Home Blog Page 94

Το πρώτο εμβόλιο για τον καρκίνο

0

Έχει χορηγηθεί σε 70χρονο ασθενή και εκπαιδεύει το ανοσοποιητικό σύστημα του ασθενούς να αναγνωρίζει τα άρρωστα κύτταρα και να τα καταστρέφει

Μια μεγάλη ανάσα αναμένεται να δώσει σε δύο με τρία χρόνια το πρώτο εμβόλιο για τη θεραπεία του καρκίνου του πνεύμονα, που προσπαθεί να φέρει στην παραγωγή μια διεθνής ομάδα επιστημόνων, που, όμως, παρακολουθεί στενά τη Θεσσαλονίκη, καθώς εκεί βρίσκεται ο πρώτος ασθενής που εμβολιάστηκε πανευρωπαϊκά!
Σύμφωνα με την αποκάλυψη της εφημερίδας «Θεσσαλονίκη» πρόκειται για ένα εμβόλιο που χρησιμοποιεί την τεχνολογία mRNA, είναι εξατομικευμένο και η χορήγησή του, πάντα σε συνδυασμό με την ανοσοθεραπεία, εκπαιδεύει το ανοσοποιητικό σύστημα του ασθενούς να αναγνωρίζει τα καρκινικά κύτταρα και να τα καταστρέφει.
Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται και ο 70χρονος, ο οποίος είχε χειρουργηθεί για μη μικροκυτταρικό καρκίνο του πνεύμονα, την πιο συχνή μορφή της νόσου. «Από τον Ιούνιο του 2024 συμμετέχουμε με την ομάδα μου ως ερευνητικό κέντρο στην παγκόσμια κλινική μελέτη ανάπτυξης εμβολίου mRNA για τον καρκίνο του πνεύμονα, η οποία πραγματοποιείται από αμερικανική εταιρία ογκολογικών φαρμάκων και ανοσοθεραπείας. Μέχρι σήμερα έλαβαν το εμβόλιο 10 ασθενείς στο τμήμα κλινικών μελετών ιδιωτικής κλινικής της Θεσσαλονίκης και φαίνεται να έχουν καλή ανταπόκριση» δηλώνει στη «Θεσσαλονίκη» η αναπληρώτρια καθηγήτρια Μοριακής Ιατρικής ΑΠΘ, ογκολόγος – παθολόγος Σοφία Ι. Μπάκα [ένθετη φωτ.], προσθέτοντας ότι σύντομα θα αρχίσει παρόμοια μελέτη και στην Κλινική Μοριακής Ιατρικής του ΑΠΘ στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου».
Όπως εξηγεί, τα εμβόλια προσπαθούν να ενεργοποιήσουν το ανοσοποιητικό σύστημα, ώστε αυτό να αναγνωρίζει τις μεταλλαγμένες πρωτεΐνες του καρκινικού κυττάρου, καταστρέφοντας τον καρκίνο. Η ίδια, μιλώντας στη «Θεσσαλονίκη», αναφέρει ότι το εμβόλιο χορηγείται σε ασθενείς που έχουν χειρουργηθεί για μη μικροκυτταρικό καρκίνο του πνεύμονα και ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου για υποτροπή. Προαπαιτούμενο είναι οι ασθενείς να έχουν ήδη πάρει 1 με 4 κύκλους συμπληρωματικής χημειοθεραπείας. «Ο μη μικροκυτταρικός καρκίνος του πνεύμονα είναι ο συχνότερος καρκίνος του πνεύμονα, που χωρίζεται σε υποκατηγορίες, με σημαντικότερες το αδενοκαρκίνωμα, το πλακώδες καρκίνωμα και το μεγαλοκυτταρικό. Το ποσοστό θνητότητας εξαρτάται από το στάδιο της νόσου και την ύπαρξη ή μη μεταλλάξεων, για τις οποίες ο ασθενής θα μπορούσε να λάβει στοχευμένη θεραπεία. Να σημειωθεί ότι η 5ετής επιβίωση κυμαίνεται από 40% έως 90% ακόμα και σε ασθενείς που είχαν νόσο σε αρχικό στάδιο και υποβλήθηκαν σε χειρουργική αφαίρεση. Άρα τις περισσότερες φορές, μόνο το χειρουργείο δε φτάνει» εξηγεί η κυρία Μπάκα και συμπληρώνει ότι «αυτοί οι ασθενείς, ανάλογα με το στάδιο της νόσου, πρέπει να λάβουν συμπληρωματική χημειοθεραπεία και στη συνέχεια μόνο ανοσοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία μαζί με το εξατομικευμένο εμβόλιο, στο πλαίσιο της μελέτης στην οποία συμμετέχουμε. Σε μεγάλο αριθμό ασθενών πρόσφατα αποτελέσματα έδειξαν, ότι το ποσοστό ίασης αυξάνεται εάν οι ασθενείς λάβουν πριν από το χειρουργείο χημειοθεραπεία με ανοσοθεραπεία και συνεχίσουν με ανοσοθεραπεία. Αυτοί οι ασθενείς, στο πλαίσιο της νέας μελέτης φάσης ΙΙΙ, θα λάβουν ανοσοθεραπεία σε συνδυασμό με το mRNA εμβόλιο».

Μικρή μείωση του ποσοστού ανεργίας τον Ιανουάριο

0

Αυξήθηκε η απασχόληση

Το ποσοστό ανεργίας μειώθηκε κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 6,6% τον Ιανουάριο, σημειώνοντας τη δεύτερη συνεχόμενη μηνιαία μείωση από το πρόσφατο ανώτατο επίπεδο του 6,9% το Νοέμβριο του 2024.
Το ποσοστό ανεργίας είχε προηγουμένως αυξηθεί κατά 1,9 ποσοστιαίες μονάδες από το Μάρτιο του 2023 έως το Νοέμβριο του 2024, καθώς οι συνθήκες στην αγορά εργασίας επιδεινώθηκαν, μετά από μια περίοδο χαμηλών ποσοστών ανεργίας και υψηλών κενών θέσεων εργασίας μετά την πανδημία COVID-19.
Ο συνολικός αριθμός των ανέργων άλλαξε ελάχιστα στο 1,5 εκατομμύριο τον Ιανουάριο, αλλά αυξήθηκε κατά 251.000 (+20,2%) από το προηγούμενο έτος. Μεταξύ των ανέργων το Δεκέμβριο, το 65,4% παρέμεινε άνεργο τον Ιανουάριο, ποσοστό υψηλότερο από το αντίστοιχο ποσοστό του Ιανουαρίου 2024 (61,7%). Αυτό δείχνει ότι πολλοί άνεργοι αντιμετωπίζουν συνεχείς δυσκολίες στην εξεύρεση απασχόλησης, παρά την πρόσφατη αύξηση της απασχόλησης.

ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
ΓΙΑ ΤΡΙΤΟ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟ ΜΗΝΑ
Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 76.000 (+0,4%) τον Ιανουάριο, μετά από αυξήσεις το Δεκέμβριο (+91.000, +0,4%) και το Νοέμβριο (+44.000, +0,2%). Κατά τη διάρκεια αυτής της τρίμηνης περιόδου, σημειώθηκαν αυξήσεις τόσο στην πλήρη απασχόληση (+147.000, +0,9%) όσο και στη μερική απασχόληση (+64.000, +1,7%).
Το ποσοστό του πληθυσμού ηλικίας 15 ετών και άνω που απασχολείται, αυξήθηκεκατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 61,1% τον Ιανουάριο, σημειώνοντας την τρίτη συνεχόμενη μηνιαία αύξηση. Αυτές οι πρόσφατες αυξήσεις ακολουθούν μια περίοδο, κατά την οποία η αύξηση της απασχόλησης είχε ξεπεραστεί από την αύξηση του πληθυσμού, με αποτέλεσμα το ποσοστό απασχόλησης να μειωθεί κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες, από τον Απρίλιο του 2023 έως τον Οκτώβριο του 2024.
Ο αριθμός των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα αυξήθηκε κατά 57.000 (+0,4%) τον Ιανουάριο, βασιζόμενος στην αύξηση του Δεκεμβρίου (+39.000, +0,3%). Αυτό έφερε την ετήσια αύξηση της απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα σε 215.000 (+1,6%).
Η απασχόληση στο δημόσιο τομέα άλλαξε ελάχιστα τον Ιανουάριο, αλλά αυξήθηκε κατά 107.000 (+2,4%) σε σύγκριση με 12 μήνες νωρίτερα. Ο αριθμός των αυτοαπασχολούμενων αυξήθηκε κατά 27.000 (+1%) τον Ιανουάριο και αυξήθηκε κατά 94.000 (+3,6%) σε ετήσια βάση.

ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΕ ΟΝΤΑΡΙΟ,
ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ ΚΟΛΟΜΒΙΑ ΚΑΙ NEW BRUNSWICK
Στο Οντάριο, η απασχόληση αυξήθηκε κατά 39.000 (+0,5%) τον Ιανουάριο, μετά από αύξηση 32.000 το Δεκέμβριο. Το ποσοστό απασχόλησης στην επαρχία αυξήθηκε κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες στο 60,5% τον Ιανουάριο, η πρώτη αύξηση από τον Ιούνιο του 2023, ενώ το ποσοστό ανεργίας παρέμεινε σταθερό στο 7,6%.
Η απασχόληση αυξήθηκε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα στη Βρετανική Κολομβία (+23.000, +0,8%) τον Ιανουάριο και το ποσοστό απασχόλησης αυξήθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 61,3%. Παρά την αύξηση της απασχόλησης, το ποσοστό ανεργίας στη Βρετανική Κολομβία άλλαξε ελάχιστα στο 6% τον Ιανουάριο, καθώς περισσότεροι άνθρωποι συμμετείχαν στο εργατικό δυναμικό.
Η απασχόληση αυξήθηκε επίσης στο New Brunswick τον Ιανουάριο (+2.900, +0,7%) και το ποσοστό ανεργίας στην επαρχία μειώθηκε κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 6,4%. Ταυτόχρονα, λιγότεροι άνθρωποι συμμετείχαν στο εργατικό δυναμικό τον Ιανουάριο στο New Brunswick και το ποσοστό συμμετοχής στο εργατικό δυναμικό μειώθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 60,0%.
Η απασχόληση στο Κεμπέκ άλλαξε ελάχιστα για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Ιανουάριο. Σε ετήσια βάση, η απασχόληση στο Κεμπέκ αυξήθηκε κατά 95.000 (+2,1%), με τα κέρδη να συγκεντρώνονται το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Το ποσοστό ανεργίας στην επαρχία άλλαξε ελάχιστα τον Ιανουάριο στο 5,4%, αλλά αυξήθηκε κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση.

«Φωτιά» στην κορυφή

0

Πρώτος ο Ολυμπιακός αλλά νιώθει την ανάσα της ΑΕΚ ◘ Έχασε έδαφος ο ΠΑΟ, μείωσε ο ΠΑΟΚ

Η ΑΕΚ ήταν η μεγάλη κερδισμένη της 22ης ημέρας της Super League 1. Η ομάδα του Ματίας Αλμέιδα «διέσυρε» με 5-0 τον Πανσερραϊκό στην άδεια Νέα Φιλαδέλφεια και μείωσε τη διαφορά της από τον πρωτοπόρο Ολυμπιακό από τους 4 στους 2 βαθμούς.
Ο Ολυμπιακός από την πλευρά του «γκέλαρε» στο Καραϊσκάκη αφού έμεινε στο 1-1 με τον Αστέρα AKTOR ο οποίος στη φετινή σεζόν του έχει κόψει 5 βαθμούς. Οι Πειραιώτες παρέμειναν στην κορυφή, ωστόσο πλέον νιώθουν την ανάσα της ΑΕΚ και σε τρεις εβδομάδες παίζουν μαζί της στη Νέα Φιλαδέλφεια.
Χαμένος ήταν ο Παναθηναϊκός. Ηττήθηκε 2-0 από τον Άρη στη Θεσσαλονίκη και από τους 4 πήγε στους 5 βαθμούς από την κορυφή. Ο Άρης προσπέρασε τον Αστέρα AKTOR και ελπίζει ακόμα για την είσοδό του στην τετράδα. Για να το πετύχει αυτό θα πρέπει να αφήσει εκτός τον ΠΑΟΚ, ο οποίος είναι στο +3 και το Σάββατο (8/2) «σκόρπισε» με 5-0 τον ΟΦΗ στο Ηράκλειο.
ΑΡΗΣ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ 2-0: Δίκαιη νίκη για τον Άρη. Η ομάδα της Θεσσαλονίκης επιβλήθηκε 2-0 του Παναθηναϊκού ο οποίος ηττήθηκε για πρώτη φορά μετά τις 29 Σεπτεμβρίου 2024 και το παιχνίδι με την ΑΕΚ (2-0). Το ματς ήταν μοιρασμένο έως το 30′ αλλά ο Άρης βρήκε δίχτυα στο 43′ με τον Σαβέριο και πήγε με προβάδισμα στα αποδυτήρια. Στο 50′ ο Μορόν έγραψε το 2-0 με πέναλτι και ο Άρης είχε ευκαιρίες και για 3ο γκολ. Αντίθετα, οι αλλαγές του Ρουί Βιτόρια δε βοήθησαν τον Παναθηναϊκό, ο οποίος δεν είχε μεγάλη φάση στο 2ο μέρος.
ΑΕΚ – ΠΑΝΣΕΡΡΑΪΚΟΣ 5-0: Η ΑΕΚ πήρε το δώρο που της έκανε ο Ολυμπιακός και κερδίζοντας 5-0 τον Πανσερραϊκό στην άδεια Νέα Φιλαδέλφεια μείωσε στους 2 από την κορυφή. Η Ένωση πήρε τη ρεβάνς για την ήττα στις Σέρρες και με το… παραπάνω. Στο 23′ ήταν στο 2-0 με γκολ των Μαρσιάλ και Πινέδα. Ο Λιούμπισιτς πέτυχε το 3ο στο 73′ και ο Μαρσιάλ στο 81′ διπλασίασε τα τέρματά του. Το ίδιο έκανε και ο Λιούμπισιτς στο 84′ για να γράψει το τελικό 5-0!
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ – ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ 1-1: O Ολυμπιακός πέταξε δύο πολύτιμους βαθμούς στο Καραϊσκάκη στη μάχη που δίνει για την κατάκτηση του πρωταθλήματος, αφού έμεινε στο 1-1 με τον Αστέρα Τρίπολης. Οι Αρκάδες αιφνιδίασαν και προηγήθηκαν στο 6′ με τον Καλτσά αλλά οι Πειραιώτες ισοφάρισαν σε 1-1 στο 11′ με τον Τσικίνιο. Ο Ολυμπιακός έλεγχε το παιχνίδι και στο 2ο μέρος κυριάρχησε απόλυτα. Είχε δοκάρι στο 64′ με τον Βέλντε, έχασε φάσεις με τον Ελ Κααμπί και με τον Γιάρεμτσουκ αλλά δεν μπόρεσε να διασπάσει την άμυνα του Αστέρα.
ΟΦΗ – ΠΑΟΚ 0-5: Τι και αν του έλειπαν 10 παίκτες, τι και εάν ζήτησε αναβολή και πήρε πίσω το αίτημα, τι και αν ο Λουτσέσκου δεν μπορούσε να μπει στο γήπεδο του Ηρακλείου, ο ΠΑΟΚ «διέλυσε» 5-0 τον ΟΦΗ! Ο Σαμάτα σκόραρε μετά από 454 ημέρες και μάλιστα δύο φορές, ο Πέλκας πέτυχε το πρώτο του γκολ στη δεύτερη του θητεία στον ΠΑΟΚ, ο Σβαμπ εκτέλεσε εύστοχα πέναλτι, ενώ και ο Μιχαηλίδης έβαλε το όνομα του στη σχετική λίστα. Ο ΟΦΗ έπαιζε με 10 από το 12ο λεπτό (αποβολή Σενγκέλια) και γνώρισε την πιο βαριά ήττα του στην έδρα του. Ο ΠΑΟΚ από την άλλη σταθεροποιήθηκε στην 4άδα.
ΒΟΛΟΣ – ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ 0-1: Διπλό οχτάδας πέτυχε ο Παναιτωλικός στο Βόλο. Η ομάδα του Γιάννη Πετράκη κέρδισε 1-0 με γκολ του Φακούντο Πέρες στο 90+2′ και έφυγε με τους τρεις βαθμούς από το Πανθεσσαλικό. Το 1ο ημίχρονο δεν είχε φάσεις αλλά στο 2ο ανέβασαν ρυθμό και οι δύο ομάδες. Στο 77′ ο Βόλος είχε μεγάλη φάση, όταν ο Λάμπρου έστειλε τη μπάλα στο δεύτερο δοκάρι και ο Χιλ αστόχησε από πλεονεκτική θέση.
ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ – ΚΑΛΛΙΘΕΑ 1-2: Μία υπερπολύτιμη για τη συνέχεια νίκη πήρε η Athens Kallithea, καθώς νίκησε 2-1 τον Ατρόμητο στο Περιστέρι και έβαλε «φωτιά» στην ουρά. Την ίδια στιγμή οι γηπεδούχοι συνεχίζουν να «μάχονται» για την είσοδό τους στα Play Off 5-8.
ΠΑΣ ΛΑΜΙΑ – ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ 0-2: Μετά από τρεις σερί ήττες, ο Λεβαδειακός επέστρεψε στα τρίποντα, επικρατώντας της Λαμίας με 2-0 στο «Αθανάσιος Διάκος» κι έκανε βαθμολογικό… άλμα, ανεβαίνοντας στην 11η θέση όπου βρίσκεται και ο Βόλος (21β.). Από την άλλη η ήττα για τους γηπεδούχους ήταν μάλλον… καταδικαστική.

NATIONAL GEOGRAPHIC: ΤΟ ΣΕΙΣΜΙΚΟ «ΜΥΣΤΗΡΙΟ» ΤΗΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ Γιατί «κουνιέται» το νησί;

0

Εκτενές άρθρο σχετικά με την σεισμική δραστηριότητα και τις αιτίες της

Παγκόσμιο ενδιαφέρον έχει προκαλέσει το μπαράζ σεισμών στη Σαντορίνη, το οποίο έχει δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση στους κατοίκους και συναγερμό στις αρμόδιες αρχές.
Το National Geographic σε πρόσφατο εκτενές άρθρο του, προσπαθεί να εξηγήσει τις συνεχείς δονήσεις στο νησί. Η σεισμικότητα στο κοσμοπολίτικο νησί πηγαίνει 650.000 χρόνια πίσω, αναφέρει το άρθρο. Η πρόσφατη δραστηριότητα ξεκίνησε στα τέλη του 2024 και αυξήθηκε ανησυχητικά στα τέλη του Ιανουαρίου. Όπως αναφέρεται στο άρθρο, η προέλευση των πρόσφατων σεισμών αποτελεί ένα μυστήριο για την επιστημονική κοινότητα.
«Αν και η Σαντορίνη είναι ηφαιστειογενές νησί, ωστόσο, η προέλευση των σεισμών δεν είναι αυτή», τονίζει ο αρθρογράφος και διευκρινίζει πως το συνεχές «ταρακούνημα» προέρχεται από μια τεκτονική διαδικασία, η οποία είναι αρκετά παράξενη και είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις γι’ αυτήν, αν δηλαδή μπορεί να υπάρξει αύξηση ή μείωση των σεισμών! Πάντως ειδικοί τονίζουν, πως δεν υπάρχει λόγος πανικού αλλά σίγουρα το φαινόμενο πρέπει να εξεταστεί.

ΟΙ ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΔΟΝΗΣΕΙΣ
Αν και συνήθως η σεισμική ακολουθία ακολουθεί ένα συγκεκριμένο μοτίβο, δηλαδή τον κύριο σεισμό και τους μετασεισμούς, αυτό δεν έχει συμβεί στην περίπτωση της Σαντορίνης, επισημαίνει το άρθρο. Στην περίπτωση του νησιού, υπάρχουν δονήσεις περίπου ίδιου μεγέθους και για ορισμένες συνεχόμενες μέρες αυτές ήταν αρκετά δυνατές, γεγονός ασυνήθιστο. Αυτό το φαινόμενο αποκαλείται «σεισμικό σμήνος» και δεν ακολουθεί τους κανόνες, κάτι που κάνει τις προγνώσεις δύσκολες.
Αν και αρχικά το «σμήνος» που χτύπησε την περιοχή της Καλντέρας θεωρήθηκε ότι προερχόταν από το μάγμα του ηφαιστείου, που θα μπορούσε να προκαλέσει ακόμα και την έκρηξή του, ωστόσο αυτή η θεωρία γρήγορα εγκαταλείφθηκε, καθώς οι σεισμοί στην Καλντέρα ήταν προσωρινοί. Τώρα οι δονήσεις επικεντρώνονται στη ζώνη Σαντορίνης – Αμοργού, δε σχετίζονται με το ηφαίστειο, και πρόκειται για τεκτονική δραστηριότητα.
Ο φόβος των ειδικών τώρα είναι μήπως γίνει ένας μεγαλύτερος σεισμός που μπορεί να προκαλέσει τσουνάμι!
Όπως αναφέρει το άρθρο, ένας μεγαλύτερος σεισμός δεν μπορεί να αποκλειστεί. Ωστόσο υπάρχει και η πιθανότητα η σεισμική δραστηριότητα να αρχίζει να πεθαίνει. Υπάρχει και το ενδεχόμενο, που διερευνάται από τους επιστήμονες, οι σεισμοί να επικεντρώνονται στην ηφαιστειογενή αλυσίδα.
Τέλος, στο άρθρο αναφέρεται, πως το νησί βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, τα σχολεία έχουν κλείσει και ο πρωθυπουργός συνιστά ψυχραιμία και εκφράζει την εμπιστοσύνη του στους επιστήμονες!

ΡΕΜΙ ΜΠΟΣΟΥ ΣΤΟ CNN: «ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΜΑΛΛΟΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ…»
Η σεισμική δραστηριότητα που ταρακουνά τη Σαντορίνη και άλλα νησιά των Κυκλάδων δεν έχει τελειώσει και ο μεγαλύτερος σεισμός ίσως έρχεται, προειδοποίησε ο Ρεμί Μποσού, Γενικός Γραμματέας του Ευρωπαϊκού – Μεσογειακού Σεισμολογικού Κέντρου (EMSC) μιλώντας στο CNN. Ο σεισμολόγος είπε ότι θα χρειαστούν «μέρες, ή ίσως, εβδομάδες» για την αξιολόγηση των ασυνήθιστων σεισμικών δονήσεων, αλλά επεσήμανε ότι η σειρά των σεισμών συνήθως συμβαίνει κατά τη συσσώρευση ενέργειας για ένα μεγαλύτερο σεισμό. Η Σαντορίνη έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ενώ χιλιάδες άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει το νησί υπό το φόβο των Ρίχτερ.
Η Σαντορίνη βρίσκεται κοντά στα όρια των τεράστιων αφρικανικών και ευρασιατικών τεκτονικών πλακών, γι’ αυτό και παρουσιάζει συχνά σεισμική δραστηριότητα, αλλά οι συνεχείς και μακροχρόνιες δονήσεις είναι σπάνιες. Ο Μποσού περιέγραψε την τρέχουσα σεισμική δραστηριότητα, η οποία είναι γνωστή ως «σμήνος σεισμών», ως «πολύ ασυνήθιστη».
Κανονικά, λέει, «αυτό που παρατηρείται είναι ένας μεγάλος σεισμός που ακολουθείται από μετασεισμούς που μειώνονται με το χρόνο σε μέγεθος και συχνότητα. Εδώ, παρατηρούμε ένα πολύ διαφορετικό φαινόμενο. Βλέπουμε ότι το μέγεθος αυξανόταν με τον καιρό και ο ρυθμός αυξανόταν, επομένως αυτή δεν είναι τυπική συμπεριφορά», είπε χαρακτηριστικά στο CNN.
Εκατοντάδες δονήσεις που πλήττουν τη Σαντορίνη κάθε λίγα λεπτά εδώ και μέρες, είχαν μέγεθος περίπου 3 Ρίχτερ και θεωρούνται «ελαφροί» σεισμοί. Ο σεισμός των 5 Ρίχτερ θεωρείται «μέτριος», κατά το CNN. Ακολούθησαν τουλάχιστον πέντε σεισμοί μεγέθους άνω των 4 Ρίχτερ, οι οποίοι θεωρούνται «ελαφροί».
Σύμφωνα με τον ΓΓ του Ευρωμεσογειακού Σεισμολογικού Κέντρου (EMSC) μια τέτοια συμπεριφορά τυπικά ισοδυναμεί με δραστηριότητα «προσεισμική», σεισμική δραστηριότητα δηλαδή που εμφανίζεται πριν από το κύριο σοκ της ακολουθίας, που σημαίνει ότι ο μεγαλύτερος σεισμός πιθανόν δεν έχει γίνει ακόμα. «Γι’ αυτό οι ελληνικές αρχές λαμβάνουν προληπτικά μέτρα», είπε ο Μποσού, επισημαίνοντας τις οργανωμένες εκκενώσεις και την ετοιμότητα των σωστικών δυνάμεων.

«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ»
Όπως αναφέρει το CNN, οι σεισμοί δε βρίσκονται κάτω από το νησί της Σαντορίνης, αλλά μεταξύ της Σαντορίνης και της Αμοργού. Γίνονται περίπου 25 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Σαντορίνης και 20-25 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Αμοργού, σύμφωνα με τον Ρεμί Μποσού. Σε εκείνη την απόσταση γίνονται αισθητοί στη Σαντορίνη. «Φυσικά, όταν έχεις τόσο μεγάλο αριθμό σεισμών αισθητούς από τον πληθυσμό, αυτό προκαλεί άγχος», είπε και πρόσθεσε: «Οι άνθρωποι στην περιοχή ανησυχούν πολύ… Και είναι λογικό γιατί κανείς δεν μπορεί να πει πώς εξελίσσεται. Πρέπει να περιμένουμε ημέρες, ή ίσως, εβδομάδες, για να αξιολογήσουμε πώς μπορεί να εξελιχθεί».
© Newsbreak.gr

Δια χειρός Κυριάκου: Η δυσπιστία θα γίνει ψήφος εμπιστοσύνης;

0

Ο Μητσοτάκης σκέφτεται να αιφνιδιάσει την αντιπολίτευση και να ακυρώσει την προαναγγελθείσα πρόταση μομφής

Το ότι η κυβέρνηση είναι πιεσμένη, λόγω των συγκεντρώσεων που διοργάνωσαν οι συγγενείς των θυμάτων στα Τέμπη, μπορεί να το αντιληφθεί και ο πλέον αδαής για τα πολιτικά. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός, ότι όλο το τελευταίο διάστημα το «κουπί» της υποστήριξης της κυβέρνησης έχουν αναλάβει να το κάνουν λίγοι υπουργοί κι ελάχιστοι βουλευτές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στενοί συνεργάτες του Πρωθυπουργού τονίζουν ότι «υπάρχουν στελέχη της κυβέρνησης που παριστάνουν ότι δε βλέπουν και δεν ακούν, ακολουθώντας μια στρατηγική μέσω της οποίας προσπαθούν να δοξαστούν κρυπτόμενοι».
Όμως την ίδια ώρα μαίνεται η κόντρα μεταξύ των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας με τους εξωκοινοβουλευτικούς υπουργούς. Γαλάζια στελέχη χρεώνουν στους δεύτερους ότι δε «νιώθουν» από Νέα Δημοκρατία και ως εκ τούτου δεν μπορούν και δε θέλουν να βγουν μπροστά στα δύσκολα. Αφήνουν, μάλιστα, να εννοηθεί, ότι εφόσον ήταν εκείνοι στην κυβέρνηση θα έβαζαν τα στήθη τους μπροστά, για να υπερασπιστούν τα κυβερνητικά πεπραγμένα και να απαντούν δυναμικά στους ισχυρισμούς και τις αιτιάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Βέβαια, για να πούμε και του στραβού το δίκιο, και η πλειοψηφία των «γαλάζιων» βουλευτών παρακολουθεί εκ του μακρόθεν τις εξελίξεις.
Όλα αυτά οδηγούν τον Κυριάκο Μητσοτάκη να κάνει μία κίνηση, που να σταματήσει τα σχέδια της αντιπολίτευσης και να αναλάβει την πρωτοβουλία των κινήσεων. Έτσι λοιπόν, υπάρχουν διαρροές από κυβερνητικά στελέχη, ότι είναι πολύ πιθανό το ενδεχόμενο ο Κυριάκος Μητσοτάκης να αιφνιδιάσει την αντιπολίτευση, ζητώντας ο ίδιος ψήφο εμπιστοσύνης για την κυβέρνηση, πριν καταθέσουν πρόταση δυσπιστίας το ΠΑΣΟΚ και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζυγίζει τα υπέρ και τα κατά. Η ιδέα είναι να αξιοποιήσει ο πρωθυπουργός τη δυσκολία των κομμάτων της αντιπολίτευσης να συμφωνήσουν στο χρόνο κατάθεσης της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης και να ζητήσει ψήφο εμπιστοσύνης αμέσως μετά την εκλογή του νέου προέδρου της Δημοκρατίας (12 Φεβρουαρίου).
Στα θετικά αυτού του χειρισμού, πάντα κατά τις παραπάνω πηγές, είναι ότι μετά από ένα πολύ δύσκολο δεκαήμερο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα ανακτήσει την πρωτοβουλία των κινήσεων και θα ορίσει εκ νέου την πολιτική ατζέντα. Επιπρόσθετα, σε επίπεδο συμβολισμού, η εικόνα παροχής ψήφου εμπιστοσύνης είναι πιο ισχυρή και πολύ πιο θετική για την κυβερνητική πλειοψηφία από εκείνη της πρότασης δυσπιστίας.
Αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, καθώς η παραπάνω σκέψη περιλαμβάνεται σε ένα γενικότερο σχεδιασμό για την αλλαγή του κλίματος και έξοδο της κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού από τη στενωπό του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, το οποίο έτσι κι αλλιώς επικρατεί στην επικαιρότητα.
Παράλληλα με τα παραπάνω, οι συνεργάτες του πρωθυπουργού εξετάζουν και άλλες κινήσεις και πρωτοβουλίες που θα μπορούσε να πάρει ο κ. Μητσοτάκης, ενώ ταυτοχρόνως «χτίζουν» τη γραμμή πλεύσης του επόμενου διαστήματος. Το κυβερνητικό επιτελείο επιδιώκει να καταδείξει ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης που διαβουλεύονται για τις πρωτοβουλίες που θα λάβουν με φόντο την υπόθεση των Τεμπών, εκκινούν από ταπεινά κομματικά ελατήρια. Για τα δε κόμματα που βρίσκονται στα δεξιά και ακροδεξιά του πολιτικού φάσματος, την απειλή να «ξαναγυρίσει ο εφιάλτης του λαϊκισμού» και να τεθεί εν αμφιβόλω η σταθερότητα στη χώρα.

ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ
Μία λύση για τον κ. Μητσοτάκη θα ήταν να ζητήσει ψήφο εμπιστοσύνης μετά από ανασχηματισμό. Οπότε θα έχει και τη δικαιολογία, καθώς αυξάνονται οι εισηγήσεις προς τον πρωθυπουργό να προχωρήσει σε ένα δομικό ανασχηματισμό, με την είσοδο πολλών νέων προσώπων στην κυβέρνηση. Πρόσωπα που θα προέρχονται από τη δεξαμενή της «γαλάζιας» κοινοβουλευτικής ομάδας. «Με την είσοδο πολλών βουλευτών θα μείνουν εκτός και εξωκοινοβουλευτικοί υπουργοί, αλλά και πρόσωπα που προέρχονται από άλλους πολιτικούς σχηματισμούς και που δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στη βάση του κυβερνώντος κόμματος», μας έλεγε παλιά καραβάνα της κυβερνητικής πλειοψηφίας στη Βουλή.
Με αυτό τον τρόπο εκτιμούν και κάποιοι εκ των συνεργατών του πρωθυπουργού, «θα ικανοποιήσει και τη βάση του κόμματος, η οποία ναι μεν «γλυκάθηκε» με την πρόταση για τον Κώστα Τασούλα στην Προεδρία της Δημοκρατίας, αλλά και την εκλογή του Νικήτα Κακλαμάνη ως προέδρου της Βουλής, αλλά ακόμη νιώθει άβολα με τους μουσαφίρηδες».
Η αλήθεια είναι ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι αλλεργικός στους ανασχηματισμούς. Και βέβαια με βάση και το πολιτικό παρελθόν, οι ανασχηματισμοί προκαλούν συζητήσεις το πολύ για ένα τριήμερο. Εν συνεχεία πνίγονται στη ρουτίνα της καθημερινότητας. Κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί και με αυτόν τον ανασχηματισμό. Όμως οι υποστηρικτές των αλλαγών στην κυβέρνηση βολεύουν στο έπακρο αυτή την εποχή, ώστε να ξεπεραστεί ο σκόπελος της πρότασης δυσπιστίας, αλλά και να στείλει ένα μήνυμα στην κοινωνία, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενεργοποίησε την επανεκκίνηση της κυβέρνησης του.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που εξέλαβαν ως καμπανάκι και ως προάγγελο εξελίξεων την εισηγητική ομιλία του κ. Μητσοτάκη στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο. «Για εμάς, αυτή η τρέχουσα συγκυρία ένα μόνο καθήκον συνεπάγεται: την ένταση της δουλειάς μας και την παραγωγή χειροπιαστού έργου. Και νομίζω ότι αυτή πρέπει να είναι και η απάντησή μας, τόσο στις αγωνίες των πολιτών όσο και στα δεδομένα της δεύτερης τετραετίας, κάτι που με τη σειρά του δεν μπορεί να σημαίνει τίποτα άλλο από το να έχουμε περισσότερα αποτελέσματα σε κάθε Υπουργείο και από τον κάθε υπουργό ξεχωριστά», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Πριν από τις μεγάλες συγκεντρώσεις για τα Τέμπη όλα έδειχναν ότι ο πρωθυπουργός θα προχωρούσε σε ανασχηματισμό το καλοκαίρι, ή πριν από τη ΔΕΘ, ο σχεδιασμός του Μεγάρου Μαξίμου φαίνεται ότι θα ανατραπεί μετά το δύσκολο Φεβρουάριο, λόγω των εξελίξεων στην υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών.

ΦΕΥΓΟΥΝ ΔΥΟ ΣΙΓΟΥΡΑ
Εξάλλου δύο υπουργοί έχουν ζητήσει να αποχωρήσουν, ο καθένας για δικούς του λόγους. Ο Θόδωρος Σκυλακάκης για οικογενειακούς λόγους και ο Χρήστος Στυλιανίδης, προκειμένου να ετοιμαστεί, ώστε να διεκδικήσει την προεδρία της Κύπρου στις επόμενες Προεδρικές εκλογές (2028), απέναντι στο Νίκο Χριστοδουλίδη. Τις τελευταίες ημέρες έχει μπει στο μικροσκόπιο το Υπουργείο Μεταφορών, με το σημερινό υπουργό κ. Σταϊκούρα να δέχεται έντονη κριτική, ότι δεν μπόρεσε να αναδείξει έργο όσον αφορά την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ούτε για την αναμόρφωση του ΟΣΕ. Λίγοι στοιχηματίζουν για την παραμονή του στο κυβερνητικό σχήμα. Μάλιστα διαρροές από κύκλους του Μαξίμου μοίρασαν στον Τύπο την είδηση, ότι υπήρξαν δριμείες τηλεφωνικές παρατηρήσεις του πρωθυπουργού στον κ. Σταϊκούρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι διαρροές ανέφεραν ότι υπάρχει η σκέψη το εν λόγω υπουργείο να σπάσει στα δύο, δηλαδή άλλο το Μεταφορών και άλλο το Υποδομών.
Από εκεί και πέρα ακούγεται ότι θα υπάρξουν μετακινήσεις και μεγάλων ονομάτων, όπως του Κωστή Χατζηδάκη, του Άδωνη Γεωργιάδη και του Γιώργου Γεραπετρίτη, δίχως να βγουν από την κυβέρνηση. Προς αναβάθμιση οδεύει το δίδυμο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Κώστας Κυρανάκης.
Μιχάλης Κωτσάκος
© Η ΑΠΟΨΗ [iapopsi.gr]

Ο Τραμπ ξηλώνει την USAID

0

Η CIA χάνει το μακρύ της χέρι

USAID σημαίνει «Οργανισμός Ηνωμένων Πολιτειών για τη Διεθνή Ανάπτυξη» και όχι «Αμερικανική βοήθεια (aid)». Το ακρωνύμιο «USAID» είναι παραπλανητικό, όσον αφορά τις πραγματικές προθέσεις αυτού του οργανισμού που δεν ήταν φιλανθρωπικός, αλλά ένα γιγάντιο ταμείο Black Ops (επιχειρήσεις με συγκαλυμμένη ατζέντα) που ελέγχονταν από το κατεστημένο της Ουάσιγκτον.
Όπως αποκαλύπτει στο βιβλίο του ο καθηγητής Ντέιβιντ Πράις, ο προηγούμενος διευθυντής της USAID Τζον Γκίλιγκαν, είχε ομολογήσει: «Η USAID διαβρώθηκε από την κορυφή μέχρι τα νύχια από τη CIA. Πράκτορες της είχαν διεισδύσει σε κάθε είδους δραστηριότητα που είχαμε στο εξωτερικό: Κυβερνήσεις, εθελοντές, θρησκεία, παντού». Στην επίσημη ιστοσελίδα τής USAID αναγράφεται: «Η USAID ασκεί την εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ, προωθεί ανοιχτές κοινωνίες, δημιουργεί αγορές και εμπορικούς εταίρους για τις ΗΠΑ». Η φράση κλειδί είναι «ασκεί την εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ».
Δεν ήταν φιλανθρωπικό έργο, δεν ήταν «βοήθεια», αλλά καθαρά μια ατζέντα εξωτερικής πολιτικής, που εξυπηρετούσε ίδιους σκοπούς. Δίνεται έμφαση στις «ανοιχτές κοινωνίες», γιατί εάν μια χώρα ήταν «κλειστή κοινωνία», απέκλειε τις εξωτερικές παρεμβάσεις, και η USAID δεν μπορούσε να χτίσει τις «υποδομές» της σ’αυτή τη χώρα, όπως ελεγχόμενα πολιτικά κόμματα, κατευθυνόμενες ΜΚΟ, πράκτορες ξένων συμφερόντων, μισθοδοτούμενοι έγχρωμοι επαναστάτες, πανεπιστήμια (τύπου Σόρος), εξαρτημένα ΜΜΕ και κάθε είδους οργανώσεις, τις οποίες εφεύρισκε, εκπαίδευε και χρηματοδοτούσε.
Όποτε η USAID κατέληγε να βοηθά τους ανθρώπους σε κάποια χώρα, ήταν ένας τρόπος για να αποκτήσει η Ουάσιγκτον «ήπια δύναμη» σ’ αυτή, δηλαδή να μπορεί να κατευθύνει τις καρδιές και τα μυαλά των ανθρώπων. Γιατί το βασικό διακύβευμα ήταν οι καρδιές και τα μυαλά των ανθρώπων και, φυσικά, το μέσο ήταν τα μετρητά.

Ο ΤΡΑΜΠ ΕΧΕΙ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ
Η USAID έπαιξε ένα καθοριστικό ρόλο στην αμερικανική εξωτερική πολιτική και τώρα μαθαίνουμε το γιατί. Ο Έλον Μασκ αποκάλυψε ότι η USAID ενεργοποιείτο σε πάνω από 100 χώρες, είχε κάπου 15.000 υπαλλήλους και ένα προϋπολογισμό γύρω στα 50 δισ. δολάρια, δηλαδή μεγαλύτερο από αυτούς του υπουργείου Εξωτερικών και της CIA μαζί. Αυτό αποδεικνύει πόσο τεράστια σημασία είχε η USAID για το κατεστημένο της Ουάσιγκτον.
Ο USAID διέφθειρε δημοσιογράφους, πολιτικούς, ακαδημαϊκούς, διαστρέβλωνε την επιστήμη, κατασκεύαζε αφηγήματα που επέβαλε καταπιεστικά στο κοινό. Οι αποκαλύψεις είναι τόσο συγκλονιστικές, που ο Μασκ ομολόγησε ότι πριν τις κάνει ένιωσε την ανάγκη να μιλήσει ξανά και ξανά με τον Τραμπ (Washington Post): «Επικοινώνησα μαζί του αρκετές φορές και τον ρώτησα αν είναι σίγουρος [ότι θα πρέπει να γίνουν οι αποκαλύψεις]. Η απάντηση του ήταν, ναι!».
Ένας βασικός λόγος που ο Τραμπ προχώρησε στο κλείσιμο του USAID είναι γιατί αποδείχτηκε θανάσιμος εχθρός του. Το 2019, η πρώτη μομφή κατά του Τραμπ από τη Βουλή των Δημοκρατικών, βασίστηκε σε στημένη έκθεση του «Οργανισμού Αναφοράς Οργανωμένου Εγκλήματος και Διαφθοράς», που αυτές τις μέρες μάθαμε ότι χρηματοδοτείτο εξ ολοκλήρου από την USAID. Γι’ αυτό ο Τραμπ έπρεπε να απαλλαγεί από την USAID.

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΩΝ «ΘΕΩΡΙΩΝ ΣΥΝΟΜΩΣΙΑΣ»
Το εκπληκτικό είναι ότι ορισμένες από τις αποκαλύψεις του Μασκ είχαν ήδη γίνει σε ορισμένους ιστότοπους. Για παράδειγμα, πριν τρία χρόνια, ο Αμερικανός δημοσιογράφος Μαξ Μπλούμενταλ δημοσίευσε αποδείξεις χρηματοδότησης της ανατροπής του συριακού καθεστώτος από την USAID: «Επιχορήγηση $153.535 της ΣΟΕΑ (Συριακής Ομάδας Έκτακτης Ανάγκης) από την USAID. Η ΣΟΕΑ είναι όργανο της CIA. Πίεζε τις ΗΠΑ να επιτεθούν στη Συρία, συνοδεύοντας το γερουσιαστή Τζον Μακέϊν στο περιβόητο ταξίδι του το 2013 που ζήτησε να βομβαρδιστεί η Δαμασκός». Ο ΣΟΕΑ στήριζε τόσο τις κυρώσεις που βύθισαν χιλιάδες Σύριους αμάχους στη φτώχεια, όσο και τις πολεμικές επιχειρήσεις που σκότωσαν πολλούς άλλους.
Τα συστημικά ΜΜΕ δεν επέτρεψαν να γίνουν ευρέως γνωστά στοιχεία όπως τα παραπάνω, με τη συνήθη δικαιολογία των «θεωριών συνωμοσίας». Τώρα, όλα αυτά τα στοιχεία επιβεβαιώνονται από την ίδια την αμερικανική κυβέρνηση, ενώ επίσης αποκαλύπτεται ότι ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο χρηματοδοτούνταν από την USAID με αντάλλαγμα να λογοκρίνουν τα παραπάνω στοιχεία και να προπαγανδίζουν σύμφωνα με τις εντολές του.

ΠΟΥ ΕΠΕΝΕΒΗ Η USAID
Η USAID δούλευε μεθοδικά χτίζοντας εκείνες τις «υποδομές» στις ξένες χώρες, που την κατάλληλη στιγμή χρησιμοποιούνταν από το βαθύ κράτος της Ουάσιγκτον για να εξυπηρετηθεί «το συνεχές της πολεμικής ατζέντας». Αν το βαθύ κράτος ήθελε, π.χ., να ανατρέψει την κυβέρνηση μιας χώρας, να αποσταθεροποιήσει μια δημοκρατία, να σταματήσει την ψήφιση ενός νομοσχεδίου ή να χειραγωγήσει τα εκλογικά αποτελέσματα, το έκανε χρησιμοποιώντας αυτές τις «υποδομές». Μόνο την τελευταία δεκαετία, οι διεθνείς επεμβάσεις της USAID ήταν πολλές:
► «Η USAID χρηματοδότησε την ανατροπή της εκλεγμένης κυβέρνησης της Βενεζουέλας, ενώ συνδύαζε την ανθρωπιστική βοήθεια με πολιτικά κίνητρα» (έγγραφα της Αμερικανικής κυβέρνησης στα Wikileaks, 2013).
► Η USAID είχε δημιουργήσει ένα ψεύτικο κουβανέζικο Twitter, το ZunZuneo, σχεδιασμένο για να επηρεάζει νεαρούς χρήστες και να πυροδοτεί εξεγέρσεις του τύπου «Άνοιξη της Κούβας» (The Guardian, 2014).
► «Η USAID χρηματοδότησε πολιτικές αναταραχές για την αλλαγή καθεστώτος στην Ουκρανία – συμπεριλαμβανομένης της Πορτοκαλί Επανάστασης και του Euromaidan πραξικοπήματος το 2014» (Sputnik Globe, 2014).
► «Kεφάλαια της USAID χρησιμοποιήθηκαν για την άρδευση και λίπανση αφγανικού οπίου που χρηματοδοτεί τους Ταλιμπάν» (Breitbart, 2019).
► «Η παρέμβαση της USAID οδήγησε στην εξέγερση του 2018 στη Νικαράγουα» (έκθεση του Council on Hemispheric Affairs, 2020).
► «Η USAID χρηματοδότησε το εργαστήριο της Bουχάν στην Κίνα απ’ όπου προήλθε ο κορωνοϊός» (Washington Examiner, 2022). Η χρηματοδότηση βιολογικών εργαστηρίων παγκοσμίως, γινόταν για να στρατολογήσει η CIA πράκτορες σ’ αυτά.
► «Η USAID εκπαιδεύει ομάδες που σχεδίαζαν ταραχές στη χώρα και είχαν σκοπό να προκαλέσουν βία», όπως κατήγγειλε η Γεωργιανή κυβέρνηση (Open Caucasus Media, 2023).
► «Η USAID χρηματοδοτούσε την τροφοδοσία Σύρων τρομοκρατών» (Washington Times, 2024).
► «Ο ρόλος ξένων δυνάμεων στην ανατροπή της κυβέρνησης Χασίνα στο Μπαγκλαντές είναι θέμα ανησυχίας. Ένας από τους οργανισμούς του οποίου το όνομα έχει εμφανιστεί επανειλημμένα είναι η USAID» (OpIndia, 2024).

«ΤΑ ΟΡΦΑΝΑ ΤΟΥ USAID» ΘΡΗΝΟΥΝ
Η USAID ήταν ουσιαστικά ένα κάλυμμα. Προσποιείτο ότι ήθελε να χρηματοδοτήσει τα κοινωνικά προγράμματα μιας χώρας, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι το «κόμμα του πολέμου» που αποτελεί το κατεστημένο της Ουάσιγκτον, δε θα χρηματοδοτούσε ποτέ την USAID με τόσο μεγάλα ποσά για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Η USAID ήταν μια ευσπλαχνική οργάνωση που βοηθούσε τους ανθρώπους, όσο η JAGUAR (η αγγλική μάρκα αυτοκινήτων) είναι μια ευσπλαχνική εταιρία που βοηθάει τους ιαγουάρους!
Δεν είναι τυχαίο ότι τα μεγαλύτερα ποσά του προϋπολογισμού της USAID αφορούσαν κυρίως τη χρηματοδότηση ΜΚΟ, αφού αυτές έπαιζαν βασικό ρόλο στην εφαρμογή της πολιτικής «αλλαγής καθεστώτων»: Υποκινούσαν έγχρωμες επαναστάσεις, στήριζαν οργανωμένες εξεγέρσεις ενάντια σε δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις, γενικά στη δημιουργία διχόνοιας, διχασμού και χάους στις τοπικές κοινωνίες. O USAID συχνά στόχευε στη μεταμόρφωση των κοινωνιών, σύμφωνα με την ιδεολογία της woke κουλτούρας, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα του κατεστημένου της Ουάσιγκτον, αλλά όχι αναγκαστικά τα συμφέροντα του αμερικανικού λαού.
Επειδή η διαφάνεια αποκαλύπτει την αλήθεια, το αφήγημα ότι ο USAID ήταν ένας φιλανθρωπικός οργανισμός, καταστρέφεται οριστικά στις μέρες μας από τον Τραμπ και τον Μασκ. Ενώ τα «ορφανά του USAID» σε όλο τον κόσμο μοιραία περνούν περίοδο κρίσης, οι απλοί άνθρωποι αναρωτιούνται εάν αυτή η νέα πολιτική διαφάνειας θα συνεχιστεί πέρα από τον Τραμπ, ή είναι κάτι προσωρινό, που μετά από λίγα χρόνια θα χάσει τη δυναμική του. Αν συνεχιστεί, θα επιφέρει μια ριζική αλλαγή στις διεθνείς σχέσεις που με την πάροδο του χρόνου θα λειτουργήσει προς όφελος των ιδίων των ΗΠΑ.
Γιώργος Χριστάκος*
© slpress.gr
*Ο Γιώργος Χριστάκος πήρε πτυχίο από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο και διδακτορικό από το Harvard University των ΗΠΑ. Διετέλεσε καθηγητής στα πανεπιστήμια University of North Carolina-Chapel Hill στη (Σχολή Δημόσιας Υγείας), στο Zhejiang University της Κίνας (Σχολή Ωκεανοεπιστημών) και στον San Diego State University-California (Τμήμα Γεωγραφίας της Υγείας).

Η Τουρκία, η Συρία, η Κύπρος και η Ελλάδα

0

Το υπουργείο Εξωτερικών εθελοτυφλεί στο βρόμικο παιχνίδι της Αγκυρας σε Μέση Ανατολή και ανατολική Μεσόγειο, που έχει στόχο τον τουρκικό επεκτατισμό

Οι αλλαγές που γίνονται στην περιοχή μας είναι ιστορικής σημασίας. Ενώ επί Νεοτούρκων ο τουρκικός παράγων εξαφανίστηκε από τη Μέση Ανατολή και από περιοχές που μετά τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ιδρύθηκαν τα κράτη της Συρίας, του Ιράκ, της Ιορδανίας και του Λιβάνου, τώρα, μετά την ανατροπή του Άσαντ, η Τουρκία του Ερντογάν επιδιώκει την επιθετική επιστροφή στην περιοχή.
Ενας από τους στόχους της Τουρκίας είναι η στρατιωτική ενοποίηση στην περιοχή που περικλείεται από το τρίγωνο «Τουρκία – Συρία – Λίβανος», με επόμενο στόχο την άσκηση πίεσης στο Ισραήλ, για να επιτευχθούν η «δικαίωση» των μουσουλμάνων με την ίδρυση του κράτους της Παλαιστίνης και η «απελευθέρωση» της Ιερουσαλήμ και του τεμένους Αλ Ακσά.
Μια τέτοια προοπτική είναι προφανές ότι αφορά την Κύπρο και την Ελλάδα, αφού στη Συρία του Άσαντ, στην κρίση του Σισμίκ, του Μαρτίου του 1997, φημολογείται ότι τα μαχητικά της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας, αφού επιχειρούσαν στην Κύπρο, θα μπορούσαν να μείνουν περισσότερο χρόνο πάνω από τη Μεγαλόνησο και στη συνέχεια να προσγειωθούν σε αεροπορικές βάσεις της Συρίας, που βρίσκονται σε μικρή απόσταση σε σχέση με τις ελλαδικές αεροπορικές βάσεις, για ανεφοδιασμό καυσίμων.
Ενώ τώρα, αν τελικώς επαληθευθούν αναφορές του Reuters, που μιλούν για συνομιλίες που αφορούν αμυντική συμφωνία μεταξύ Τουρκίας – Συρίας, που προβλέπει την ανάθεση του ελέγχου του συριακού ενάεριου χώρου και τη διάθεση δύο αεροπορικών βάσεων στην τουρκική πολεμική αεροπορία, για στάθμευση δύο μοιρών F-16 (40 αεροσκάφη), η απειλή για την Κύπρο κλιμακώνεται.
Φυσικά η Ελλάδα δεν ήταν δυνατόν να παίξει κάποιο ρόλο για να επηρεάσει τις εξελίξεις στη Συρία, που οδήγησαν στην ανατροπή του Άσαντ, όμως, το να «χαιρετίζει η Ελλάδα την πτώση του αυταρχικού καθεστώτος Άσαντ στη Συρία», τη στιγμή μάλιστα που το διάδοχο καθεστώς είναι χείρον του πεπτωκότος και από άποψη δημοκρατικότητας και από άποψη εξυπηρέτησης των εθνικών μας συμφερόντων, είναι ακατανόητο, με δεδομένο ότι τα κράτη θέτουν το εθνικό συμφέρον πάνω απ’ όλα.
Οσον αφορά την εμπλοκή και συμμετοχή της Τουρκίας στα των ενόπλων δυνάμεων της Συρίας, οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις θα παίξουν ενεργό ρόλο στην αναδιάρθρωση του συριακού στρατού. Πηγές του τουρκικού υπουργείου Εθνικής Αμυνας ανέφεραν, ότι μετά την επίσκεψη του προέδρου της Συρίας, Ahmed Shara, στην Άγκυρα, στις 4 Φεβρουαρίου, έγιναν βήματα σε πολιτικό επίπεδο πάνω στο θέμα, ενώ η πρώτη επαφή έγινε πριν από μια εβδομάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του τουρκικού Τύπου και συγκεκριμένα του «Yetkin Report», που επικαλείται πηγές, έπειτα από οδηγίες του υπουργού Εθνικής Αμυνας, Yaşar Güler, μια πενταμελής αντιπροσωπία, με επικεφαλής το γενικό διευθυντή Αμυνας και Ασφάλειας του υπουργείου, υποστράτηγο İlkay Altındağ, και υψηλόβαθμα στελέχη του στρατού ξηράς, της πολεμικής αεροπορίας και του πολεμικού ναυτικού, επισκέφθηκε τη Δαμασκό τις 30 Ιανουαρίου και έκανε μια πρώτη αξιολόγηση της κατάστασης, σε συνάντηση που είχε με τον υπουργό Αμυνας της Συρίας, Murhef Ebu Kasra. Σημειώνεται ότι η επίσκεψη αυτή αποφασίστηκε κατά την επίσκεψη στην Αγκυρα, στις 15 Ιανουαρίου, των υπουργών Εξωτερικών και Αμυνας και του επικεφαλής της Υπηρεσίας Πληροφοριών της Συρίας. Στη συγκεκριμένη συνάντηση συμφωνήθηκε μια μέθοδος για έναν κοινό οδικό χάρτη στις συνομιλίες που έγιναν στην Αγκυρα μεταξύ Ερντογάν και Σάρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες που ελήφθησαν από πηγές του τουρκικού ΥΠΑΜ, προβλέπεται μια μέθοδος τριών σταδίων για την ανάπτυξη των σχέσεων των δύο κρατών, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι στρατιωτικές σχέσεις:
1] Προτεραιότητα θα είναι να διασφαλιστεί ότι όλα τα κρατικά όργανα στη Συρία θα αρχίσουν να λειτουργούν το συντομότερο δυνατό. Σε αυτό το στάδιο, η Τουρκία θα παράσχει τεχνική και πολιτική υποστήριξη στο νέο καθεστώς στη Συρία – όχι μόνο στρατιωτική – για να καταστήσει το κράτος λειτουργικό ξανά σε όλους τους τομείς.
2] Στο μεταξύ η συριακή πλευρά θα καθορίσει τις αμυντικές της ανάγκες και θα προσδιορίσει τι απαιτεί από την Τουρκία. Αμυντικές πηγές τονίζουν ότι είναι προετοιμασμένοι για κάθε είδους αιτήματα από τη Συρία, από στρατιωτική εκπαίδευση και παροχή συμβουλών μέχρι εγκαταστάσεις αμυντικής βιομηχανίας και αγορές όπλων. Αυτό περιλαμβάνει το αίτημα στρατιωτικής υποστήριξης που μπορεί να χρειαστεί η Συρία, μέχρι να μπορέσει να αποκτήσει τη δική της αμυντική ικανότητα.
3] Κατά την ίδια διαδικασία, το υπουργείο Εθνικής Αμυνας της Τουρκίας θα ετοιμάσει και φάκελο πρότασης, που θα υποβληθεί κατόπιν αιτήματος, για τις ανάγκες του συριακού στρατού, που το καθεστώς που μόλις αναδύθηκε από τον πόλεμο μπορεί να δυσκολευτεί αρχικά να αξιολογήσει.
Η Τουρκία θα ανακοινώσει τι και πόσα μπορεί να καλύψει σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Συρίας και θα εκπονηθεί ένας κοινός οδικός χάρτης για την υλοποίηση κοινών έργων. Η Αγκυρα είναι υπέρ τής όσο το δυνατόν ταχύτερης εξέλιξης αυτής της διαδικασίας.
Εάν επιβεβαιωθεί ο ρόλος της Τουρκίας στην ανασυγκρότηση του συριακού στρατού, θα είναι η τρίτη φορά που εμπλέκεται στην αναδιοργάνωση ενόπλων δυνάμεων μιας χώρας. Είχε προηγηθεί η εμπλοκή της στον ίδιο τομέα στο Αζερμπαϊτζάν και στη Σομαλία.
Κατά τ’ άλλα, το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών ακόμα χαιρετίζει «την πτώση του αυταρχικού καθεστώτος Άσαντ στη Συρία», το οποίο έχει αντικατασταθεί από ένα καθεστώς τρομοκρατών τζιχαντιστών, που εμπλέκονται σε εγκλήματα πολέμου και σε εμπόριο γυναικών Γεζιντί, και το οποίο είναι άκρως φιλοτουρκικό, κάτι που θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην εθνική ασφάλεια της Κύπρου και της Ελλάδος.
Σάββας Καλεντερίδης*
© newsbreak.gr
*Ο Σάββας Καλεντερίδης είναι Έλληνας αξιωματικός εν αποστρατεία, πρώην πράκτορας της ΕΥΠ και μετέπειτα συγγραφέας και γεωστρατηγικός αναλυτής

Ο Duclos των Φιλελεύθερων προειδοποιεί για απότομες περικοπές υπό μια κυβέρνηση Poilièvre

1

Η οδοντιατρική κάλυψη και η οικονομικά προσιτή στέγαση απειλούνται από τους Συντηρητικούς

Του Martin C. Barry

Με την προοπτική πρόωρων ομοσπονδιακών εκλογών να είναι πιο βέβαιη από εβδομάδα σε εβδομάδα, ο Jean-Yves Duclos, υπουργός Δημοσίων Υπηρεσιών στο απερχόμενο υπουργικό συμβούλιο του Trudeau, προειδοποιεί ότι μια συντηρητική κυβέρνηση υπό τον Pierre Poilièvre είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα κάνει βαθιές περικοπές στα προγράμματα που εισήγαγαν οι Φιλελεύθεροι τα τελευταία εννέα χρόνια – συμπεριλαμβανομένης της εθνικής οδοντιατρικής περίθαλψης και της πρόσβασης σε οικονομικά προσιτή στέγαση.
«Ο Pierre Poilievre θέλει να αφαιρέσει την οδοντιατρική κάλυψη για εκατομμύρια Καναδούς και να αφήσει εσάς και την οικογένειά σας χωρίς την υγειονομική περίθαλψη που χρειάζεστε και αξίζετε», δήλωσε ο Duclos σε συνέντευξή του στη Newsfirst Multimedia κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης στάσης στο Λαβάλ για να παρευρεθεί σε μια πολυπολιτισμική συγκέντρωση.

«ΤΟ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ»
Ο αρμόδιος υπουργός της φιλελεύθερης κυβέρνησης στο Κεμπέκ, δήλωσε ότι ο Poilièvre έχει προσπαθήσει αρκετές φορές να δυσφημίσει το καναδικό σχέδιο οδοντιατρικής περίθαλψης, το οποίο εγκρίθηκε από τους Φιλελεύθερους σε μεγάλο βαθμό μετά από παρότρυνση της μειοψηφικής αντιπολίτευσης του NDP στο κοινοβούλιο του Καναδά. Ο Duclos υποστηρίζει, ότι ο Poilièvre, καθοδηγούμενος από τη δεξιά ιδεολογία, αναφέρεται στο οδοντιατρικό σχέδιο ως «κομμουνιστική» πολιτική.
Σύμφωνα με τον υπουργό, μέχρι σήμερα έχουν εγκριθεί περισσότερες από 3,1 εκατομμύρια αιτήσεις οδοντιατρικών προγραμμάτων, με ένα εκατομμύριο μόνο στο Κεμπέκ. Επίσης, είπε ότι περισσότεροι από 1,3 εκατομμύρια Καναδοί έχουν λάβει οδοντιατρική περίθαλψη μέσω του σχεδίου. «Περισσότερο από το 95% όλων των οδοντιάτρων εδώ στο Κεμπέκ έχουν χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα», δήλωσε ο Duclos. «Προς το παρόν, είναι ηλικιωμένοι και άτομα κάτω των 18 ετών. Αλλά, το 2025, αναμένεται να ανοίξουμε το πρόγραμμα σε όλους».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ
ΠΡΟΣΙΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ
Όσον αφορά την προσιτή στέγαση, ο Duclos, ο οποίος ήταν ο υπουργός αρμόδιος για την πρώτη εθνική στρατηγική στέγασης της φιλελεύθερης κυβέρνησης, υποστήριξε ότι από το 2015, όταν η κυβέρνηση Trudeau ανέλαβε για πρώτη φορά την εξουσία, οι Φιλελεύθεροι κατάφεραν να χτίσουν περισσότερες από 50.000 μονάδες προσιτής στέγασης, που πληρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Ισχυρίστηκε ότι ο Pierre Poilièvre, ως υπουργός αρμόδιος για τη στέγαση στην πρώην συντηρητική κυβέρνηση Harper, «έχτισε έξι συνολικά για ολόκληρη τη θητεία του σε ολόκληρη τη χώρα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ
ΤΩΝ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΩΝ
Όσον αφορά την κούρσα για την ηγεσία των Φιλελεύθερων, ο Duclos αρνήθηκε να πει αν σε αυτό το σημείο υποστηρίζει κάποιον συγκεκριμένο υποψήφιο. Ωστόσο, ένα περίγραμμα της σκέψης του για το θέμα, που δόθηκε στη Newsfirst Multimedia από ένα μέλος του προσωπικού της φιλελεύθερης διοίκησης, σημείωσε ότι «ο Duclos έχει πει ξανά και ξανά ότι ο επόμενος ηγέτης του κόμματος πρέπει να είναι δίγλωσσος και να έχει το συμφέρον όλων των κατοίκων του Κεμπέκ στην καρδιά».
Ο Duclos αναγνώρισε ότι με αυτόν τον ορισμό, το πεδίο των κατάλληλα δίγλωσσων υποψηφίων γίνεται κάπως στενότερο. Από τους δύο πιο σημαντικούς – τον Mark Carney και την Chrystia Freeland – σημείωσε: «Δεν είναι απόλυτα δίγλωσσοι, όπως και εγώ δεν είμαι απόλυτα δίγλωσσος. Οι απόλυτα δίγλωσσοι Καναδοί είναι σπάνιοι. Αλλά αυτό που έχει σημασία είναι αν είστε σε θέση να συνεργαστείτε με τους Καναδούς σε οποιαδήποτε γλώσσα χρησιμοποιούν. Αυτό είναι απολύτως απαραίτητο».

ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ TRUMP
Ο Ντούκλος είπε, ότι η κυβέρνηση των Φιλελεύθερων προετοιμαζόταν εδώ και καιρό για το ενδεχόμενο επανεκλογής του Ντόναλντ Τραμπ ως προέδρου των ΗΠΑ. «Θα έλεγα ότι οι άνθρωποι θέλουν να καθησυχαστούν», είπε. Η κυβέρνηση των Φιλελεύθερων «ξεκίνησε στα τέλη του χειμώνα, αρχές της άνοιξης του 2024, καθώς εκείνη την εποχή υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να επανεκλεγεί ο πρόεδρος Τραμπ, οπότε ήταν πιθανό. Και τότε έγινε πιθανό ότι θα επανεκλεγεί. Έτσι, δεδομένου αυτού, έπρεπε να επανενεργοποιήσουμε το έργο εμπλοκής μας στις Ηνωμένες Πολιτείες».

ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ
Σχετικά με το αυξανόμενο ετήσιο λειτουργικό έλλειμμα της χώρας – το οποίο σήμερα ανέρχεται σε περισσότερα από 60 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2023-24, σε σύγκριση με 35,3 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022-23 – ο Duclos, ο οποίος είναι επικεφαλής της οικονομικής σχολής στο Πανεπιστήμιο Laval και έχει διδακτορικό από το London School of Economics – υποστήριξε ότι το χρέος της κυβέρνησης δεν είναι τίποτα ανησυχητικό.
«Δεν είναι μόνο το χρέος που έχει σημασία, είναι επίσης το μέγεθος της οικονομίας», είπε, σημειώνοντας ότι η οικονομία του Καναδά έχει αξιολογηθεί από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ως η δεύτερη ταχύτερα αναπτυσσόμενη οικονομία το 2026-27 μετά τις ΗΠΑ.

Saint Valentine. Ο Άγιος του έρωτα και της… κατανάλωσης

Του Αγίου Βαλεντίνου και οι απανταχού ερωτευμένοι έχουν και πάλι την τιμητική τους. Η 14η Φεβρουαρίου έχει καθιερωθεί από την Καθολική εκκλησία ως η μέρα των ερωτευμένων, αφού σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο συγκεκριμένος άγιος είναι ο προστάτης των ζευγαριών.
Σύμφωνα με το θρύλο, ο Βαλεντίνος ήταν ιερωμένος που έζησε τον 3ο αιώνα και παράνομα πάντρευε ερωτευμένα ζευγάρια Χριστιανών. Για την πράξη του αυτή συνελήφθηκε και καταδικάστηκε σε θάνατο δια λιθοβολισμού. Αφού παραδόξως κατάφερε να επιζήσει, τον αποκεφάλισαν στις 14 Φεβρουαρίου του 169.
Την ιδιαίτερη σημασία που έχει σήμερα η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου την απέκτησε το 14ο αιώνα, όπου συνδέθηκε με την έννοια της ευγενούς αγάπης και την πρώτη γραπτή αναφορά του ως Αγίου τη συναντάμε στο ποίημα «Το Κοινοβούλιο των πτηνών» του Τζέφρι Τσόσερ. Αυτά, για την ιστορία…
Μια γιορτή λοιπόν γεμάτη έρωτα και αγάπη, λουλούδια, δώρα. Μια γιορτή που άλλοι τη γιορτάζουν, άλλοι την απεχθάνονται και άλλοι είναι αδιάφοροι.
Από θρησκευτικής άποψης, η Ορθόδοξη εκκλησία δεν αναγνωρίζει τον ξενόφερτο καθολικό Άγιο, όμως όπως και να έχει, η γιορτή των ερωτευμένων δε γνωρίζει θρησκευτικά σύνορα.
Από συναισθηματικής πλευράς, τι παραπάνω έχει η συγκεκριμένη μέρα, όπου σώνει και καλά πρέπει να εκφράζει τον ερωτισμό και την αγάπη; Όταν αγαπάς κάποιον του το δείχνεις κάθε μέρα, κάθε ώρα και κάθε στιγμή. Δεν περιμένεις να έρθει ο Άγιος Βαλεντίνος για να γιορτάσεις ομαδικά…
Από εμπορικής πλευράς, οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Κάντε μια βόλτα στα μαγαζιά. Τα περισσότερα είναι ντυμένα στα κόκκινα. Καρδούλες, λουλούδια, κάρτες, σέξι εσώρουχα, λούτρινα ζωάκια. Και όλα αυτά, για να παρακινήσουν τον καταναλωτή να κάνει δώρα. Σκεφτείτε, μόνο τα ανθοπωλεία πόσα χρήματα θα μαζέψουν αυτές τις μέρες, πόσα κόκκινα τριαντάφυλλα θα πωληθούν και πόσα πανάκριβα δώρα, για όσους φυσικά αντέχουν… Δαχτυλίδια, ρολόγια, μπιζού, gadgets, καλλυντικά και ότι άλλο τραβάει η όρεξη σας. Όλα στοχεύουν στο συναίσθημα και στην αγαθότητα του ερωτισμού ανάμεσα στους ευαίσθητους ανθρώπους.
Κι επειδή η έρευνα με ενδιαφέρει, βρήκα και σας μεταφέρω ορισμένα στοιχεία που συγκέντρωσε, ειδικά για τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, το History Channel και που αφορούν τη γείτονα (ΗΠΑ). Ιδού τα στοιχεία…
► 20 δισεκατομμύρια ξοδεύονται την ημέρα του Saint Valentine…
► 23% των ενηλίκων αγοράζουν λουλούδια. Το 61% άνδρες και το 39% γυναίκες…
► 220 εκατομμύρια τριαντάφυλλα παράγονται αποκλειστικά για τη γιορτή…
► 448 εκατομμύρια ξοδεύονται σε γλυκά…
► 150 εκατομμύρια κάρτες και δώρα στέλνονται κάθε χρόνο…
► Μέχρι και 200 δολάρια δίνουν οι άντρες για δώρα…
► Μέχρι και 100 δολάρια δίνουν οι γυναίκες για δώρα…
► Πάνω από 18,9 δισεκατομμύρια υπολογίζεται ο τζίρος των εστιατορίων…
Εξάλλου, ελλείψει αγαπημένου συντρόφου, τουλάχιστον 9 εκατομμύρια άνθρωποι αγοράζουν δώρα αυτή την ημέρα για τα κατοικίδια τους, θέλοντας με τον τρόπο αυτό, να εκφράσουν τα θερμά τους αισθήματα…
Χάπι Βαλεντινομέρα…

Η Πόλη του Μόντρεαλ σταματά τις παραγγελίες από την Amazon

0

Το Δημαρχείο του Μόντρεαλ ανακοίνωσε την απόφαση να διακόψει, μέχρι νεωτέρας, τις παραγγελίες από τον αμερικανικό κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου, Amazon. Η δήμαρχος του Μόντρεαλ, Valérie Plante, έκανε γνωστή αυτή την απόφαση μέσα από ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου το απόγευμα, αναφέροντας ότι η πόλη εξετάζει τον κατάλογο των προμηθευτών της ώστε να βρει τοπικές ή διεθνείς εναλλακτικές λύσεις.
«Παρά την προσωρινή άρση των αμερικανικών δασμών, το Μόντρεαλ δεν εφησυχάζει», έγραψε η δήμαρχος. «Στεκόμαστε ενωμένοι και υποστηρίζουμε την τοπική αγορά όποτε είναι δυνατόν».
Η απόφαση αυτή έρχεται ως απάντηση στην απειλή του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών, Donald Trump, να επιβάλει δασμούς ύψους 25% στα καναδικά προϊόντα και 10% στην ενέργεια. Παρόλο που νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο Trump ανέβαλε την εφαρμογή των δασμών μέχρι το Μάρτιο, η δημοτική αρχή του Μόντρεαλ δεν περιμένει παθητικά τις εξελίξεις και προσαρμόζει την πολιτική της προς την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ
ΤΗΣ AMAZON ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΜΠΕΚ
Η απόφαση της πόλης να σταματήσει τις παραγγελίες από την Amazon συνδέεται επίσης με την πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρείας να αλλάξει το επιχειρηματικό της μοντέλο στο Κεμπέκ. Στις 22 Ιανουαρίου 2025, η Amazon ανακοίνωσε ότι θα κλείσει όλες τις αποθήκες της στην επαρχία, γεγονός που οδήγησε στην απώλεια θέσεων εργασίας για περίπου 4.600 εργαζομένους, συμπεριλαμβανομένων και υπαλλήλων υπεργολαβικών εταιρειών που εξαρτώνταν από τις δραστηριότητές της. Σύμφωνα με το Υπουργείο Εργασίας του Κεμπέκ, αυτή η εξέλιξη είχε σοβαρό κοινωνικο-οικονομικό αντίκτυπο στην περιοχή.

ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΡΕΑΛ
ΣΤΗΝ AMAZON
Η απόφαση της δημοτικής αρχής να σταματήσει τις παραγγελίες από την Amazon, φαίνεται να συνδέεται και με τη σημαντική εξάρτηση της πόλης από την εταιρεία. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσω μαζικής ενημέρωσης, τον Αύγουστο του 2023, η πόλη του Μόντρεαλ ξόδευε καθημερινά περίπου 1.000 δολάρια σε αγορές μέσω της πλατφόρμας της Amazon. Αυτή η οικονομική σχέση φαίνεται πως αναθεωρείται, στο πλαίσιο των νέων προτεραιοτήτων για στήριξη των τοπικών προμηθευτών.

ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΡ ΤΗΣ
ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Η κίνηση αυτή της πόλης του Μόντρεαλ εντάσσεται σε μια γενικότερη στρατηγική προώθησης της τοπικής και εθνικής οικονομίας. Η δήμαρχος Plante έχει επανειλημμένα τονίσει τη σημασία της στήριξης των καναδικών επιχειρήσεων, ειδικά σε μια περίοδο όπου η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ δημιουργεί αβεβαιότητα στις διεθνείς συναλλαγές.
Πολλοί τοπικοί επιχειρηματίες χαιρέτησαν αυτή την απόφαση, δηλώνοντας ότι η απομάκρυνση της Amazon μπορεί να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για τις μικρότερες επιχειρήσεις του Κεμπέκ. Ωστόσο, δε λείπουν και οι ανησυχίες, σχετικά με το αν η πόλη θα καταφέρει να βρει εναλλακτικούς προμηθευτές που να προσφέρουν την ίδια ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών με την Amazon.

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ
ΑΓΟΡΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Η δημοτική αρχή του Μόντρεαλ βρίσκεται τώρα στη διαδικασία επαναξιολόγησης των προμηθευτών της και αναμένεται να παρουσιάσει συγκεκριμένα μέτρα και στρατηγικές, για την αντικατάσταση των αγορών από την Amazon. Αν και η απόφαση αυτή παρουσιάζεται ως προσωρινή, παραμένει ασαφές αν και πότε η πόλη θα επιστρέψει σε συνεργασία με την Amazon.
Με δεδομένες τις οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις, οι επόμενοι μήνες θα είναι κρίσιμοι για τη διαμόρφωση της νέας στρατηγικής της πόλης, σχετικά με τις αγορές της και τη στήριξη της τοπικής οικονομίας. Το Μόντρεαλ φαίνεται να παίρνει σαφή θέση υπέρ της αυτονομίας του και της προστασίας των δικών του οικονομικών συμφερόντων, διαμορφώνοντας έτσι μια νέα προσέγγιση στις σχέσεις του με τις διεθνείς επιχειρήσεις.