Home Blog Page 163

Παραμένει το χάσμα της κυβέρνησης με τους αγρότες

0
Παραμένει το χάσμα της κυβέρνησης με τους αγρότες

Μαρινάκης: «Εξαντλήθηκαν τα περιθώρια» • Οι παναγροτικοί σύλλογοι της χώρας έχουν αποσυρθεί στα κατά τόπους μπλόκα

Εμμένει η ελληνική κυβέρνηση στη στάση της απέναντι στους αγρότες και τα αιτήματα που διατυπώνουν για την επιβίωση του κλάδου τους. Οι παναγροτικοί σύλλογοι της χώρας έχουν αποσυρθεί στα κατά τόπους μπλόκα για να μελετἠσουν τις επόμενες κινήσεις τους, ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επαναλαμβάνει για τα μέτρα στήριξης ότι έχουν εξαντληθεί τα περιθώρια.

«Ήταν μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση. Η πρόταση του πρωθυπουργού απαντά στα δύο βασικά προβλήματά τους: Στο ρεύμα έχουμε μια πρόταση που αφορά το σύνολο του αγροτικού κόσμου, και δίνει ρεύμα στο όριο του κόστους, δηλαδή 9,3 λεπτά για όσους δεν έχουν οφειλές και μέχρι 11 λεπτά για όσους έχουν. Είναι σημαντικό το ότι δε λαμβάνονται χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό γι’ αυτή την περαιτέρω πρόταση του πρωθυπουργού» υποστήριξε ο Παύλος Μαρινάκης το απόγευμα της Τρίτης 13/2.

Για την πρόθεση των αγροτών να συνεχἰσουν τις κινητοποιήσεις ανέφερε: «Δεν μπορώ να προεξοφλήσω ποια θα είναι η αντίδρασή τους. Είναι σημαντικό ότι μια κυβέρνηση απαντά σε αιτήματα αγροτών με τη λογική των στοχευμένων παρεμβάσεων. Έγινε μία πολύ ουσιαστική συζήτηση για την ΚΑΠ, όπου ο πρωθυπουργός ήταν ανοιχτός να ακούσει τα προβλήματα».

Καταλήγοντας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπερτόνισε: «Εξαντλήθηκαν τα περιθώρια ως προς τα δημοσιονομικά δεδομένα. Ήταν μία συνολική πρόταση η σημερινή (σ.σ.: 13/2). Πιστεύουμε στο διάλογo και αυτός ο διάλογος είχε αποτελέσματα, αλλά δεν μπορεί να συνεχίσει με κλειστούς δρόμους. Θα ακολουθήσει ακόμα μια συνάντηση για τα προβλήματα της Θεσσαλίας».

ΑΓΡΟΤΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ: ΔΕΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ – ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΘΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΣΤΑ ΜΠΛΟΚΑ

Επιστρέφουν στα μπλόκα οι αγρότες μετά τη συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου την Τρίτη 13/2, προκειμένου να εξετάσουν τις κινήσεις τους μετά τις εξαγγελίες για τα μέτρα στήριξης. Ο πρόεδρος των αγροτικών Συλλόγων Λάρισας, Ρίζος Μαρούδας, δήλωσε μετά τις συνομιλίες με τον πρωθυπουργό: «Δεν έχει ικανοποιηθεί το σύνολο των αιτημάτων μας, θα πάμε στα μπλόκα, θα ενημερώσουμε τους συναδέλφους σε όλη την Ελλάδα και θα πάρουμε τις αποφάσεις μας».

«Πιστεύουμε ότι ο αγώνας μας πρέπει να συνεχιστεί, να δυναμώσουν και άλλο τα μπλόκα, για να ικανοποιηθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα αιτήματα επιβίωσης που έχουμε. Θα αποφασίσουμε στα μπλόκα τα επόμενα βήματά μας. Ο αγώνας συνεχίζεται» πρόσθεσε.

Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος του Πανσερραϊκού αγροτικού Συλλόγου τόνισε: «Σε μία διαπραγμάτευση πάντα κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις αλλά εμείς δεν έχουμε περιθώρια να χάσουμε. Αρμόδιοι να αποφασίσουν είναι οι ίδιοι οι αγρότες. Θεωρώ ότι έγινε εποικοδομητικός και εν πολλοίς, ουσιαστικός, διάλογος. Τις αποφάσεις θα τις πάρουν οι αγρότες».

Πηγή: Newsbreak.gr

Και ο Θεός έπλασε τους… Έλληνες

Το σημερινό άρθρο είναι εμπνευσμένο από τη μυθολογία. Στην παγκόσμια μυθολογία λοιπόν, περιγράφεται γλαφυρά με ποιο τρόπο ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο και τις διάφορες φυλές της Γης. Τα υλικά, λέει, που χρησιμοποίησε ο Θεός για να δημιουργήσει τον Έλληνα, ήταν διαφορετικά από αυτά που χρησιμοποίησε για τους ανθρώπους των άλλων χωρών και φυλών. Πάντως, αφού ο Θεός τελείωσε με τη δημιουργία του, έπεσε να ξεκουραστεί. Όταν ξύπνησε, οι άγγελοι έντρομοι του ανέφεραν ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στη Γη. Ποιό ήταν το πρόβλημα; Ο Έλληνας είχε επιβληθεί σε όλους τους κατοίκους του κόσμου και τους είχε βάλει «τα δύο πόδια σ’ ένα παπούτσι»! Τι θα γίνει τώρα Πανάγαθε; Έτσι θα τσακώνονται οι λαοί εκεί κάτω; Αφού ο Θεός διαπίστωσε ότι η κατάσταση απαιτούσε την επέμβασή του, σαν πάνσοφος που είναι, έδωσε ταχύτατα τη λύση και αποσύρθηκε πάλι να ξεκουραστεί. Όταν ξύπνησε, ήλθαν οι άγγελοι και με χαρά του ανέφεραν ότι στη Γη επικρατεί ειρήνη, είναι όλοι ευχαριστημένοι και ζουν με ομόνοια.

Η λύση που έδωσε ο Παντοδύναμος ήταν εξαιρετικά απλή: Ο Θεός δημιούργησε άλλον έναν Έλληνα, με τα ίδια υλικά που είχε φτιάξει τον πρώτο, και φυσικά οι δύο Έλληνες άρχισαν να τσακώνονται μεταξύ τους, ενώ όλοι οι υπόλοιποι κάτοικοι του πλανήτη παρακολουθούσαν τον καυγά τους, διασκεδάζοντας και στοιχηματίζοντας.

Σκέφτηκα λοιπόν, μήπως όλο αυτό το μυθολογικό σκηνικό είναι λίγο επίκαιρο; Μήπως περιγράφει το διαχρονικό πρόβλημά μας, τη διχόνοια, που κανείς δεν ξέρει τι συνέπειες μπορεί να έχει στις δύσκολες στιγμές που περνάμε; Άλλωστε, όσες φορές η Ελλάδα έζησε καταστροφές, δεν είναι συνέπεια διχασμού; Γιατί άραγε δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε μια φορά;

Με την ιστορία η στήλη έχει ασχοληθεί επανειλημμένα.

Ο Πελοποννησιακός πόλεμος μεταξύ Αθηναίων και Σπαρτιατών το 431 π.Χ. διήρκεσε 27 χρόνια και η επίσημη συμφωνία ειρήνης υπεγράφη μόλις τον 20ο αιώνα μ.Χ.!

Ονόματα του αρχαίου ελληνικού κόσμου που προκαλούν σήμερα ρίγη με το μέγεθος και το ανάστημά τους, άλλοι εκτελέστηκαν και άλλοι εξορίστηκαν!

Στη σύγχρονη ιστορία, οι συνεχείς φιλονικίες και αλληλοσπαραγμοί των Ελλήνων οδήγησαν στον Οθωμανικό ζυγό που κράτησε την Ελλάδα δέσμια για 400 χρόνια!

Τσακώθηκαν οι Βασιλικοί με τους Βενιζελικούς και είχαμε τη Μικρασιατική Καταστροφή! Αμέσως μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο είχαμε τον εμφύλιο!

Σε καμία περίπτωση δε διακατέχομαι από φανατισμό και εμπάθεια, ούτε για την πολιτική, ούτε για τη θρησκεία, ούτε για οποιαδήποτε άλλα θέματα. Όμως, θα πρέπει  κάποτε ως Έλληνες, να ενεργήσουμε συλλογικά και να δούμε τι είναι ωφέλιμο για το κοινωνικό σύνολο.

Τελευταία σκέφτομαι, μήπως πρέπει να προσευχηθούμε στον Πανάγαθο Θεό, να πάρει πίσω τα υλικά που χρησιμοποίησε για να δημιουργήσει τον Έλληνα; Φταίνε άραγε αυτά που μας κάνουν να «αλληλοφαγωνόμαστε»;

Ποιος ξέρει, ίσως ο Θεός κάνει το θαύμα του και έχουμε επιτέλους μια ειρηνική και «αναίμακτη» Γενική Συνέλευση…

Καταστροφικές συνέπειες: Το αποτυχημένο ιστορικό του CAQ στις μεταφορές

0
Καταστροφικές συνέπειες: Το αποτυχημένο ιστορικό του CAQ στις μεταφορές

Τα τελευταία χρόνια, το ιστορικό της κυβέρνησης του Συνασπισμού Avenir Québec (CAQ) στη βιώσιμη κινητικότητα, έχει εγείρει ανησυχητικές ανησυχίες μεταξύ διαφόρων οργανισμών. Καθώς αυτοί οι οργανισμοί συγκεντρώθηκαν, η συλλογική τους φωνή απηχούσε ένα μοναδικό συναίσθημα: τα αποτελέσματα του CAQ σε αυτόν τον τομέα δεν είναι τίποτα λιγότερο από καταστροφικά.

ΕΝΑ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΑΡΑΜΕΛΗΣΗΣ

ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

Στο επίκεντρο αυτού του ζητήματος βρίσκεται η προφανής παραμέληση από την κυβέρνηση των έργων υποδομής των δημόσιων μεταφορών. Πρωτοβουλίες υψηλού προφίλ, όπως το τραμ της πόλης του Κεμπέκ, το τραμ Gatineau, το Eastern Structuring Project (PSE), το δίκτυο δόμησης Longueuil και η επέκταση του Réseau express metropolitain (REM) στο Laval – είτε έχουν εγκαταλειφθεί, είτε διακοπεί ή μελετηθεί ατελείωτα χωρίς συγκεκριμένη πρόοδο.

Αυτή η στασιμότητα επισημάνθηκε έντονα από τον Christian Savard, Γενικό Διευθυντή της Vivre en Ville, στο 19ο γεύμα του Trajectoire Québec. Έγραψε μια ζοφερή εικόνα της κατάστασης, αποκαλώντας την «ένα χωράφι με ερείπια» στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

ΕΛΛΕΙΨΗ ΗΓΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑΤΟΣ

Η απουσία της Geneviève Guilbault, υπουργού Μεταφορών, στο συνέδριο, δεν πέρασε απαρατήρητη. Η πρόσφατη κίνηση του γραφείου της να ξεκινήσει ελέγχους οικονομικών επιδόσεων σε εταιρείες μεταφορών και να διαπραγματευτεί ένα νέο πλαίσιο χρηματοδότησης, αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό. Οι επικριτές, όπως ο Marc-André Viau του Équiterre, βλέπουν αυτές τις ενέργειες ως ανεπαρκείς, αντιπαραθέτοντας την εστίαση της κυβέρνησης στους ελέγχους και μια νέα υπηρεσία με την επιτακτική ανάγκη για πραγματικούς πόρους μεταφοράς, όπως νέα λεωφορεία.

ΑΘΕΤΗΣΗ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΑΙ ΑΠΩΛΕΙΑ ΟΡΜΗΣ

Η Sarah V. Doyon, Διευθύντρια του Trajectoire Québec, επέκρινε την κυβέρνηση για την αποτυχία της να τηρήσει τις δεσμεύσεις χρηματοδότησης. Τόνισε την οπισθοδρομική πορεία των έργων υποδομής και την επιτακτική ανάγκη για συνεχή ανάπτυξη των δικτύων δημόσιων μεταφορών. Η Angèle Pineau-Lemieux, συντονιστής βιώσιμων μεταφορών Access, επεσήμανε την έλλειψη πρωτότυπων επιτευγμάτων υπό την τρέχουσα κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι η μόνη σημαντική πρόοδος, όπως το REM, ήταν πρωτοβουλίες που ξεκίνησαν από προηγούμενες διοικήσεις.

ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ

ΣΕ ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΓΑ

Η επιστροφή του έργου του τραμ του Κεμπέκ στο σχέδιο και η επακόλουθη εγκατάλειψη από το CDPQ Infra της εντολής μελέτης για την επέκταση REM στη Νότια Ακτή του Μόντρεαλ, είναι εμβληματικά των ευρύτερων ζητημάτων που μαστίζουν τα έργα μεταφορών της επαρχίας. Ενώ ένα λιγότερο ακριβό τραμ έχει προταθεί ως εναλλακτική λύση στο αρχικό σχέδιο του υπόγειου σιδηρόδρομου, η ολοκλήρωσή του δεν αναμένεται μέχρι το 2035, υπογραμμίζοντας περαιτέρω τις καθυστερήσεις και την αναποφασιστικότητα που αμαυρώνει τον τομέα.

ΕΝΑ ΖΗΤΗΜΑ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ

ΚΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ

Ο Christian Savard επέκρινε την υπερβολική εξάρτηση της κυβέρνησης στο Caisse de dépôt για τη διαχείριση έργων, θεωρώντας το ως μια μορφή αποδυνάμωσης και αναποτελεσματικότητας. Εν τω μεταξύ, ο Blaise Rémillard, επικεφαλής κινητικότητας στο Περιφερειακό Περιβαλλοντικό Συμβούλιο του Μόντρεαλ (CRE-MTL), επεσήμανε τη μη ισορροπημένη φύση τής προσέγγισης τής κυβέρνησης. Υποστήριξε ότι για να επιτευχθεί μια ισορροπημένη προσέγγιση, οι επενδύσεις στις δημόσιες συγκοινωνίες και το οδικό δίκτυο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσες, κάτι που το Κεμπέκ είχε υποσχεθεί εδώ και καιρό, αλλά δεν κατάφερε να υλοποιήσει.

Η ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Απαντώντας σε αυτές τις επικρίσεις, ο Maxime Roy, Διευθυντής Επικοινωνιών στο γραφείο της κας Guilbault, υπερασπίστηκε τη στρατηγική της κυβέρνησης. Υποστήριξε ότι εργάζονται για την ανάπτυξη δικτύων με ομαλό, στοχαστικό και υπεύθυνο τρόπο, τονίζοντας την ανάγκη να αυξηθεί ο ρυθμός εκτέλεσης του έργου. Η πρόθεση της κυβέρνησης να σχεδιάσει, να εφαρμόσει και να λειτουργήσει μεγάλα έργα πιο αποτελεσματικά και οικονομικά, επισημάνθηκε ως βασική στρατηγική που προχωρά το υπουργείο.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ

ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η χορωδία των φωνών αποδοκιμασίας από διάφορους οργανισμούς, υπογραμμίζει μια κρίσιμη ανάγκη για την κυβέρνηση CAQ να επανεκτιμήσει την προσέγγισή της στη βιώσιμη κινητικότητα. Η τρέχουσα κατάσταση, που χαρακτηρίζεται ως καταστροφική από τους ειδικούς, απαιτεί άμεση δράση και αλλαγή στρατηγικής. Η δέσμευση της κυβέρνησης για την ανάπτυξη αποτελεσματικών και βιώσιμων δικτύων μεταφορών, όχι μόνο θα επηρεάσει την τρέχουσα γενιά, αλλά θα θέσει επίσης τα θεμέλια για ένα πιο πράσινο, πιο συνδεδεμένο Κεμπέκ για το μέλλον.

Καναδή Ρωσίδα Δηλώνει Ένοχη σε Υπόθεση Παράνομης Εξαγωγής Όπλων στη Ρωσία

0
Καναδή Ρωσίδα Δηλώνει Ένοχη σε Υπόθεση Παράνομης Εξαγωγής Όπλων στη Ρωσία

Σε μια αξιοσημείωτη υπόθεση που εκτυλίσσεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Kristina Puzyreva, μια 32χρονη Καναδή Ρωσίδα, έχει δηλώσει ένοχος ενώπιον ομοσπονδιακού δικαστηρίου των ΗΠΑ, παραδεχόμενη το ρόλο της σε μια περίπλοκη επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.

Αυτό το σύστημα, που περιλαμβάνει την παράνομη εξαγωγή ηλεκτρονικών ειδών στη Ρωσία για στρατιωτική χρήση, ιδιαίτερα στη σύγκρουση κατά της Ουκρανίας, υπογραμμίζει την πολυπλοκότητα και τους κινδύνους του διεθνούς λαθρεμπορίου όπλων και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες επιβολής του νόμου για την αντιμετώπιση τέτοιων εγκλημάτων.

Η Puzyreva, η οποία διέμενε στο Μόντρεαλ, ήταν μέρος ενός δικτύου που ενορχηστρώνει την αποστολή ζωτικών εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται σε μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV) και συστήματα κατευθυνόμενων πυραύλων. Αυτές οι δραστηριότητες δεν ήταν μόνο παράνομες, αλλά και παραβιάζουν ευθέως τους νόμους περί εξαγωγών και κυρώσεων, αποτελώντας σημαντική απειλή για την παγκόσμια ασφάλεια και σταθερότητα.

Μαζί με την Puzyreva ήταν ο σύζυγός της, Nikolay Goltsev, 37, και ο συνεργάτης της Salimdzhon Nasriddinov, 52. Κατηγορούμενοι το περασμένο φθινόπωρο, τα αδικήματα τους περιλαμβάνουν λαθρεμπόριο, συνωμοσία για παραβίαση κυρώσεων και συνωμοσία απάτης μέσω συρμάτων. Περιέργως, οι φάκελοι της υπόθεσης αποκαλύπτουν ότι αυτή η τριάδα δούλευε σε συνδυασμό με τέσσερις ανώνυμους Ρώσους συνωμότες που συνδέονται με μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικών που προμήθευαν εξαρτήματα στο ρωσικό στρατό. Αυτή η διεθνής σύνδεση αναδεικνύει τον εκτεταμένο και σύνθετο χαρακτήρα της λειτουργίας τους.

Ενώ η Πουζίρεβα έχει αποδεχθεί την ενοχή της, οι διαδικασίες εναντίον των Γκόλτσεφ και Νασριντίνοφ παραμένουν ενεργές. Έγγραφα από το κατηγορητήριο ρίχνουν φως στις επιχειρήσεις του ζευγαριού με έδρα το Μόντρεαλ. Εδώ, ο Goltsev φέρεται να έχει προμηθευτεί αμερικανικά ηλεκτρονικά εξαρτήματα για το ρωσικό στρατό. Ο ρόλος της Puzyreva ήταν κυρίως μέσω της Simatech Group Inc., μιας εταιρείας ηλεκτρονικών με έδρα το Μόντρεαλ. Συγκεκριμένα, αυτή η εταιρεία ασχολήθηκε με τεχνολογία διπλής χρήσης, ικανή να εξυπηρετήσει τόσο πολιτικούς όσο και στρατιωτικούς στόχους, θολώνοντας περαιτέρω τις γραμμές του νόμιμου εμπορίου και του παράνομου εμπορίου.

Η κλίμακα αυτής της επιχείρησης ήταν τεράστια. Σε διάστημα περίπου πέντε ετών, η Puzyreva έλαβε πάνω από 150 πακέτα από αμερικανικές εταιρείες στη διεύθυνσή της στον Καναδά. Αυτό ήταν μέρος ενός μεγαλύτερου σχεδίου που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2022, περιλαμβάνοντας πάνω από 300 παράνομες αποστολές αξίας περίπου 10 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτές οι αποστολές είχαν άμεσο και σημαντικό αντίκτυπο, όπως αποδεικνύεται από την ανάκτηση ορισμένων από αυτά τα ηλεκτρονικά από ρωσικό στρατιωτικό εξοπλισμό – συμπεριλαμβανομένων ελικοπτέρων, πυραύλων και αρμάτων μάχης – που κατασχέθηκαν στην Ουκρανία.

Η ικανότητα των αρχών των ΗΠΑ να παρακολουθούν και να κατάσχουν αυτά τα εξαρτήματα, δείχνει την πολυπλοκότητα και την εμβέλεια των σύγχρονων τεχνικών επιβολής του νόμου για την καταπολέμηση του διεθνούς λαθρεμπορίου και της αποφυγής κυρώσεων. Ο Breon Peace, ο Εισαγγελέας των Ηνωμένων Πολιτειών για την Ανατολική Περιφέρεια της Νέας Υόρκης, τόνισε τον κεντρικό ρόλο της Puzyreva σε αυτό το δίκτυο. Σημείωσε ιδιαίτερα τη συμμετοχή της στη νομιμοποίηση εσόδων, μια κρίσιμη πτυχή που διευκόλυνε την αποφυγή των κυρώσεων και την επιτυχή αποστολή στρατιωτικών εξαρτημάτων στη Ρωσία.

Επιπλέον, η ταυτοποίηση του Goltsev ως διαχειριστή λογαριασμού και συντονιστή αγορών για την Electronic Network, Inc. – μια άλλη εταιρεία με έδρα το Μόντρεαλ που βρίσκεται τώρα υπό κυρώσεις από τις ΗΠΑ και τον Καναδά – προσθέτει ένα άλλο επίπεδο σε αυτό το περίπλοκο σχέδιο. Η επιβολή κυρώσεων στην Electronic Network, Inc. υποδηλώνει τη σοβαρότητα με την οποία τόσο η κυβέρνηση των ΗΠΑ όσο και η κυβέρνηση του Καναδά αντιμετωπίζουν τέτοιες παραβιάσεις.

Αυτή η υπόθεση είναι μια έντονη υπενθύμιση των συνεχιζόμενων προκλήσεων που αντιμετωπίζει η διατήρηση της παγκόσμιας ασφάλειας και η επιβολή των διεθνών κυρώσεων. Δείχνει πώς άτομα και εταιρείες μπορούν να εκμεταλλευτούν την πολυπλοκότητα του διεθνούς εμπορίου και χρηματοδότησης, για να προωθήσουν μη εξουσιοδοτημένους στρατιωτικούς στόχους. Η συμμετοχή της τεχνολογίας διπλής χρήσης σε αυτό το σύστημα είναι ιδιαίτερα ανησυχητική, καθώς εγείρει ερωτήματα σχετικά με την επίβλεψη και τη ρύθμιση τεχνολογιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, τόσο για καλοήθεις όσο και για κακοήθεις σκοπούς.

Καθώς συνεχίζονται οι νομικές διαδικασίες εναντίον του Γκόλτσεφ και του Νασριντίνοφ, η διεθνής κοινότητα παρακολουθεί στενά. Η έκβαση αυτών των υποθέσεων δε θα επηρεάσει μόνο τα εμπλεκόμενα άτομα, αλλά θα δημιουργήσει προηγούμενα για τον τρόπο αντιμετώπισης παρόμοιων μελλοντικών εγκλημάτων. Αυτή η υπόθεση χρησιμεύει επίσης ως προειδοποίηση, σε όσους μπορεί να σκέφτονται να εμπλακούν σε παρόμοιες παράνομες δραστηριότητες, αποδεικνύοντας την εμβέλεια και την αποφασιστικότητα των υπηρεσιών επιβολής του νόμου πέρα ​​από τα σύνορα.

ΠΗΓΗ: CBC NEWS, CTV NEWS

Η Γενικός Ελεγκτής κατακεραυνώνειτη διαχείριση του ArriveCAN

0
Η Γενικός Ελεγκτής κατακεραυνώνει τη διαχείριση του ArriveCAN

Σχεδόν 60 εκ. $ κόστισε στους Καναδούς η εφαρμογή

Η Γενικός Ελεγκτής (AG) του Καναδά υπέβαλε μια καταστροφική έκθεση, σχετικά με τη δημιουργία της εφαρμογής ArriveCAN, για την οποία είναι αδύνατο να γνωρίζουμε το τίμημα που πραγματικά καταβλήθηκε, λόγω των «κενών» και «αστοχιών» στη διαχείριση της σύμβασης από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση.

«Η τήρηση βιβλίων, κατά τη γνώμη μου, είναι μια από τις χειρότερες που έχω δει εδώ και πολλά χρόνια», είπε η AG Karen Hogan [φωτ.] κατά την εμφάνισή της στην επιτροπή Δημοσίων Λογαριασμών τη Δευτέρα 12/2. «Είναι πραγματικά εκπληκτικό να βλέπεις πώς οι βασικές πολιτικές [διαχείρισης] δεν έχουν ακολουθηθεί […]».

Η εφαρμογή εκτιμάται ότι κόστισε στους φορολογούμενους 59,5 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό είναι πράγματι μόνο μια «εκτίμηση», καθώς «ελλείψεις στη σύναψη συμβάσεων και στις προμήθειες, στην τεκμηρίωση και στη διαχείριση των παραδοτέων, κατέστησαν αδύνατο τον προσδιορισμό του πραγματικού κόστους εφαρμογής».

Το ποσό που καταβάλλει η Οτάβα θα μπορούσε να είναι περισσότερο ή λιγότερο από 59,5 εκ. $. Αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο, ότι η αξία που αποκτήθηκε «δε σχετίζεται με τα κεφάλαια που δαπανήθηκαν», είπε η AG στα μέλη της επιτροπής. «Η κυβέρνηση πλήρωσε πάρα πολλά για την εφαρμογή».

Η έκθεση αποκαλύπτει ότι το 18% των τιμολογίων που διαβιβάστηκαν στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση από υπεργολάβους δεν είχαν αρκετές λεπτομέρειες για να καθορίσουν εάν η εργασία που εκτελέστηκε σχετίζεται με την ArriveCAN ή κάτι άλλο.

«Δε βρήκαμε αρχεία που να δείχνουν με σαφήνεια πόσα δαπανήθηκαν και σε τι, ποιος έκανε τη δουλειά ή πώς και γιατί ελήφθησαν οι αποφάσεις για την ανάθεση των συμβάσεων. Το ίχνος χαρτιού θα έπρεπε να υπήρχε», είπε η κ. Hogan.

Η εφαρμογή εισήχθη ως υποχρεωτικό μέτρο στις πρώτες μέρες της πανδημίας, όταν η κυβέρνηση έκλεισε ουσιαστικά τα σύνορα, σε μια προσπάθεια να σταματήσει την εξάπλωση του COVID-19.

Συγκεκριμένα, ξεκίνησε στις 29 Απριλίου 2020 για τη συλλογή δεδομένων σχετικά με την κατάσταση της υγείας των ταξιδιωτών εν μέσω της πανδημίας COVID-19. Το ArriveCAN, που αναπτύχθηκε από εξωτερικούς υπεργολάβους, μετατράπηκε σε μια εφαρμογή για τη συμπλήρωση των πληροφοριών εκ των προτέρων, ως δήλωση στις αρχές του τελωνείου κατά την άφιξη των επιβατών στον Καναδά.

ΤΟ CBSA ΣΕ ΑΜΗΧΑΝΙΑ

Η Υπηρεσία Συνοριακών Υπηρεσιών του Καναδά (CBSA) δεν έχει και το καλύτερο ρόλο σε αυτή τη χαώδη κυβερνητική υπόθεση. Στην έκθεσή του, περίπου σαράντα σελίδων, το AG επισημαίνει τη «μη συμμόρφωσή του» με «τους ελέγχους και τη διαφάνεια στο πλαίσιο της διαδικασίας προμήθειας», που οδήγησε στον «περιορισμό των δυνατοτήτων ανταγωνισμού και έβλαψε τη βελτιστοποίηση των πόρων.

Ήταν η εταιρεία GC Strategies, που ιδρύθηκε το 2015 στην Οτάβα, η οποία απέκτησε το συμβόλαιο, αλλά η Κάρεν Χόγκαν δεν μπορεί να εξηγήσει το γιατί. Σημειώνει ότι «ο Οργανισμός διέθετε λίγα έγγραφα που δείχνουν πώς και γιατί ανατέθηκε στην εταιρεία GC Strategies η πρώτη σύμβαση που προέκυψε από μια μη ανταγωνιστική διαδικασία για την εφαρμογή ArriveCAN».

Στην πραγματικότητα, η τεκμηρίωση είναι τόσο αποσπασματική, που παρά την προσεκτική μελέτη της, η Κάρεν Χόγκαν δεν μπόρεσε να προσδιορίσει ποιος αξιωματούχος πήρε την απόφαση να δώσει τη σύμβαση στη GC Strategies.

ΑΔΙΚΕΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΕΣ;

Η Χόγκαν βρήκε επίσης ελάχιστα στοιχεία ότι η εφαρμογή είχε ελεγχθεί σωστά, γεγονός που μπορεί να συνέβαλε στο να διαταχθούν σε καραντίνα για 14 ημέρες σε περισσότερα από 10.000 άτομα το 2022, παρόλο που είχαν προσκομίσει αποδείξεις εμβολιασμού. Καθώς η αντίδραση της πανδημίας εξελίχθηκε, το ίδιο έκανε και η εφαρμογή. Ο ελεγκτής διαπίστωσε ότι το ArriveCan ενημερώθηκε 177 φορές μεταξύ της κυκλοφορίας του και όταν η χρήση της εφαρμογής έγινε εθελοντική τον Οκτώβριο του 2022. Η κυβέρνηση δεν είχε αποδείξεις, ότι η Υπηρεσία Συνοριακών Υπηρεσιών του Καναδά έκανε δοκιμές χρηστών σε 25 σημαντικές ενημερώσεις της εφαρμογής, για να βεβαιωθεί ότι όντως λειτουργούσε. Μόνο τρεις ενημερώσεις φάνηκε να έχουν δοκιμαστεί και τεκμηριωθεί πλήρως.

Η ΟΤΑΒΑ ΔΙΕΚΟΨΕ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ
ΜΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Από το Νοέμβριο 2023, η κυβέρνηση ανέστειλε όλες τις συμβάσεις που ανατέθηκαν στην εταιρεία GC Strategies που εμπλέκεται σε συμβάσεις με διογκωμένες τιμές για τη δημιουργία της εφαρμογής για κινητά ArriveCAN. Σύμφωνα με έρευνα της εφημερίδας «La Presse», από το 2015, το έτος ίδρυσης της, η μικροεπιχείρηση – που αποτελείται από τέσσερα άτομα και στεγάζεται στο… υπόγειο μιας μονοκατοικίας– έλαβε μέσω 140 συμβάσεων, σχεδόν 258 εκατομμύρια δολάρια(!) που ανατέθηκαν μερικές φορές χωρίς δημόσιο διαγωνισμό προσφορών από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, η οποία έχει ξεκινήσει έλεγχο της εταιρίας…

© ΤΑ ΝΕΑ [με πληροφορίες από web]

H Ζολί xαρακτηρίζει το ΝΑΤΟ «Ενωμένο» εν Μέσω Προειδοποιήσεων Τραμπ για Ρωσικές Επιθέσεις

0
H Ζολί xαρακτηρίζει το ΝΑΤΟ «Ενωμένο» εν Μέσω Προειδοποιήσεων Τραμπ για Ρωσικές Επιθέσεις

Η υπουργός Εξωτερικών του Καναδά, Mélanie Joly, λέει ότι η στρατιωτική συμμαχία του ΝΑΤΟ είναι πιο «ενωμένη από ποτέ», αλλά δεν ένωσε τη φωνή της με άλλους συμμάχους στην κριτική τους στον Ρεπουμπλικάνο υποψήφιο στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, αφού απείλησε να εγκαταλείψει μέλη που χάνουν τους στόχους δαπανών τους.

Ο Καναδάς δεν έχει επιτύχει εδώ και χρόνια το συμφωνημένο στόχο να δαπανήσει 2% του ΑΕΠ για την άμυνα, όπως και άλλα μέλη.

«Το ΝΑΤΟ μάς κράτησε ασφαλείς ως χώρα και κράτησε όλα αυτά τα μέρη της συμμαχίας ασφαλή», είπε η Ζολί στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου. «Έχουμε κάνει πολλά, αλλά πρέπει να κάνουμε περισσότερα», σημείωσε.

Τα σχόλιά της έρχονται δύο ημέρες αφότου ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ είπε ότι θα «ενθάρρυνε» τη Ρωσία να «κάνει ό,τι διάολο θέλουν» στους συμμάχους του ΝΑΤΟ που δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς τους. «Λοιπόν, κύριε, αν δεν πληρώσουμε και δεχτούμε επίθεση από τη Ρωσία, θα μας προστατέψετε;».

Ο Τραμπ επικαλέστηκε έναν ηγέτη που δεν κατονομάζεται δήλωσε η Ζολί. «Είπα: «Δεν πλήρωσες; Είσαι παραβατικός;» είπε: «Ναι, ας πούμε ότι συνέβη. Όχι, δε θα σε προστάτευα. Στην πραγματικότητα, θα τους ενθάρρυνα (τη Ρωσία) να κάνουν ό,τι διάολο θέλουν. Πρέπει να πληρώσεις», είπε ο Τραμπ.

Ο Τραμπ λέει ότι δε θα προστατεύσει τις χώρες του ΝΑΤΟ από τη Ρωσία εάν δεν «πληρώσουν». Η Ζολί δεν απάντησε όταν ρωτήθηκε εάν τα σχόλια του Τραμπ θέτουν σε κίνδυνο τα συμμαχικά στρατεύματα, αλλά επιμένει ότι το ΝΑΤΟ έχει γίνει ισχυρότερο με την ένταξη της Φινλανδίας και την επικείμενη προσθήκη της Σουηδίας. «Ο υπουργός Άμυνας, Μπιλ Μπλερ, μεταβαίνει στο ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες αργότερα αυτή την εβδομάδα και, θα συνεχίσουμε να έχουμε μια δυνατή φωνή στο τραπέζι», είπε η Joly.

Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς ήταν πιο ωμός, επικρίνοντας τον Τραμπ για σχόλια που χαρακτήρισε «ανεύθυνα και επικίνδυνα», καθώς βαθαίνουν οι φόβοι ότι η πιθανή επιστροφή Τραμπ στο Λευκό Οίκο θα μπορούσε να επιτρέψει στη Ρωσία να επεκτείνει την επιθετικότητά της πέρα ​​από την Ουκρανία. «Κανείς δεν μπορεί να παίξει ή να «ασχοληθεί» με την ασφάλεια της Ευρώπης», πρόσθεσε ο Scholz. Εν τω μεταξύ, ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, χαρακτήρισε τα σχόλια του Τραμπ στο ΝΑΤΟ «αποκρουστικά».

Μία από τις θεμελιώδεις αρχές του ΝΑΤΟ είναι το Άρθρο 5, το οποίο δεσμεύεται για τη συλλογική άμυνα και την υπόσχεση ότι μια επίθεση εναντίον ενός μέλους είναι επίθεση εναντίον όλων και θα οδηγήσει σε συμμαχική δράση. Αλλά ο Τραμπ έχει συχνά παραπονεθεί ότι άλλα μέλη δε σηκώνουν το βάρος που τους αναλογεί.

Μια αξιολόγηση του Πενταγώνου που διέρρευσε από τη Washington Post τον περασμένο Απρίλιο ανέφερε ότι ο πρωθυπουργός Τζάστιν Τρουντό είπε στους αξιωματούχους του ΝΑΤΟ, ότι ο Καναδάς δε θα επιτύχει ποτέ το στόχο της συμμαχίας. Ενώ ο Τρουντό και ο Τραμπ είχαν μια παγωμένη σχέση την τελευταία φορά που ήταν στην εξουσία, η Ζολί επιμένει ότι ο Καναδάς θα είναι προετοιμασμένος εάν ο Τραμπ επανεκλεγεί. «Θα με ακούτε πάντα να λέω το ίδιο πράγμα, που ουσιαστικά θα αποφασίσει ο αμερικανικός λαός. Εν τω μεταξύ, θα είμαστε έτοιμοι για την επιλογή τους. Καταφέραμε να διαχειριστούμε δύο τύπους διοίκησης στο Λευκό Οίκο». Ο Σεμπάστιαν Σκάμσκι, εκπρόσωπος του γραφείου του ηγέτη των Συντηρητικών, Πιερ Ποϊλιέβρ, είπε ότι ο Καναδάς απέτυχε να είναι ισχυρός εταίρος του ΝΑΤΟ υπό τη φιλελεύθερη κυβέρνηση.

«Ο Τζάστιν Τρουντό μας άφησε να εξαρτηθούμε από τον Τζο Μπάιντεν ή τον Ντόναλντ Τραμπ για να εξασφαλίσουν τον Καναδά για εμάς», είπε ο Σκάμσκι σε δήλωση στα ΜΜΕ. «Θα αποκαταστήσουμε τον Καναδά ως αξιόπιστο εταίρο των συμμάχων μας στο ΝΑΤΟ».

Ο επιφυλακτικός τόνος της Ζολί έρχεται, καθώς Καναδοί διπλωμάτες μιλούν με συμβούλους και συμμάχους του Τραμπ στο Κογκρέσο, όσο προετοιμάζονται για το ενδεχόμενο μιας δεύτερης προεδρίας Τραμπ.

Ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ, Γενς Στόλτενμπεργκ, προειδοποίησε ότι οι πρόσφατες δηλώσεις του Τραμπ θέτουν σε κίνδυνο μέλη της δυτικής στρατιωτικής συμμαχίας. «Οποιαδήποτε πρόταση ότι οι σύμμαχοι δε θα υπερασπιστούν ο ένας τον άλλον υπονομεύει όλη την ασφάλειά μας, συμπεριλαμβανομένης αυτής των ΗΠΑ, και θέτει Αμερικανούς και Ευρωπαίους στρατιώτες σε αυξημένο κίνδυνο», δήλωσε ο Στόλτενμπεργκ σε δήλωση την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου. Πρόσθεσε ότι «ανεξάρτητα από το ποιος θα κερδίσει τις προεδρικές εκλογές, οι ΗΠΑ θα παραμείνουν ένας ισχυρός και αφοσιωμένος σύμμαχος του ΝΑΤΟ».

Η τάση των χωρών που συνορεύουν με την Ουκρανία, τη Ρωσία ή τη γειτονική και σύμμαχό της Λευκορωσία, ξεπερνά τώρα τις κατευθυντήριες γραμμές του ΝΑΤΟ του 2%, μετά την παράνομη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το Φεβρουάριο του 2022.

Η Εσθονία (2,73%), η Λιθουανία (2,54%), η Φινλανδία (2,45%), η Ρουμανία (2,44%), η Ουγγαρία (2,43%) και η Λετονία (2,07%) υπερβαίνουν όλες τις κατευθυντήριες γραμμές της συμμαχίας για τις αμυντικές δαπάνες.

Η Πολωνία είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής της συμμαχίας ως ποσοστό του ΑΕΠ, συνεισφέροντας 3,90%, δαπανώντας ακόμη περισσότερο από τις ΗΠΑ (3,49%) στη δεύτερη θέση και την Ελλάδα (3,01%) την επόμενη πλησιέστερη.

Τα έθνη που υπολείπονται του στόχου της συμμαχίας είναι: Γαλλία (1,90%), Μαυροβούνιο (1,87%), Βόρεια Μακεδονία (1,87%), Βουλγαρία (1,84%), Κροατία (1,79%), Αλβανία (1,76%), Ολλανδία (1,70%) ), Νορβηγία (1,67%), Δανία (1,65%), Γερμανία (1,57%), Τσεχία (1,50%), Πορτογαλία (1,48%), Ιταλία (1,46%), Καναδάς (1,38%), Σλοβενία ​​(1,35%), Τουρκία (1,31%), Ισπανία (1,26%), Βέλγιο (1,13%) και Λουξεμβούργο (0,72%).

Πηγή: Global News

Το Κογκρέσο του Κεμπέκ ζημίωσε122 χιλιάδες την Κοινότητα

0
George Guzmas
George Guzmas

Σύμφωνα με επιστολή που λάβαμε από τον κ. Γιάννη Βάθη, υπεύθυνο κτιρίων και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Κοινότητας Μείζονος Μόντρεαλ, το Ελληνικό Κογκρέσο του Κεμπέκ ζημίωσε τον οργανισμό 122.000 $.

Η ζημιά προέρχεται από τη μη πληρωμή επί 13 χρόνια ενοικίου της αίθουσας 102 στα γραφεία της Κοινότητας. Συγκεκριμένα, οι όροι ενοικίασης που υπογράφηκαν το 2010 προέβλεπαν το Κογκρέσο να πληρώνει $200 το μήνα ήτοι $9.600 ετησίως.

Σύμφωνα με τον κύριο Βάθη, η Κοινότητα ζήτησε όπως το Κογκρέσο εκκενώσει το δωμάτιο 102, αλλά ως τώρα δεν το έκαναν, διότι σύμφωνα με τα γραφόμενα του «…παραμένουν εκεί, πιστεύοντας ότι η Διοίκηση Τσούκα θα παραιτηθεί μέσα στη διάρκεια της θητείας της και έτσι θα μπορέσουν να παραμείνουν ΔΩΡΕΑΝ όσο χρόνο η Κοινότητα υπάρχει…».

Απ’ ότι πίστευα, μια και η Κοινότητα ήταν κύριο ιδρυτικό μέλος του Κογκρέσου, νόμιζα -όπως και η πλειοψηφία της Παροικίας- ότι το δωμάτιο 102 θα παραχωρούνταν δωρεάν στο Κογκρέσο. Θέλω να πιστεύω ότι θα βρεθεί μια ενδιάμεση λύση με το νέο πρόεδρο του Κογκρέσου, Σωτήρη Αντύπα, για τη χρησιμοποίηση του δωματίου 102.

Αν βασιστούμε στην επιστολή Βάθη, παραμένει το γεγονός ότι οι πρώην διοικήσεις του Κογκρέσου αγνόησαν τη συμφωνία του 2010 και δεν πλήρωσαν ούτε… σέντσι. Αναρωτιόμαστε το γιατί. Μήπως το συμφωνητικό μεταξύ Κογκρέσου και Κοινότητας ήταν απλώς θεωρητικό, αλλά και πάλι, τι όφελος θα είχε η Κοινότητα απ’ αυτό; Ιδού η απορία.

Πάντως ένα είναι σίγουρο. Οι σχέσεις μεταξύ Κοινότητας και Ελληνικού Κογκρέσου του Κεμπέκ δεν είναι και τόσο… εγκάρδιες, όπως με τις προηγούμενες Κοινοτικές Διοικήσεις. Αντιθέτως οι σχέσεις της Κοινότητας με το Ελληνοκαναδικό Κογκρέσο, είναι πολύ φιλικές. Τόσο φιλικές, που στην αναβληθείσα γενική συνέλευση της 21ης Ιανουαρίου, η διοίκηση και οι υποστηρικτές της ήθελαν να προεδρεύσει η κα Πελαγία Αδαμίδη, Γενική Γραμματέας του Ελληνοκαναδικού Κογκρέσου και παρεμπιπτόντως, πρώην προσωρινή Γενική Διευθύντρια της ΕΚΜΜ, που απολύθηκε από τη διοίκηση Νικολάου Παγώνη.

Προς Γενική Συνέλευση

Η Γενική Συνέλευση της Κυριακής 18/2, σίγουρα θα γραφτεί στην ιστορία της Κοινότητας. Ποτέ άλλοτε δεν καθυστέρησαν τόσο πολύ οι παρουσιάσεις απολογισμών και προϋπολογισμών. Τα αίτια δεν τα σχολιάζω. Μην ξεχνάμε, ότι ο προϋπολογισμός είναι για την οικονομική περίοδο 1 Ιουλίου 2023 ως 30 Ιουνίου 2024. Που σημαίνει, ότι τα μέλη της Κοινότητας θα ψηφίσουν την έγκριση των όσο δαπανήθηκαν από την 1 Ιουλίου 2023 ως τις 18 Φεβρουαρίου 2024. Η αλήθεια είναι, ότι τα τελευταία χρόνια και με τις προηγούμενες διοικήσεις, η Κοινότητα λειτούργησε χωρίς έγκριση των ετήσιων προϋπολογισμών από τα μέλη της γενικής συνέλευσης.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Στην ημερησία διάταξη υπάρχει ακόμα τροποποίηση εσωτερικών κανονισμών των Κοινωνικών Υπηρεσιών. Σίγουρα γνωρίζεται ότι το Τμήμα Κοινωνικών Υπηρεσιών είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Κοινότητας. Για την ιστορία, που οι περισσότεροι δε θα γνωρίζεται, είναι και αυτό επίτευγμα της Κοινοτικής Διοίκησης Δημητρίου Μανωλάκου.

Οι κοινωνικές υπηρεσίες, ανάλογα τις Κοινοτικές Διοικήσεις, δουλεύουν επάξια ή βρίσκονται σε λήθαργο. Σήμερα, το φόβητρο ότι «θα χάσουμε τις δόσεις αν δεν ανεξαρτητοποιηθούν οι Κοινωνικές Υπηρεσίες δεν ευσταθεί, διότι κατατέθηκε απ’ ότι γνωρίζουμε μια δόση της χρηματοδότησης από το κυβερνητικό πρόγραμμα του Κεμπέκ. Η Κοινότητα μας χρειάζεται κι άλλα τμήματα και υπηρεσίες και όχι «τεμάχισμα» των τμημάτων της.

Όταν δεν πληρώνεις από την τσέπη σου…

Αυτή την εβδομάδα, η Γενική Ελεγκτής του Καναδά παρουσίασε μια έκθεση – καταπέλτη, όπου μάθαμε ότι το λογισμικό ArriveCAN ενώ είχε υπολογιστεί να κοστίσει μόνο $80.000 στο τέλος κόστισε 59+ εκατομμύρια, ήτοι μια διόρθωση κόστους του ύψους 74.000%. Και ύστερα μιλάμε για τα κοινοτικά κτίρια… Επίσης, το μετρό του Λαβάλ από $170 εκ. στα $800 εκ. και μην ξεχνάμε και το περίφημο Ολυμπιακό Στάδιο που θα φτάσει με την καινούργια σκεπή και τον εσωτερικό καλλωπισμό τα 4 δισεκατομμύρια. Υπάρχουν χιλιάδες παραδείγματα «λαθεμένων υπολογισμών».

Να μην ξεχάσω το πρόγραμμα ηλεκτρονικής δομής και υπηρεσιών της κυβέρνησης του Κεμπέκ, που έχει φτάσει ήδη στα 2 δις και δεν έχει καταλήξει πουθενά.  Τα ίδια και χειρότερα ισχύουν για το πρόγραμμα εντόπισης, καταλογισμού και εξαγορά απαγορευμένων πυροβόλων όπλων της ομοσπονδιακής κυβέρνησης. Tο 1995, o τότε υπουργός δικαιοσύνης Allan Rock, υποσχέθηκε ότι το πρόγραμμα αυτό θα κοστίσει μόνο 85 εκατομμύρια. Εδώ… γελάμε, διότι ως τώρα το πρόγραμμα ξεπέρασε τα 2 δις και υπάρχει φόβος να ξεπεράσει τα 6,5 δις!

Πράγματι, το κόστος συλλογής των απαγορευμένων πυροβόλων όπλων θα μπορούσε να ανέλθει μεταξύ 1,6 και 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή η εκτίμηση εύρους ανέρχεται σε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια έως 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια, αφού συμπεριλάβετε το κόστος αποζημίωσης στους ιδιοκτήτες.

(Και αυτά δεν περιλαμβάνουν αποθήκευση και καταστροφή συλλεγόμενων πυροβόλων όπλων, παροχή συμβουλών, κυβερνητικές διαφημίσεις και αποζημίωση σε μουσεία για κατασχεμένο ιστορικό στρατιωτικό εξοπλισμό).

Εδώ πρέπει να προσθέσουμε τη σπάταλη 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων που δαπανήθηκαν για το μητρώο όπλων με μακριά κάνη, το οποίο ουσιαστικά καταργήθηκε το 2012.  2,7 δις συν 6,5 δις μας κάνει 9,2 δις.

Τέλος, υπάρχει πιθανότητα το Κεμπέκ να δαπανήσει μεταξύ 11 και 13 δις για την εκμάθηση γαλλικών για όλους τους μη μόνιμους κατοίκους που δε γνωρίζουν καλά… Ποιος όμως υπολογίζει τα δις; Στην τελική, εμείς πάντα πληρώνουμε.

Ta NEA volume 18-06

0

The current issue of the Greek Canadian News Ta NEA volume 18-06 published February 16th, 2024.
Covering news from Greece, local news, politics, sports and other newsworthy events.
(Click on the image to read the paper.)

Η Γερμανία και η γενοκτόνος Τουρκία

0
Η Γερμανία και η γενοκτόνος Τουρκία

Κατά τον κύριο Ερντογάν, δε νοείται Τούρκος
που να μην είναι μουσουλμάνος, απαγορεύεται

Γράφει ο Σάββας Καλεντερίδης*

Εδώ και χρόνια έχουμε καταγράψει σε δύο βιβλία, το σχέδιο της Τουρκίας να αλώσει τη Γερμανία και την Ευρώπη διά του τουρκισμού και του πολιτικού Ισλάμ.

Την πρώτη φορά το κάναμε μαζί με τον αείμνηστο Μάνο Ηλιάδη στο βιβλίο μας «Η μυστική δράση των Τούρκων στην Ελλάδα και η σύγχρονη ΜΙΤ, τόμος Β’» (εκδόσεις Ινφογνώμων, 2011) και τη δεύτερη με τον Κώστα Πικραμένο στο βιβλίο «MIT: Η φωλιά του τουρκικού παρακράτους» (εκδόσεις Ινφογνώμων, 2021), το οποίο κυκλοφόρησε στα γαλλικά και τα ισπανικά.

Και στα δύο βιβλία γίνεται πλήρης παράθεση του σχεδίου της Τουρκίας για άλωση της Γερμανίας και της Ευρώπης, με τις κρατικές και παρακρατικές οργανώσεις, τη μεθοδολογία και τις πρακτικές που ακολουθούνται για να είναι πλήρως χειραγωγήσιμες οι τουρκικές αλλά και μουσουλμανικές κοινότητες στη Γερμανία, στην Αυστρία, στη Γαλλία, στην Ολλανδία, στο Βέλγιο και αλλού.

Το σχέδιο αυτό άρχισε από τη δεκαετία του 1970, ενισχύθηκε από τον Τουργκούτ Οζάλ, τη δεκαετία του 1980, και από το διάδοχό του Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ, τη δεκαετία του 1990. Σύμφωνα με το εθνικό δόγμα της Αγκυρας, όλες οι δομές του τουρκικού κράτους ενίσχυαν τη μετανάστευση στην Ευρώπη με κάθε τρόπο και μέσον, με στόχο τη δημιουργία κλειστών τουρκομουσουλμανικών κοινοτήτων, με τη δική τους εσωτερική οικονομία, με απώτερο σκοπό τη χρησιμοποίηση αυτών των κοινοτήτων για εθνικούς και πολιτικούς σκοπούς.

Η όλη διαδικασία κορυφώθηκε επί διακυβέρνησης ΑΚΡ – Ερντογάν, ο οποίος τόνισε το μουσουλμανικό χαρακτήρα των ανά την Ευρώπη τουρκικών κοινοτήτων, επεκτείνοντας την τουρκική επιρροή και σε άλλες μουσουλμανικές κοινότητες.

ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ

Και τώρα που ωρίμασαν οι συνθήκες, ο Ερντογάν προχωρά στο επόμενο βήμα, που είναι η ίδρυση τουρκικού κόμματος στη Γερμανία, με στόχο να εισέλθει στην Ευρωβουλή και στην Μπούντεσταγκ, προκαλώντας μεγάλη ταραχή στο Βερολίνο και τους πολιτικούς κύκλους στη Γερμανία.

Υπό μία έννοια μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η κίνηση Ερντογάν ίσως αποτελέσει αφετηρία, για να κατανοήσει το Βερολίνο αλλά και οι λοιπές πρωτεύουσες της Ευρώπης το μέγεθος της απειλής που συνιστά η Τουρκία του Ερντογάν για ολόκληρη τη γηραιά ήπειρο.

Κι επειδή ίσως να υπάρχουν ακόμα ορισμένοι δύσπιστοι, ειδικά εκεί στο Μαξίμου και στο ΥΠΕΞ, παραθέτουμε απόσπασμα της ομιλίας που έκανε την 1η Φεβρουαρίου ο Ερντογάν, κατά τη διάρκεια τελετής αποφοίτησης θρησκευτικών λειτουργών της Θρησκευτικής Ακαδημίας:

«Τούρκος σημαίνει μουσουλμάνος. Η νοοτροπία που χωρίζει το Ισλάμ από τους Τούρκους και τους Τούρκους από το Ισλάμ δεν έχει καμία σχέση με αυτά τα εδάφη. Είμαστε οι σημαιοφόροι του Ισλάμ εδώ και αιώνες.

»Τελευταία βλέπουμε ότι έχουν γίνει βρόμικες εκστρατείες από κάποιους αντιτουρκικούς κύκλους. Ενα από αυτά που προσπαθούν να περάσουν στην κοινωνία μας είναι η έννοια της τουρκικότητας χωρίς το Ισλάμ, την οποία προσπαθούν να φέρουν στην ημερήσια διάταξη οι λούμπεν φασίστες. Ετσι θέλουν να καταστρέψουν τους ιστορικούς πολιτισμικούς δεσμούς που κρατούν ζωντανό το έθνος μας. Μια τουρκική ταυτότητα που δε φέρει το κινητήριο πνεύμα του Ισλάμ είναι ένα σχέδιο που έχει ως στόχο να πλήξει την τουρκικότητα. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται να αγνοηθεί η ένδοξη ιστορία 1.300 ετών. Θέλουν να καταστρέψουν τις ιστορικές και ανθρώπινες, πολιτιστικές αξίες που κρατούν το έθνος μας ζωντανό. Στόχος τους εδώ είναι να καταστρέψουν το πνεύμα του έθνους και να καταστρέψουν το κάστρο που δεν μπορούν να ανατινάξουν από μέσα.

»Στο δεύτερο επίπεδο της εκστρατείας, υπάρχει εχθρότητα προς τον ισλαμικό νόμο, τη σαρία, που γίνεται με κεκαλυμμένο τρόπο. Η εχθρότητα προς τη σαρία, η οποία αντιπροσωπεύει το σύνολο των κανόνων του Ισλάμ για τη ζωή, είναι ουσιαστικά εχθρότητα προς την ίδια τη θρησκεία. Το να πιστέψεις ή να μην πιστέψεις είναι φυσικά θέμα επιλογής. Ωστόσο, η παρακοή στις εντολές της θρησκείας είναι μια άλλη κατάσταση.

»Μπορείτε να σκεφτείτε; Υπάρχουν κάποιοι δικηγορικοί σύλλογοι που είναι υπεύθυνοι για την υπεράσπιση του νόμου αυτής της χώρας, τους ενοχλεί η σημαία στην οποία είναι γραμμένη ο λόγος του Ταουχίντ (σ.τ.μ. ισλαμικός μονοθεϊσμός) και μπορούν ακόμη και να υποβάλουν ποινική μήνυση με εξαιρετικά αγενείς εκφράσεις. Κάποιες προσωπικότητες αυτής της χώρας που αυτοπροσδιορίζονται ως καλλιτέχνες, μπορούν να προσβάλλουν εκατομμύρια πολίτες μας, που δεν έχουν άλλο σκοπό από το να υπηρετήσουν και να βιώσουν την πίστη τους, αποκαλώντας τους αντιδραστικούς, φανατικούς και αντιδραστικούς.

»Ο αρχηγός του μεγαλύτερου πολιτικού κόμματος αυτής της χώρας μπορεί να κάνει το λάθος να αποκαλεί τη θρησκευτική εκπαίδευση στα παιδιά «μεσαιωνική νοοτροπία». Ως απάντηση στο ότι το έθνος μας διδάσκει στα παιδιά του το ιερό του βιβλίο, τον προφήτη του και τις αξίες της πίστης του, αυτά τυπώνονται από σκεπτικιστές. Είναι δυνατό να παρουσιάσω κι άλλα τέτοια αρνητικά παραδείγματα, αλλά δεν έχουμε τόσο πολύ χρόνο».

ΣΠΟΡΟΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ

Δε χρειάζεται να είναι κανείς πρωθυπουργός, υπουργός Εξωτερικών ή διπλωμάτης, ούτε προπαγανδιστής της κίβδηλης και επιβεβλημένης άνωθεν ελληνοτουρκικής προσέγγισης, για να αντιληφθεί το σπόρο της γενοκτονίας που έχει η ομιλία του Τούρκου προέδρου.

Τα λέει όλα σε λίγες λέξεις: «Τούρκος σημαίνει μουσουλμάνος». Δηλαδή, κατά τον κύριο Ερντογάν, δε νοείται Τούρκος που να μην είναι μουσουλμάνος. Απαγορεύεται. Γι’ αυτό το λόγο, ένεκα αυτής της νοοτροπίας, διέπραξαν τη γενοκτονία των χριστιανικών πληθυσμών τη δεύτερη δεκαετία του 20ού αιώνα, τότε που οι χριστιανοί αποτελούσαν το 25% του πληθυσμού, ενώ σήμερα είναι κάτω από το 0,2%. Καληνύχτα Γερμανία, καληνύχτα Ευρώπη.

Μείωση της ανεργίας τον Ιανουάριο

0
Μείωση της ανεργίας τον Ιανουάριο

Αυξήθηκε η απασχόληση

Με θετικούς οιωνούς μπήκε το 2024 στον Καναδά, όσον αφορά την ανεργία, εφόσον τον Ιανουάριο το ποσοστό ανεργίας μειώθηκε οριακά κατά 0,1 ποσοστιαία μονάδα (-0,1%) στο 5,7%. Αυτή ήταν η πρώτη μείωση από το Δεκέμβριο του 2022, λόγω τού ότι για το μεγαλύτερο μέρος του 2023 ήταν σε ανοδική τάση (από 5,1% τον Απρίλιο του 2023 σε 5,8% το Δεκέμβριο του 2023).

Αύξηση είχαμε και στην απασχόληση κατά 37.000 άτομα τον Ιανουάριο, μετά από τρεις μήνες μικρής αλλαγής. Το ποσοστό απασχόλησης πάντως μειώθηκε κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 61,6%, καθώς η αύξηση του πληθυσμού (+0,4%) ξεπέρασε την αύξηση της απασχόλησης (+0,2%).

Σε ετήσια βάση, η απασχόληση αυξήθηκε κατά 345.000 (+1,7%), ενώ ο πληθυσμός σε ηλικία εργασίας, λόγω της μόνιμης και προσωρινής μετανάστευσης, αυξήθηκε κατά 1 εκατομμύριο (+3,1%), ωθώντας το ποσοστό απασχόλησης προς τα κάτω.

Μετά από δύο μήνες μικρής αλλαγής, η απασχόληση αυξήθηκε κατά 48.000 (+1,1%) στους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα τον Ιανουάριο. Ελάχιστα άλλαξε το μήνα για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα και τους αυτοαπασχολούμενους. Σε ετήσια βάση, η απασχόληση αυξήθηκε κατά 4,1% για τους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα (+174.000), αυξήθηκε κατά 1,6% για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα (+210.000) και ελάχιστα άλλαξε για τους αυτοαπασχολούμενους.

ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΕ 4 ΕΠΑΡΧΙΕΣ

Η απασχόληση στο Οντάριο αυξήθηκε κατά 24.000 (+0,3%) τον Ιανουάριο, αντισταθμίζοντας εν μέρει τη μείωση κατά 37.000 (-0,5%) το Δεκέμβριο. Το ποσοστό απασχόλησης στην επαρχία παρέμεινε σταθερό στο 60,8% τον Ιανουάριο, αλλά μειώθηκε κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση. Από τον Ιανουάριο του 2023 έως τον Ιανουάριο του 2024, η αύξηση της απασχόλησης στο Οντάριο (+1,1%) ακολουθούσε την ανάπτυξη σε εθνικό επίπεδο (+1,7%), ενώ ο πληθυσμός σε ηλικία εργασίας αυξήθηκε με ταχύτερο ρυθμό στην επαρχία (+3,4%) σε σύγκριση με τον Καναδά συνολικά (+3,1%).

Μετά από έξι μήνες μικρής αλλαγής, η απασχόληση στη Νέα Γη και το Λαμπραντόρ αυξήθηκε κατά 7.500 (+3,2%) τον Ιανουάριο, ενώ το ποσοστό ανεργίας σημείωσε μικρή μεταβολή στο 10,2%.

Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 6.900 (+1,0%) στη Μανιτόμπα τον Ιανουάριο, μετά από μικρή αλλαγή τους προηγούμενους τρεις μήνες. Το ποσοστό ανεργίας στη Μανιτόμπα ήταν 4% τον Ιανουάριο, ελάχιστα άλλαξε τον μήνα, αλλά μειώθηκε κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες από την πρόσφατη κορύφωσή του που έφτασε τον Αύγουστο του 2023. Τον Ιανουάριο του 2024, το ποσοστό ανεργίας στη Μανιτόμπα ήταν το χαμηλότερο μεταξύ των επαρχιών.

Μετά από δύο μήνες μικρής αλλαγής, η απασχόληση στο Σασκάτσουαν μειώθηκε τον Ιανουάριο (-6.200, -1%), αντισταθμίζοντας εν μέρει τα κέρδη το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2023. Στο 4,7%, το ποσοστό ανεργίας άλλαξε ελάχιστα τον Ιανουάριο του 2024.

Τον Ιανουάριο, η απασχόληση στο Κεμπέκ άλλαξε ελάχιστα για τέταρτο συνεχόμενο μήνα και το ποσοστό ανεργίας παρέμεινε σταθερό στο 4,5%. Στους 12 μήνες έως τον Ιανουάριο, η απασχόληση στο Κεμπέκ άλλαξε ελάχιστα, ενώ ο πληθυσμός ηλικίας 15 ετών και άνω αυξήθηκε κατά 1,9%. Κατά συνέπεια, το ποσοστό απασχόλησης μειώθηκε από 62,5% τον Ιανουάριο του 2023 σε 61,6% τον Ιανουάριο του 2024.

© ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΝΑΔΑ