Home Blog Page 93

Συντριβή αεροσκάφους στο Τορόντο

0

Το αεροσκάφος, ένα Bombardier CRJ-900, εκτελούσε πτήση από τη Μινεάπολις των ΗΠΑ ◘ Ως εκ θαύματος κανείς δεν έχασε τη ζωή του ◘ 21 τραυματίες, οι 3 σοβαρά

Αεροσκάφος της αμερικανικής εταιρείας Delta Airlines με 80 επιβαίνοντες υπέστη ατύχημα κατά την προσγείωσή του στο χιονισμένο Τορόντο τη Δευτέρα 17/2, αναποδογύρισε στο διάδρομο, συμβάν που είχε αποτέλεσμα να τραυματιστούν 21 άνθρωποι, τρεις σοβαρά, σύμφωνα με τις Αρχές.
Η πτήση που εκτελούσε η Endeavor Air, θυγατρική της Delta, με αεροσκάφος τύπου Bombardier CRJ900 συνέδεε τη Μινεάπολη (Μινεσότα, ΗΠΑ) με τη μεγαλύτερη πόλη του Καναδά. Το ατύχημα έγινε περί τις 15:30 (τοπική ώρα), διευκρίνισε η Delta Airlines.
Το αεροδρόμιο Pearson του Τορόντο προειδοποιούσε νωρίτερα πως επικρατούσαν σφοδροί άνεμοι και πολικές θερμοκρασίες, μολαταύτα προβλεπόταν πυκνή κίνηση, καθώς το σαββατοκύριακο (15-16/2) αναβλήθηκαν πολλά δρομολόγια λόγω χιονοθύελλας.
«Παιδί διακομίστηκε σε νοσοκομείο σε κρίσιμη κατάσταση. Άνδρας περίπου εξήντα ετών και γυναίκα περίπου σαράντα ετών διακομίστηκαν επίσης (σε νοσοκομείο) με σοβαρούς τραυματισμούς», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος υπηρεσίας πρώτων βοηθειών που επιχείρησε επιτόπου. Χρησιμοποιήθηκαν τρία ελικόπτερα και δύο ασθενοφόρα με δυνατότητα παροχής αυξημένης φροντίδας καθ’ οδόν, πρόσθεσε.
Άλλοι 18 άνθρωποι υπέστησαν λιγότερο σοβαρούς τραυματισμούς, πάντως μεταφέρθηκαν επίσης σε νοσοκομεία της περιοχής, ανέφερε ο Λόρενς Σέιντον της υπηρεσίας ασθενοφόρων της περιφέρειας Πιλ, που επέβλεψε την επιχείρηση. Οπτικό υλικό από το αεροδρόμιο του Τορόντο εικονίζει το αεροσκάφος αναποδογυρισμένο σε διάδρομο που έχει καλυφθεί από λεπτό στρώμα χιονιού. Η Delta Airlines διαβεβαίωσε πως το ατύχημα «δεν προκάλεσε θανάτους». Στο αεροσκάφος επέβαιναν 76 επιβάτες και τέσσερα μέλη πληρώματος. Το αεροδρόμιο Πίρσον του Τορόντο έκλεισε για μερικές ώρες εξαιτίας του ατυχήματος.

«ΗΜΑΣΤΑΝ ΑΝΑΠΟΔΑ,
ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΟΙ ΣΑΝ ΝΥΧΤΕΡΙΔΕΣ»
Συγκλονιστικές είναι οι περιγραφές των επιβατών, που βρέθηκαν στην πτήση της Delta Airlines, η οποία συνετρίβη κατά την προσγείωση στο διεθνές αεροδρόμιο Πίρσον του Τορόντο στον Καναδά. «Το αεροπλάνο μας συνετρίβη. Είναι ανάποδα». Αυτά ήταν τα λόγια του Τζον Νέλσον, ενός από τους επιβάτες. Αφού το αεροσκάφος ακινητοποιήθηκε, «ήμασταν ανάποδα κρεμασμένοι σαν νυχτερίδες», είπε με τη σειρά του στο CNN ο Πίτερ Κούκοφ. Μπόρεσε να λυθεί και να σταθεί όρθιος στην οροφή του αεροπλάνου, αλλά κάποιοι χρειάζονταν βοήθεια για να κατέβουν από τις θέσεις τους. Ο Νέλσον είπε ότι η σκηνή ήταν χαοτική, καθώς εκείνος και ο Κούκοφ έλυσαν τις ζώνες τους και έπεσαν στο πάτωμα.

ΑΝΑΚΤΗΘΗΚΑΝ ΤΑ «ΜΑΥΡΑ ΚΟΥΤΙΑ»
Καναδοί ερευνητές γνωστοποίησαν την Τρίτη (18/2) ότι ανέκτησαν τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά» από το αεροσκάφος της Delta που αναποδογύρισε κατά την προσγείωση υπό συνθήκες ανέμου, μια μέρα νωρίτερα στο αεροδρόμιο Pearson του Τορόντο, τραυματίζοντας 21 από τους 80 επιβαίνοντες.
Ερευνητές από το Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών του Καναδά ηγούνται της έρευνας για να καταλάβουν γιατί το αεροσκάφος CRJ900 που εκμεταλλεύεται η θυγατρική DAL.N Endeavor Air της Delta Air Line αναποδογύρισε στο αεροδρόμιο Pearson του Τορόντο, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.
Ο ανώτερος ερευνητής της TSB, Ken Webster, είπε σε ένα βίντεο ότι η συσκευή εγγραφής φωνής στο πιλοτήριο και η συσκευή εγγραφής δεδομένων πτήσης στάλθηκαν στο εργαστήριο του πρακτορείου για περαιτέρω ανάλυση, σχετικά με το τι συνέβη στην πτήση DL4819 από τη Minneapolis στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Τορόντο. / © TA NEA

Κλείσιμο αποθηκών της Amazon προκαλεί αντιδράσεις

0

Διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας στο Μόντρεαλ, για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στην απόφαση της Amazon να κλείσει τις επτά αποθήκες της στο Κεμπέκ, συμπεριλαμβανομένης της μοναδικής συνδικαλισμένης εγκατάστασης της εταιρείας στον Καναδά.
Η Confédération des syndicats nationaux (CSN), η συνδικαλιστική οργάνωση που διοργάνωσε τη διαμαρτυρία, καλεί σε μποϊκοτάζ της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου, τονίζοντας ότι η απόφαση αυτή έχει οδηγήσει πάνω από 4.500 εργαζόμενους στην ανεργία.
Ο Φελίξ Τρουντό, ο οποίος εκπροσωπούσε τους εργαζομένους που απολύθηκαν από την αποθήκη στο Λαβάλ του Κεμπέκ, κατηγόρησε την Amazon ότι προχώρησε στο κλείσιμο της εγκατάστασης για να καταστείλει τις προσπάθειες συνδικαλισμού. Το σωματείο είχε λάβει επίσημη πιστοποίηση μόλις τον περασμένο Μάιο, και σύμφωνα με τη CSN, η εταιρεία έκλεισε την αποθήκη για να αποτρέψει την επίτευξη της πρώτης συλλογικής σύμβασης εργασίας στην ιστορία της Amazon στη Βόρεια Αμερική.

«ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ»
Η CSN υποστηρίζει ότι η Amazon ήθελε να στείλει ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε όλους τους εργαζομένους της, αποθαρρύνοντας μελλοντικές προσπάθειες συνδικαλισμού. «Η Amazon δεν ήθελε να επιτρέψει στους εργαζομένους να αποκτήσουν συλλογική σύμβαση, γιατί αυτό θα δημιουργούσε προηγούμενο για άλλες εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική», δήλωσε ο Τρουντό.
Σύμφωνα με τη CSN, η απόφαση αυτή αποτελεί μια σαφή περίπτωση «συνδικαλιστικής καταστολής» και χρησιμοποιείται ως τακτική εκφοβισμού, για να αποτρέψει παρόμοιες κινήσεις σε άλλα μέρη του Καναδά και των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι διαδηλωτές στο Μόντρεαλ εξέφρασαν την οργή τους απέναντι στην εταιρεία, κατηγορώντας την για αδιαφορία προς τους εργαζομένους της και για προτεραιοποίηση του κέρδους εις βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ AMAZON
Από την πλευρά της, η Amazon αρνήθηκε οποιαδήποτε κατηγορία περί καταπάτησης συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και τόνισε ότι η απόφασή της να κλείσει τις αποθήκες στο Κεμπέκ βασίστηκε αποκλειστικά σε ζητήματα αποδοτικότητας και κόστους. «Η απόφαση λήφθηκε για να διασφαλιστεί ότι συνεχίζουμε να παρέχουμε αποτελεσματικές και οικονομικά βιώσιμες υπηρεσίες στους πελάτες μας», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Ωστόσο, πολλοί αμφισβητούν αυτή την εξήγηση. Ο Μπάρι Άιντλιν, καθηγητής κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο McGill, εκτιμά ότι η απόφαση της Amazon συνδέεται άμεσα με το νομικό πλαίσιο του Κεμπέκ, το οποίο προβλέπει υποχρεωτική διαιτησία σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συλλογική συμφωνία μέσω διαπραγματεύσεων. «Η Amazon προτιμά να κλείσει τις εγκαταστάσεις της παρά να διακινδυνεύσει να λειτουργήσει υπό ένα συνδικαλιστικό καθεστώς», σημείωσε ο Άιντλιν.

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΜΠΟΪΚΟΤΑΖ
Η CSN και άλλες εργατικές οργανώσεις καλούν το κοινό να στηρίξει τους απολυμένους εργαζόμενους, μποϊκοτάροντας την Amazon. «Καλούμε όλους τους καταναλωτές να σταθούν στο πλευρό των εργαζομένων και να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα στην Amazon ότι τέτοιες πρακτικές δε γίνονται αποδεκτές», δήλωσε εκπρόσωπος της CSN κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας.
Το μποϊκοτάζ της Amazon δεν είναι μια νέα ιδέα. Σε διάφορες χώρες, οργανώσεις εργαζομένων και ακτιβιστές έχουν καλέσει τους καταναλωτές να σταματήσουν να ψωνίζουν από την εταιρεία, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τις συνθήκες εργασίας στις αποθήκες της. Οι διαδηλωτές στο Μόντρεαλ ευελπιστούν ότι η κινητοποίησή τους θα έχει αντίκτυπο και θα ασκήσει πίεση στην Amazon να επανεξετάσει τις αποφάσεις της.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Το κλείσιμο των επτά αποθηκών της Amazon στο Κεμπέκ έχει αφήσει πάνω από 4.500 εργαζόμενους χωρίς δουλειά. Πολλοί από αυτούς ανησυχούν για το μέλλον τους, καθώς δυσκολεύονται να βρουν νέες θέσεις εργασίας με παρόμοιους μισθούς και παροχές. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ζητούν από την κυβέρνηση του Κεμπέκ να παρέμβει και να υποστηρίξει τους απολυμένους εργαζόμενους, είτε με νέα προγράμματα επανεκπαίδευσης είτε με οικονομική βοήθεια.

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Η υπόθεση αυτή έχει αναδείξει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι, στην προσπάθειά τους να οργανωθούν συνδικαλιστικά σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες όπως η Amazon. Παρά τις αντιξοότητες, η CSN δηλώνει ότι θα συνεχίσει να μάχεται για τα δικαιώματα των εργαζομένων και να πιέζει για καλύτερες συνθήκες εργασίας.

Οι Καναδοί υψώνουν τη Σημαία ενάντια στις Αμερικανικές πιέσεις

0

Στις 15 Φεβρουαρίου, ο Καναδάς γιόρτασε την Ημέρα της Σημαίας και την 60ή επέτειο από την υιοθέτηση του εθνικού του συμβόλου, του φύλλου σφενδάμου. Αυτή η μέρα, που συνήθως αποτελούσε ευκαιρία για εθνική υπερηφάνεια, φέτος απέκτησε έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, καθώς οι Καναδοί ύψωσαν τη σημαία τους και ως απάντηση στις πρόσφατες εντάσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Πολλοί πρώην πρωθυπουργοί ενθάρρυναν τους πολίτες να αναρτήσουν τη σημαία τους, και οι πωλήσεις των καναδικών σημαιών εκτοξεύθηκαν. Οι Καναδοί είδαν την πράξη αυτή όχι μόνο ως ένδειξη εθνικής υπερηφάνειας αλλά και ως μια δήλωση αντίστασης απέναντι στην αυξημένη επιρροή των ΗΠΑ στη χώρα τους.
Πολλοί πολίτες ύψωσαν την καναδική σημαία μπροστά από τα σπίτια τους εδώ και εβδομάδες. Γι’ αυτούς, δεν αρκούσε μόνο να στηρίξουν τα τοπικά προϊόντα στις αγορές τους.
«Ήμασταν εκεί, εξετάζοντας προσεκτικά τα προϊόντα στα ράφια. Και τότε σκεφτήκαμε… ίσως μπορούμε να δείξουμε την αφοσίωσή μας στη χώρα απλώς αναρτώντας τη σημαία μας», δήλωσαν αρκετοί συμμετέχοντες.
Πολλοί πολίτες προμηθεύτηκαν τη σημαία τους δωρεάν από τα γραφεία των βουλευτών τους. Οι τοπικές αρχές επιβεβαίωσαν ότι η ζήτηση για καναδικές σημαίες είχε αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με τα αποθέματα σε πολλές περιοχές να εξαντλούνται.
«Ήταν η 60ή επέτειος, αλλά υπήρχε και ο παράγοντας της στάσης των Ηνωμένων Πολιτειών απέναντι στη χώρα μας. Οι άνθρωποι το είδαν ως σημείο συσπείρωσης της εθνικής μας αποφασιστικότητας. Φέτος, η σημαία λειτούργησε ως ασπίδα απέναντι στις διεθνείς πιέσεις», ανέφεραν αξιωματούχοι.
Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων που πουλούσαν σημαίες παρατήρησαν επίσης ότι η ζήτηση είχε αυξηθεί κατακόρυφα. «Οι σημαίες του Κεμπέκ κατασκευάζονταν στο Κεμπέκ και οι καναδικές σημαίες κατασκευάζονταν στο Οντάριο», ανέφεραν, τονίζοντας πως όλο και περισσότεροι πελάτες ζητούσαν τη σημαία με το φύλλο σφενδάμου.
«Μας καλούσαν και ζητούσαν την καναδική σημαία. Μας έλεγαν ότι είχαν χρόνια να την αναρτήσουν, αλλά τώρα συνειδητοποιούσαν ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να το κάνουν», ανέφεραν πωλητές. Παρατηρήθηκε επίσης ότι πολλοί κάτοικοι του Κεμπέκ, που παραδοσιακά προτιμούσαν να αναρτούν τη σημαία του Κεμπέκ, επέλεξαν να υψώσουν την καναδική σημαία.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΝΑΔΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ
Πριν από το 1965, ο Καναδάς χρησιμοποιούσε την κόκκινη σημαία με το σύμβολο του Ηνωμένου Βασιλείου (Red Ensign) ως το βασικό του έμβλημα. Ωστόσο, υπήρχε έντονη ανάγκη για ένα μοναδικό και αναγνωρίσιμο εθνικό σύμβολο. Ο τότε πρωθυπουργός Lester B. Pearson ξεκίνησε τη διαδικασία εύρεσης μιας νέας σημαίας, που θα εκπροσωπούσε τον Καναδά ως ανεξάρτητο έθνος.
Μετά από μια έντονη δημόσια συζήτηση και πολιτική αντιπαράθεση, ο σχεδιασμός που επιλέχθηκε ήταν το κόκκινο και άσπρο φόντο με το χαρακτηριστικό φύλλο σφενδάμου στο κέντρο. Ο George F. G. Stanley και ο John Matheson σχεδίασαν τη σημαία εμπνευσμένοι από τα στρατιωτικά εμβλήματα του Καναδά. Στις 15 Φεβρουαρίου 1965, η σημαία αυτή υψώθηκε για πρώτη φορά στο λόφο του Κοινοβουλίου στην Οτάβα, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή εθνικής ταυτότητας.
Πολλοί Καναδοί μίλησαν για το πώς η απόφασή τους να εγκατασταθούν στη χώρα αυτή υπήρξε μία από τις καλύτερες της ζωής τους.
«Στο σημερινό κλίμα, με όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας, νομίζουμε ότι ήταν καθήκον των ανθρώπων να δηλώσουν πού στέκονται», ανέφεραν κάποιοι πολίτες.
Η φετινή Ημέρα της Σημαίας δεν ήταν απλώς μια γιορτή για την ιστορία του Καναδά, αλλά και μια δήλωση που πολλοί Καναδοί ήλπιζαν ότι θα έφτανε μέχρι την Ουάσιγκτον. Αναρτώντας τη σημαία τους, έστειλαν ένα σαφές μήνυμα: ο Καναδάς ήταν μια κυρίαρχη χώρα, υπερήφανη για την ταυτότητά της και ενωμένη απέναντι σε κάθε εξωτερική πίεση.

Η Κίνα κατηγορεί τον Καναδά πως τροφοδοτεί την ένταση στέλνοντας πολεμικό πλοίο στο στενό της Ταϊβάν

0

Οι κινεζικές ένοπλες δυνάμεις καταδίκασαν (Δευτέρα 17/2) τη διέλευση καναδικού πολεμικού πλοίου από το στενό της Ταϊβάν το σαββατοκύριακο, κρίνοντας πως κατάφερε πλήγμα «στην ειρήνη και στη σταθερότητα» στην περιφέρεια.
Η Κίνα θεωρεί την Ταϊβάν επαρχία της που απλά μένει να επανενωθεί με την ηπειρωτική χώρα μετά το τέλος του κινεζικού εμφυλίου πολέμου το 1949.
Ο ασιατικός κολοσσός διαβεβαιώνει πως προτιμά η επανένωση να γίνει ειρηνικά, αλλά δεν αποκλείει τη χρήση στρατιωτικής βίας. Το Πεκίνο εκλαμβάνει ως επίθεση κατά της κινεζικής εθνικής κυριαρχίας κάθε διέλευση από το στενό που χωρίζει τη νήσο από την ηπειρωτική χώρα δύναμης που θεωρεί εχθρική.
Καναδικό πολεμικό διέπλευσε το στενό την Κυριακή 16/2, σύμφωνα με τις αρχές στην Ταϊπέι. Δύο αμερικανικά πολεμικό έκαναν το ίδιο μερικά 24ωρα νωρίτερα.
Η καναδική πρωτοβουλία «προκαλεί εσκεμμένα πρόβλημα και καταφέρνει πλήγμα στην ειρήνη και στη σταθερότητα στο στενό της Ταϊβάν», επέκρινε ο Λι Σι, εκπρόσωπος της διοίκησης ανατολικού θεάτρου των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων.
Η Κίνα ανέπτυξε ναυτικές και αεροπορικές δυνάμεις για να επιτηρήσουν τη διέλευση του καναδικού πολεμικού πλοίου, συμπλήρωσε σε δελτίο Τύπου που έδωσε στη δημοσιότητα. Οι κινεζικές ένοπλες δυνάμεις θα αντιμετωπίσουν «κάθε απειλή και πρόκληση», υπογράμμισε.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Άμυνας της Ταϊβάν ανακοίνωσε (Δευτέρα 17/2) πως εντόπισε 41 στρατιωτικά αεροσκάφη και 9 πολεμικά πλοία της Κίνας κοντά στη νήσο τις τελευταίες 24 ώρες. Οι ΗΠΑ και ορισμένοι σύμμαχοί τους στέλνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα πολεμικά πλοία τους να κάνουν το διάπλου του στενού, με την επίκληση του δικαιώματος της ελεύθερης ναυσιπλοΐας σε διεθνή ύδατα.
Δύο αμερικανικά πολεμικά, αντιτορπιλικό και ωκεανογραφικό σκάφος, πέρασαν από το στενό τη 10η Φεβρουαρίου. Το Πεκίνο είδε «κακό μήνυμα», το οποίο εγκαρδιώνει τους οπαδούς της ανεξαρτησίας στην Ταϊβάν και αυξάνει «τους κινδύνους ως προς την ασφάλεια» στην περιοχή.
Επρόκειτο για την πρώτη διέλευση σκαφών του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού από το στενό αφότου επανέκαμψε στην προεδρία των ΗΠΑ ο Ντόναλντ Τραμπ την 20ή Ιανουαρίου.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σύγχρονα… αρχαιοελληνικά έθιμα

Κάποιες γιορτές, που μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας, προκαλούν αντιδράσεις στην Ελληνοορθόδοξη Εκκλησία, αλλά και γενικότερα στον Ορθόδοξο κόσμο. Γιορτές όπως του Αγίου Βαλεντίνου και του Καρναβαλιού π.χ. θεωρούνται από την Εκκλησία παγανιστικές. Γεγονός πάντως είναι, ότι πολλές από τις γιορτές και έθιμα του τόπου μας, έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα και συνδέονται έμμεσα με το Χριστιανισμό.
Ας δούμε όμως μερικές από αυτές, όπως παρουσιάζονται σε ιστορικά κείμενα:
Αποκρέα. Σημαίνει αποχή από το κρέας. Κάποιοι υποστηρίζουν ως συνώνυμο της λέξης Αποκριά τη λέξη Καρναβάλι (Carnival) ως προερχόμενη από το λατινικό carnem levare. Στην ουσία, η λέξη προέρχεται από τις ρίζες «Κάρνα = Σάρκα» και τη λέξη «Βάαλ» που ήταν αρχαίος Θεός και του αποδίδονταν θυσίες σάρκας και τελετές σε εποχές προ Χριστού. Οι ρίζες των εκδηλώσεων αυτών βρίσκονται στην αρχαία Ελλάδα, με ευρύ φάσμα παμπάλαιων Διονυσιακών εθίμων. Πηγή έμπνευσης για το Καρναβάλι ήταν οι Διονυσιακές πομπές, που κατευθύνονταν στον τόπο λατρείας των Διονυσιακών Μυστηρίων.
Τα Αναστενάρια. Εορτάζεται κάθε χρόνο 21 Μαΐου στη βόρεια Ελλάδα όπου γίνεται ζωοθυσία και στο τέλος πυροβατούν χωρίς να καίγονται, κρατώντας την εικόνα των Κωνσταντίνου και Ελένης. Τα Αναστενάρια αποτελούν συνονθύλευμα αρχαίων Θρακικών, Διονυσιακών και αιρετικών στοιχείων. Η πυροβασία είναι ένα πανάρχαιο τυπικό κάθαρσης και ιερουργίας, στενά συνδεδεμένη με τα μυστήρια και τη λατρεία του θεϊκού Προμηθεϊκού πυρός.
Τα έθιμα του Δωδεκαημέρου. Αναβιώνουν σε διάφορα μέρη. Τα Μπαμπούγερα στις Σέρρες με τους φαλλοφόρους Σεληνούς, Αράπηδες, Γουρουνοχαλά κ.λπ. είναι όλα έθιμα με Διονυσιακό υπόβαθρο.
Ο παραδοσιακός γάμος. Έχει ρίζες από τη Διονυσιακή γιορτή των Ανθεστηρίων όπου γινόταν συμβολικός Ιερός Γάμος με τον Διόνυσο με νέες οι οποίες δίνανε όρκο αγνότητας.
Το χριστουγεννιάτικο έλατο. Κατά την αρχαιότητα ήταν ένα από τα ιερά φυτά. Ο Διόνυσος, ως θεός της βλάστησης, είχε και τους τίτλους Δενδρεύς, Ένδενδρος ή Δενδρίτης.
Οι λαμπάδες του Πάσχα. Ο Βάκχος είχε και το επίθετο Λαμπήρ. Στην Πελλήνη της Αχαΐας γιόρταζαν προς τιμήν του τα Λαμπτήρια, φέρνοντας τη νύχτα αναμμένες δάδες στο ιερό του, πράγμα που θυμίζει τις λαμπάδες του Πάσχα.
Τα κόλλυβα. Η τελευταία ημέρα της γιορτής των Ανθεστηρίων είχε να κάνει με τους νεκρούς και τα κακά πνεύματα. Έβραζαν σπόρους διαφόρων καρπών που τους προσέφεραν στο χθόνιο Ερμή εκ μέρους των νεκρών. Κάτι ανάλογο γίνεται και σήμερα με τα κόλλυβα που μοιράζονται το Ψυχοσάββατο για τις ψυχές των πεθαμένων.
Τα μνημόσυνα. Είναι πανάρχαιο έθιμο. Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως με δεήσεις, θυσίες και προσφορές, ήταν δυνατόν να πετύχουν τη συγγνώμη των Θεών για τα αμαρτήματα των νεκρών.
Η διαχρονικότητα των εθίμων, θα πρέπει να πούμε, οφείλεται κατά κύριο λόγο στη διατήρησή τους από τη χριστιανική θρησκεία, παραλλάσσοντας κάποιες φορές το νόημά τους ή ακόμη και τον αρχικό σκοπό της δημιουργίας τους.
Καλές απόκριες ή… καλό καρναβάλι.

Χιλιάδες ασθενείς χωρίς γιατρό!

0

400.000 ραντεβού χαμένα

Κάθε μήνα, τουλάχιστον 30.000 ασθενείς στο Κεμπέκ δεν εμφανίζονται στα προγραμματισμένα ραντεβού τους με γιατρούς, γεγονός που επιδεινώνει την ήδη δύσκολη κατάσταση του συστήματος υγείας. Αυτή η τάση, που δε δείχνει σημάδια μείωσης, έχει σοβαρές επιπτώσεις, ειδικά δεδομένου ότι εκατοντάδες χιλιάδες Κεμπεκιώτες δεν έχουν πρόσβαση σε οικογενειακό γιατρό.
Ο πρόεδρος του Collège des médecins du Québec (CMQ), Dr Mauril Gaudreault, καταδίκασε αυτήν την πρακτική σε γραπτή δήλωση που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή 14/2.
«30.000! Αυτός ο τεράστιος αριθμός είναι συγκλονιστικός», τόνισε. «Ακόμα περισσότερο όταν γνωρίζουμε ότι 1,4 εκατομμύρια Κεμπεκιώτες δεν έχουν οικογενειακό γιατρό». Σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτό σημαίνει ότι ετησίως χάνονται 400.000 ιατρικά ραντεβού από τα συνολικά 18 εκατομμύρια που προγραμματίζονται.
Οι ασθενείς που δεν εμφανίζονται στα ραντεβού τους χαρακτηρίζονται ως «no-show» (μη εμφάνιση). Ο Dr Gaudreault εξηγεί ότι η απουσία από ένα ιατρικό ραντεβού ή μια εξέταση χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση καταναλώνει πολύτιμους πόρους, στερεί την πρόσβαση σε φροντίδα από άλλους ασθενείς που έχουν ανάγκη, επηρεάζει τις λίστες αναμονής και μπορεί να είναι δυνητικά επικίνδυνη για όσους πάσχουν από σοβαρά προβλήματα υγείας.

Η ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΡΑΝΤΕΒΟΥ
Ο Dr Gaudreault υπογραμμίζει την ανάγκη για την εφαρμογή ενός εύχρηστου συστήματος ακύρωσης και επαναπρογραμματισμού ραντεβού. Όπως εξηγεί, η ευθύνη γι’ αυτό βαραίνει τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών κλινικών, ενώ στις δημόσιες δομές υγείας η ευθύνη ανήκει στην κυβέρνηση. Παρά το γεγονός ότι στις κλινικές είναι σχετικά εύκολο να ειδοποιηθεί το προσωπικό για οποιοδήποτε απρόοπτο, στα νοσοκομεία αυτό γίνεται πολύ πιο περίπλοκο.
«Ένα απλό και αποδοτικό σύστημα πρέπει να εφαρμοστεί σε όλο το δημόσιο δίκτυο υγείας, ώστε οι ασθενείς να μπορούν εύκολα και γρήγορα να επιβεβαιώνουν, να ακυρώνουν ή να επαναπρογραμματίζουν τα ραντεβού και τις εξετάσεις τους», δήλωσε.
«Θα απευθύνουμε εκ νέου έκκληση στις κυβερνητικές αρχές, διότι το φαινόμενο των «no-show» δεν είναι καινούργιο, αλλά αντίθετα αυξάνεται διαρκώς».

ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ
Ο Dr Gaudreault τονίζει επίσης, ότι η ευθύνη δε βαρύνει μόνο το σύστημα υγείας αλλά και τους ίδιους τους ασθενείς. «Όταν κάποιος έχει ένα σημαντικό επαγγελματικό ή προσωπικό ραντεβού, φροντίζει να ενημερώσει αν δεν μπορεί να παρευρεθεί. Το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και για τα ιατρικά ραντεβού», επισημαίνει.
Η απουσία από ραντεβού δεν επηρεάζει μόνο τους γενικούς γιατρούς αλλά και τους ειδικούς. Για παράδειγμα, το 2022, το 25% των προγραμματισμένων κολονοσκοπήσεων ακυρώθηκε την τελευταία στιγμή επειδή οι ασθενείς δεν εμφανίστηκαν.
Σαφώς, υπάρχουν εξαιρέσεις. Αν ένας ασθενής δεν εμφανιστεί λόγω μιας ξαφνικής έκτακτης ανάγκης, όπως ένα ατύχημα, η απουσία του είναι δικαιολογημένη. Ωστόσο, είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς, ότι και τα 30.000 μηνιαία χαμένα ραντεβού οφείλονται αποκλειστικά σε τέτοιες περιπτώσεις.

ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΑΠΟ ΤΟ COLLEGE DES MEDECINS
Το Collège des médecins du Québec σχεδιάζει να ξεκινήσει τις επόμενες εβδομάδες μια εκστρατεία ενημέρωσης μέσω των κοινωνικών του δικτύων. Ο στόχος είναι να εξηγήσει στους ασθενείς τις συνέπειες των «no-show» για το σύστημα υγείας και την κοινωνία συνολικά.
Επιπλέον, προτείνεται να εφαρμοστούν πολιτικές αποτροπής των «no-show» όπως η επιβολή χρηματικών προστίμων για τις αναίτιες απουσίες, κάτι που εφαρμόζεται ήδη σε ορισμένες χώρες με επιτυχία. Με αυτόν τον τρόπο, οι ασθενείς θα έχουν κίνητρο να τηρούν τα ραντεβού τους ή να τα ακυρώνουν έγκαιρα, ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε άλλους να εξυπηρετηθούν στη θέση τους.
Η ανάγκη για δράση είναι επιτακτική. Αν δεν υπάρξει συνειδητοποίηση και ανάληψη ευθύνης από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, η κατάσταση θα συνεχίσει να επιδεινώνεται, στερώντας από χιλιάδες ανθρώπους την πολύτιμη πρόσβαση στις ιατρικές υπηρεσίες που έχουν ανάγκη. Ειδικά σε ένα σύστημα υγείας που ήδη δοκιμάζεται από μεγάλες ελλείψεις προσωπικού και υπερφόρτωση, οι συνέπειες αυτού του φαινομένου μπορεί να είναι καταστροφικές.
Η πρόκληση είναι να βρεθεί μια λύση που θα συνδυάζει την τεχνολογία, τη νομοθεσία και την αλλαγή νοοτροπίας των πολιτών. Η δημιουργία ενός αυτοματοποιημένου συστήματος υπενθυμίσεων, η αυστηροποίηση των κανόνων και η καλύτερη ενημέρωση του κοινού, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη μείωση αυτού του προβλήματος. Μόνο με συντονισμένες ενέργειες από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα πιο αποδοτικό και δίκαιο σύστημα υγείας για όλους.
Το Collège des médecins du Québec (CMQ) είναι ο επίσημος ρυθμιστικός φορέας που επιβλέπει την ιατρική πρακτική στο Κεμπέκ, διασφαλίζοντας ότι οι γιατροί τηρούν τα υψηλότερα πρότυπα επαγγελματισμού, ηθικής και δεοντολογίας. Ο οργανισμός έχει την ευθύνη να αδειοδοτεί τους γιατρούς, να διασφαλίζει τη συνεχή επαγγελματική τους εκπαίδευση και να παρεμβαίνει, όταν εντοπίζονται παραβάσεις ή ανεπάρκειες στην άσκηση του επαγγέλματος. Επιπλέον, το CMQ επεξεργάζεται και εξετάζει καταγγελίες από το κοινό, εξασφαλίζοντας την προστασία των ασθενών και τη διατήρηση της εμπιστοσύνης στην ιατρική κοινότητα. Παράλληλα, καθορίζει τις προδιαγραφές εκπαίδευσης και πρακτικής για μελλοντικούς ιατρούς, συνεργαζόμενο με πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα. Μέσω των ερευνών και των εκθέσεών του, το CMQ συμβάλλει επίσης στη διαμόρφωση πολιτικών υγείας στο Κεμπέκ, προωθώντας βελτιώσεις στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης. Η αποστολή του είναι να εξασφαλίζει ότι κάθε πολίτης έχει πρόσβαση σε ιατρική φροντίδα υψηλής ποιότητας, τηρώντας αυστηρά επιστημονικά και δεοντολογικά κριτήρια.

Το χρονικό της μετωπικής σύγκρουσης Τραμπ – Ζελένσκι

0

Μία ημέρα μετά τη συνάντηση υψηλού επιπέδου αντιπροσωπειών των ΗΠΑ και της Ρωσίας στη Σαουδική Αραβία, ο Ντόναλντ Τραμπ και ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι αντάλλαξαν βαρείς χαρακτηρισμούς, δυσκολεύοντας την προσπάθεια του Αμερικανού προέδρου να προωθήσει την ειρήνευση στην Ουκρανία με όρους αποδεκτούς από τη Μόσχα.
«Δικτάτορας χωρίς εκλογές, ο Ζελένσκι καλά θα κάνει να κινηθεί γρήγορα, αλλιώς δε θα του μείνει χώρα», έγραψε ο Αμερικανός πρόεδρος σε ανάρτηση στην πλατφόρμα Truth Social.
Η θητεία του Ουκρανού προέδρου έχει λήξει από το Μάιο 2024, αλλά δεν προκήρυξε εκλογές, λόγω των μεγάλων εμποδίων που θέτει ο συνεχιζόμενος πόλεμος και ο εν ισχύι στρατιωτικός νόμος. Στην ίδια ανάρτηση περιέχονται απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί για τον Ουκρανό ηγέτη.
«Για σκεφθείτε το, ένας μέτριος κωμικός, ο Ζελένσκι, έπεισε τις Ηνωμένες Πολιτείες να ξοδέψουν 350 δισ. δολάρια σε πόλεμο που δε θα μπορούσε να κερδηθεί, που δε θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει ποτέ και που εκείνος χωρίς τις ΗΠΑ και τον Τραμπ δε θα μπορέσει ποτέ να διευθετήσει», έγραψε χαρακτηριστικά.

«ΕΠΑΙΖΕ ΤΟΝ ΜΠΑΙΝΤΕΝ ΣΑΝ ΒΙΟΛΙ»
Ο Αμερικανός πρόεδρος επανήλθε λίγες ώρες αργότερα, μιλώντας στη Φλόριντα, στο πλαίσιο επενδυτικής συνάντησης που υποστηρίζεται από τη Σαουδική Αραβία. Είπε ότι το μόνο πράγμα στο οποίο ο Ζελένσκι «ήταν πραγματικά καλός ήταν να παίζει τον Τζο Μπάιντεν σαν βιολί». Στη διάρκεια της ομιλίας του, ο Τραμπ αποκάλεσε εκ νέου τον Ζελένσκι «δικτάτορα».
«Αρνείται να κάνει εκλογές. Βρίσκεται χαμηλά στην ουκρανικές δημοσκοπήσεις. Πώς μπορεί να είναι ψηλά την ώρα που κάθε πόλη κατεδαφίζεται;» είπε χαρακτηριστικά, ενώ κατηγόρησε το Κίεβο ότι επιχειρεί να «σπάσει τη συμφωνία» με την Ουάσιγκτον για την απόκτηση σπάνιων γαιών από την Ουκρανία.
Νωρίτερα, ο Ζελένσκι είχε εκφράσει την απογοήτευσή του για την αμερικανορωσική συνάντηση στο Ριάντ. «Το ότι συζητούν διμερή θέματα στη Σαουδική Αραβία είναι δικαίωμά τους. Πιστεύω, όμως, ότι οι ΗΠΑ βοήθησαν τον Πούτιν να βγει από την απομόνωση χρόνων», δήλωσε ο Ουκρανός πρόεδρος σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, προτού δεχθεί τον ειδικό απεσταλμένο τού Λευκού Οίκου για το Ουκρανικό, Κιθ Κέλογκ. Για ακόμη μία φορά ξεκαθάρισε, ότι η Ουκρανία δεν πρόκειται να αναγνωρίσει καμία ειρηνευτική συμφωνία, αν δεν έχει συμμετάσχει στις διαπραγματεύσεις και δεν την έχει συνυπογράψει.

ΕΝΤΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ
Μία ημέρα νωρίτερα, η συνάντηση του Ριάντ είχε προκαλέσει πάταγο στη διεθνή πολιτική σκηνή. Επί τέσσερις ώρες ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο και ο Ρώσος ομόλογός του Σεργκέι Λαβρόφ είχαν εντατικές διαβουλεύσεις, στις οποίες συμμετείχαν επίσης ο σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας του Λευκού Οίκου Στίβεν Γουόλτς και ο σύμβουλος του Ρώσου προέδρου, Γιούρι Ουσακόφ. Μετά το τέλος των διαβουλεύσεων ο Ρούμπιο όχι μόνο έβγαλε τη Ρωσία από τη θέση του παρία της Δύσης, αλλά και την προέβαλε ως δυνητικό εταίρο της Αμερικής.
«Υπάρχουν εξαιρετικές δυνατότητες για την ανάπτυξη μιας εταιρικής σχέσης», δήλωσε ο επικεφαλής του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, για να προσθέσει: «Θέσαμε τις βάσεις για μια μελλοντική συνεργασία σε κοινού ενδιαφέροντος γεωπολιτικά ζητήματα, όπως και για τις οικονομικές ευκαιρίες και για τις ιστορικές επενδύσεις που θα γίνουν δυνατές, αν επιλυθεί η σύγκρουση στην Ουκρανία», προσέθεσε ο Μάρκο Ρούμπιο.
«Πολύ θετικά» χαρακτήρισε τα αποτελέσματα της συνάντησης στο Ριάντ ο Βλαντιμίρ Πούτιν. Όπως είπε, τα μέλη της ρωσικής αντιπροσωπείας περιέγραφαν τους Αμερικανούς συνομιλητές τους ως «εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους (από εκείνους της κυβέρνησης Μπάιντεν), ανοιχτούς σε μια διαπραγματευτική διαδικασία, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς κατηγορητήρια για το τι έγινε στο παρελθόν». Απαντώντας στις αιτιάσεις για αποκλεισμό της Ουκρανίας από τις διαβουλεύσεις, δήλωσε: «Στη διάρκεια της τηλεφωνικής μας συνδιάλεξης ο πρόεδρος Τραμπ μου είπε ότι η διαδικασία της διαπραγμάτευσης θα περιλαμβάνει τη Ρωσία και την Ουκρανία. Κανείς δε θα αποκλείσει την Ουκρανία». Τέλος, ανέφερε ότι θα είναι «πολύ ευτυχής» να συναντήσει τον Αμερικανό ομόλογό του, τόνισε όμως ότι η συνάντηση «χρειάζεται προετοιμασία για να έχει αποτέλεσμα». Την Τρίτη 18/2 ο Τραμπ δήλωσε ότι είναι πιθανό να συναντηθεί με τον Πούτιν μέσα σε αυτόν το μήνα.

ΑΙΧΜΕΣ
Λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων στο Ριάντ, ο Αμερικανός πρόεδρος προκάλεσε κατάπληξη στο Κίεβο και στους συμμάχους του με την οξεία επίθεση που εξαπέλυσε κατά του Ζελένσκι. Ερεθισμένος με τις κατηγορίες για αποκλεισμό της Ουκρανίας από την αμερικανορωσική διαβούλευση, ο Αμερικανός πρόεδρος είπε: «Είχατε τρία χρόνια για να αντιμετωπίσετε την κατάσταση. Δε θα έπρεπε καν να το έχετε ξεκινήσει (τον πόλεμο). Θα μπορούσατε να είχατε κλείσει συμφωνία».
Επιπλέον δήλωσε, ότι ο Ζελένσκι πρέπει να κάνει εκλογές, υποστηρίζοντας ότι η δημοτικότητά του βρίσκεται στο 4% και άφησε υπαινιγμούς για τη διαχείριση της αμερικανικής βοήθειας από την κυβέρνησή του.
Απαντώντας στις αιτιάσεις του Τραμπ, ο Ζελένσκι τον κατηγόρησε στη συνέντευξη Τύπου ότι «ζει σε μια φούσκα παραπληροφόρησης» κατασκευασμένη από τη Ρωσία και επικαλέστηκε τελευταία δημοσκόπηση που ανεβάζει το ποσοστό αποδοχής του στο 57%. Τόνισε ότι «δεν είναι σοβαρή συζήτηση» η αξίωση του Αμερικανού προέδρου να παραδοθούν στις ΗΠΑ κοιτάσματα σπάνιων γαιών αξίας 500 δισ. δολαρίων έναντι της αμερικανικής στρατιωτικής και οικονομικής βοήθειας που έχει ήδη παραδοθεί στο Κίεβο.
Επί του προκειμένου υποστήριξε, ότι οι ΗΠΑ έχουν δώσει στη χώρα του 98,5 δισ. και ότι δε δέχθηκε να υπογράψει τη συμφωνία εκχώρησης των πολύτιμων ορυκτών που ζητούσε ο Τραμπ, για τον επιπρόσθετο λόγο ότι δε συνοδευόταν από εγγυήσεις ασφάλειας.
«Υπερασπίζομαι την Ουκρανία, δεν μπορώ να ξεπουλήσω τη χώρα μου», είπε χαρακτηριστικά ο Ουκρανός πρόεδρος.
© Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Η πολιτική ζωή στη δίνη ακραίας πόλωσης

0

Τα κόμματα χαράσσουν διαχωριστικές γραμμές με φόντο την υπόθεση των Τεμπών, ενώ οι τόνοι στη Βουλή ανεβαίνουν

«Εμείς και οι άλλοι»: αυτή είναι η φράση που αποτυπώνει με τον πλέον γλαφυρό τρόπο το δόγμα που υιοθετούν οι κεντρικές πολιτικές δυνάμεις, σε μία ακόμη κλιμάκωση της μεταξύ τους αντιπαράθεσης, που εδώ και μερικές εβδομάδες κινείται με επίκεντρο την υπόθεση των Τεμπών, από την οποία η πολιτική συζήτηση δείχνει να μην μπορεί (ή να μην επιθυμούν οι πρωταγωνιστές της κεντρικής πολιτικής σκηνής) να απεγκλωβιστεί.
Μέσα σε κλίμα άκρως συγκρουσιακό και τοξικό, επιχειρείται να χαραχτούν διαχωριστικές γραμμές με στόχο την άντληση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου πολιτικού οφέλους. Υπό την πίεση και των δεδομένων που αναδεικνύουν οι δημοσκοπήσεις, οι οποίες, όπως αναφέρει στέλεχος εταιρείας μετρήσεων, σταθερά δείχνουν ότι με άξονα την υπόθεση των Τεμπών τα κόμματα που έχουν ασκήσει διακυβέρνηση εμφανίζονται να συγκεντρώνουν τη δυσαρέσκεια της κοινής γνώμης και να καταγράφουν απώλειες, ενώ τα μικρότερα κόμματα κερδίζουν.
Η κυβέρνηση κινείται πλέον με άξονα την ομαδοποίηση όλων των υπόλοιπων κομμάτων στη ζώνη της τοξικότητας, παίζοντας, παράλληλα, το χαρτί της σταθερότητας. Ότι, δηλαδή, οι υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις βυθίζονται σε τοξικό πολιτικό λόγο και υιοθετούν ακραία ρητορική και αμφιλεγόμενη επιχειρηματολογία, με μοναδικό στόχο να διασωθούν πολιτικά. Δε διαθέτουν πολιτική πρόταση, σχέδιο και πρόγραμμα και κινούνται αντισυστημικά, προσπαθώντας να ερεθίσουν τα χαμηλότερα ένστικτα της κοινής γνώμης. Με αυτή την επιχειρηματολογία, η κυβέρνηση επιδιώκει να εμφανιστεί σαν η μοναδική πολιτική δύναμη που μπορεί να αντεπεξέλθει σε μια εποχή πολυδιάστατων προκλήσεων: «Έχω χρέος να κρατήσω σταθερό το σκάφος της πατρίδας εν μέσω ταραγμένων καιρών και αυτή τη δέσμευση θα τη φέρω εις πέρας», δήλωσε μιλώντας στο Thessaloniki Summit ο πρωθυπουργός, ο οποίος απέδωσε «τεράστιες ευθύνες» σε «σύσσωμη την αντιπολίτευση». Μίλησε για «χυδαία τοξικότητα με στόχο να αποσταθεροποιηθεί και να πληγεί η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός προσωπικά» και πρόσθεσε: «Ας έρθουν στη Βουλή να δοκιμάσουν να μας ρίξουν», για να διαβεβαιώσει ότι η κυβέρνηση θα ολοκληρώσει τη θητεία της. Ανέφερε, τέλος, ότι αν δεν κατατεθεί πρόταση δυσπιστίας, μετά την παρουσίαση των πορισμάτων η κυβέρνηση θα πάει σε προ ημερησίας συζήτηση για το θέμα των Τεμπών.
Απέναντι στην κυβερνητική στρατηγική, η Χαριλάου Τρικούπη «διαβάζει» επιλογή «να τους ομαδοποιήσει όλους στην τοξικότητα», η οποία εκκινεί από τη «σκόπιμη προσπάθεια να αποδομήσει το μοναδικό κόμμα που έχει εναλλακτική κυβερνητική πρόταση, δηλαδή το ΠΑΣΟΚ». Στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, επιδιώκουν να εμφανιστούν ότι «είναι ένα θεσμικό κόμμα που προτείνει συγκεκριμένα μέτρα για να ενισχυθεί η ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης», όπως είπε ο Νίκος Ανδρουλάκης, για να βάλει στη συνέχεια στο ίδιο «κάδρο» Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ: «Καλό θα είναι η Νέα Δημοκρατία να σκεφτεί ότι όλα αυτά που κάνει σήμερα, είναι αυτά που κατήγγειλε την περίοδο Τσίπρα – Καμμένου».
Η Κουμουνδούρου βάζει απέναντι την κυβέρνηση, υιοθετώντας σκληρές εκφράσεις για «απονομιμοποιημένο πρωθυπουργό» και ζητώντας εκλογές. Βάζει απέναντι και το ΠΑΣΟΚ, το οποίο εγκαλεί για την απόφασή του να μη στηρίζει την πρόταση δυσπιστίας που θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει, αλλά να επιλέγει να κινηθεί στους δικούς του χρόνους και επιδεικτικά αγνοώντας τις κινήσεις της Κουμουνδούρου. Και όλα αυτά, στο όνομα της εκλογικής βάσης, βεβαίως: «Εμείς δε θέλουμε να υποκαταστήσουμε τη Δικαιοσύνη, την κοινωνία θέλουμε να εκφράσουμε», σημείωσε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Καραμέρος.
Η σκληρή αντιπαράθεση στο κέντρο της πολιτικής σκηνής εξελίσσεται σε άγρια σύγκρουση στη Βουλή, όπου ενδεχομένως η τηλεοπτική αναμετάδοση των συνεδριάσεων πυροδοτεί ακόμη πιο ακραίες εκφράσεις και συμπεριφορές, προς άγραν εντυπώσεων. Τόσο την Τρίτη 18/2 όσο και την Τετάρτη 19/2 «χτύπησε κόκκινο» η κοινοβουλευτική κόντρα. Η αναφορά του Σωκράτη Φάμελλου στο θάνατο του 39χρονου Βασίλη Καλογήρου, γιου της ανακρίτριας στην υπόθεση των Τεμπών, και το ερώτημά του «τι συσχέτιση μπορεί να υπάρχει με την έρευνα των καταγγελιών συγγενών και συνηγόρων;», που εξελήφθη ως υιοθέτηση διαδικτυακών υπαινιγμών για συσχετισμό του θανάτου με την κυβέρνηση, έφερε την οργισμένη αντίδραση του υπουργού Επικρατείας, Μάκη Βορίδη, ο οποίος έσπευσε να ρωτήσει τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ τι υπονοεί, «σαν να είστε οι χυδαιότεροι των χυδαιοτέρων τρολ του Διαδικτύου;» για να προσθέσει ότι «έχετε δηλητηριάσει την κοινωνία με αβάσιμες θεωρίες». Η κοινοβουλευτική τοξική αντιπαράθεση συνεχίστηκε με σκληρή σύγκρουση ανάμεσα στην αναπληρώτρια υπουργό Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, στον πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης Κυριάκο Βελόπουλο και στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Παύλο Πολάκη. «Κάνατε εμπόριο πατριωτισμού και εργαλειοποιείτε πολιτικά την τραγωδία», είπε η κ. Αγαπηδάκη απευθυνόμενη στον κ. Βελόπουλο, ο οποίος της απάντησε: «Είστε προκλητικότατη. Θα σέβεστε». Ο κ. Πολάκης της απέδωσε απαξιωτική αναφορά στο πρόσωπό του, για να συμπληρώσει: «Ξεπληρώνεις το γραμμάτιο της ανικανότητας που σε κάθισε εκεί, βρε αχαρακτήριστη. Άντε να χαθείς!».

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΣ
Η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Εφετών της Λάρισας, Σοφία Αποστολάκη, έχει την εποπτεία της έρευνας για το δυστύχημα στα Τέμπη εκ της θέσεώς της, όπως ορίζει το άρθρο 32 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. «Η ανώτατη εποπτεία του ανακριτικού έργου ανήκει στον εισαγγελέα Εφετών, που έχει επιπλέον το δικαίωμα να ενεργεί, προσωπικά ή με κάποιον από τους αντεισαγγελείς που υπάγονται σε αυτόν, προκαταρκτική εξέταση για κάθε έγκλημα που γίνεται στην περιφέρειά του, εφόσον δεν έχει διαταχθεί προηγουμένως προκαταρκτική εξέταση από τον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών», αναφέρει το άρθρο. Η δικαστική έρευνα διεξάγεται από τον ανακριτή και ο ρόλος του προϊσταμένου είναι εποπτικός. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κ. Αποστολάκη, που μπήκε στην υπόθεση μετά την αφυπηρέτηση του προηγούμενου προϊσταμένου, δεν έχει εκδώσει καμία διάταξη ή γνωμοδότηση για την υπόθεση. Η ίδια φέρεται μετά την εξαφάνιση του παιδιού της να έλαβε μακρά αναρρωτική άδεια, ενώ δικαστικές πηγές αναφέρουν ότι δεν έχει παραιτηθεί από τη θέση της. «Παρά το γεγονός ότι πέρασε ως σενάριο εξαφάνισης στον κοινό νου το επάγγελμα της μητέρας του Βασίλη, επειδή ως εισαγγελέας Εφετών είχε αναλάβει την υπόθεση των Τεμπών, θα ήθελα να πω ότι και η οικογένεια και εγώ το αποκλείουμε», ανέφερε σε δηλώσεις του στις 25/1 ο ιδιωτικός ερευνητής Γιώργος Τσούκαλης.
Σε δηκτική ανακοίνωσή της στις 3/1, η Ενωση Εισαγγελέων Ελλάδος, σχολιάζοντας δημοσιεύματα που συνέδεαν την εξαφάνιση του 39χρονου με τη δραστηριότητα της μητέρας του, έκανε λόγο για «εικασίες που εκφεύγουν της πληροφόρησης και υπό το μανδύα της δήθεν ενημέρωσης του κοινού μετατρέπουν τον ανθρώπινο πόνο σε εμπόρευμα».
Δώρα Αντωνίου
© Η Καθημερινή

Ta NEA volume 19-07

0

The current issue of the Greek Canadian News Ta NEA volume 19-07 published February 21st, 2025.
Covering news from Greece, local news, politics, sports and other newsworthy events.
(Click on the image to read the paper.)

Ο Καναδάς διατεθειμένος να ενταχθεί στην αντιπυραυλική ασπίδα «Σιδηρούς Θόλος» των ΗΠΑ

0

Ο Καναδάς είναι διατεθειμένος να συμμετάσχει στο σχέδιο ανάπτυξης συστήματος ολοκληρωμένης αντιπυραυλικής άμυνας τύπου «Σιδηρούς Θόλος» που θέλει ο Ντόναλντ Τραμπ, δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Άμυνας του βόρειου γείτονα των ΗΠΑ, παρά τις εντάσεις στη διμερή σχέση.
Ο Καναδάς είναι ήδη «ουσιώδης εταίρος» στην κοινή άμυνα στη βόρεια Αμερική, είπε ο Μπιλ Μπλερ στον Τύπο, τόσο μέσω του NATO, όσο και μέσω της NORAD, κοινής διοίκησης εντελλόμενης να εγγυάται την ασφάλεια στους αιθέρες των δύο κρατών. Το να υπάρξει «ολοκληρωμένο σύστημα αντιπυραυλικής άμυνας για τη σύνοδο της βόρειας Αμερικής, είναι το πιο λογικό για όλους», συμπλήρωσε.
Την περασμένη εβδομάδα, ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα που προβλέπει το σχεδιασμό ολοκληρωμένου συστήματος αντιαεροπορικής άμυνας τύπου «Σιδηρούς Θόλος» για την προστασία των ΗΠΑ. Ο όρος που χρησιμοποίησε παραπέμπει σε σύστημα του Ισραήλ, που προστατεύει τη χώρα από επιθέσεις με πυραύλους, ρουκέτες και drones.
Ο πρόεδρος Τραμπ διέταξε να καταρτιστεί, εντός προθεσμίας δύο μηνών, σχέδιο για να δημιουργηθεί «αντιπυραυλική ασπίδα νέας γενιάς» για την αντιμετώπιση «βαλλιστικών πυραύλων, υπερηχητικών και κρουζ, καθώς και άλλων προηγμένων αεροπορικών επιθέσεων», που θα συμπεριλαμβάνει το σχεδιασμό και την ανάπτυξη συστημάτων αναχαίτισης στο διάστημα. Το ιδιαίτερα υψηλό εκτιμώμενο κόστος του σχεδίου αυτού προκαλεί ωστόσο επικρίσεις.
Ο καναδός υπουργός Άμυνας έκανε τα σχόλια αυτά, παρότι οι σχέσεις των δύο χωρών έχουν εισέλθει σε περίοδο σοβαρής δοκιμασίας, ιδίως εξαιτίας της απειλής του Ντόναλντ Τραμπ να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 25% στα καναδικά προϊόντα, κάτι που έχει πάντως ανασταλεί προς το παρόν.
Ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ έχει εξάλλου πολλαπλασιάσει τις δηλώσεις, κατά τις οποίες ο Καναδάς θα έπρεπε να γίνει «η 51η πολιτεία» της χώρας του.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ