψη του κυβερνητικού συνασπισμού που βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση.

ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ

Ανακοινώνοντας τις αλλαγές, η υπουργός Εσωτερικών, Νάνσι Φέζερ, δήλωσε ότι η κίνηση αποσκοπεί στην προστασία των Γερμανών πολιτών από τους κινδύνους που εγκυμονεί η ισλαμιστική τρομοκρατία, καθώς και το σοβαρό διασυνοριακό έγκλημα. Εκείνο που παρέλειψε, όμως, να επισημάνει είναι, ότι η πρωτοβουλία αυτή, δίχως πρότερη συνεννόηση με τα κράτη μέλη της Ε.Ε., θέτει σε απόλυτο κίνδυνο την ενότητα του ευρωπαϊκού μπλοκ.

Η Γερμανία είναι μέρος της ζώνης Σένγκεν. Σύμφωνα λοιπόν με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα κράτη-μέλη έχουν τη δυνατότητα να επαναφέρουν προσωρινά τους συνοριακούς ελέγχους στα εσωτερικά σύνορα, σε περίπτωση σοβαρής απειλής για τη δημόσια τάξη ή την εσωτερική ασφάλεια. Ωστόσο, αυτό πρέπει να εφαρμόζεται ως έσχατη λύση.

Με δήλωσή του, ο πρωθυπουργός της Πολωνίας, Ντόναλντ Τουσκ, τόνισε ότι η εισαγωγή αυστηρότερων ελέγχων στα χερσαία σύνορα είναι απαράδεκτη για την Πολωνία, προσθέτοντας ότι η Βαρσοβία θα ζητήσει επείγουσες συνομιλίες με όλες τις χώρες που επηρεάζονται. Παράλληλα, τόσο η Ελλάδα όσο και η Αυστρία έχουν προειδοποιήσει σε αυστηρούς τόνους, ότι δε θα δεχτούν μετανάστες που απορρίπτονται από τη Γερμανία.
Σχολιάζοντας αρνητικά την απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης, η εφημερίδα «Welt» επισημαίνει: «Φαίνεται αδύνατον η υπουργός να μπορέσει να αποδείξει ότι υπάρχει έκτακτη ανάγκη. Και επίσης είναι αμφίβολο αν αλλάξει κάτι προς το καλύτερο μακροπρόθεσμα. Το Βερολίνο, σε μια ακόμη πρόκληση, προτάσσει το μοντέλο των διαφορετικών ταχυτήτων εντός της Ε.Ε., προκαλώντας ακόμη ένα πλήγμα στην ευρωπαϊκή συνοχή».

ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ: «ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΣΑΚΟΣ ΤΟΥ ΜΠΟΞ»

Μήνυμα τόσο εντός όσο και εκτός της χώρας επιχείρησε να στείλει η ελληνική κυβέρνηση, με φόντο το μεταναστευτικό ζήτημα, με τον Παύλο Μαρινάκη να υποστηρίζει πως η Ελλάδα δε θα γίνει «σάκος του μποξ». Όμως, η ανησυχία που επικρατεί στο Μέγαρο Μαξίμου δεν κρύβεται. «Η Ελλάδα είναι μία χώρα η οποία είναι το σύνορο της Ευρώπης. Έχει μειώσει 85% τις ροές. Από εκεί που έκρινε μία αίτηση ασύλου σε δύο τρία χρόνια, την κρίνει σε δύο τρεις μήνες» ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και συμπλήρωσε λέγοντας πως οι προτάσεις της Ελλάδας υιοθετήθηκαν στο σύμφωνο για τη μετανάστευση και το άσυλο, «και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται η Ελλάδα να είναι “ο σάκος του μποξ” ή να είναι η χώρα η οποία, επειδή ακολουθήθηκε, θεωρώ, μία λάθος πολιτική από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, θα λύσει αυτή για τους άλλους το πρόβλημα».

ΑΙΧΜΕΣ ΑΔΩΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ ΔΕΝ ΗΜΑΣΤΑΝ ΑΥΣΤΗΡΟΙ

Αιχμές κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη, την οποία υπηρετεί, άφησε ο Άδωνις Γεωργιάδης, δηλώνοντας στο Action24 ότι «στη δεύτερη τετραετία δεν ήμασταν αυστηροί στη μεταναστευτική πολιτική». Με αυτό τον τρόπο, εμμέσως πλην όμως πολύ σαφώς, ο υπουργός Υγείας υποστήριξε πως η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν προστάτευε τα σύνορα της πατρίδας μας όσο αυστηρά θα έπρεπε, λόγω των πιέσεων που δέχθηκε. Για τα μάτια του κόσμου πάντως, αναφερόμενος στην απόφαση της Γερμανίας να διενεργούνται πιο αυστηροί έλεγχοι στα σύνορά της, επέρριψε ευθύνες στον Αλέξη Τσίπρα και στην Ανγκελα Μέρκελ, λέγοντας πως «ο Τσίπρας άνοιξε την πόρτα των συνόρων και εφάρμοσε την άλογη πολιτική των “ανοιχτών συνόρων” και η Μέρκελ υποσχόταν μια καλύτερη ζωή στους μετανάστες που θα έφθαναν στη Γερμανία».

Η διπλή απειλή για την Ευρώπη

0

Γράφει ο δημοσιογράφος – μαθηματικός
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΠΟΥΤΣΗΣ

© slpress.gr

Η ΕΕ των 27 κρατών-μελών ταλανίζεται από ισχυρά προσεισμικά φαινόμενα. Η ΕΕ, ως οικονομική και νομισματική Ένωση, δε φαίνεται να κερδίζει σε επίπεδο ανταγωνισμού προϊόντων και οικονομικής ανάπτυξης, αναπτυσσόμενες και επεκτατικές οικονομίες όπως των ΗΠΑ και της Κίνας ή ακόμη και της Ινδίας. Η ΕΕ δεν έχει κατορθώσει να αποκτήσει μια ευρωπαϊκή εξωτερική και αμυντική πολιτική.

Σε θέματα διεθνών και διπλωματικών επιλογών, αποτελεί το παρακολούθημα της Συλλογικής Δύσης με ηγέτιδα δύναμη τις ΗΠΑ. Στρατιωτικά η ΕΕ είναι ανύπαρκτη και Σύμφωνα με τη Συνθήκη του Άμστερνταμ (1997), η εδαφική υπεράσπιση της ΕΕ είχε ανατεθεί στο ΝΑΤΟ. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας και τέως διοικητής της Ευρωπαϊκής κεντρικής Τραπέζης (ΕΚΤ) Μάριο Ντράγκι – στην πρόταση που υπέβαλε στην Κομισιόν για τη βελτίωση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητος, με επενδύσεις 800 δισ. ευρώ ετησίως και χρηματοδότηση από την έκδοση ευρωομολόγου – προτείνει και τη σημαντική αύξηση των αμυντικών δαπανών, ώστε η Ευρώπη να απεξαρτηθεί από την αμερικανική επικυριαρχία.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η πρόταση Ντράγκι απορρίφθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση. Οι ηγέτιδες χώρες, Γερμανία και Γαλλία, αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρά εσωτερικά προβλήματα, λόγω θεαματικής ανόδου κομμάτων της ακροδεξιάς, με συγκεκριμένη «φασίζουσα» νέο-φιλελεύθερη ατζέντα. Και επιπλέον, διάφορα ενδοευρωπαϊκά προβλήματα και οι διαφωνίες σε καίρια ζητήματα όπως το μεταναστευτικό και η Ουκρανία, απειλούν την ευρωπαϊκή συνοχή με παραλυτικές τάσεις…

Η άνοδος της ακροδεξιάς στη Γερμανία, επιβάλει στην τρικομματική κυβέρνηση του Όλαφ Σολτς, που κανείς δε συμφωνεί με κανέναν, να αυξήσει τους ελέγχους στα χερσαία σύνορα, «ξηλώνοντας» ουσιαστικά τη Συνθήκη Σένγκεν. «Μέτρο το οποίο αντιβαίνει τις ευρωπαϊκές συνθήκες και τορπιλίζει τα θεμέλιά τους», θεωρεί την ανακοίνωση της Γερμανίας για επέκταση του ελέγχου των συνόρων της, ο καθηγητής στη Σορβόννη Gérard-François Dumont, μιλώντας στην εφημερίδα Le Figaro.

«Απαράδεκτη» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός της Πολωνίας, Ντόναλντ Τουσκ, την απόφαση του Βερολίνου να επιβάλει προσωρινά ελέγχους στα γερμανικά σύνορα, καταγγέλλοντας την «ακύρωση σε μεγάλη κλίμακα» της ελεύθερης κυκλοφορίας των πολιτών στο Χώρο Σένγκεν. «Αυτό που χρειάζεται η Πολωνία δεν είναι η ενίσχυση των ελέγχων στα σύνορά μας, αλλά η μεγαλύτερη επιτήρηση και την ασφάλεια των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ, για να αντιμετωπιστεί το “κύμα” της ενορχηστρωμένης παράτυπης μετανάστευσης από τη Ρωσία και τη Λευκορωσία» είπε ο Τουσκ.

ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΩΣ ΧΩΡΑ

ΠΡΩΤΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα με φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, εξέφρασε την έντονη διαφωνία του με την απόφαση της γερμανικής Κυβέρνησης. Και όπως είπε πρώτος, γνωστός φιλοκυβερνητικός τηλεπαρουσιαστής, ο πρωθυπουργός είπε ένα ξεκάθαρο «nein» στους γερμανικούς σχεδιασμούς για απελάσεις μεταναστών, προς χώρες πρώτης υποδοχής, όπως η Ελλάδα…

Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανέλαβε, όπως γράφει το ΑΠΕ, το ελληνικό αίτημα για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στο φράχτη στον Έβρο. Και ξεκαθάρισε ότι ο φράχτης στον Έβρο θα ολοκληρωθεί, είτε με ευρωπαϊκούς, είτε με εθνικούς πόρους και ότι θα ενταθεί και η επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων. Η Ελλάδα, είπε ο πρωθυπουργός, θα συνεχίσει να επιτηρεί και να στεγανοποιεί τα ελληνικά, που είναι και ευρωπαϊκά, σύνορα, από διαδοχικά κύματα μεταναστών από την Ασία και την Αφρική.

Επίσης, καλό θα είναι οι διάφοροι δικαιωματιστές, οι δήθεν της Αριστεράς και οι «ανθρωπιστές» των ΜΚΟ, να σταματήσουν την ακατάσχετη μπαρουφολογία ότι, δήθεν, οι μουσουλμάνοι παράνομοι μετανάστες θα λύσουν το δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδας!

Η ανεξέλεγκτη είσοδος μεταναστών στη χώρα μας, που είναι στον αντίποδα της ελεγχόμενης, στοχευμένης και εν τέλει καλοδεχούμενης μετανάστευσης, είναι απειλή ή ευλογία; Είναι διαχειρίσιμα τα υπαρξιακά προβλήματα του Ελληνισμού, από πιθανή αλλοίωση των ανθρωπομορφολογικών ιδιαιτεροτήτων που χαρακτηρίζουν το ντόπιο πληθυσμό, από την άμβλυνση της εθνικής και πατριωτικής συνείδησης, από ανατροπές σε κοινωνικές δομές, σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, που η εδαφική της ακεραιότητα και η εθνική της ανεξαρτησία είναι υπό διαρκή απειλή;

Ευθύ το ερώτημα: Η ανεξέλεγκτη και αθρόα είσοδος και παραμονή στη χώρα μας μεταναστών πάσης φύσεως και κατηγορίας, ενισχύει ή αλλοιώνει την πεμπτουσία του Ελληνισμού, των παραδόσεων, του πολιτισμού και του ανυπότακτου φρονήματος των Ελλήνων; Η θεαματική αύξηση των μουσουλμάνων, με ή χωρίς άδεια παραμονής στην Ελλάδα, μήπως αμβλύνει την πατριωτική συνείδηση και συνεπώς και την αντίσταση στον τουρκικό αναθεωρητισμό της «Γαλάζιας Πατρίδας»;

ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Και ενώ λοιπόν «συμβαίνουν» όλα αυτά τα απογοητευτικά φαινόμενα για το μέλλον της ΕΕ, δε θα πρέπει να «φεύγει» από την κορυφή της ατζέντας της επικαιρότητας, ότι η ΕΕ «εφάπτεται» του μετώπου, του σκληρού και σε πλήρη εξέλιξη ρωσο-ουκρανικού πολέμου. Η έκβαση του πολέμου, πιθανότατα θα αλλάξει την ευρωπαϊκή ιστορία.

Το πως εξελίσσεται ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος και κατά πόσο συνιστά σοβαρή απειλή για την ΕΕ, ας δούμε καταρχήν τη δήλωση του προέδρου της Ρωσίας, που μιλά ανοιχτά πλέον για άμεση εμπλοκή του ΝΑΤΟ! Και να σκεφτούμε τι μπορεί να σημαίνει αυτή η εξέλιξη για την ΕΕ και φυσικά και για την Ελλάδα. Ο Βλαντιμίρ Πούτιν δήλωσε, ότι αν η Δύση επιτρέψει στην Ουκρανία να πραγματοποιεί πλήγματα σε ρωσικά εδάφη με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς που έχουν εφοδιάσει το Κίεβο δυτικές χώρες, αυτό θα σήμαινε ότι «οι χώρες του ΝΑΤΟ βρίσκονται σε πόλεμο με τη Ρωσία, στον πόλεμο στην Ουκρανία. Αυτό θα άλλαζε την ίδια τη φύση του πολέμου» (σ.σ. οι χώρες του ΝΑΤΟ, άρα και η Ελλάδα, σε πόλεμο με τη Ρωσία!).

Το Κίεβο ζητά επειγόντως και επιμόνως πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, συμπεριλαμβανομένων των Storm Shadow και παρόμοιων συστημάτων, όπως οι αμερικανικοί ATACMS. Έτσι, ο ουκρανικός στρατός, θα μπορούσε να πλήξει κρίσιμες στρατιωτικές εγκαταστάσεις και στόχους εντός της ρωσικής επικράτειας, με δυτικούς πυραύλους. Όμως για να γίνει αυτό, θα πρέπει να εγκριθεί από τις ΗΠΑ, που μέχρι τώρα ήταν διστακτικές, δηλαδή, να επιτρέψουν στον Ζελένσκι να πλήξει στρατιωτικούς στόχους στη Ρωσία με δυτικούς πυραύλους. Οι Αμερικανοί δεν αγνοούν τις απειλές του Πούτιν, γι’ αυτό ήταν, τουλάχιστον μέχρι χθες, επιφυλακτικοί. Πιθανόν όμως, αύριο να αλλάξουν, σταθμίζοντας διαφορετικά τα πολεμικά δεδομένα…

Κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με το Βρετανό πρωθυπουργό στο Λευκό Οίκο, ο Αμερικανός πρόεδρος εξέφρασε για ακόμη μια φορά την πεποίθησή του πως ο Πούτιν δε θα επικρατήσει στον πόλεμο με την Ουκρανία. Ωστόσο, ο Κιρ Στάρμερ απέφυγε να δηλώσει πως υπήρξε κάποια συμφωνία σχετικά με τους πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, μετά από τις συνομιλίες με τον Τζο Μπάιντεν.

Πάντως, αρκετοί κυβερνητικοί αξιωματούχοι των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς και έγκυροι Αμερικανοί και Βρετανοί αναλυτές, εκφράζουν επιφυλάξεις, για το εάν οι ΗΠΑ και η Βρετανία πρέπει να δώσουν «πράσινο φως» στην Ουκρανία για χρήση δυτικών όπλων εναντίον στόχων βαθιά εντός της Ρωσίας. Αναρωτιούνται, εάν μια τέτοια απόφαση, θα βοηθούσε ουσιαστικά το Κίεβο, στη μάχη του εναντίον των ρωσικών δυνάμεων ή αν θα αποδεικνύονταν στρατηγικό λάθος της Δύσης.

Οι ηγέτες των μεγάλων κρατών της ΕΕ – Γερμανίας και Γαλλίας – Όλαφ Σολτς και Εμανουέλ Μακρόν, μοιραίοι και άβουλοι, συμφωνούν με ότι αποφασίσουν οι ΗΠΑ, καθώς η ΕΕ δε διαθέτει αμιγώς και αξιόπιστη ευρωπαϊκή εξωτερική και αμυντική πολιτική, παρότι πρώτες αυτές οι χώρες θα υποστούν ενδεχόμενα στρατιωτικά χτυπήματα της Ρωσίας, σε ανταπόδοση των πληγμάτων που θα επιφέρει η Ουκρανία με τη χρήση μεγάλου βεληνεκούς δυτικών πυραύλων στη ρωσική επικράτεια. Με την «προσδοκία» ή και την ευχή, τα ρωσικά βλήματα ή οι πύραυλοι που θα πέσουν επί ευρωπαϊκού εδάφους να είναι από συμβατικά όπλα και να ισχύσει το ευνοϊκότερο σενάριο… και για μας, που μετά βεβαιότητας ή βλακωδώς, βρισκόμαστε στη «σωστή πλευρά της ιστορίας»…

Παγκόσμια Επιτροπή Κυπριακού Αγώνα για «κόψιμο» του Famagusta από το Netflix: «Προδοσία της δημοκρατίας και απόκρυψη των εγκλημάτων»

1

Οι αντιδράσεις για την προκλητική απόφαση του Netflix μετά από την πίεση της αυταρχικής Τουρκίας συνεχίζονται

Οργή και σάλο έχει προκαλέσει η προκλητική απόφαση της παγκόσμιας πλατφόρμας Netflix να μην προβάλλει τη σειρά «Famagusta» μετά από πιέσεις από την Τουρκία, περιορίζοντας την προβολή της μόνο στην Ελλάδα και την Κύπρο. Η σειρά, ο πρώτος κύκλος της οποίας προβλήθηκε την περασμένη χρονιά και ο δεύτερος αναμένεται φέτος, αφορά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974. 

Την έντονη αντίδραση αλλά και απογοήτευσή της εξέφρασε σε ανακοίνωσή της και η Παγκόσμια Συντονιστική Επιτροπή Κυπριακού Αγώνα (ΠΣΕΚΑ) τονίζοντας ότι ο περιορισμός της σειράς αποτελεί προδοσία των δημοκρατικών αρχών, ενώ ζητά από την πλατφόρμα να επανεξετάσει την απόφασή του και να αντισταθεί στην αυταρχικότητα της Τουρκίας.


ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΣΕΚΑ

«Η πρόσφατη ανακοίνωση ότι το Netflix δε θα μεταδίδει πλέον την “Αμμόχωστος” εκτός Κύπρου και Ελλάδας, λόγω άμεσης πίεσης από την Τουρκία, δεν είναι μόνο απογοήτευση, αλλά και προδοσία των δημοκρατικών αρχών. Το Netflix σκόπευε να κυκλοφορήσει τη σειρά “Famagusta” που απεικονίζει την ιστορία της παράνομης τραγικής εισβολής στην Κύπρο από την Τουρκία το 1974 σε διεθνές κοινό στις 20 Σεπτεμβρίου 2024.

Η τουρκική κυβέρνηση άσκησε πίεση και το Netflix στριμώχτηκε και αρνήθηκε να αντισταθεί στο αυταρχικό καθεστώς. Η Τουρκία έχει χρησιμοποιήσει αυτού του είδους την πίεση για να καταστείλει ταινίες που απεικονίζουν τη Γενοκτονία των Αρμενίων, τον τρόμο κατά του κουρδικού πληθυσμού και άλλων μειονοτήτων. 

Πρόκειται απλώς για μια προσπάθεια απόκρυψης των εγκλημάτων που διαπράχθηκαν κατά τη βάναυση παράνομη εισβολή στην Κύπρο το 1974. Αυτή είναι η 50ή Σκοτεινή Επέτειος της παράνομης εισβολής και συνεχιζόμενης κατοχής του 37% της Κυπριακής Δημοκρατίας, μέλους των Ηνωμένων Εθνών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Καλούμε το Netflix να επανεξετάσει την απόφασή του και να μην επιτρέψει στο αυταρχικό καθεστώς της Τουρκίας να καταστείλει τις ελευθερίες μας και να εφαρμόσει λογοκρισία στα σπίτια μας. Η αδικία οπουδήποτε είναι απειλή για τη δικαιοσύνη παντού».

ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ

Ήδη συλλέγονται υπογραφές [ ΕΔΩ:  https://www.change.org/p/urge-netflix-to-include-the-greek-cypriot-show-famagusta?fbclid=IwY2xjawFOx8lleHRuA2FlbQIxMAABHVdpIAt2dw-qZ_IREP1ud-jCEw36egRe34Scu56v630Z6Ivz_7COwQJTYg_aem_o55RD4sUztT78IlMb0hlkQ ]

όπου στο κείμενο αναφέρονται μεταξύ άλλων για το «Famagusta»:

«Δεν είναι απλώς μια τηλεοπτική εκπομπή, συμβολίζει τις κοινές εμπειρίες ελληνικών οικογενειών και φίλων που επηρεάστηκαν βαθιά από τα γεγονότα της εισβολής. Οι θηριωδίες που διαπράχθηκαν κατά τη διάρκεια της εισβολής είχαν ως αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες. Η τουρκική εισβολή εκτόπισε πάνω από 160.000 Ελληνοκύπριους που αποτελούσαν τη συντριπτική πλειοψηφία στην περιοχή πριν από την εισβολή. Ως εκ τούτου, το «Famagusta» χρησιμεύει ως μια οδυνηρή υπενθύμιση μιας εποχής κρίσης. Ο αποκλεισμός από το ρεπερτόριο του Netflix μοιάζει με τη φίμωση ενός μέρους της ιστορίας που ομολογουμένως φέρνει πόνο, αλλά συμβάλλει επίσης σε μια ευρύτερη κατανόηση των περίπλοκων πολιτικών και κοινωνικών δυναμικών που εξακολουθούν να διαπερνούν τον κόσμο μας σήμερα…

Καλούμε το Netflix να αναγνωρίσει τη σημασία αυτής της εκπομπής και τη σημασία που έχει για τους Έλληνες παγκοσμίως. Επιδιώκουμε να παρακαλέσουμε το Netflix να συμπεριλάβει το «Famagusta» στον προγραμματισμό του, όχι απλώς ως προσθήκη στον κατάλογό του, αλλά ως φάρο της ιστορικής αλήθειας και ως σκαλοπάτι για ολοκληρωμένο διάλογο γύρω από τα παράπονα του παρελθόντος. Υπογράψτε αυτή την αναφορά και βοηθήστε μας να κάνουμε τη διαφορά».

Μάλιστα, τη σελίδα συλλογής υπογραφών προωθεί και ο ίδιος ο Αντρέας Γεωργίου, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της σειράς.

Πάνω από 400 δισ. ευρώ εκτινάχθηκε το δημόσιο χρέος

0

Τα τρία ανησυχητικά στοιχεία μέχρι το 2027 και γιατί αποτελεί έτος «κλειδί» το 2032

Νέα αύξηση του συνολικού δημόσιου χρέος της χώρας καταγράφηκε το πρώτο εξάμηνο του 2024, με αποτέλεσμα να ξεπεράσει τα 407 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το συνολικό δημόσιο χρέος της χώρας στο τέλος του περασμένου Ιουνίου διαμορφώθηκε στο ποσό των 407,059 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 537.000.000 ευρώ, σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2023, οπότε είχε διαμορφωθεί σε 406.522.000 ευρώ.

Σημειώνεται, πως το συνολικό χρέος έσπασε για πρώτη φορά το ψυχολογικό «φράγμα» των 400 δισ. ευρώ το 2022, όταν διαμορφώθηκε σε 400,228 δισ. ευρώ, από 388,34 δισ. ευρώ το 2021.

Πρόκειται για μια άκρως ανησυχητική εξέλιξη, καθώς η χώρα μας παραμένει στην κορυφή της ευρωπαϊκής πυραμίδας για το χρέος, ενώ κατέχει τη δεύτερη υψηλότερη θέση σε παγκόσμια επίπεδα (σε ποσοστό επί του ΑΕΠ) με την Ιαπωνία.

Τα δύσκολα για τη χώρα μας, μετά την κρίση χρέους και την περιπέτεια των Μνημονίων, δεν έχουν περάσει, καθώς καταγράφονται τρία ανησυχητικά στοιχεία μέχρι το 2027, ενώ έτος «κλειδί» αποτελεί το 2032, όταν και θα μπουν στο χρέος αναβαλλόμενοι τόκοι ύψους 25 δισ. ευρώ.

Αναλυτικά, μέχρι το 2027 υπάρχει σημαντική ανησυχία για: 

α) Τις αυξημένες καταβολές για τοκοχρεολύσια με μέσο όρο 11 δισ. ευρώ ετησίως. 

β) Την αύξηση του μέσου επιτοκίου του νέου δανεισμού το 2023 στο 3,7%, από 1,3% το 2022 και 0,5% το 2021. 

γ) Τον αυξημένο αριθμό των νέων συνταξιοδοτήσεων, που με βάση τις προβλέψεις του ΥΠΕΘΟ μόνο για το έτος 2025 θα απαιτηθούν επιπλέον 600.000.000 ευρώ. 

Μεγαλύτερο πεδίο ανησυχίας αποτελεί η περίοδος από το 2032 και έπειτα. Με βάση τη μνημονιακή συμφωνία, η περίοδος χάριτος για την καταβολή των τόκων ήταν 10 χρόνια, αλλά η αποπληρωμή τους θα άρχιζε 25 χρόνια μετά την τελευταία δόση από το δάνειο του EFSF που πήρε η Ελλάδα, κάτι που έγινε το 2013.

Στην πράξη αυτό σημαίνει, ότι η λήξη της αναστολής θα είναι το 2032, αλλά η περίοδος αποπληρωμής θα αρχίσει το 2038. Μάλιστα, στην ίδια συμφωνία προβλέπεται ότι οι αναβαλλόμενοι τόκοι θα αποπληρωθούν εφάπαξ, αλλά σε ισόποσες δόσεις μέσα σε 25 χρόνια από το 2038.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, σε ότι αφορά το έτος 2023, σημειώθηκε υπέρβαση του στόχου στο χρέος κατά 5 δισ. ευρώ.

Ο στόχος του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του Κρατικού Προϋπολογισμού, προέβλεπε πως το ακαθάριστο χρέος θα διαμορφωνόταν σε 401,00 δισ. ευρώ και τελικά ανήλθε σε 406,522 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας υπέρβαση ύψους 5,52 δισ. ευρώ.

Λίβανος: Ένα βήμα πριν την ανάφλεξη, μετά τη διπλή επίθεση σε βομβητές και ασυρμάτους – Σιωπηρή ανάληψη ευθύνης από Ισραήλ

0

Μετακινεί επίλεκτες μονάδες στα σύνορα με το Λίβανο το Ισραήλ – Σκληρά μηνύματα από το Τελ Αβίβ

Καθώς δεκάδες γουόκι-τόκι ανατινάχτηκαν σε ολόκληρο τον Λίβανο την Τετάρτη 18/9 – μια ημέρα μετά τις εκρήξεις με στόχο τους βομβητές των μελών της Χεζμπολάχ που σκότωσαν 14 και τραυμάτισαν περίπου 3.000 ανθρώπους – το Ισραήλ δήλωσε ότι αρχίζει μια «νέα εποχή» πολέμου, αναγνωρίζοντας σιωπηρά το ρόλο του σε μια υβριδική επιχείρηση, που κλιμακώνει ακόμη περαιτέρω την ήδη τεταμένη κατάσταση στη Μέση Ανατολή.

Σχεδόν ακριβώς 24 ώρες μετά τις εκρήξεις βομβητών, ο Λίβανος συγκλονίστηκε από ένα δεύτερο κύμα εκρήξεων. Τουλάχιστον 14 άνθρωποι σκοτώθηκαν και πάνω από 450 τραυματίστηκαν στις εκρήξεις της Τετάρτης 18/9, ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας του Λιβάνου, καθώς οι ασύρματοι πυροδοτήθηκαν στη Βηρυτό και στο νότιο τμήμα της χώρας.

ΣΙΩΠΗΡΗ ΠΑΡΑΔΟΧΗ ΙΣΡΑΗΛ

Αφού αρνήθηκε να σχολιάσει τις εκρήξεις της Τρίτης 17/9, ο υπουργός Άμυνας του Ισραήλ Γιοάβ Γκαλάντ εμφανίστηκε να αναφέρεται στις επιθέσεις κατά τη διάρκεια επίσκεψης που πραγματοποίησε την Τετάρτη 18/9 στην αεροπορική βάση Ramat-David στο βόρειο Ισραήλ.

«Βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας εποχής σε αυτόν τον πόλεμο και πρέπει να προσαρμοστούμε», δήλωσε ο Γκαλάντ. Εξήρε τα «εξαιρετικά επιτεύγματα» των Ισραηλινών Αμυντικών Δυνάμεων (IDF), μαζί με την υπηρεσία ασφαλείας της χώρας, τη Shin Bet, και την υπηρεσία πληροφοριών της, τη Μοσάντ.

Το CNN έχει ήδη μεταδώσει ότι η επιχείρηση της Τρίτης ήταν μια κοινή προσπάθεια μεταξύ των IDF και της Μοσάντ, αλλά το σχόλιο του Γκαλάντ είναι η πρώτη φορά που ένας Ισραηλινός αξιωματούχος αναγνωρίζει προφανώς το ρόλο του Ισραήλ στις δίδυμες επιθέσεις.

Οι εκρήξεις των βομβητών σημειώθηκαν λίγες ώρες αφότου το Ισραήλ ψήφισε τη Δευτέρα 16/9 να προσθέσει έναν ακόμη πολεμικό στόχο στη σύγκρουσή του με τη Χαμάς και τη Χεζμπολάχ: τη διασφάλιση της ασφαλούς επιστροφής των κατοίκων από τις κοινότητες κατά μήκος των συνόρων του με το Λίβανο στα σπίτια τους.

Έπειτα από σχεδόν ένα χρόνο αψιμαχιών μεταξύ της Χεζμπολάχ και του Ισραήλ, δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί από τα σπίτια τους στο νότιο Λίβανο και το βόρειο Ισραήλ. Ενώ η επιστροφή των κατοίκων του βόρειου Ισραήλ έχει γίνει εδώ και καιρό κατανοητό, ότι αποτελεί πολιτική αναγκαιότητα για την κυβέρνηση του Ισραήλ, είναι η πρώτη φορά που γίνεται επίσημος πολεμικός στόχος.

Την Τετάρτη, ο πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου επανέλαβε τη δέσμευσή του να «επαναφέρει τους κατοίκους του βορρά με ασφάλεια στα σπίτια τους».

Μια πηγή που γνωρίζει το θέμα δήλωσε στο CNN ότι οι IDF μετακινούν την επίλεκτη 98η Μεραρχία από τη Γάζα στο βόρειο Ισραήλ. «Το κέντρο βάρους μετακινείται προς τα βόρεια», δήλωσε ο Γκαλάντ.

ΝΕΟ ΚΥΜΑ ΧΤΥΠΗΜΑΤΩΝ

Δεκάδες πληρώματα ασθενοφόρων από τον Ερυθρό Σταυρό του Λιβάνου εργάζονταν για τη διάσωση και την απομάκρυνση των τραυματιών, μετά την έκρηξη των γουόκι-τόκι σε όλη τη χώρα την Τετάρτη.

Ένας μάρτυρας που βρισκόταν σε κηδεία της Χεζμπολάχ στα νότια προάστια της Βηρυτού την Τετάρτη περιέγραψε στο CNN το χάος που επικρατούσε, καθώς τα γουόκι-τόκι φάνηκε να εκρήγνυνται γύρω στις 5 μ.μ. τοπική ώρα (10 π.μ. ώρα Ελλάδας) την Τετάρτη.

Ο μάρτυρας, ο οποίος δεν μπορεί να κατονομαστεί για λόγους ασφαλείας, δήλωσε στο CNN ότι ακούστηκε ένας δυνατός κρότος και ακολούθησαν κραυγές. Είπε ότι ο άνδρας του οποίου η ασύρματη συσκευή εξερράγη ήταν καλυμμένος με αίμα και τα χέρια του είχαν ανατιναχτεί. Φωτογραφίες εν τω μεταξύ έδειχναν συσκευές ασύρματης επικοινωνίας που είχαν διαλυθεί κατά τη διάρκεια των εκρήξεων.

Η Πολιτική Άμυνα του Λιβάνου δήλωσε ότι εργαζόταν επίσης για την κατάσβεση πυρκαγιών σε 60 σπίτια και καταστήματα που εκδηλώθηκαν μετά την έκρηξη των ασύρματων συσκευών, συμπεριλαμβανομένης μιας σε ένα κατάστημα με μπαταρίες λιθίου.

Η Χεζμπολάχ υποσχέθηκε την Τρίτη να απαντήσει στην ισραηλινή επίθεση που σκότωσε πολλούς ανθρώπους και τραυμάτισε χιλιάδες σε ολόκληρο τον Λίβανο. Ένα παιδί ήταν μεταξύ των τουλάχιστον 14 νεκρών από τις εκρήξεις αυτές, οι οποίες τραυμάτισαν περίπου 2.800 ανθρώπους, δήλωσε ο υπουργός Υγείας του Λιβάνου Φιράς Αμπιάντ.

Οι εικασίες αυξήθηκαν σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί ασύρματες συσκευές επικοινωνίας χαμηλής τεχνολογίας. Οι New York Times ανέφεραν την Τρίτη ότι το Ισραήλ έκρυψε εκρηκτικά μέσα σε μια παρτίδα βομβητών που παραγγέλθηκαν από τον ταϊβανέζικο κατασκευαστή Gold Apollo και προορίζονταν για τη Χεζμπολάχ. Ένας διακόπτης ήταν ενσωματωμένος για να τους πυροδοτήσει εξ αποστάσεως, πρόσθεσε.

Η άνευ προηγουμένου επίθεση – καθώς και οι νέες εκρήξεις την Τετάρτη – κινδυνεύουν να κλιμακώσουν περαιτέρω τις εντάσεις στη Μέση Ανατολή που είναι ήδη αυξημένες λόγω του πολέμου του Ισραήλ κατά της Χαμάς στη Γάζα.

Έπεσε το προπύργιο των Φιλελεύθερων. «Απρόβλεπτη» νίκη του BLOC

0

Σκληρό πλήγμα για τον Τζάστιν Τρουντό

Του Γιώργου Στυλ. Γκιούσμα

Ιστορία έγραψε ο υποψήφιος του Μπλοκ, LouisPhilippe Sauvé, ο οποίος κέρδισε αναπάντεχα την έδρα των Φιλελευθέρων στις επαναληπτικές εκλογές της Δευτέρας 16 Σεπτεμβρίου.

Την ίδια στιγμή, στις επαναληπτικές εκλογές στην έδρα Elmwood–Transcona, στο Winnipeg, η υποψήφια του NDP Leila Dance κατάφερε να διατηρήσει την πορτοκαλί φλόγα στην έδρα του Elmwood-Transcona διαδεχόμενη τον παραιτηθέντα βουλευτή Daniel Blaikie, που προσχώρησε στην επαρχιακή κυβέρνηση του Wab Kinew.

Η Dance πήρε 13.606 ψήφους, ενώ ακολούθησε ο υποψήφιος των Συντηρητικών Colin Reynolds, ο οποίος συγκέντρωσε 12.448 ψήφους.

Με τη νίκη αυτή, ο ηγέτης του Νέου Δημοκρατικού Κόμματος (NDP), Τζάγκμιτ Σινγκ, πέτυχε το στοίχημά του.

ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΩΝΑΣ

Ο αγώνας για την έδρα του LaSalle–Émard–Verdun, ήταν εξαιρετικά αμφίρροπος, μεταξύ του Bloc Québécois και του Φιλελεύθερου Κόμματος του Καναδά. Η αγωνία κράτησε μέχρι να καταμετρηθεί και η τελευταία εκλογική κάλπη όπου τα αποτελέσματα βγήκαν  τα ξημερώματα της Τρίτης 17/9.

Η καταμέτρηση των ψήφων διήρκεσε περισσότερο από το αναμενόμενο, λόγω του ρεκόρ των αιτήσεων με 91 συμμετοχές, όπου οι περισσότεροι υποψήφιοι κατέβηκαν ως ανεξάρτητοι. Η μεγάλη πλειοψηφία από αυτούς πήραν τη δική τους ψήφο και της οικογενείας τους. Ο σκοπός των ανεξαρτήτων ψηφοφόρων ήταν να κοροϊδέψουν το εκλογικό σύστημα του Καναδά και να προωθήσουν άλλο εκλογικό σύστημα.

Μόλις γύρω στις 3 π.μ., μετά την καταμέτρηση 187 εκλογικών τμημάτων, έγινε σαφής η νίκη του υποψηφίου του Μπλοκ Louis-Philippe Sauvé με 8.884 ψήφους (28% των ψήφων), ενώ ακολουθούσε πολύ κοντά η υποψήφια των Φιλελευθέρων Laura Palestini που συγκέντρωσε 8.636 ( 27,2% των ψήφων). Ο υποψήφιος των Νεοδημοκρατών Greg Sauvé ήρθε τρίτος με 8.262 ψήφους (26,1% των ψήφων). Ο συντηρητικός Louis Ialenti συγκέντρωσε 3.676 ψήφους (11,6% των ψήφων).

Αυτή είναι μια συντριπτική ήττα για τους Φιλελεύθερους του Justin Trudeau, οι οποίοι μόλις έχασαν ένα δεύτερο κάστρο σε λιγότερο από τρεις μήνες. Τον περασμένο Ιούνιο έχασαν από τους Συντηρητικούς στο Toronto-St. Paul’s, ένα άλλο φιλελεύθερο προπύργιο.

Η επαναληπτική εκλογή στην έδρα LaSalle–Émard–Verdun ήταν αναγκαστική, μετά την παραίτηση του πρώην βουλευτή και υπουργού δικαιοσύνης David Lametti, ο οποίος κατείχε αυτή τη θέση από το 2015.

Στις τελευταίες γενικές εκλογές, το 2021, ο κ. Lametti επανεξελέγη με 42,9% των ψήφων, πολύ μπροστά από τους αντιπάλους του. Ο υποψήφιος του Μπλοκ είχε λάβει τότε το 22,1% των ψήφων και ο Συντηρητικός το 7,5%.

Περιχαρής, ο ηγέτης του Bloc Québécois, Yves-François Blanchet, δεν έκρυψε την ικανοποίησή του, την επομένη της νίκης του υποψηφίου του Louis-Philippe Sauvé. Παραδέχτηκε δε τα εξής: «Δεν ήταν μικρό κατόρθωμα […] Πριν από δύο μήνες, θα θεωρούνταν απολύτως αδύνατο […] Ήταν εντελώς απρόβλεπτο».

ΑΠΟΧΗ

Η μεγάλη αποχή από τις κάλπες ήταν το κύριο επιχείρημα που χρησιμοποίησε ο πρωθυπουργός Τζάστιν Τρουντό για να εξηγήσει το αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, μόνο το 39,66% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων, ήτοι 31.711 άτομα, πήγαν να ψηφίσουν. Στις εκλογές του 2021 ψήφισαν 47.360 άτομα, ενώ το 2019 ψήφισαν 52.391 και το 2015 ψήφισαν 53.763.

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ

Αυτή η νέα ήττα κινδυνεύει να αμφισβητήσει ακόμη περισσότερο την ηγεσία του Φιλελεύθερου πρωθυπουργού. Εδώ κι ένα χρόνο η κυβέρνηση του Τζάστιν Τρουντό παρακολουθεί αβοήθητη την πτώση της στις δημοσκοπήσεις. Η συνεχιζόμενη ισχύς του υπουργικού συμβουλίου της μειοψηφίας του κ. Τρουντό είναι ακόμη πιο αβέβαιη σήμερα, μετά που ο ηγέτης του NPD έσκισε τη συμφωνία του με τους Φιλελεύθερους.

Επιπλέον, τους τελευταίους μήνες, τουλάχιστον 18 Φιλελεύθεροι βουλευτές έχουν ήδη δηλώσει ότι δε θα είναι υποψήφιοι στις επόμενες εκλογές. Μερικοί από αυτούς ήταν υπουργοί, όπως οι Seamus O’Regan, Helena Jaczek, Omar Alghabra και Joyce Murray.

Όμως, η πιο σημαντική απώλεια για τους Φιλελεύθερους είναι η παραίτηση του υπουργού Μεταφορών, Πάμπλο Ροντρίγκεζ, ο οποίος τελικά επιβεβαίωσε τις φήμες των προηγούμενων ημερών και θα είναι υποψήφιος για αρχηγός των Φιλελεύθερων του Κεμπέκ, ώστε στη συνέχεια να διεκδικήσει το φθινόπωρο του 2026 την πρωθυπουργία της Επαρχίας, όντας αντίπαλος του Φρανσουά Λεγκό! Ο κος Ροντρίγκεζ επί του παρόντος κρατάει τη βουλευτική έδρα στην Οτάβα.

Επίσης, στις 5 Σεπτεμβρίου, ο Jeremy Broadhurst, διευθυντής εθνικής εκστρατείας για το Φιλελεύθερο Κόμμα του Καναδά, ανακοίνωσε ότι αναχωρεί από το κόμμα στα τέλη Σεπτεμβρίου για λόγους προσωπικούς. Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες και πάντα εκτός απροόπτου, την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου, αναμένεται από τον ηγέτη των Συντηρητικών Pierre Polievre, η πρόταση μομφής κατά της Κυβέρνησης Τρουντό!

Απαιτείται διαγωγή κοσμιωτάτη

Ως μεσογειακός λαός είναι γνωστό, ότι εμείς οι Έλληνες έχουμε αίμα που βράζει και πολλές φορές μας οδηγεί το να παρεκτρεπόμαστε, ακόμα και σε δημόσιους χώρους.

Οι συνεδριάσεις αλλά προπαντός οι γενικές συνελεύσεις της κοινότητας, συχνά ξεφεύγουν από τις ομαλές εργασίες που πρέπει να έχουν, και πολλές φορές καταλήγουν σε φωνασκίες και σχεδόν «αγκαλιάσματα». Το «κάτσε κάτω ρε!» και άλλα παρόμοια, έχουν γίνει σήμα κατατεθέν.

Θυμάμαι ένα περιστατικό που είδα με τα μάτια ενός παιδιού μόλις 9 ετών σε μια γενική συνέλευση που γινόταν κάτω στο χολ της ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ – όπου με είχε κουβαλήσει ο πατέρας μου Στυλιανός, εκδότης της ΔΡΑΣΗΣ.

Θυμάμαι  λοιπόν ότι  ένας σύμβουλος της κοινότητας που διαφωνούσε έντονα με τα λεγόμενα συμβούλου της διοίκησης, έχασε την ψυχραιμία του, άρπαξε την ξύλινη καρέκλα και την έφερε καπέλο πάνω του…

Οι πολλοί παλαιοί θυμούνται το περιστατικό και τα ονόματα των συμβούλων που δε θα αναφέρω μια και έφυγαν από τη ζωή.

Το ίδιο και χειρότερο επικρατεί και στις συνεδριάσεις.

ΕΚΤΟΣ ΕΑΥΤΟΥ

Στη συνεδρίαση της Τρίτης 17 Σεπτεμβρίου, εκ νέου παρεκτράπηκε ο σύμβουλος και μέλος του εκτελεστικού της Ελληνικής Κοινότητας Μόντρεαλ κ. Γιάννης Βάθης, με σφοδρή επίθεση και απρεπείς χαρακτηρισμούς κατά της συμβούλου κας Βούλας Νεοφώτιστου. Το περιστατικό κράτησε αρκετά λεπτά, αναγκάζοντας τον αξιωματούχο υπευθύνου Προσωπικού κ. Δημήτρη Στραπάτσα να παίξει ρόλο σωματοφύλακα και να οδηγήσει τον κ. Βάθη στη θέση του. Μετά από μια «άγρια» προφορική άμυνα των συμβούλων Κέζα, Νικολάου, Νεοφώτιστου και άλλων, και μετά την παράκληση του προέδρου της συνεδρίασης Δημήτρη Σμυρνιού, ο κ. Βάθης ζήτησε συγνώμη στις γυναίκες συμβούλους. Το παράλογο ήταν ότι η «επίθεση» κατά της κας Νεοφώτιστου δεν είχε να κάνει καθόλου με το θέμα που συζητιόταν, αλλά με δηλώσεις της κας Νεοφώτιστου που έκανε ως ταμίας σε γενική συνέλευση που έγινε εδώ και τρία χρόνια…

Από τη στιγμή που ο κ. Βάθης ήταν εκτός, έπρεπε να τον επαναφέρει αμέσως σε τάξη ο πρόεδρος της συνεδρίασης κ. Σμυρνιός. Το όποιο δεν έγινε.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΠΥΓΜΗ…

Όπως είναι γνωστό, από την πρώτη συνεδρίαση τον Αύγουστο του 2023, ο κ. Δημήτρης Σμυρνιός, ως πρόεδρος των συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου, αν και θα μπορούσε, δεν έδειξε την απαιτούμενη αυστηρότητα στις συνεδριάσεις των μελών του συμβουλίου. Ο χαρακτήρας του όσοι τον ξέρουν, είναι ενός ατόμου χαμηλών τόνων, ενώ είναι και υπέρ ήπιος. Αυτό του το χάρισμα εκμεταλλεύτηκαν ορισμένοι σύμβουλοι διοίκησης αλλά και αντιπολίτευσης, με αποτέλεσμα να γίνεται άδικο χάσιμο χρόνου και να χάνεται πολλές φορές ο έλεγχος της κατάστασης. Ως πρώτο «θύμα» ήταν η παραίτηση του κ. Χρήστου Σύρου, αρχηγού της κοινοτικής ομάδας ΠΡΑΞΙΣ.

Με περισσότερες γυναίκες ως μέλη στο διοικητικό συμβούλιο, πρέπει να επικρατεί μια ευγενή ατμόσφαιρα στις συνεδριάσεις.

Είναι λοιπόν αναγκαίο, στην επόμενη συνεδρίαση ο πρόεδρος κ. Σμυρνιός να δείξει τα «δόντια» του και να υψώσει μόνο αυτός τη φωνή του όταν «ατακτούν» οι σύμβουλοι.

ΤΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ…

Ας δούμε περιληπτικά τι διαδραματίστηκε -εκτός του καυγά- στη συνεδρίαση. Ο πρόεδρος της κοινότητας κ. Τσούκας στην καθιερωμένη έκθεση του, ανέφερε το επιτυχές ταξίδι του στην Ελλάδα με σκοπό διάφορες χρηματοδοτήσεις για τον κοινοτικό οργανισμό. «Μας ξέρουν και μας θαυμάζουν όλοι» είπε.

Ο κ. πρόεδρος ανέφερε ότι είχε τρεις συναντήσεις στο Μαξίμου όπου ζήτησε 5 εκατομμύρια ευρώ για το συγκρότημα στο Λαβάλ. Οι δε αξιωματούχοι τον πρότρεψαν να συναντήσει το Σωματείο επιχειρηματιών, εφοπλιστές και πολλά μεγάλα ιδρύματα. Κι έτσι έκανε. Είχε επίσης συναντήσεις με το ΝΑΣΙΟ και το ίδρυμα ΝΙΑΡΧΟΣ το οποίο ενδιαφέρεται για χρηματοδότηση γηροκομείου. «Πήγα στους Μυτιληναίους και μου είπαν θα μας δώσουν 100.000 για την παρέλαση μας. Πολύ σύντομα θα επισκεφτούν το Μόντρεαλ», συνέχισε ο πρόεδρος Τσούκας. Σύμφωνα με τα λεγόμενα, στη συνάντηση που είχε με τον κ. Θεοδωρικάκο, ο οποίος συγκινήθηκε με το θέαμα που παρουσίασαν οι μαθητές του ΣΩΚΡΑΤΗΣ – ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ, του υποσχέθηκε ότι θα κάνει ότι μπορεί για να πάρει η κοινότητα επιχορήγηση από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ. «Μου σύστησε να κάνει η κοινότητα μια εταιρεία στην Ελλάδα, η οποία θα λάβει την επιχορήγηση και θα τη μεταφέρει έπειτα στα ταμεία της κοινότητας. Απ’ ότι φαίνεται, τον περασμένο Μάιο η Ευρώπη και ο Καναδάς υπέγραψαν συμφωνία για ένα πρόγραμμα -HORIZON- που στηρίζει νέες κατασκευές εφόσον είναι οικολογικές. Το HORIZON, έχει ένα προϋπολογισμό των 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. «Από εκεί, πιστεύω μπορούμε να πάρουμε 30 εκατομμύρια» διευκρίνισε ο πρόεδρος.

Επίσης, ο κ. Τσούκας θα συναντήσει τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, Κωσταντίνο Μητσοτάκη, όταν επισκεφτεί το Τορόντο στις 4 Νοεμβρίου, μάλλον για να του υπενθυμίσει τις υποσχέσεις χρηματοδότησης. Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος Τσούκας συνάντησε τους  υφυπουργούς εξωτερικών Κώτσηρα και Παπαδοπούλου.

Όσο για τις εξελίξεις του συγκροτήματος στο Λαβάλ αναγκαίο είναι ΧΘΕΣ να έχει εξουσιοδότηση η διοίκηση να προχωρήσει στην επίσημη αποδοχή των 10 εκατομμυρίων από την Καναδική κυβέρνηση. «Αν δεν ψηφίσουμε θα τα χάσουμε», τόνισε ο πρόεδρος.

Ανέφερε επίσης, ότι το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα του Λαβάλ προσφέρει 13,5 εκατομμύρια για να αγοράσει τα σχολικά κτίρια Emerson, Saint Martin και PieX. Η προθεσμία για την πώληση είναι η 4 Οκτωβρίου.

Εδώ πρέπει να σημειώσω, ότι ένα ντούπλεξ πουλιέται 1 εκατομμύριο δολάρια, και η αξία του κάθε τετραγωνικού μέτρου είναι πάνω από $200. Ας έχουν γνώση οι φύλακες…

Τέλος να σημειωθεί, ότι με γραπτές επιστολές παραιτούνται οι Δρ Βίκυ Μπάφη και η κα Παναγιώτα Τσιούτρα, γενική γραμματέας. Ο πρόεδρος Τσούκας δήλωσε, ότι θα προσπαθήσει να τις επαναφέρει στο διοικητικό συμβούλιο.

Ta NEA volume 18-33

1

The current issue of the Greek Canadian News Ta NEA volume 18-33 published September 20th, 2024.
Covering news from Greece, local news, politics, sports and other newsworthy events.
(Click on the image to read the paper.)

Δημοσκόπηση της Interview για τις εκλογές στο ΠΑΣΟΚ δίνει πρώτο τον Δούκα

0

Προβάδισμα δίνει στο Χάρη Δούκα δημοσκόπηση της Interview για λογαριασμό της Political. Στην πρόθεση ψήφου για τον πρώτο γύρο των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ, στις 6 Οκτωβρίου, μπροστά είναι ο δήμαρχος Αθηναίων με δεύτερο τον Νίκο Ανδρουλάκη.

Η έρευνα αφορά και στο δεύτερο γύρο, από τα αποτελέσματα της οποίας προκύπτουν τρία σενάρια. Σύμφωνα με αυτά, ο νυν πρόεδρος του κόμματος φαίνεται να χάνει τόσο από τον Χάρη Δούκα, όσο και από τον Παύλο Γερουλάνο, ενώ στην τρίτη περίπτωση που στις 13 Οκτωβρίου θα έχει αντίπαλο την Άννα Διαμαντοπούλου, φαίνεται να κερδίζει και να επανεκλέγεται αρχηγός του ΠΑΣΟΚ.

Συγκεκριμένα, στην πρόθεση ψήφου του πρώτου γύρου και στο ερώτημα: «Σε περίπτωση εσωκομματικών εκλογών στο ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για εκλογή προέδρου, εσείς ποιον θα ψηφίζατε;», τα αποτελέσματα έχουν ως εξής: Χάρης Δούκας: 27,6%, Νίκος Ανδρουλάκης: 21,1%, Άννα Διαμαντοπούλου: 18,6%, Παύλος Γερουλάνος: 16,5%, Μιχάλης Κατρίνης: 11%, Νάντια Γιαννακοπούλου: 2,2%, Γιάννης Κανελλάκης: 1% (δε θα είναι τελικά υποψήφιος), Δεν έχω αποφασίσει ακόμα: 2%

ΤΑ 3 ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΓΥΡΟ

Στο ερώτημα: «Στην περίπτωση δεύτερου γύρου, μεταξύ Ανδρουλάκη και Δούκα, εσείς ποιον θα ψηφίζατε για πρόεδρο;», οι ερωτηθέντες δίνουν προβάδισμα στον Χάρη Δούκα με ποσοστό 44,4%, με τον Νίκο Ανδρουλάκη να βρίσκεται δέκα μονάδες πίσω, στο 33,5%, ενώ ένα ποσοστό της τάξεως 13,5% δηλώνουν αναποφάσιστοι.

2ο σενάριο: Μάχη Ανδρουλάκη – Γερουλάνου: Και σε αυτό το σενάριο, η έρευνα της Interview δείχνει ότι ο σημερινός πρόεδρος χάνει και από τον Παύλο Γερουλάνο, ο οποίος πιάνει το αρκετά μεγάλο ποσοστό του 45,2% αφήνοντας πίσω τον Νίκο Ανδρουλάκη στο 28,6%, με τους αναποφάσιστους στο 12,9%.

3ο σενάριο: Μάχη Ανδρουλάκη – Διαμαντοπούλου: Στο σενάριο που η πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ καταφέρει να περάσει στο δεύτερο γύρο, ο Νίκος Ανδρουλάκης δείχνει να την κερδίζει. Στο ερώτημα: «Μεταξύ Ανδρουλάκη και Διαμαντοπούλου, εσείς ποιον θα ψηφίζατε για πρόεδρο;», οι ερωτηθέντες δίνουν προβάδισμα στον Νίκο Ανδρουλάκη με ποσοστό 41,9% έναντι 26,3% στην Άννα Διαμαντοπούλου και τους αναποφάσιστους να κινούνται στο 12,8%.

Η FDA εγκρίνει νέα εμβόλια κατά του COVID-19

0

Ρυθμιστές είπαν πως η φθίνουσα προστασία από τα προηγούμενα εμβόλια προκάλεσε την κίνηση

Γράφει ο
ZACHARY STIEBER
© EPOCHTIMES

Η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) ενέκρινε νέα εμβόλια κατά του Covid-19 από τη Moderna και την Pfizer-BioNTech. Τα εμβόλια, βασισμένα στην τεχνολογία αγγελιοφόρου ριβονουκλεϊκού οξέος (mRNA), στοχεύουν στο στέλεχος KP.2.

«Αυτά τα ενημερωμένα εμβόλια πληρούν τα αυστηρά, επιστημονικά κριτήρια της υπηρεσίας για την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα κατασκευής», δήλωσε ο Δρ Πίτερ Μαρκς, διευθυντής του Κέντρου Βιολογικής Αξιολόγησης και Έρευνας (Center for Biologics Evaluation and Research) της FDA.

«Δεδομένης της φθίνουσας ανοσίας του πληθυσμού από την προηγούμενη έκθεση στον ιό και από τον προηγούμενο εμβολιασμό, συνιστούμε έντονα σε αυτούς που πληρούν τις προδιαγραφές να σκεφτούν τη λήψη του αναβαθμισμένου εμβολίου κατά του COVID-19, ώστε να προστατευθούν καλύτερα από τις παραλλαγές του ιού που κυκλοφορούν».

Οι κριτικοί τόνισαν πάντως, πως δεν έχουν δημοσιοποιηθεί δεδομένα κλινικών δοκιμών από τα εμβόλια.

«Η δήλωση του Δρος Μαρκς πως «αυτά τα αναβαθμισμένα εμβόλια πληρούν τα αυστηρά, επιστημονικά κριτήρια της υπηρεσίας για την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα κατασκευής» φαίνεται αβάσιμη, όταν η FDA δεν απαιτεί από τους κατασκευαστές των βιολογικών [προϊόντων] mRNA να παρέχουν επιστημονικά αποδεικτικά στοιχεία στο κοινό για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα τους», είπε στους Epoch Times η Μπάρμπαρα Λόε Φίσερ, συνιδρύτρια και πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Πληροφόρησης Εμβολίων. Οι κατασκευαστές ανέφεραν πως δοκιμές σε ζώα δείχνουν ότι τα εμβόλια ενεργοποιούν εξουδετερωτικά αντισώματα.

Η FDA, το φθινόπωρο του 2023, σταμάτησε τον προηγούμενο κύκλο εμβολιασμού κατά του COVID-19. Αλλά, σύμφωνα με ομοσπονδιακά δεδομένα, η προστασία που παρείχαν αυτά τα εμβόλια μειώθηκε δραστικά με την πάροδο του χρόνου.

Δεδομένα από ένα δίκτυο των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) των ΗΠΑ, για παράδειγμα, έδειξαν ότι η προστασία ενάντια στη νοσηλεία έφτασε μέχρι το 31% και έπεσε στο 4% μετά από αρκετούς μήνες.

Αυτά τα δεδομένα, καθώς και άλλες πληροφορίες, οδήγησαν την FDA να ακολουθήσει τη σύσταση των συμβούλων της και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού έδωσε οδηγίες στους κατασκευαστές για να επαναβαθμίσουν τα εμβόλια τους.

Οι σύμβουλοι είπαν ότι τα νέα εμβόλια θα στοχεύουν το στέλεχος JN.1. Η FDA αρχικά συμφώνησε αλλά, αργότερα, είπε ότι θα στοχεύουν την παραλλαγή KP.2. Η Moderna και η Pfizer επέλεξαν να στοχεύσουν το KP.2. Ένα προσεχές εμβόλιο της Novavax αναμένεται να στοχεύει το JN.1.

«Τα εμβόλια mRNA κατά του COVID-19 έχουν χορηγηθεί σε εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους στις ΗΠΑ, και τα πλεονεκτήματά τους υπερέχουν των κινδύνων», επεσήμανε η FDA. Οι παρενέργειες των εμβολίων περιλαμβάνουν καρδιακή φλεγμονή και πονοκέφαλο. Αξιωματούχοι είπαν ότι σκοπεύουν να έχουν διαθέσιμα εμβόλια κάθε φθινόπωρο, όμοια με το ρυθμό αναβάθμισης των εμβολίων κατά της γρίπης.

Εντός ολίγων ημερών, τα παιδιά ηλικίας από έξι μηνών έως τεσσάρων ετών, τα οποία δεν έχουν εμβολιαστεί ποτέ, θα μπορούν να λάβουν τρεις δόσεις του εμβολίου Pfizer και δύο δόσεις του εμβολίου Moderna. Αυτοί που έχουν ήδη εμβολιαστεί κατά του COVID-19, θα μπορούν να λάβουν μία ή δύο δόσεις από όποιο από τα δύο εμβόλια επιθυμούν. Παιδιά πάνω από πέντε ετών και ενήλικες θα μπορούν να λάβουν μία δόση από οποιοδήποτε εμβόλιο, άσχετα αν έχουν εμβολιαστεί η όχι στο παρελθόν. Η Pfizer δεν έχει ανταποκριθεί ακόμη στην εκποίηση.

Ο Στεφάν Μπανσέλ, διευθύνων σύμβουλος της Moderna, είπε ότι η εταιρεία της Μασαχουσέτης καλωσόρισε την κίνηση αυτή. «Εκτιμούμε την έγκαιρη αναθεώρηση της FDA των ΗΠΑ και ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να μιλήσουν με τους παρόχους υγείας σχετικά με τη λήψη του αναβαθμισμένου εμβολίου κατά του COVID-19, μαζί με το εμβόλιο της γρίπης, αυτό το φθινόπωρο», δήλωσε ο κος Μπανσέλ. Η Moderna είπε ότι το εμβόλιό της θα είναι διαθέσιμο στο κοινό μέσα σε λίγες μέρες.

Ο COVID-19 έφτασε πρόσφατα σε πολύ υψηλά επίπεδα σε 32 πολιτείες των ΗΠΑ, καθώς και στην περιοχή της Κολούμπια, ανέφεραν ομοσπονδιακοί αξιωματούχοι υγείας, παραθέτοντας στοιχεία από τα λύματα. Περίπου το 18% των καταγεγραμμένων τεστ κατά του COVID-19 την περασμένη εβδομάδα βγήκαν θετικά, περίπου 1% περισσότερο από τις προηγούμενες δύο εβδομάδες, δήλωσε το CDC. Οι εβδομαδιαίες εισαγωγές στα επείγοντα που συνδέονται με COVID-19 ήταν λιγότερες, παρόλο που οι θάνατοι που συνδέονται με την ασθένεια έχουν αυξηθεί προσφάτως, είπε η υπηρεσία.

Η πιο επικρατούσα παραλλαγή αυτή τη στιγμή είναι η KP.3, ακολουθούμενη από την KP.2.3 και την LB.1, σύμφωνα με τα γονιδιωματικά δεδομένα του CDC. Οι εκτιμήσεις για τις δύο προηγούμενες εβδομάδες έδειξαν την KP.3.1.1 ως την επικρατέστερη παραλλαγή.

Εκπρόσωπος του CDC ανέφερε σε email που απέστειλε στους Epoch Times ότι η KP.3.1.1 «είναι αρκετά παρόμοια με τις άλλες παραλλαγές που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ» και ότι «όλες οι υπάρχουσες γενεαλογίες είναι απόγονοι της JN.1, η οποία εμφανίστηκε στα τέλη του 2023».