Πρωθυπουργός Σλοβακίας: «Ξεκινάμε έρευνα για την αύξηση των θανάτων από ανακοπές καρδιάς λόγω των μαζικών εμβολιασμών κατά Covid»!
«Ο κόσμος εμβολιάστηκε με πειραματικά εμβόλια χωρίς κανένα έλεγχο»!
Ο νέο-εκλεγείς πρωθυπουργός της Σλοβακίας, Ρόμπερτ Φίκο (φωτ.), ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει έρευνα για την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού καθώς, όπως είπε, αυξήθηκαν οι θάνατοι από διάφορα καρδιαγγειακά προβλήματα λόγω των μαζικών εμβολιασμών! Είπε μάλιστα ότι εμβολιάστηκε ο κόσμος με διάφορα πειραματικά εμβόλια χωρίς καθόλου ελέγχους!
«Θα δημοσιεύσουμε και θα πούμε στο κοινό της Σλοβακίας τι πραγματικά συνέβη κατά τη διάρκεια της περιόδου της πανδημίας του κορωνοϊού», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Ρόμπερτ Φίκο. Κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις για σπατάλες δημοσίου χρήματος και ότι έθεσαν σε κίνδυνο την υγεία των πολιτών με… πειραματικά εμβόλια!
«Κέρδισαν πολλά χρήματα από περιττές αγορές διαφόρων ιατρικών προμηθειών και εμβολίων. Θα έχετε δει τα στατιστικά στοιχεία για το πόσο αυξήθηκαν οι θάνατοι από διάφορα καρδιαγγειακά προβλήματα λόγω των εμβολιασμών! Αλλά εσείς φυσικά το απορρίπτετε αυτό! Θα πείτε ότι ο εμβολιασμός ήταν ό,τι καλύτερο για τον κόσμο», σημείωσε και συνέχισε κάνοντας ερωτήσεις: «Τι γνωρίζετε σχετικά με το πόσα ληγμένα εμβόλια έχουν απομείνει και πόσα χρήματα έχουν σπαταληθεί; Τι γνωρίζετε σχετικά με την αγορά ιατρικού εξοπλισμού και τεστ; Εκατοντάδες χιλιάδες αγορές αξίας εκατομμυρίων ευρώ ήταν εντελώς άχρηστες. Τι γνωρίζετε σχετικά με τη λήψη μέτρων, τα οποία κατά τη γνώμη μας αύξησαν τη νοσηρότητα σημαντικά περισσότερο από άλλες χώρες; Κι όλοι σας περιγελάγατε άλλα κράτη. Περιγελούσατε τη Ρωσία, όπου βασίστηκαν στην αρχή των ατομικών επισκέψεων σε ασθενείς και το διαχειρίστηκαν πολύ καλύτερα από ότι εμείς στη Σλοβακία. Είχαμε 21 χιλιάδες θανάτους, τους οποίους τους συνδέουμε με το γεγονός ότι οι κυβερνήσεις μας από το 2020 αποδείχθηκαν εντελώς ανίκανες να κυβερνήσουν και έπαιρναν αχρείαστες ιατρικές συσκευές και εμβόλια σε τεράστιες ποσότητες. Απλώς δε θα μάθουμε ποτέ την αλήθεια για το ρόλο που διαδραμάτισαν οι φαρμακευτικές εταιρείες και ποιος οργάνωσε πραγματικά το τσίρκο γύρω από τον covid» ανέφερε ο Φίκο, υπογραμμίζοντας στο τέλος ότι: «Το κοινό χρειάζεται μία απάντηση. Απάντηση για τον εμβολιασμό, τι ήταν στην πραγματικότητα, γιατί εμβολιάστηκε ο κόσμος με διάφορα πειραματικά εμβόλια χωρίς καθόλου ελέγχους, γιατί προωθήθηκαν κάθε είδους φάρμακα στον κόσμο».
Τουρκικά ΜΜΕ: «Πανικός στην Ελλάδα για την ΑΟΖ από την επίσκεψη Ερντογάν στην Αίγυπτο»
Το Κάιρο θα αγοράσει από την Άγκυρα μεγάλο αριθμό μη επανδρωμένων πολεμικών αεροπλάνων
Με τις Ελληνοτουρκικές σχέσεις συνδέει άμεσα μεγάλη μερίδα των Τουρκικών ΜΜΕ την επίσκεψη του Προέδρου Ερντογάν στην Αίγυπτο. Και μάλιστα προβλέπει ότι «τα αποτελέσματα της επίσκεψης αυτής θα προκαλέσουν πανικό στην Ελλάδα», αποκαλύπτοντας ότι οι δύο χώρες είναι πολύ κοντά σε συμφωνία για τα θέματα των ΑΟΖ. Οι συμφωνίες αυτές, εάν κλείσουν, ο φιλοκυβερνητικός Τύπος επιμένει ότι «θα δημιουργήσουν μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα», γιατί θα αμφισβητήσουν στην πράξη την Ελληνο – Αιγυπτιακή συμφωνία για την οριοθέτηση των ΑΟΖ των δύο χωρών.
Επίσης, τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ στην Τουρκία αναφέρονται στις δυνατότητες ερευνών που έχει αποκτήσει η Άγκυρα για την περιοχή της Λιβυκής ΑΟΖ, νότια της Κρήτης. Ενώ ένα ειδικό κεφάλαιο των συνομιλιών των δύο ηγετών αφορούσε στην προσέγγιση της Τουρκίας με την ομάδα εξουσίας της Ανατολικής Λιβύης, υπό τον στρατάρχη Χαφτάρ, ο οποίος βρίσκεται υπό την άμεση επιρροή του Προέδρου της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ Φαγιέντ Αλ Σίσι.
Η σοβαρότητα της Τουρκο – Αιγυπτιακής προσέγγισης, μετά από ένα μεγάλο διάστημα όπου ο Ερντογάν αποκαλούσε τον Αιγύπτιο ηγέτη «δολοφόνο» (εξαιτίας των διώξεων που είχε εξαπολύσει κατά της Μουσουλμανικής Αδελφότητας ), γίνεται κατανοητή και από ένα άλλο γεγονός: Η Αίγυπτος αποφάσισε να αγοράσει για τις Ένοπλες Δυνάμεις της ένα μεγάλο αριθμό Τουρκικών μη επανδρωμένων πολεμικών αεροσκαφών το συντομότερο δυνατόν!
Ενώ δίπλα στον Ερντογάν στεκόταν καθ’ όλη την διάρκεια των συνομιλιών, ο επικεφαλής των Τουρκικών μυστικών υπηρεσιών (ΜΙΤ) Ιμπραήμ Καλίν, που δικαίως θεωρείται «ο πιο έμπιστος άνθρωπος του Προέδρου».
Γιατί φωνάζουν οι αγρότες και τι μπορούν να κάνουν οι «27»;
Αδιέξοδα, ευκαιρίες και προκλήσεις
Οι αγρότες της ΕΕ λένε ότι το αυξανόμενο κόστος, τα ελάχιστα περιθώρια κέρδους και οι ανεδαφικές κλιματικές πολιτικές, θέτουν τα μέσα διαβίωσής τους σε κίνδυνο. «Χωρίς εμάς, δεν υπάρχει φαγητό» φωνάζουν εδώ και εβδομάδες από τη Γερμανία, μέχρι το Βέλγιο. Τι θέλουν όμως και τι μπορεί να γίνει;
Εκατοντάδες τρακτέρ έπνιξαν το κέντρο της πόλης των Βρυξελλών την Πέμπτη 1/2 και εξαγριωμένοι αγρότες πέταξαν αυγά στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Παρόλο που η γεωργία δεν ήταν στην ημερήσια διάταξη για τους ηγέτες της ΕΕ που συναντήθηκαν στη βελγική πρωτεύουσα, διαπίστωσαν πολύ σύντομα ότι δεν μπορούν να αγνοήσουν τα δεινά του αγροτικού κόσμου.
Τι κρύβεται πίσω από τις διαμαρτυρίες των αγροτών που σαρώνουν την Ευρώπη εδώ και μήνες – σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Γερμανία, η Πορτογαλία, η Πολωνία και η Γαλλία; Ορισμένες ανησυχίες, όπως το σχέδιο του Βερολίνου να καταργήσει σταδιακά τις φοροελαφρύνσεις για το γεωργικό ντίζελ με στόχο την εξισορρόπηση του προϋπολογισμού, ή η απαίτηση στην Ολλανδία για μείωση των εκπομπών αζώτου, αφορούν συγκεκριμένες χώρες. Αλλά πολλές είναι κοινές σε όλη την ήπειρο.
Οι αγρότες δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν πτώση των τιμών πώλησης, αύξηση του κόστους, βαριές ρυθμίσεις, ισχυρούς και κυρίαρχους λιανοπωλητές, χρέος, κλιματική αλλαγή και φθηνές ξένες εισαγωγές, όλα στο πλαίσιο ενός αγροτικού συστήματος της ΕΕ που βασίζεται στην αρχή ότι «όσο μεγαλύτερο, τόσο το καλύτερο».
ΤΑ ΚΟΣΤΗ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ,
ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ
Τα έξοδα των αγροτών, ιδίως για την ενέργεια, τα λιπάσματα και τις μεταφορές, έχουν αυξηθεί σε πολλές χώρες της ΕΕ, ιδιαίτερα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το Φεβρουάριο του 2022. Την ίδια στιγμή, οι κυβερνήσεις και οι έμποροι λιανικής, έχοντας επίγνωση των επιπτώσεων της κρίσης κόστους ζωής στους καταναλωτές, έχουν κινηθεί για να μειώσουν τις αυξανόμενες τιμές των τροφίμων.
Οι τιμές στο αγρόκτημα – η βασική τιμή που λαμβάνουν οι αγρότες για την παραγωγή τους – μειώθηκαν κατά σχεδόν 9% κατά μέσο όρο μεταξύ του τρίτου τριμήνου του 2022 και της ίδιας περιόδου πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που ανέλυσε το Politico, με λίγα μόνο προϊόντα – όπως το ελαιόλαδο, που πλήττεται από ελλείψεις – να ανατρέπουν την τάση.
Οι εισαγωγές είναι επίσης ένα πρόβλημα, ιδιαίτερα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, όπου μια πλημμύρα φθηνών γεωργικών προϊόντων από την Ουκρανία – για την οποία η ΕΕ παραιτήθηκε από τις ποσοστώσεις και τους δασμούς μετά τη ρωσική εισβολή – έχει μειώσει τις τιμές και έχει αυξήσει τη δυσαρέσκεια για τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
Οι Πολωνοί αγρότες άρχισαν να μπλοκάρουν δρόμους από την Ουκρανία σε ένδειξη διαμαρτυρίας ήδη από την περασμένη άνοιξη, και παρόλο που οι Βρυξέλλες επέβαλαν σύντομα περιορισμούς στις εξαγωγές του Κιέβου στους κοντινούς γείτονές τους, μόλις έληξαν, η Ουγγαρία, η Πολωνία και η Σλοβακία ανακοίνωσαν τους δικούς τους. «Τα ουκρανικά σιτηρά θα πρέπει να πάνε εκεί που ανήκουν, στις αγορές της Ασίας ή της Αφρικής, όχι στην Ευρώπη», δήλωσε το συνδικάτο των Πολωνών αγροτών τον περασμένο μήνα.
Αλλού στην Ευρώπη, ιδίως στη Γαλλία, οι φθηνές εισαγωγές από μακρύτερες περιοχές προκαλούν αυξανόμενο θυμό. Οι παραγωγοί από χώρες όπως η Νέα Ζηλανδία και η Χιλή δε χρειάζεται να συμμορφώνονται με τους ίδιους αυστηρούς κανονισμούς με τους αγρότες της ΕΕ.
Οι διαπραγματεύσεις για τη σύναψη μιας ευρείας εμπορικής συμφωνίας μεταξύ της ΕΕ και του εμπορικού μπλοκ Mercosur της Νότιας Αμερικής αποτέλεσαν στόχο ιδιαίτερης οργής, με τους ευρωπαίους αγρότες να είναι δυσαρεστημένοι με την προοπτική αθέμιτου ανταγωνισμού στη ζάχαρη, τα σιτηρά και το κρέας.
ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ,
ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ
Τα ακραία καιρικά φαινόμενα λόγω της κλιματικής αλλαγής, επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο την παραγωγή: ορισμένες δεξαμενές νερού στη νότια Ισπανία έχουν χωρητικότητα μόνο 4%, ενώ οι πυρκαγιές εξαφάνισαν περίπου το 20% των ετήσιων εσόδων των ελληνικών γεωργικών εκμεταλλεύσεων πέρυσι.
Η Νότια Ευρώπη δεν έχει βιώσει μέχρι στιγμής μεγάλες διαμαρτυρίες, αλλά αυτό θα μπορούσε να αλλάξει, καθώς οι κυβερνήσεις, ιδίως στην Ισπανία και την Πορτογαλία, εξετάζουν το ενδεχόμενο έκτακτων περιορισμών νερού, καθώς οι ξηρασίες καταρρίπτουν ρεκόρ.
Εκτός από το να αισθάνονται υπό διωγμό από αυτό που θεωρούν γραφειοκρατία των Βρυξελλών, που γνωρίζει ελάχιστα για την επιχείρησή τους, πολλοί αγρότες παραπονιούνται ότι αισθάνονται παγιδευμένοι μεταξύ των φαινομενικά αντικρουόμενων απαιτήσεων για φθηνά τρόφιμα κα των φιλικών προς το κλίμα διαδικασιών.
Η ΚΟΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η κοινή γεωργική πολιτική (ΚΓΠ), το σύστημα επιδοτήσεων 55 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, στο οποίο στηρίζεται η επισιτιστική ασφάλεια της Ευρώπης για περισσότερα από 60 χρόνια, βασίζεται ιστορικά στην οικονομία κλίμακας: μεγαλύτερες εκμεταλλεύσεις, κοινά πρότυπα.
Αυτό ενθάρρυνε την ενοποίηση, ο αριθμός των εκμεταλλεύσεων στην ΕΕ έχει μειωθεί κατά περισσότερο από το ένα τρίτο από το 2005, αφήνοντας πολλές μεγαλύτερες εκμεταλλεύσεις με υψηλά επίπεδα χρέους και καθιστώντας τις μικρότερες όλο και λιγότερο ανταγωνιστικές.
Εσχάτως, ο γεωργικός τομέας, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 11% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ, ανησυχεί ολοένα και περισσότερο για τους κανόνες της στρατηγικής της ΕΕ «από το αγρόκτημα στο πιάτο», μέρος της βασικής ευρωπαϊκής πράσινης συμφωνίας που στοχεύει να καταστήσει το μπλοκ κλιματικά ουδέτερο έως το 2050.
Οι στόχοι περιλαμβάνουν μείωση κατά το ήμισυ των φυτοφαρμάκων έως το 2030, μείωση της χρήσης λιπασμάτων κατά 20%, αφιέρωση περισσότερης γης σε μη γεωργική χρήση – για παράδειγμα, αφήνοντάς την σε αγρανάπαυση ή φυτεύοντας μη παραγωγικά δέντρα – και διπλασιασμό της βιολογικής παραγωγής στο 25% της συνολικής γεωργικής γης της ΕΕ.
Πολλοί αγρότες ήδη παραπονιούνται ότι οι ισχύοντες κανόνες της ΕΕ σε τομείς όπως η άρδευση και η καλή διαβίωση των ζώων ερμηνεύονται υπερβολικά αυστηρά. Υποστηρίζουν ότι οι «πράσινες» πολιτικές είναι άδικες, μη ρεαλιστικές, οικονομικά μη βιώσιμες και τελικά θα είναι αυτοκαταστροφικές.
ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΓΙΑ ΝΑ
ΚΑΤΑΠΝΙΞΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ;
Οι εθνικές κυβερνήσεις έχουν λάβει μέτρα: το Βερολίνο απέσυρε τα σχέδιά του για μείωση των επιδοτήσεων ντίζελ. Το Παρίσι ακύρωσε την αύξηση του φόρου ντίζελ, καθυστέρησε άλλα μέτρα και υποσχέθηκε βοήθεια 150 εκατομμυρίων ευρώ, ωθώντας τα συνδικάτα αγροτών να αναστείλουν τη διαμαρτυρία τους.
«Παντού στην Ευρώπη τίθεται το ίδιο ερώτημα: πώς θα συνεχίσουμε να παράγουμε περισσότερα αλλά καλύτερα; Πώς μπορούμε να συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε την κλιματική αλλαγή; Πώς μπορούμε να αποφύγουμε τον αθέμιτο ανταγωνισμό από ξένες χώρες;», δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα, ο Γάλλος πρωθυπουργός Γκαμπριέλ Ατάλ.
Σε επίπεδο ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει τον περιορισμό της εισαγωγής γεωργικών προϊόντων από την Ουκρανία μέσω ενός «φρένου έκτακτης ανάγκης» και την εξαίρεση των αγροτών για το 2024 από την υποχρέωση να διατηρούν το 4% της αγρανάπαυσης, ενώ εξακολουθούν να λαμβάνουν επιδοτήσεις της ΕΕ.
Έχοντας κοινή γραμμή, να μην αναστατώσουν περαιτέρω έναν ήδη εξεγερμένο τομέα, ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν και ο πρωθυπουργός της Ιρλανδίας Λίο Βαράντκαρ είπαν, ότι η προτεινόμενη εμπορική συμφωνία ΕΕ-Mercosur δεν πρέπει να υπογραφεί στην παρούσα μορφή της.
Με τους αγρότες να αντλούν ολοένα και μεγαλύτερη υποστήριξη από τα ευρωσκεπικιστικά, συντηρητικά κόμματα, τα οποία αναμένεται να σημειώσουν σημαντικά κέρδη στις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που θα διεξαχθούν τον Ιούνιο, περαιτέρω παραχωρήσεις φαίνονται περισσότερο από πιθανές.
Γερμανός βουλευτής: «Ο πόλεμος στην Ουκρανία γίνεται για το λίθιο – Η χώρα που το έχει θα γίνει υπερδύναμη»
«Τα μεγαλύτερα κοιτάσματα λιθίου βρίσκονται στις περιοχές του Ντόνετσκ και του Λουγκάνσκ» είπε
Ο Γερμανός βουλευτής της Bundestag από τη Χριστιανοδημοκρατική Ένωση- CDU, Ρόντεριχ Κιεσεβέτερ [Roderich Kiesewetter], μίλησε για το λίθιο και τη σημασία αυτού του πόρου, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Ρωσία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, δηλώνοντας ότι η χώρα που το κατέχει θα αποκτήσει την ιδιότητα τής υπερδύναμης στο μέλλον.
Ο Κιεσεβέτερ – πρώην αξιωματικός του γενικού επιτελείου της Bundeswehr – λέει ότι «είναι απαραίτητο να καταλάβουμε τις περιοχές του Ντόνετσκ και του Λουχάνσκ, καθώς έχουν τα μεγαλύτερα κοιτάσματα λιθίου. Εάν η Ευρώπη θέλει να επιτύχει την ενεργειακή μετάβαση, τότε χρειάζεται τα δικά της κοιτάσματα λιθίου. Τα μεγαλύτερα κοιτάσματα λιθίου βρίσκονται στις περιοχές του Ντόνετσκ και του Λουγκάνσκ», είπε ο Κιεσεβέτερ.
ΟΠΩΣ ΕΓΙΝΕ
ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ…
Όπως δήλωσε, ένας από τους βασικούς στόχους του ΝΑΤΟ ήταν να σπάσει τη Ρωσία σε μικρότερα κράτη εκ των έσω και να αρπάξει τους φυσικούς πόρους της μέσω δυτικών εταιρειών. Με τον ίδιο τρόπο όπως στη Λιβύη, τη Συρία, το Ιράκ και άλλες χώρες.
«Η Δύση μπήκε σε έναν πόλεμο «όλα ή τίποτα» εναντίον της Ρωσίας και έχασε. Πριν από τον πόλεμο, η Ευρώπη είχε δύο επιλογές, να συνεχίσει να συνεργάζεται με τη Ρωσία και να χρησιμοποιήσει τους φθηνούς πόρους που έπαιρνε, ή να της κηρύξει πόλεμο, να τη συντρίψει και να αρπάξει αυτούς τους πόρους σε ακόμη φθηνότερη τιμή. Επέλεξαν το δεύτερο δρόμο και τώρα γίνεται η πτώση τους. Ενώ οι ΗΠΑ εκπλήρωσαν τα σχέδιά τους, έχουν αποκόψει τη Γερμανία και την Ευρώπη από το φυσικό αέριο και τη συνεργασία με τη Ρωσία και τώρα τους πουλά τέσσερις φορές πιο ακριβό υγρό αέριο. Από την άλλη πλευρά, οι ΗΠΑ άρχισαν με επιτυχία να σπρώχνουν την Ευρώπη από τη μάχη για τις πιο ισχυρές οικονομίες του κόσμου, στην οποία έχει ενταχθεί και η Κίνα» λέει ο Κιεσεβέτερ.
Η ΡΩΣΙΑ ΩΣ ΜΟΝΑΔΑ
ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΛΙΘΙΟΥ
Το έγκριτο καναδικό μέσο ενημέρωσης Global News αναφέρει ότι η νίκη στον πόλεμο θα μετατρέψει τη Ρωσία σε μια μονάδα παραγωγής ισχύος λιθίου. «Η Ρωσία όχι μόνο κατακτά εδάφη στον πόλεμο αλλά μετατρέπεται σε εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας λιθίου. Εν μέσω όλης της αναταραχής μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας, είναι σοκαριστικό το γεγονός ότι η Δύση προετοιμάζεται να αποφύγει όλα τα ρωσικά πράγματα αλλά μπορεί να τους ξέφυγε μια μικρή λεπτομέρεια. Ετοιμαστείτε, λάτρεις της πράσινης ενέργειας» γράφουν τα Global News.
Η Global Data, μέσω της μητρικής της εταιρείας Energy Monitor, παρουσίασε πρόσφατα μια έκθεση που αποκαλύπτει τα μεγαλύτερα αποθέματα λιθίου της Ευρώπης που βρίσκονται στην περιοχή Donbass της Ρωσίας. Συγκεκριμένα, το πρώην κοίτασμα Σεφτσένκο της Ουκρανίας στο Ντόνετσκ και το μπλοκ Kruta Balka στη Ζαπορόζιε βρίσκονται τώρα υπό ρωσικό έλεγχο.
Αυτή η προσθήκη στα ήδη σημαντικά κοιτάσματα λιθίου στη Ρωσία, τα οποία πλέον ανέρχονται σε 1,5 εκατ. τόνους, εξασφαλίζει σταθερά τη θέση της ανάμεσα στις δέκα πρώτες στον κόσμο, γράφουν τα καναδικά μέσα ενημέρωσης, σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το σπάνιο ορυκτό για την παραγωγή τεχνολογιών πράσινης ενέργειας, όπως ανεμογεννήτριες, ηλεκτρικά οχήματα και διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές. Τα περισσότερα αποθέματα λιθίου κατέχουν οι ΗΠΑ, η Αυστραλία και αρκετές χώρες της Νότιας Αμερικής. Ωστόσο, η πρόσβαση σε αυτές τις προμήθειες θα είναι δαπανηρή για την ΕΕ. Δυστυχώς, τώρα η Ευρώπη έχει βρεθεί με ένα μοναχικό καταφύγιο και αυτό το μονοπάτι οδηγεί αναπόφευκτα στη Ρωσία – αναφέρει η Global News.
Τα μέσα ενημέρωσης υπενθυμίζουν την προαναφερθείσα δήλωση του βουλευτή του γερμανικού CDU, ο οποίος παραδέχεται ανοιχτά την ύπαρξη ενδιαφέροντος για αποθεματικά λιθίου 500.000 τόνων στην περιοχή Ντονμπάς. Ο Κιεσεβέτερ προσδιόρισε ακριβώς αυτές τις τοποθεσίες ως κίνητρο για την υποστήριξη της ΕΕ προς την Ουκρανία. Τόνισε ιδιαίτερα τις συνέπειες της επιβίωσης του Ντονμπάς υπό ρωσικό έλεγχο. Επιπλέον, πρότεινε στη Γερμανία να παράσχει στο Κίεβο πυραύλους Κρουζ Taurus υψηλής ακρίβειας με βεληνεκές 500 χιλιομέτρων. Αυτή η στάση υποδηλώνει μια ισχυρή πρόθεση της Γερμανίας και της ΕΕ να αποκτήσουν πρόσβαση στους πλούσιους πόρους της Ουκρανίας. Η αποτυχημένη επίθεση της Ουκρανίας αφήνει περιορισμένες επιλογές, υπονοώντας ίσως μια διαφορετική προσέγγιση στον αγώνα για την απόκτηση πόρων.
Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΟΥ ΛΙΘΙΟΥ
Η πρόσφατη κίνηση της ΕΕ να επιβάλει κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές διαμαντιών πολυτελείας μπορεί να φαίνεται πολύ μακριά από την καθημερινή ζωή των μέσων πολιτών, αλλά επηρεάζει άμεσα την ανώτερη μεσαία τάξη και τους πλούσιους εντός του μπλοκ.
Η απόφαση, μαζί με άλλες γεωπολιτικές εντάσεις, όπως πιθανές διακοπές των αγωγών και ελλείψεις σιτηρών, πιέζει μια ήδη εύθραυστη ένωση κρατών – μελών.
Λαμβάνοντας υπόψη την εξάρτηση της ΕΕ από βιομηχανίες όπως η αυτοκινητοβιομηχανία και οι εξαγωγές διυλισμένου πετρελαίου, οι συνέπειες μιας μελλοντικής μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να είναι αδιανόητες. Το λίθιο γίνεται βασικός πόρος σε τέτοιες αλλαγές.
Η εξάρτηση από απομακρυσμένες πηγές αυτού του στρατηγικού ορυκτού θα μπορούσε να κλιμακωθεί σε μεγάλο πόλεμο λιθίου.
Είναι σαφές ότι μια ρωσική νίκη στη σύγκρουση όχι μόνο θα εξασφάλιζε την επικράτεια, αλλά θα την ανέβαζε απροσδόκητα σε έναν από τους μεγαλύτερους κατόχους αποθεμάτων λιθίου. Ενώ η Ευρώπη στάθηκε ενάντια στη Ρωσία, τώρα αντιμετωπίζει τη σκληρή πραγματικότητα της εξάρτησης από τα αποθέματα λιθίου που κατέχει η Ρωσία.
Πάντοτε μου την… έδινε με τις παγκόσμιες ημέρες. Αν δεν το ξέρετε, υπάρχει παγκόσμια ημέρα για οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε. Παγκόσμιες μέρες που δημιουργήθηκαν χωρίς πραγματικά να είναι ουσιαστικές. Μια απ’ αυτές είναι και η «Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, που εορτάζεται στις 9 Φεβρουαρίου».
Όπως και οι περισσότερες παγκόσμιες ημέρες, προπαντός αυτή η παγκόσμια ημέρα, είναι απλώς μια επίσημη δικαιολογία για να γίνονται φιέστες μικρές ή μεγάλες, να απαγγέλλονται μακροσκελής λόγοι και να πέφτουν παλαμάκια. Όμως, τίποτε το ουσιαστικό δε γίνεται για την περιφρούρηση της Ελληνικής Γλώσσας, είτε εδώ είτε στην πατρίδα Ελλάδα. Συγκεκριμένα, κάθε χρόνος που περνάει η Ελληνική Γλώσσα «ξεθωριάζει» σαν ένα πανί που δεν αντέχει στο χρόνο.
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Το πρώτο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελληνική Γλώσσα είναι η διαιώνιση ξενομανίας και ξενογλωσσίας, προπαντός της αγγλικής γλώσσας, μέσα στο λεξιλόγιο της καθημερινότητας. Σε αυτό βοηθούν πάντα τα ελλαδικά ενημερωτικά μέσα και οι διαφημίσεις που προβάλλονται στο κοινό.
Το πρόβλημα αυτό δεν είναι πρόσφατο, υπάρχει εδώ και δεκαετίες, και καμιά κυβέρνηση δεν προσπάθησε να το λύσει. Θα έλεγα επίσης, ότι ένας νόμος προφύλαξης της Ελληνικής Γλώσσας είναι απαραίτητος.
Το δεύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελληνική Γλώσσα, είναι οι εκατοντάδες χιλιάδες – μη Ελλήνων και μη Χριστιανών – που εισέβαλαν και θα εισβάλουν με άδεια της Ελληνικής Κυβέρνησης στην πατρίδα, αυξάνοντας δραστικά τον αριθμό πολιτών – άσχετοι με την Ελληνική Γλώσσα – σε αντίθεση των Ελλήνων, που λόγω μειωμένης γεννητικότητας το ποσοστό τους στον πληθυσμό της πατρίδας μειώνεται κάθε μέρα που περνάει.
Οι Ελληνικές κυβερνήσεις ποτέ δεν είχαν διορατικότητα για να προβλέψουν τι θα απογίνει η Ελληνική Γλώσσα μέσα στην πατρίδα Ελλάδα, αν αυξηθεί ο αριθμός των μην Ελλήνων και μη Χριστιανών. Ήδη τα τελευταία χρόνια υπήρξαν επεισόδια καταπάτησης Ελληνικών και χριστιανικών θεσμών, όπου οι αρχές (με διαταγή ανωτέρων) κάνουν τα «στραβά μάτια».
ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΙΚΙΑ ΜΑΣ
Μη νομίζεται ότι τα πράγματα είναι πιο ρόδινα εδώ. Κάθε μέρα που περνάει ελαττώνεται ο αριθμός αυτών που γνωρίζουν και χρησιμοποιούν την Ελληνική Γλώσσα όταν το καλούν οι περιστάσεις. Η προηγούμενη γενεά δεν έκανε προσπάθειες να κρατήσει την Ελληνική Γλώσσα. Θα μου πείτε ότι κάνω λάθος, μια και έχουμε τους μαθητές των Ελληνικών μας Ημερησίων Σχολείων.
Δεν αρκεί όμως καθόλου. Τα παιδιά μας, οι μαθητές, βρίσκονται σε Ελληνικό πλαίσιο μόνο τις ώρες που διδάσκονται Ελληνικά στα ημερήσια και απογευματινά σχολεία μας. Τον υπόλοιπο καιρό, και προπαντός στο σπίτι τους, βρίσκονται σ’ ένα περιβάλλον αγγλόφωνο. Ακόμα και οι παππούδες και οι γιαγιάδες παρασύρονται και μιλούν στα εγγόνια τους αγγλικά αντί ελληνικά. Εδώ πρέπει να πούμε ότι σε πολλές περιπτώσεις τα εγγόνια δε θα πήγαιναν στα Ελληνικά σχολεία αν οι παππούδες και οι γιαγιάδες δεν πλήρωναν τα δίδακτρα. Ή κάνω λάθος…;
Θα ήταν παράλειψη μου να μην αναφερθώ και στους συλλόγους της παροικίας μας, που εδώ και πολύ καιρό, ακόμα και οι ανακοινώσεις ορισμένων συλλόγων δεν έχουν ούτε μια λέξη Ελληνικά.
Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ότι η αφίσα για τη συναυλία ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ είχε μόνο 11 λέξεις στα Ελληνικά. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι καταστροφές και οι σφαγές από τους Κεμάλιδες έγιναν, διότι οι ρωμιοί εκείνης της περιόδου κρατούσαν ΥΨΗΛΑ την Ελληνική Γλώσσα και Ορθόδοξη Πίστη! Εμείς όμως, εδώ στον Καναδά, έχοντας πλήρη ελευθερία έκφρασης στη γλώσσα μας, αγγλοποιήσαμε την αφίσα για την εκδήλωση της ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ. Εύγε μας…
Αντιθέτως, η αφίσα για το θεατρικό ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟ ΦΩΣ που θα παρουσιάσει το Λύκειο Ελληνίδων στις 18 Φεβρουαρίου στο PALACE, είναι στην Ελληνική Γλώσσα.
Τελευταίως άφησα την Ελληνική Κοινότητα Μείζονος Μόντρεαλ. Κι εδώ τα πράγματα – όσον αφορά την Ελληνική Γλώσσα – δεν πάνε καλά. Έχοντας συνεδριάσεις όπου ο διάλογος όλο «γέρνει» προς την Αγγλική, συνεδριάσεις που γίνονται οι εκθέσεις και παρουσιάσεις σε οτιδήποτε άλλη γλώσσα παρά στην Ελληνική Γλώσσα, και άλλα πολλά του είδους, αναρωτιέμαι τι το Ελληνικό θα υπάρξει μετά από λίγα χρόνια.
Όπως στην πατρίδα δεν έγιναν οι ανάλογες προσπάθειες για τη διαφύλαξη της Ελληνικής Γλώσσας, έτσι και στην παροικία μας ποτέ δεν πάρθηκε ή μάλλον ποτέ δε μελετήθηκε τι πρέπει να κάνουμε για τη διαφύλαξη της, με απώτερο σκοπό όλο και περισσότεροι να την ομιλούν (τουλάχιστον).
Με το μόνο να γιορτάζουμε τα τελευταία χρόνια, στις 9 Φεβρουαρίου, την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, δεν αρκεί καθόλου. Το γνωρίζουμε όλοι αλλά δεν κάνουμε τίποτα το ουσιαστικό. ΤΙΠΟΤΑ. Με αποτέλεσμα σε λίγα χρόνια να μιμηθούμε τους Ελληνοαμερικανούς, όπου στις περισσότερες πολιτείες δεν μπορούν να εκφράσουν ούτε μια Ελληνική Λέξη.
Ας αφήσουμε λοιπόν τις φιέστες και ας επικεντρωθούμε ως οργανωμένη παροικία χέρι – χέρι, να βρούμε έμπρακτες λύσεις πως θα κρατήσουμε την Ελληνική μας Γλώσσα.
Μια διαφημιστική καμπάνια προώθησης της Ελληνική Γλώσσας, που πιστεύω όλοι οι συνάδελφοι θα συμμετέχουν αφιλοκερδώς, θα έπαιζε σημαντικό ρόλο. Θυμάμαι τον Γιάννη Δαπέρη που βροντοφώναζε από το ραδιόφωνο κάθε μέρα: Γονείς μιλάτε στα παιδιά σας Ελληνικά. Ναι, είχε διορατικότητα, για το τι θα αντιμετωπίζαμε στο μέλλον για τη Γλώσσα μας.
Ας μην ξεχνάμε ότι η γλώσσα είναι σκέψη. Κι αν χάσουμε την Ελληνική μας Γλώσσα, θα χάσουμε όχι μόνο την Ελληνική μας σκέψη αλλά και την Ελληνική μας ψυχή και σίγουρα μετά το Ελληνικό μας Έθνος!
Την άνοιξη θα κλείσουν τέσσερα χρόνια από την πρωτοφανή εικόνα που παρουσίασε η παγκόσμια οικονομία εν τω μέσω της πανδημίας, όταν το πρώτο lockdown παρέλυσε τις βιομηχανίες ανά τον κόσμο και έκλεισε τους ανθρώπους στα σπίτια τους.
Τότε η αναστολή κάθε οικονομικής δραστηριότητας εξαφάνισε τη ζήτηση για πετρέλαιο και ακολούθησε η αδιανόητη διολίσθηση των τιμών του «μαύρου χρυσού» σε αρνητικό πρόσημο. Το αποτέλεσμα ήταν να οδηγηθεί σε πτώχευση ο τότε ακμάζων κλάδος των αμερικανικών βιομηχανιών σχιστολιθικών υδρογονανθράκων και η κατάσταση έμοιαζε να προοιωνίζεται το τέλος του πετρελαίου.
Στις αρχές Δεκεμβρίου 2023 και κατόπιν μαραθωνίων διαβουλεύσεων, η σύνοδος για το κλίμα στο Ντουμπάι κατέληξε σε μια συμφωνία, που για πρώτη φορά στην ιστορία αυτών των συνόδων μιλάει για απομάκρυνση από τα ορυκτά καύσιμα. Όχι για κατάργησή τους, πάντως. Λίγες ημέρες αργότερα, η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ) ανακοίνωσε ότι υποχωρεί η ζήτηση για πετρέλαιο και προέβλεψε πως η τάση θα συνεχιστεί και το 2024, επικαλούμενη τους χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που σημειώνουν οι μεγαλύτερες οικονομίες. Δεδομένου ότι η αδήριτη ανάγκη για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής έχει πράγματι δώσει ώθηση σε μια παγκόσμια προσπάθεια για μείωση των εκπομπών καυσαερίων και επομένως μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων, οι δύο αυτές ειδήσεις φαίνεται να προοιωνίζονται και πάλι το τέλος του πετρελαίου και του φυσικού αερίου. Ένα τέλος που βρίσκεται, όμως, ακόμη αρκετά μακριά.
ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΑΡΑΓΟΥΝ 13,2 ΕΚΑΤ. ΒΑΡΕΛΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ, ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ή ΤΗΣ ΣΑΟΥΔΙΚΗΣ ΑΡΑΒΙΑΣ
Η πραγματικότητα διαψεύδει για μία ακόμη φορά τις εντυπώσεις, αν κρίνουμε τουλάχιστον από τη δραστηριότητα των βιομηχανιών ορυκτών καυσίμων. Οι αμερικανικές πετρελαϊκές δαπανούν δισεκατομμύρια δολάρια για να κλείσουν συμφωνίες, που υποδηλώνουν ότι η ζήτηση θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα για τουλάχιστον μερικές δεκαετίες ακόμη. Τελευταία στη σειρά (μέσα Δεκεμβρίου 2023) ήταν η συμφωνία της Occidental Petroleum, που ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει την αμερικανική βιομηχανία σχιστολιθικού πετρελαίου CrownRock έναντι 12 δισ. δολ. Έχουν, άλλωστε, προηγηθεί οι συμφωνίες που συνήψαν τον Οκτώβριο 2023 δύο πετρελαϊκοί κολοσσοί, η ExxonMobil που κατέβαλε 60 δισ. δολ. για την εξαγορά της σχιστολιθικής Pioneer Natural Resources και η Chevron που κατέβαλε 53 δισ. δολ. για την εξαγορά της σχιστολιθικής Hess.
Οι πετρελαϊκοί κολοσσοί έχουν συγκεντρώσει δυσθεώρητα κέρδη τα τελευταία χρόνια, συχνά προκαλώντας συζητήσεις και προβληματισμό για ενδεχόμενη πρόσθετη φορολόγησή τους. Τα χρησιμοποιούν, όμως, εν μέρει για να επενδύσουν σε νέα σχέδια εξόρυξης και εκμετάλλευσης ορυκτών καυσίμων. Προσφάτως δόθηκαν στη δημοσιότητα στοιχεία, που φέρουν τις αμερικανικές πετρελαϊκές να παράγουν 13,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, υπερβαίνοντας την παραγωγή της Ρωσίας ή της Σαουδικής Αραβίας. Και το αποτέλεσμα της πυρετώδους παραγωγής είναι να υποχωρεί η τιμή του «μαύρου χρυσού», παρά το συνεχιζόμενο πόλεμο στη Μέση Ανατολή. Παράγοντες της βιομηχανίας υδρογονανθράκων εκτιμούν, πως οι επενδύσεις στον αμερικανικό τομέα του σχιστολιθικού πετρελαίου έχουν αυξηθεί κατά τουλάχιστον 30%. Και την ίδια στιγμή αυξάνονται οι επενδύσεις στις εξορύξεις για πετρέλαιο σε βαθιά νερά σε Βραζιλία, Γουιάνα, Κόλπο του Μεξικού και Δυτική Αφρική.
ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΑ ΡΕΚΟΡ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ
ΧΡΗΣΗ ΑΝΘΡΑΚΑ ΤΟ 2023
Μέσα στο 2023 η παγκόσμια χρήση άνθρακα εκτοξεύθηκε σε επίπεδα ρεκόρ, καθώς παραμένει ιδιαιτέρως υψηλή η ζήτηση από τις αναδυόμενες αγορές και τις αναπτυσσόμενες οικονομίες. Η εικόνα προκύπτει από στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα πρόσφατα η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ) και μόνο στοιχείο αισιοδοξίας – σε ό,τι αφορά τη στροφή στην πράσινη ενέργεια – είναι η διαπίστωσή της πως μειώνεται μόνο στην Ε.Ε. και στις ΗΠΑ, κατά 20% σε κάθε μία, η χρήση του πλέον ρυπογόνου από τα ορυκτά καύσιμα.
Όπως τονίζει η ΙΕΑ, η ζήτηση για άνθρακα αυξήθηκε κατά 1,4% μέσα στο 2023 υπερβαίνοντας τα 8,5 δισ. μετρικούς τόνους για πρώτη φορά. Καθοριστική ήταν η αύξηση της ζήτησης κατά 8% από την Ινδία αλλά και κατά 5% από την Κίνα, καθώς στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες της Ασίας αυξάνονται με αλματώδεις ρυθμούς οι ανάγκες για ηλεκτρική ενέργεια, ενώ ταυτοχρόνως μειώνεται η παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΙΕΑ, η χρήση άνθρακα δεν πρόκειται να αρχίσει να μειώνεται πριν από το 2026, οπότε αναμένεται πως θα έχει αυξηθεί η παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η ΙΕΑ εκτιμά πως τότε θα καταστεί δυνατόν να μειωθεί η χρήση άνθρακα κατά 2,3% σε σύγκριση με τα σημερινά επίπεδα, ανεξάρτητα από το κατά πόσον θα έχει σημειωθεί πρόοδος σε άλλες πολιτικές προώθησης της καθαρής ενέργειας.
Ακόμη και μετά το 2026, πάντως, η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται να παραμείνει σε επίπεδα σαφώς πάνω από τα 8 δισ. μετρικούς τόνους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΙΕΑ που προειδοποιεί, πως η μείωση στη χρήση άνθρακα θα έπρεπε να γίνει με πολύ ταχύτερους ρυθμούς, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της Συμφωνίας του Παρισιού.
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ Η ΚΙΝΑ, ΜΕΙΩΘΗΚΕ ΜΟΝΟ ΣΕ ΗΠΑ ΚΑΙ Ε.Ε. ΚΑΤΑ 20% ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΙΑ
Η Κίνα αναμένεται πως μέσα σε τρία χρόνια θα αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% της παγκόσμιας αύξησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και έτσι θα μπορέσει να μειώσει τη χρήση άνθρακα μέσα στο επόμενο έτος με στόχο να τη μηδενίσει το 2026. Δεδομένου ότι η Κίνα αντιπροσωπεύει το ήμισυ της παγκόσμιας κατανάλωσης άνθρακα, η πορεία της προς την κατάργησή του είναι ελπιδοφόρα, καθώς αποτελεί προϋπόθεση για τη γενικότερη μείωση της χρήσης τού πλέον ρυπογόνου καυσίμου σε παγκόσμιο επίπεδο.
Προς το παρόν, πάντως, η Κίνα μαζί με την Ινδία και τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, αντιπροσωπεύουν τα τρία τέταρτα της παγκόσμιας κατανάλωσης άνθρακα. Ειδικότερα, η κατανάλωση στη Νοτιοανατολική Ασία εκτιμάται πως έχει υπερβεί φέτος το άθροισμα της κατανάλωσης σε ΗΠΑ και Ε.Ε.
Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ
• 20 ΔΙΣ ΔΟΛΑΡΙΑ, μόλις το 2,5% των κεφαλαιουχικών δαπανών της, αφιέρωσε η βιομηχανία ορυκτών καυσίμων στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 2022.
• Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ: Προεξοφλώντας την επιβίωση των ορυκτών καυσίμων για μεγάλο χρονικό διάστημα, το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πετρελαίου, που αντιπροσωπεύει μεγάλο εύρος ενεργειακών εταιρειών, τόνισε πρόσφατα, ότι «η ζήτηση για προσιτή και αξιόπιστη ενέργεια θα εξακολουθήσει να αυξάνεται, καθώς αυξάνεται ο παγκόσμιος πληθυσμός και ο κόσμος χρειάζεται περισσότερες πηγές ενέργειας, όχι λιγότερες».
• 21,85 ΔΙΣ δολάρια θα επενδύσουν οι πετρελαϊκές της Νορβηγίας το 2024 σε σχέδια ορυκτών καυσίμων, κατά 9% περισσότερα από το περασμένο έτος.
• Ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ: Στο τελευταίο Παγκόσμιο Συνέδριο Πετρελαίου που έγινε το Σεπτέμβριο του 2023 στον Καναδά, ο επικεφαλής της Exxon, Ντάρεν Γουντς, χαρακτήρισε όχι μόνο αδύνατη αλλά και επικίνδυνη μία εσπευσμένη κατάργηση του πετρελαίου, δεδομένου ότι αυξάνεται διαρκώς η παγκόσμια ζήτηση για ενέργεια και χαρακτήρισε «ευσεβείς πόθους» την προσδοκία πως «θα μεταβούμε με ένα άλμα από εκεί που είμαστε σήμερα, σε αυτό που θέλουμε για το αύριο».
Στις 9 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την «Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας». Οι δυτικοί λαοί, στην πλειοψηφία τους, αναγνωρίζουν πλέον τη χρησιμότητα και σπουδαιότητα της ελληνικής γλώσσας, που παράγει αναμφίβολα επιστήμη και τεχνολογία.
Δυστυχώς, δε συμβαίνει το ίδιο με τους Έλληνες της διασποράς, οι οποίοι λόγω του ραγδαίου αφομοιωτικού ρυθμού, τείνουν να την περιθωριοποιήσουν. Ζωντανό παράδειγμα οι Έλληνες της Αμερικής. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα απογραφής στις ΗΠΑ, οι ομιλούντες την ελληνική στο σπίτι είναι 325.747 άτομα, ενώ δήλωσαν ως ελληνικής καταγωγής 1.390.000.
Σε σύγκριση με την προηγούμενη απογραφή, ο αριθμός των ομιλούντων την ελληνική στο σπίτι μειώθηκε αισθητά σε ποσοστό 21% και αυτή θεωρείται η μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη εθνική ομάδα. Δεν είναι τυχαίο, που τα τελευταία χρόνια αρκετά ελληνικά ημερήσια σχολεία στην ευρύτερη περιοχή της Νέας Υόρκης, όπου και ο μεγαλύτερος αριθμός ομογενών, έκλεισαν. Αλλά και σε άλλες δραστήριες πολιτείες, σχολεία και νηπιαγωγεία σχεδόν εξαφανίστηκαν…
Εν τω μεταξύ, τ’ αποτελέσματα της απογραφής του Καναδά δε διαφέρουν κατά πολύ και φοβάμαι πως εάν δε λάβουμε εγκαίρως τα απαραίτητα μέτρα, το ίδιο, όπως φαίνεται, θα συμβεί και εδώ.
Λέγεται ότι «πρέπει» να μιλάμε μόνο ελληνικά με τα παιδιά στο σπίτι. Συμφωνώ, όμως ο σημερινός τρόπος ζωής και οι διαμορφωθείσες ανάγκες σίγουρα δεν ευνοούν. Παλιότερα τα γλωσσικά καθήκοντα αναλάμβαναν η γιαγιά και ο παππούς, μετανάστες πρώτης γενιάς. Οι τωρινές γενιές των γιαγιάδων και παππούδων δε μιλούν καν τα ελληνικά και σπάνια θ’ ακούσετε γονείς, που έτυχε να φοιτήσουν σε ελληνόφωνα σχολεία, να μιλάνε στα παιδιά τους ελληνικά, έστω και σπασμένα.
Πιστεύουμε ακόμη ότι πηγαίνοντας τα παιδιά στις εκκλησίες μας παραμένουν Έλληνες. Μα, στις περισσότερες εκκλησίες η λειτουργία γίνεται πλέον στην Αγγλική. Μπορεί μεν να γίνονται ελληνορθόδοξοι Χριστιανοί στο θρήσκευμα, αλλά όχι Έλληνες, κατά μία έννοια.
Το ίδιο συμβαίνει και στα ελληνικά μας σχολεία, των κοινοτήτων και των ενοριών, τα οποία θεωρούνται αμιγή ελληνικά. Ακόμη και σ’ αυτά τα παιδιά, μεταξύ τους προτιμούν να μιλάνε αγγλικά, παρουσία μάλιστα των δασκάλων και συχνά κατά την ώρα διδασκαλίας των ελληνικών…
Παραδοσιακά ως λαός δημιουργούμε μύθους για να καλύπτουμε τις παραλείψεις μας. Και πάντα έχουμε έτοιμες δικαιολογίες, αρνούμενοι να δούμε την ωμή πραγματικότητα, να την εξετάσουμε και να βρούμε λύσεις στα υπαρκτά προβλήματα.
Η ελληνική γλώσσα αποτελεί το μεγαλύτερο κεφάλαιο που διαθέτει σήμερα ο ελληνισμός και αδιαμφισβήτητα συνέβαλε στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου άλλων γλωσσών. Η δύναμη του Έλληνα είναι η γλώσσα του και ο κύριος ρόλος των ελληνικών οργανώσεων στο σοβαρό αυτό θέμα θα πρέπει να είναι ενεργός και ουσιαστικός. Παρά ταύτα, οι οργανισμοί μας που βασικά θα έπρεπε να παίξουν έναν ενεργότερο ρόλο στο συγκεκριμένο τομέα, όπως διαπιστώνουμε, έχουν «σοβαρότερα» προβλήματα να επιλύσουν. Και δε χρειάζεται να σας τα ονομάσω. Τα διαβάζετε στις εφημερίδες και τ’ ακούτε στα ραδιόφωνα…
Παιδιά ενός κατώτερου θεού: Απορρίπτονται
οι δύο στις τρεις αιτήσεις για υιοθεσία!
Απολύτως υποκριτικό το ενδιαφέρον της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που δήθεν προωθεί τους γκέι γάμους για να αποκτήσουν οικογένειες τα ορφανά
Ηχηρό ράπισμα στην κυβέρνηση Μητσοτάκη αποτελούν τα στοιχεία από το Πρωτοδικείο της Αθήνας, που αποκαλύπτουν πόσο απογοητευτική είναι η εικόνα στη χώρα μας για τις υιοθεσίες, τουλάχιστον την τριετία 2021 – 2022 – 2023.
Όταν σχεδόν το 1/3 των αιτήσεων για υιοθεσία από ετερόφυλα ζευγάρια απορρίπτεται από τη Δικαιοσύνη, φαντάζει καθαρή υποκρισία να κόπτεται η κυβέρνηση για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, με στόχο -δήθεν- το συμφέρον των υιοθετημένων παιδιών, αφού το καθεστώς υιοθεσίας στη χώρα μας είναι από τα δυσμενέστερα.
Αλλά ας αφήσουμε να μιλήσουν τα στοιχεία: Όπως αποκαλύπτεται από τα στοιχεία του Πρωτοδικείου Αθήνας, συνολικά την τριετία 2021 – 2022 – 2023 υπεβλήθησαν 927 αιτήσεις υιοθεσίας από ζευγάρια που ήθελαν να αποκτήσουν παιδί. Από αυτές συζητήθηκαν λιγότερες από τις μισές και συγκεκριμένα 424, ενώ έγινε δεκτό μόλις το 1/3, δηλαδή οι 326!
Το έτος 2021 στο Πρωτοδικείο της Αθήνας κατατέθηκαν 314 αιτήσεις από ετερόφυλα ζευγάρια που ήθελαν να υιοθετήσουν ένα παιδί. Από τις 314 αιτήσεις συζητήθηκαν μόνο οι 146, ενώ έγιναν δεκτές ακόμη λιγότερες και συγκεκριμένα 131.
Να σημειωθεί, ότι ο αριθμός των αιτήσεων που έγιναν δεκτές για όλη την τριετία, στην πραγματικότητα μπορεί να είναι ακόμη μικρότερος, καθώς στις 326 δικαστικές αποφάσεις που εμφανίζονται στα στατιστικά στοιχεία να έχουν κάνει δεκτές ισάριθμες αιτήσεις υιοθεσίας, ενδεχομένως να περιλαμβάνονται και υποθέσεις προηγούμενων ετών, οι οποίες είχαν υποβληθεί προηγούμενα έτη, αλλά οι αποφάσεις εκδόθηκαν το 2021.
Χειρότερη η εικόνα για το 2022, που ενδεχομένως να επηρεάστηκε από την κρίση του κορωνοϊού στη χώρα μας. Έτσι, όπως φαίνεται από τον πίνακα στατιστικών στοιχείων, το 2022 υπεβλήθησαν στο Πρωτοδικείο της Αθήνας 299 αιτήσεις για υιοθεσία. Από αυτές συζητήθηκαν 174, ενώ έγιναν δεκτές μόνο οι 151.
ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ
Η κατάσταση βαίνει από το κακό στο χειρότερο, καθώς το 2023 υπεβλήθησαν 314 αιτήσεις υιοθεσίας, συζητήθηκαν 104, ενώ εκδόθηκαν μόλις 54 δικαστικές αποφάσεις με θετική απάντηση σε αντίστοιχες αιτήσεις υιοθεσίας.
Δικαστικές πηγές δήλωσαν ότι ο νόμος για τις υιοθεσίες που ισχύει στη χώρα μας ορίζει, μεταξύ άλλων, ως προϋπόθεση τη χρονική διαφορά που πρέπει να υπάρχει μεταξύ του υιοθετούντος και του υιοθετούμενου και την καθορίζει στα 18 χρόνια. Δηλαδή, πρέπει μεταξύ θετών γονέων και του θετού παιδιού να υπάρχει διαφορά 18 ετών.
Το άρθρο 1544 ΑΚ ορίζει: «Αυτός που υιοθετεί ανήλικο πρέπει να είναι μεγαλύτερος από τον υιοθετούμενο τουλάχιστον κατά δεκαοκτώ, αλλά όχι και περισσότερο από πενήντα χρόνια. Ο περιορισμός της ηλικίας δεν ισχύει για εκείνον από τους συζύγους που επιθυμεί να υιοθετήσει τέκνο, που υιοθετείται ή που έχει ήδη υιοθετηθεί από το σύζυγό του. Σε περίπτωση υιοθεσίας τέκνου του συζύγου, καθώς και αν συντρέχει σπουδαίος λόγος, το δικαστήριο μπορεί να επιτρέπει την υιοθεσία και όταν υπάρχει διαφορά ηλικίας μικρότερη, αλλά όχι κάτω των δεκαπέντε ετών».
Κατά τις ίδιες πηγές, βασικότερος λόγος που απορρίπτονται οι αιτήσεις υιοθεσίας ή γίνονται δεκτές εν μέρει, είναι το γεγονός ότι δεν εμφανίζονται οι φυσικοί γονείς, όπως ορίζει ο νόμος, και τα δικαστήρια αναβάλλουν ή κάνουν εν μέρει δεκτή την υπόθεση, μέχρι να εμφανιστούν οι φυσικοί γονείς. Όπως και να έχει, το να υιοθετήσει μια οικογένεια ή ένα ζευγάρι παιδί στην Ελλάδα, είναι πολύ δύσκολο!
Έντονο άρωμα ευρωεκλογών είχε η παρουσίαση του βιβλίου του διευθυντή του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού, Δημήτρη Τσιόδρα, στο Μέγαρο Μουσικής. Όλο το σκηνικό που είχε στηθεί παρέπεμπε στην προεκλογική περίοδο για τις κάλπες της 9ης Ιουνίου.
Από τον τίτλο του βιβλίου «Ευρωπαϊκή Ενοποίηση» και το περιεχόμενο της ομιλίας του κ. Μητσοτάκη, μέχρι τη συμμετοχή στο πάνελ τεσσάρων πρώην Επιτρόπων της χώρας στην Ε.Ε. και την παρουσία υποψηφίων ευρωβουλευτών της ΝΔ, με άλλους να έχουν ήδη πάρει το χρίσμα και άλλους να βρίσκονται εν αναμονή της φωτογραφίας με τον πρωθυπουργό και της επίσημης ανακοίνωσης.
Η ΝΔ έχει αρχίσει να «ζεσταίνει» τις μηχανές ενόψει των ευρωεκλογών και στο Μέγαρο Μαξίμου προετοιμάζεται μεθοδικά το ψηφοδέλτιο του κόμματος, που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο εντός του Μαρτίου. Ετοιμάζεται για μία σκληρή μάχη, στην οποία ο ισχυρότερος αντίπαλος της είναι το περιορισμένο ενδιαφέρον των πολιτών και η χαλαρότητα της ψήφου.
«Δεν είναι κάλπες που προσφέρονται μόνο για κομματική καταγραφή ισχύος, ούτε πολύ περισσότερο για την αποστολή ανέξοδων μηνυμάτων διαμαρτυρίας προς εσωτερική κατανάλωση», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και ζήτησε από τους πολίτες να ενισχύσουν την παράταξη «που έχει δείξει ότι και ξέρει και μπορεί να παρεμβαίνει στους ευρωπαϊκούς συσχετισμούς».
Όλο το τελευταίο διάστημα γίνονται συσκέψεις με τη συμμετοχή στενών συνεργατών του κ. Μητσοτάκη, όπως ο διευθυντής του γραφείου του Γιάννης Μπρατάκος, ο σύμβουλος του Θανάσης Νέζης και ο διευθυντής της ΝΔ Γιάννης Σμυρλής, ενώ εικόνα και άποψη για τα ονόματα που συζητούνται έχουν οι υπουργοί Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου και Άκης Σκέρτσος και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης. Μία πρώτη λίστα με ονόματα που έχουν κλειδώσει είναι έτοιμη και αναμένεται να γίνουν άμεσα νέες συσκέψεις με τη συμμετοχή του πρωθυπουργού, για να οριστικοποιηθούν και άλλα πρόσωπα που θα δώσουν τη μάχη του σταυρού.
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΗΣ ΝΔ
Η παρουσίαση του βιβλίου (σ.σ.: Δευτέρα 5/2) ήταν στην ουσία η έναρξη της προεκλογικής εκστρατείας του κ. Τσιόδρα, ο οποίος αποχωρεί από το Μέγαρο Μαξίμου για να διεκδικήσει την εκλογή του στην Ευρωβουλή συνεχίζοντας την «πορεία του προς άλλους στόχους», όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, δίνοντας εμμέσως το χρίσμα. Εν αναμονή της επίσημης ανακοίνωσης του ονόματος του βρίσκεται και ο Γιώργος Αυτιάς, που πέρασε από το Μέγαρο Μουσικής και συνομίλησε με στελέχη της κυβέρνησης, πριν αποχωρήσει για κομματική εκδήλωση της ΝΔ στα βόρεια προάστια, καθώς ήδη κινείται για την υποψηφιότητα του. Περιοδείες έχει ξεκινήσει και ο Πύρρος Δήμας, καθώς ο Ολυμπιονίκης και πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ έχει συναντηθεί με τον κ. Μητσοτάκη και έχει το «πράσινο» φως. Στις «κλειδωμένες» υποψηφιότητες ανήκει και ο Ναπολέοντας Μαραβέγιας, που στις εθνικές εκλογές είχε διεκδικήσει την εκλογή στη Βουλή στην Κεφαλονιά.
Από τους νυν ευρωβουλευτές, δεύτερη θητεία θα διεκδικήσει ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης, ο οποίος το Σάββατο 3/2 επισκέφθηκε το μπλόκο των αγροτών στη Λάρισα. Ο αντιπρόεδρος της Κ.Ο. του ΕΛΚ θα είναι το κεντρικό πρόσωπο στις εκδηλώσεις που διοργανώνει το κόμμα της ευρωπαϊκής κεντροδεξιάς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στις 9 και 10 Μαρτίου με τη συμμετοχή κορυφαίων στελεχών του κόμματος από την Ελλάδα και την Ευρώπη. Εκ νέου υποψήφιοι θα είναι, επίσης, η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος. Μετά από συνάντηση με τον κ. Μητσοτάκη θα διεκδικήσει τρίτη θητεία η Ελίζα Βόζενμπεργκ, παρότι υπήρξε η σκέψη να μην είναι εκ νέου υποψήφιοι όσοι έχουν συμπληρώσει 10ετία στο Ευρωκοινοβούλιο. Αυτό δίνει ελπίδες και στο Μανώλη Κεφαλογιάννη, χωρίς όμως να έχει ξεκαθαρίσει γι’ αυτόν το τοπίο, περιμένοντας να κάνει ραντεβού με τον πρωθυπουργό. Από τους νυν ευρωβουλευτές δε θα είναι εκ νέου υποψήφιοι η Μαρία Σπυράκη και ο Θοδωρής Ζαγοράκης. Ο Γιώργος Κύρτσος έχει διαγραφεί από τη ΝΔ και αποτελεί εδώ και χρόνια ξένο σώμα.
Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε η υποψηφιότητα του πρώην αναπληρωτή υπουργού Υγείας Βασίλη Κοντοζαμάνη, ενώ το τυπικό της ανακοίνωσης απομένει για την Εύη Χριστοφιλοπούλου, η οποία προ 10ημέρου προσχώρησε στη ΝΔ και αποτελεί άλλο ένα στέλεχος που προέρχεται από το ΠΑΣΟΚ και εντάσσεται στη ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον οποίο διατηρεί στενές σχέσεις από την περίοδο που συνυπήρξαν στο υπουργείο Εσωτερικών. Κεντροαριστερό πρόσημο, εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, έχει και η υποψηφιότητα του καθηγητή στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Σωτήρη Σέρμπου, ο οποίος για ένα σύντομο χρονικό διάστημα υπήρξε διπλωματικός σύμβουλος του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη.
ΟΙ ΠΙΘΑΝΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ
ΣΤΟ ΕΥΡΩΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΗΣ ΝΔ
Έντονη φημολογία υπάρχει και για τον πρώην αρχηγό ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνο Φλώρο, που θεωρείται μία ισχυρή υποψηφιότητα με έντονο συμβολισμό. Το απόγευμα της Δευτέρας 5/2 βρέθηκε στο Μέγαρο Μουσικής, ωστόσο δεν επιβεβαίωσε ότι έχει κάνει κάποια συζήτηση. Στο τραπέζι έχει πέσει και το όνομα του Αλκιβιάδη Στεφανή, χωρίς να έχει προχωρήσει, ενώ έχει ακουστεί και ο αντιπτέραρχος ε.α. Κωνσταντίνος Ιατρίδης. Πολλές πιθανότητες συγκεντρώνει η υποψηφιότητα της Νόνης Δούνια, ενώ τα ονόματα που ακούγονται έντονα από τη Βόρεια Ελλάδα είναι της αντιπεριφερειάρχη Μακεδονίας Βούλας Πατουλίδου και του παραολυμπιονίκη Αντώνη Τσαπατάκη.
Ο Ουκρανός στρατηγός απευθύνει έκκληση στον Καναδά για 83.000 παροπλισμένους πυραύλους
O αντιστράτηγος Kyrylo Budanov, επικεφαλής της διεύθυνσης πληροφοριών του ουκρανικού υπουργείου Άμυνας, έκανε μια εγκάρδια έκκληση προς την καναδική κυβέρνηση. Ο υποστράτηγος Μπουντάνοφ ζητά επειγόντως από τον Καναδά να παράσχει στην Ουκρανία το απόθεμά της με περισσότερους από 83.000 παροπλισμένους πυραύλους CRV7, που φυλάσσονται επί του παρόντος στην αποθήκη πυρομαχικών των Καναδικών Δυνάμεων στο Dundurn στο Σασκάτσουαν.
Ο Ουκρανός στρατιωτικός ηγέτης πιστεύει ότι η μεταφορά αυτών των πυραύλων στην Ουκρανία θα μπορούσε να είναι κρίσιμη σανίδα σωτηρίας στη συνεχιζόμενη σύγκρουσή τους με τις ρωσικές δυνάμεις, δυνητικά εξοικονομώντας τους φορολογούμενους από το κόστος της καταστροφής τους και ωφελώντας και τα δύο έθνη.
Οι πύραυλοι επίθεσης εδάφους CRV7 αποτελούν από καιρό μέρος του στρατιωτικού οπλοστασίου του Καναδά αλλά δε χρησιμοποιούνται πλέον. Ενώ ο Καναδάς έχει ήδη επιλέξει έναν ιδιώτη ανάδοχο για την καταστροφή των πυραύλων, η Ουκρανία αντιμετωπίζει τρομερή έλλειψη πυρομαχικών, καθιστώντας αυτούς τους πυραύλους ανεκτίμητους στις προσπάθειές τους να αμυνθούν από τη ρωσική επιθετικότητα. Ο υποστράτηγος Μπουντάνοφ αποκάλυψε ότι αυτοί οι πύραυλοι CRV7 θα χρησιμοποιηθούν για τον οπλισμό ουκρανικών επιθετικών ελικοπτέρων και εκτοξευτών εδάφους, λειτουργώντας ως τρομερός αποτρεπτικός παράγοντας κατά των ρωσικών αρμάτων μάχης και πυροβολικού.
Η ουκρανική κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με Καναδούς αξιωματούχους σχετικά με αυτό το επείγον ζήτημα, αλλά εξακολουθεί να περιμένει μια απόφαση. Ενώ ο Καναδάς έχει εκφράσει ανησυχίες για την ασφάλεια και τη σταθερότητα των πυραύλων δεκαετιών, οι Ουκρανοί αξιωματούχοι επιμένουν ότι είναι καλά προετοιμασμένοι για να χειριστούν αυτά τα παλαιότερα πυρομαχικά με ασφάλεια.
Δύο χρόνια μετά την καταστροφική ρωσική εισβολή, η Ουκρανία έχει απελπιστική ανάγκη να αναπληρώσει το στρατιωτικό της οπλοστάσιο, ιδιαίτερα με πυρομαχικά. Η συνεχιζόμενη σύγκρουση έχει μετατραπεί κυρίως σε μάχη πυροβολικού, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για άφθονη προμήθεια ρουκετών και πυρομαχικών. Υπολογίζεται ότι περίπου 8.000 από αυτούς τους καναδικούς πυραύλους παραμένουν σε άψογη κατάσταση, ενώ ορισμένοι εξακολουθούν να είναι εξοπλισμένοι με κεφαλές. Για εκείνους τους πύραυλους που δεν είναι πλέον λειτουργικοί, τα εξαρτήματά τους θα επαναχρησιμοποιηθούν για το πρόγραμμα drone της Ουκρανίας.
Το θέμα έχει συγκεντρώσει την προσοχή στο πολιτικό μέτωπο, με το Συντηρητικό κόμμα στον Καναδά να υποστηρίζει τη μεταφορά των πυραύλων στην Ουκρανία για να υποστηρίξει τις προσπάθειες υπεράσπισης της κυριαρχίας τους και να εξοικονομήσει εκατομμύρια δολάρια από το κόστος κατεδάφισης. Από την άλλη πλευρά, το κόμμα των Φιλελεύθερων έχει προειδοποιήσει για βιαστικές αποφάσεις, τονίζοντας την ανάγκη να διασφαλιστεί η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια των ρουκετών για τις μεταφορές.
Το Canadian Rocket Vehicle ή CRV7, κατασκευάστηκε από την Bristol Aerospace με έδρα το Winnipeg και έγινε το πρότυπο του ΝΑΤΟ για πυραύλους χερσαίας επίθεσης. Ενώ ο Καναδάς χρησιμοποιούσε κυρίως CRV7 σε αεροσκάφη όπως τα CF18, η Ουκρανία διαθέτει εκτοξευτές εδάφους ικανούς να τους εκτοξεύουν. Ο υποστράτηγος Μπουντάνοφ οραματίζεται αυτούς τους πυραύλους ως ένα κρίσιμο πλεονέκτημα ισοδύναμο με το πυροβολικό πεδίου στην αμυντική στρατηγική της Ουκρανίας.
Ο Καναδάς έχει ήδη δεσμεύσει πάνω από 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία, συμπεριλαμβανομένων πυραύλων και πυρομαχικών. Ο πρωθυπουργός Τζάστιν Τρουντό έχει υποσχεθεί ακλόνητη υποστήριξη αλλά ο Πρόεδρος Volodymyr Zelensky έχει αναγνωρίσει την κρίσιμη έλλειψη βλημάτων πυροβολικού, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία των καναδικών πυραύλων CRV7 για να βοηθήσει την Ουκρανία να διατηρήσει τις αμυντικές της ικανότητες.
Το 2021 οι Καναδικές Ένοπλες Δυνάμεις συνήψαν σύμβαση για την απόρριψη των πυραύλων CRV7, επικαλούμενη τη λήξη της διάρκειας ζωής και το καθεστώς πλεονάσματος. Αυτή η κατάσταση οδήγησε σε απογοήτευση όσους πιστεύουν ότι οι πύραυλοι θα μπορούσαν να έχουν τεράστια αξία για την άμυνα της Ουκρανίας, συμπεριλαμβανομένης της Καναδής συμβούλου Kate McKenna, η οποία ξεκίνησε μια αίτηση για να υποστηρίξει τη μεταφορά τους. Τόνισε ότι οι πύραυλοι περιέχουν διάφορα εξαρτήματα που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν από τους Ουκρανούς, καθιστώντας τους απίστευτα πολύτιμους.