Home Blog Page 153

Προς νέο ρεκόρ ο τουρισμός

0
Προς νέο ρεκόρ ο τουρισμός

Αύξηση 10% «βλέπει» η TUI ◘ «Έκρηξη» κίνησης στο πρώτο δίμηνο του έτους

Κατακαλόκαιρο θυμίζει το κέντρο της Αθήνας, όπου η πλημμύρα των ξένων επισκεπτών είναι εντυπωσιακή, ωστόσο τα στοιχεία από όλα τα αεροδρόμια της χώρας μαρτυρούν ότι η εικόνα αυτή δεν περιορίζεται στην πρωτεύουσα.
Την ώρα που, σύμφωνα με το Eurocontrol, η Ευρώπη «ψάχνει» ακόμα τις προ Covid επιδόσεις, με το μέσο ημερήσιο αριθμό πτήσεων να υπολείπεται του 2019 κατά περίπου 2.000, η Ελλάδα ετοιμάζεται για νέο ρεκόρ αφίξεων και κατ’ επέκταση, εισπράξεων.
Τα νεότερα στοιχεία από το Airdata Tracker έχουν δύο σημαντικές ειδήσεις: αφενός επιβεβαιώνουν την αύξηση των αεροπορικών αφίξεων για τη θερινή σεζόν, αφετέρου ενισχύουν την εικόνα ότι η σεζόν δε σταματάει, πλέον, τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβριο, αλλά «τραβάει» τουλάχιστον ως τον Οκτώβριο.
Ξεκινώντας από τον όγκο των προσδοκώμενων αφίξεων, ως τώρα καταγράφεται αύξηση 10,2% των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων για τη θερινή σεζόν. Πριν πέσουν στη σύστημα οι κρατήσεις του Μαρτίου, τα στοιχεία δείχνουν αύξηση 53,6% από τη Βρετανία, 25% από την Ολλανδία, 3,9% από την Ιταλία, 2,4% από τη Γερμανία και 2,3% από τις ΗΠΑ. Ειδικά για τους Αμερικανούς επισκέπτες, φαίνεται ότι αντί για τους καλοκαιρινούς μήνες με τις υψηλές θερμοκρασίες, προτιμούν την άνοιξη, κι αυτό επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, που έδειξαν αύξηση 260,2% στον αριθμό των επισκεπτών από τις ΗΠΑ και 63,6% των αντίστοιχων εισπράξεων.
Μοναδική «παραφωνία» από τις μεγάλες, παραδοσιακές αγορές για την Ελλάδα, είναι η Γαλλία, που παρουσιάζει μείωση των αεροπορικών κρατήσεων κατά 3,1% για τους καλοκαιρινούς μήνες. Ωστόσο, και αυτό έχει την εξήγηση του, αν λάβει κανείς υπόψιν ότι φέτος το καλοκαίρι το Παρίσι φιλοξενεί τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αυτό δε σημαίνει, πάντως, ότι δε θα δούμε φέτος Γάλλους στην Ελλάδα. Τουναντίον. Από τα στοιχεία του Airdata Tracker προκύπτει αύξηση των αεροπορικών θέσεων από τη Γαλλία κατά 9% κι αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι Γάλλοι έχουν προγραμματίσει τουρισμό στην Ελλάδα, είτε για την άνοιξη είτε για το φθινόπωρο.

Η ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΕΖΟΝ
Και πάμε τώρα στο δεύτερο μεγάλο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό, την επιμήκυνση της σεζόν, στοίχημα που δείχνει να κερδίζεται χρόνο με το χρόνο. Τα στοιχεία μιλάνε μόνα τους. Αν και το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου παραμένει «καυτό», το μερίδιο των υπόλοιπων μηνών έχει αυξηθεί. Για παράδειγμα, ο Μάιος έχει το 12,2% των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων, σημειώνοντας αύξηση 15,7% σε σύγκριση με πέρσι, ενώ ο Οκτώβριος έχει το 10,6% της «πίτας», με αύξηση 9,3%, δηλαδή μεγαλύτερη από αυτήν του Ιουλίου! Είναι ενδεικτικό ότι τον Οκτώβριο, μόνο από Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία και Γαλλία, έχουμε περίπου 1,8 εκατομμύρια προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις!
Το γερό ξεκίνημα της φετινής σεζόν επιβεβαίωσαν τα στοιχεία της ΥΠΑ, που έδειξαν αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 12,2%, σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2023, ενώ κάνοντας απολογισμό τριμήνου η Aegean έδωσε αύξηση κίνησης 11% τόσο στο δίκτυο εσωτερικού όσο και στο δίκτυο εξωτερικού. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η αύξηση στην επιβατική κίνηση εξωτερικού ξεπερνά το 27% για την Αθήνα και το 32% για τη Θεσσαλονίκη, εάν συγκριθεί με την αντίστοιχη περίοδο το 2019.

ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ
Από νωρίς-νωρίς, οι παράγοντες του τουρισμού, έστω ανεπισήμως, εκτιμούσαν ότι φέτος πάμε για ακόμα μια καλή χρονιά, καλύτερη από την περσινή. Όταν αυτές οι εκτιμήσεις επιβεβαιώνονται και από τους «έξω», τότε οι προσδοκίες μεγαλώνουν. Σύμφωνα με τα δεδομένα της TUI, η αύξηση το πρώτο τρίμηνο του 2024 ανέρχεται στο 30%, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της TUI, Sebastian Ebel, προβλέπει αύξηση 10% στον τουρισμό της Ελλάδας το 2024. Πρακτικά, μια τέτοια αύξηση μας οδηγεί σε εισπράξεις γύρω στα 23 δισ. ευρώ, που ανεπισήμως είναι ο φετινός στόχος.
Ως προς τις… προτιμήσεις των ξένων, η Ελλάδα εδραιώνεται στην κορυφή της τουριστικής ζήτησης στην Αυστρία για το προσεχές καλοκαίρι, με διψήφια αύξηση προκρατήσεων και πρόσθετα αεροπορικά δρομολόγια. Όπως αναφέρει το Greek Hotelier, oι κυριότεροι προορισμοί για τους Αυστριακούς είναι η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, η Κάρπαθος, η Κέρκυρα, η Χαλκιδική. Η πορεία των κρατήσεων κατέγραψε διψήφια αύξηση για ορισμένους προορισμούς, καλύπτοντας μάλιστα ήδη το 70% του δυναμικού τους για το 2024.
Και επειδή Ελλάδα δεν είναι μόνο οι Κυκλάδες και η Κρήτη, μια νέα έρευνα από το δημοφιλές, γερμανικό ταξιδιωτικό portal Travelbook.de έχει αναδείξει τη Σκόπελο ως έναν από τους εννέα προορισμούς στη Μεσόγειο που διατηρούν την αυθεντικότητά τους και προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες ταξιδιού για το 2024. Ανάμεσα σε άλλα κορυφαία νησιά της Ιταλίας, Γαλλίας, Κροατίας, Ισπανίας, Ελλάδας και Μάλτας, η Σκόπελος καταλαμβάνει την πέμπτη θέση.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ
© iefimerida.gr

Ολική έκλειψη Ηλίου: Μαγικές εικόνεςκαι… πλανητικό σόου στον ουρανό

0
Ολική έκλειψη Ηλίου: Μαγικές εικόνες
και… πλανητικό σόου στον ουρανό

Δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι στη Βόρεια Αμερική και ορισμένοι σε χώρες
της Βόρειας Ευρώπης είχαν την τύχη να θαυμάσουν την ολική έκλειψη Ηλίου

Οι ΗΠΑ, το Μεξικό, ο Καναδάς και ελάχιστα η Βόρεια Ευρώπη, έζησαν τη Δευτέρα 8 Απριλίου 2024 για λίγα λεπτά, το σπάνιο φαινόμενο της ολικής έκλειψης Ηλίου. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σπάνιο φαινόμενο, καθώς μία γενιά θα το πετύχει ίσως και μία φορά στη ζωή της.
Η πρώτη δημοφιλής τοποθεσία παρατήρησης του σπάνιου φαινομένου ήταν το μεξικανικό θέρετρο Μασατλάν στις ακτές του Ειρηνικού. Χιλιάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν κατά μήκος του παραλιακού δρόμου φορώντας ειδικά γυαλιά. Οι παρευρισκόμενοι περίμεναν υπομονετικά σε ξαπλώστρες, υπό τους ήχους ορχήστρας που έπαιζε τη μουσική από την ταινία «Star Wars». Άπαντες ξέσπασαν σε χειροκροτήματα κατά την κορύφωση του φαινομένου.
Ταξίδι 10 ωρών έκανε η 43χρονη Λούρδες Κόρο με το αυτοκίνητο για να φθάσει στο Μασατλάν και να παρατηρήσει την εντυπωσιακή ηλιακή έκλειψη. «Η τελευταία που είχα δει ήταν σε ηλικία 9 ετών», είπε.
Από τα νοτιοανατολικά του Μεξικού στο Τέξας και από εκεί με πορεία βορειοανατολική ως το Μέιν και εν συνεχεία τον Καναδά, πάνω από 31.000.000 κάτοικοι, αλλά και περίπου 5 εκατ. επισκέπτες, είδαν από ένα έως και τέσσερα λεπτά (ανάλογα με την περιοχή) το φεγγάρι να καλύπτει την επιφάνεια του Ήλιου.
Στην Ιντιάνα, το φαινόμενο έγινε ορατό για πρώτη φορά μετά από 800 χρόνια, υπολογίζουν οι επιστήμονες.
Σε αρκετές περιοχές, η συννεφιά χάλασε τα σχέδια των επισκεπτών, ενώ άλλοι αψήφησαν το κρύο και κάθισαν να απολαύσουν το φαινόμενο, υπό τους ήχους του «Total Eclipse of the Heart», της Μπόνι Τάιλερ, το οποίο είχε την τιμητική του, όπως αναφέρει το ABC.
Η ολική έκλειψη Ηλίου ήταν ορατή στις ΗΠΑ για πολύ μεγαλύτερο διάστημα σε σύγκριση με εκείνη του 2017. Η μέγιστη διάρκεια έφθασε κατά τόπους τα 4 λεπτά και 28 δευτερόλεπτα, ενώ πριν από επτά χρόνια ήταν 2 λεπτά και 42 δευτερόλεπτα.
Η ηλιακή έκλειψη ήταν ορατή σε 15 Πολιτείες των ΗΠΑ, από το Τέξας μέχρι το Μέιν, πριν λάβουν σειρά να την απολαύσουν οι κάτοικοι του Ανατολικού Καναδά. Μικρές αγροτικές πόλεις -όπως το Αντβάνς του Μισούρι, με πληθυσμό περίπου 1.300 κατοίκων- δέχθηκαν χιλιάδες επισκέπτες. Ο Τιμ και η Γκουέν Βουρστ ταξίδεψαν εκεί από το Κάνσας, έχοντας συμβουλευτεί τις προβλέψεις μετεωρολόγων.
Στο Τέξας, οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές, λόγω της συννεφιάς που επικρατούσε.
Οι Αρχές των ΗΠΑ είχαν προειδοποιήσει όσους θα θαύμαζαν το φαινόμενο να φορέσουν ειδικά γυαλιά πριν στρέψουν το βλέμμα στον ουρανό, καθώς ελλόχευε ο κίνδυνος να προκληθεί βλάβη στα μάτια.
Τον Αύγουστο του 2026 αναμένεται η επόμενη ολική έκλειψη Ηλίου, η οποία θα είναι ορατή κυρίως σε Ισλανδία, Πορτογαλία, Ισπανία και περιοχές της Ρωσίας.

ΤΟ ΣΠΑΝΙΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΕΚΛΕΙΨΗΣ ΗΛΙΟΥ
Οι ηλιακές εκλείψεις δεν είναι τόσο σπάνιες, καθώς συμβαίνουν περίπου δύο έως τέσσερις ετησίως. Ωστόσο, η πιθανότητα ολικής έκλειψης Ηλίου είναι πολύ πιο σπάνια. Η Γη είναι μεγάλη και το μεγαλύτερο μέρος της καλύπτεται από ωκεανούς. Τις περισσότερες φορές οι άνθρωποι δεν προλαβαίνουν να τη δουν.
Ήταν η πρώτη ηλιακή έκλειψη αυτόν τον αιώνα που ήταν ορατή και στις τρεις χώρες της Βόρειας Αμερικής, δηλαδή ΗΠΑ, Καναδάς και Μεξικό. Πρόκειται για κάτι σπάνιο, που όσοι την παρακολούθησαν δε θα το βιώσουν ξανά στη ζωή τους.
Πηγή: iefimerida.gr

Εν μέσω αυξανόμενης αντίστασης, ο ΠΟΥ εντείνει την πίεση προς τα μέλη για την υπογραφή της συνθήκης για την πανδημία

0
Εν μέσω αυξανόμενης αντίστασης, ο ΠΟΥ εντείνει την πίεση προς τα μέλη για την υπογραφή της συνθήκης για την πανδημία

«Απορρίπτουμε επισήμως τον ΠΟΥ και οποιονδήποτε από αυτούς τους διεθνείς οργανισμούς», δήλωσε ο κυβερνήτης της Φλόριντα, Ρον ΝτεΣάντις

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: KEVIN STOCKLIN*

ΠΗΓΗ: EPOCH TIMES

Καθώς πλησιάζει η προθεσμία για την υπογραφή από τα 194 κράτη-μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) συμφωνιών που παρέχουν ευρείες νέες εξουσίες σε αυτή τη θυγατρική του ΟΗΕ, οι υποστηρικτές του εντείνουν την πίεση προς τις χώρες-μέλη να προσχωρήσουν, παρά την αυξανόμενη αντίσταση στη συμφωνία.

Στις 20 Μαρτίου, ο πρεσβευτής του ΠΟΥ και πρώην πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, Γκόρντον Μπράουν, χαιρέτισε την εκστρατεία ενός «πανθέου 100 και πλέον παγκόσμιων ηγετών» που προτρέπει τα κράτη-μέλη να υπογράψουν.

«Σήμερα πραγματοποιείται μια παρέμβαση υψηλής ισχύος από 23 πρώην προέδρους κρατών, 22 πρώην πρωθυπουργούς, έναν πρώην γενικό γραμματέα του ΟΗΕ και 3 νομπελίστες, προκειμένου να πιέσουν για μια επείγουσα συμφωνία από τους διεθνείς διαπραγματευτές για μια συμφωνία για την πανδημία, στο πλαίσιο του καταστατικού του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ώστε να ενισχυθεί η συλλογική ετοιμότητα και η αντίδραση του κόσμου σε μελλοντικές πανδημίες», αναφέρεται σε δελτίο Τύπου από το γραφείο του Γκόρντον και της Σάρα Μπράουν.

Ο πρέσβης του ΠΟΥ κάλεσε επίσης σε παγκόσμια δράση για την «έκθεση των εκστρατειών παραπληροφόρησης των ψευδών ειδήσεων από οπαδούς θεωριών συνωμοσίας που προσπαθούν να «τορπιλίσουν» τη διεθνή συμφωνία για τη Συμφωνία για την Πανδημία».

Το διακύβευμα είναι μια νέα παγκόσμια ιατρική συνθήκη, καθώς και τροποποιήσεις στους υφιστάμενους Διεθνείς Κανονισμούς Υγείας (International Health Regulations-IHRs), οι οποίες μαζί θα καταστήσουν τον ΠΟΥ την κεντρική αρχή κατά τη διάρκεια πανδημιών και άλλων κρίσεων υγείας που κηρύσσονται από τον ΠΟΥ, ενώ παράλληλα θα στείλουν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε αυτή τη θυγατρική του ΟΗΕ. Οι επικριτές λένε ότι ο ΠΟΥ απέφυγε επιμελώς να αποκαλέσει τη συμφωνία συνθήκη, επειδή οι συνθήκες συνήθως απαιτούν έγκριση από τα εθνικά νομοθετικά σώματα, και στην περίπτωση των Ηνωμένων Πολιτειών από τα δύο τρίτα της Γερουσίας.

Αντ’ αυτού, αυτό που έχει θεωρηθεί ως συμφωνία για την πανδημία ή συμφωνία για την πανδημία, μαζί με τις τροποποιήσεις των IHRs, έχει προγραμματιστεί να εγκριθεί στη Γενεύη της Ελβετίας, κατά την ετήσια συνεδρίαση της Παγκόσμιας Συνέλευσης για την Υγεία στις 27 Μαΐου – 1 Ιουνίου.

Bottom of Form

Στις 18 Μαρτίου, περισσότεροι από 80 υπουργοί και εκκλησιαστικές οργανώσεις πρόσθεσαν τη φωνή τους στο «πάνθεον», λέγοντας στους αντιπροσώπους των χωρών μελών ότι «η επίτευξη μιας συμφωνίας που διασφαλίζει ότι όλοι, παντού, θα μπορούν να επωφεληθούν από την επιστημονική πρόοδο» αποτελεί ηθική υποχρέωση.

Συνδέοντας την υπογραφή των συμφωνιών του ΠΟΥ με τα θρησκευτικά ημερολόγια, η επιστολή τους ανέφερε ότι η συγκέντρωση των αντιπροσώπων του ΠΟΥ «ξεκινάει καθώς οι μουσουλμάνοι παρατηρούν τον ιερό μήνα του Ραμαζανιού… όταν ξεκινάει η δεύτερη εβδομάδα των διαπραγματεύσεων, οι ινδουιστές θα γιορτάσουν το Χόλι… οι χριστιανοί θα τηρούν τη Σαρακοστή και θα ολοκληρώσετε τη Μεγάλη Παρασκευή… το κείμενο της Συμφωνίας για την Πανδημία θα οριστικοποιηθεί κατά τη διάρκεια του Πάσχα… και η Συμφωνία αναμένεται να υπογραφεί στην Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας αμέσως μετά τον εορτασμό της Βεσάκ από τους βουδιστές».

ΠΟΣΗ ΙΣΧΥ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ Ο ΠΟΥ;

Παρά τις προσπάθειες αυτές, ωστόσο, ορισμένοι εξακολουθούν να έχουν αμφιβολίες. Μία από τις κύριες ανησυχίες που έχουν εκφράσει οι επικριτές είναι ότι οι χώρες θα εκχωρήσουν εξουσία στον ΠΟΥ, μόλις ο οργανισμός αυτός κηρύξει «κατάσταση έκτακτης ανάγκης για την υγεία». Οι υποστηρικτές του ΠΟΥ, ωστόσο, λένε ότι οι ανησυχίες αυτές είναι αβάσιμες και ότι η έκφρασή τους θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη διαδικασία έγκρισης. «Η συμφωνία τίθεται σε κίνδυνο από μια εκστρατεία παραπληροφόρησης μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που κατηγορεί ψευδώς τον ΠΟΥ», δήλωσε ο κ. Μπράουν. «Καμία χώρα δε θα εκχωρήσει καμία κυριαρχία και καμία χώρα δε θα δει τους εθνικούς της νόμους να παραμερίζονται», δήλωσε. «Ήρθε η ώρα οι χώρες να εκθέσουν την εκστρατεία παραπληροφόρησης με ψευδείς ειδήσεις από θεωρητικούς συνωμοσίας για να «τορπιλίσουν» μια αναγκαία συμφωνία».

Σύμφωνα με αυτή την άποψη, το Associated Press (AP) εξέδωσε μια «επαλήθευση δεδομένων» το Φεβρουάριο του 2023, δηλώνοντας ότι η ιδέα ότι τα κράτη-μέλη θα χάσουν την κυριαρχία τους ήταν «ψευδής». Το AP επικαλέστηκε το Υπουργείο Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ (Health and Human Services-HHS), το οποίο διαπραγματεύεται επί του παρόντος τη συμφωνία για λογαριασμό της Αμερικής, το οποίο δήλωσε: «Είναι ψευδής ο ισχυρισμός ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει τώρα ή θα έχει, χάρη σε αυτές τις δραστηριότητες, οποιαδήποτε εξουσία να κατευθύνει την πολιτική υγείας των ΗΠΑ ή τις εθνικές δράσεις αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών υγείας».

Το AP επικαλέστηκε επίσης μια διάψευση από τον καθηγητή νομικής του Πανεπιστημίου Georgetown, Λόρενς Γκόστιν, ο οποίος βοήθησε στη σύνταξη της συνθήκης ως διευθυντής του Κέντρου Συνεργασίας του ΠΟΥ για το Εθνικό και Παγκόσμιο Δίκαιο Υγείας του πανεπιστημίου. Ο κ. Γκόστιν δήλωσε στο AP ότι η συνθήκη χρησιμοποιεί όρους όπως «θα έπρεπε», υποδεικνύοντας προτάσεις, αντί για «πρέπει», για να υπογραμμίσει ότι ο ΠΟΥ παραμένει συμβουλευτικό και όχι εξουσιαστικό όργανο.

Ωστόσο, η γλώσσα στο προσχέδιο της συνθήκης της 13ης Μαρτίου φαίνεται να είναι υποχρεωτική, αναφέροντας σε όλο το έγγραφο ότι «τα συμβαλλόμενα μέρη δεσμεύονται να […]» και «τα συμβαλλόμενα μέρη θα […]», με τη λέξη «θα» να χρησιμοποιείται περισσότερες από 160 φορές.

Επιπλέον, οι τροποποιήσεις της IHR αναφέρουν ότι τα κράτη-μέλη «αναγνωρίζουν τον ΠΟΥ ως την καθοδηγητική και συντονιστική αρχή της διεθνούς αντίδρασης στη δημόσια υγεία κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης ανάγκης διεθνούς ενδιαφέροντος για τη δημόσια υγεία και αναλαμβάνουν την υποχρέωση να ακολουθούν τις συστάσεις του ΠΟΥ κατά τη διεθνή δράση τους στον τομέα της δημόσιας υγείας».

Άλλοι τομείς που προκαλούν ανησυχία, όσον αφορά την κυριαρχία, περιλαμβάνουν την οδηγία ότι τα «υγειονομικά μέτρα» που προβλέπονται από τον ΠΟΥ «πρέπει να αρχίσουν και να ολοκληρωθούν χωρίς καθυστέρηση από όλα τα μέλη» και ότι «τα κράτη-μέλη λαμβάνουν επίσης μέτρα για να διασφαλίσουν ότι οι μη κρατικοί φορείς που δραστηριοποιούνται στα αντίστοιχα εδάφη τους συμμορφώνονται με τα μέτρα αυτά». Επιπλέον, αφαιρέθηκαν οι αναφορές ότι τα έγγραφα είναι «μη δεσμευτικά» για τα κράτη-μέλη.

«Προσπαθούν να παρουσιάσουν ότι πρόκειται για μια ήπια συμφωνία που δε θα επηρεάσει πραγματικά κανέναν και επομένως δε χρειάζεται να πάει στα εθνικά νομοθετικά σώματα», δήλωσε στους Epoch Times ο Δρ Ντέιβιντ Μπελ, ιατρός δημόσιας υγείας, ο οποίος στο παρελθόν εργαζόταν με τον ΠΟΥ σε θέματα διάγνωσης μολυσματικών ασθενειών. Ο Δρ Μπελ παρακολουθεί την πρόοδο των συμφωνιών με κριτική ματιά.

Οι υποστηρικτές των συμφωνιών έχουν επίσης ισχυριστεί ότι, ανεξάρτητα από το τι λένε τα έγγραφα, η συνθήκη και οι τροποποιήσεις της IHR είναι άνευ σημασίας, επειδή ο ΠΟΥ δε θα έχει καμία εξουσία να επιβάλει οποιαδήποτε από τις οδηγίες ή συστάσεις του και δεν μπορεί να επιβάλει αποκλεισμούς κυκλοφορίας ή καραντίνες στα κράτη-μέλη. Ωστόσο, μια αίτηση του 2022 που υπογράφεται από 15 γενικούς εισαγγελείς των πολιτειών υποστηρίζει, ότι το HHS θα μπορούσε να έχει τέτοια εξουσία μόλις ο ΠΟΥ κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης για την υγεία.

Οι πολιτειακοί γενικοί εισαγγελείς έγραψαν σε ένδειξη διαμαρτυρίας για μια απόφαση του HHS στις 19 Ιανουαρίου 2017, «μία ημέρα πριν λήξει η δεύτερη θητεία του προέδρου [Μπαράκ] Ομπάμα», να δώσει στο γενικό διευθυντή του ΠΟΥ την εξουσία να κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης δημόσιας υγείας εντός των Ηνωμένων Πολιτειών.

«Το να επιτρέπεται σε ένα διεθνή οργανισμό να καθορίζει πότε υπάρχει κατάσταση έκτακτης ανάγκης δημόσιας υγείας στις Ηνωμένες Πολιτείες επιτρέπει αναγκαστικά στον οργανισμό αυτό να χρησιμοποιεί αστυνομικές εξουσίες που δε δόθηκαν ούτε σε αυτόν ούτε στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση από τις Πολιτείες», δήλωσαν οι εισαγγελείς, κάνοντας λόγο για «ακραία παραβίαση τόσο της κρατικής όσο και της ομοσπονδιακής κυριαρχίας».

Κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης υγειονομικής ανάγκης, έγραψαν οι εισαγγελείς των πολιτειών, «το HHS μπορεί να προβλέπει τη σύλληψη και εξέταση ατόμων σε ορισμένες πολιτείες που έχουν μολυνθεί. Κατόπιν σύστασης του Υπουργού Υγείας, ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών μπορεί επίσης να εγκρίνει την κράτηση ατόμων υπό ορισμένες συνθήκες».

ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ

ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ Η ΛΥΣΗ;

Μια άλλη ανησυχία, λένε οι επικριτές, είναι ότι η διαδικασία υπογραφής νέων εξουσιών στον ΠΟΥ έχει επισπευσθεί άσκοπα και έχει αποφύγει τις δημόσιες συζητήσεις και τις αντιπαραθέσεις που θα έπρεπε να αποτελούν μέρος της διαδικασίας όταν οι χώρες συνάπτουν συνθήκες.

Σύμφωνα με μια έκθεση μιας ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου του Leeds στο Ηνωμένο Βασίλειο, την οποία συνυπογράφει ο Δρ Μπελ, «ο κίνδυνος πανδημίας χαρακτηρίζεται ως “υπαρξιακή απειλή για την ανθρωπότητα” και χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει τις προτεινόμενες τροποποιήσεις των Διεθνών Κανονισμών Υγείας και μια νέα νομικά δεσμευτική συμφωνία για την πανδημία».

Ωστόσο, η έκθεση υποστηρίζει ότι, με βάση τα ίδια τα στοιχεία του ΠΟΥ, τα στοιχεία δεν υποστηρίζουν την επείγουσα ανάγκη ή τα οφέλη από την ανάθεση περισσότερων εξουσιών στον ΠΟΥ. Αυτό που ο ΠΟΥ ισχυρίζεται ότι είναι μια κλιμακούμενη συχνότητα πανδημιών, μπορεί να εξηγηθεί σε μεγάλο βαθμό από τη βελτίωση των διαγνωστικών δοκιμών τις τελευταίες δεκαετίες, λένε οι συντάκτες, και η προτεινόμενη λύση της συγκεντροποίησης της αντιμετώπισης των πανδημιών εντός του ΠΟΥ δε δικαιολογείται από αντικειμενικά γεγονότα.

«Απαιτούν από τις χώρες να συμμορφωθούν επειδή λένε ότι, κατά τη διάρκεια του COVID, οι χώρες δεν ενήργησαν αρκετά γρήγορα, και ως εκ τούτου πρέπει να τους πούμε τι πρέπει να κάνουν», δήλωσε ο Δρ Μπελ. Αλλά ο ΠΟΥ δεν έχει εξηγήσει πώς, αν είχε την εξουσία που ζητά τώρα, θα είχε σώσει περισσότερες ζωές. «Το όλο αφήγημα, περί της ανάγκης αυτού, δεν υποστηρίζεται από κανένα αποδεικτικό στοιχείο που προβάλλουν», είπε.

Πολλοί πολιτικοί αναλυτές έχουν υποστηρίξει, ότι οι ενέργειες του ΠΟΥ κατά τη διάρκεια του COVID-19 δε βοήθησαν ιδιαίτερα το κοινό και μπορεί ακόμη και να επιδείνωσαν την κρίση.

«Ο ΠΟΥ θα έπρεπε να έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανταλλαγή πληροφοριών με τα κράτη-μέλη κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας, αλλά αντ’ αυτού έδειξε ότι δεν μπορούσε και δεν ήθελε να μοιραστεί πληροφορίες εγκαίρως και με ακρίβεια», έγραψαν οι πολιτειακοί γενικοί εισαγγελείς στην αίτησή τους. «Αντί να αναφέρει πληροφορίες για τη δημόσια υγεία, ο ΠΟΥ επέλεξε να επαναλάβει την κινεζική προπαγάνδα σχετικά με το COVID».

Οι συμφωνίες του ΠΟΥ απαιτούν επίσης την καταβολή δισεκατομμυρίων δολαρίων στον ΠΟΥ από τα κράτη-μέλη για να μπορέσει να εκτελέσει τα νέα του καθήκοντα. «Αυτή η ατζέντα υποστηρίζεται από πρωτοφανή ετήσια οικονομικά αιτήματα», αναφέρει η έκθεση του Πανεπιστημίου Leeds, συμπεριλαμβανομένων 36 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε νέες εισφορές μελών και επιπλέον 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων γι’ αυτό που ο ΠΟΥ αποκαλεί παρεμβάσεις «One Health» («Μία Υγεία»).

Η «One Health», όπως ορίζεται στην Πανδημική Συμφωνία, είναι «μια ολοκληρωμένη, ενοποιητική προσέγγιση που αποσκοπεί στη βιώσιμη ισορροπία και τη βελτιστοποίηση της υγείας των ανθρώπων, των ζώων και των οικοσυστημάτων». Η προσέγγιση «One Health» θα μπορούσε να επεκτείνει αποτελεσματικά την εξουσία των υγειονομικών υπαλλήλων σε τομείς όπως η γεωργία, η ρύπανση και η κλιματική αλλαγή.

ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΗΠΑ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ

Σε απάντηση στη συνθήκη για την πανδημία, αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ έχουν λάβει μέτρα για να διασφαλίσουν ότι η κρατική εξουσία δε θα αντικατασταθεί από τις συμφωνίες του ΠΟΥ. Το Μάιο του 2023, η Φλόριντα ψήφισε νόμο σύμφωνα με τον οποίο οι αξιωματούχοι υγείας των πολιτειών «δεν μπορούν να υιοθετήσουν, να εφαρμόσουν ή να επιβάλουν τις πολιτικές ή τις κατευθυντήριες γραμμές ενός διεθνούς οργανισμού υγείας για τη δημόσια υγεία, εκτός εάν εξουσιοδοτούνται να το πράξουν βάσει νόμου, κανόνα ή εκτελεστικής εντολής της πολιτείας που εκδίδεται από τον κυβερνήτη».

«Με αυτό το νομοσχέδιο απορρίπτουμε επίσημα τον ΠΟΥ και οποιονδήποτε από αυτούς τους διεθνείς οργανισμούς», δήλωσε ο κυβερνήτης Ρον ΝτεΣάντις.

Το Μάρτιο, η πολιτειακή γερουσία της Λουϊζιάνα ενέκρινε ομόφωνα νομοσχέδιο που ανέφερε ότι «ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, τα Ηνωμένα Έθνη και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ δεν έχουν καμία δικαιοδοσία ή εξουσία εντός της πολιτείας της Λουϊζιάνα». Το εν λόγω νομοσχέδιο μεταφέρθηκε στη Βουλή των Αντιπροσώπων της πολιτείας για την εξέτασή του.

Οι νομοθέτες του Τενεσί επεξεργάζονται επί του παρόντος νομοθεσία για να δώσουν στους πολίτες τη δυνατότητα να «ακυρώνουν» εντολές που έρχονται σε σύγκρουση με τα συνταγματικά τους δικαιώματα. Η δημόσια υποστήριξη για τη νομοθεσία αυτή αυξάνεται, λένε οι ειδικοί.

«Η ακύρωση είναι ουσιαστικά η εναντίωση σε έναν αντισυνταγματικό νόμο, κανόνα, κανονισμό ή εκτελεστική εντολή», δήλωσε στους Epoch Times η Κάρεν Μπράκεν, ιδρύτρια της οργάνωσης Tennessee Citizens for State Sovereignty (Πολίτες του Τενεσί για την Πολιτειακή Κυριαρχία). «Είμαστε μια ομάδα που αγωνίζεται για την αποκατάσταση της κρατικής κυριαρχίας, ελπίζουμε να την αποκαταστήσουμε σε κάθε πολιτεία, αλλά ξεκινάμε με το Τενεσί».

Ενόψει της συνεδρίασης της Παγκόσμιας Συνέλευσης Υγείας τον επόμενο μήνα, οι επικριτές λένε ότι εκτός από την παράκαμψη της νομοθετικής έγκρισης από τα κράτη-μέλη, ο ΠΟΥ μπορεί να παραβιάζει τις δικές του διαδικασίες για να υπογράψει τα έγγραφα αυτή την άνοιξη. Ορισμένοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι ο ΠΟΥ μπορεί να φύγει από τη σύνοδο της Γενεύης χωρίς συμφωνία.

«Φαίνεται πολύ πιθανό ότι δε θα μπορέσουν να συμφωνήσουν, σίγουρα για τη συμφωνία για την πανδημία και πιθανώς για τον IHR, πριν από την προθεσμία», δήλωσε ο Δρ Μπελ. Οι χώρες δεν είχαν το χρόνο να εκτιμήσουν πώς οι συμφωνίες θα επηρεάσουν τους προϋπολογισμούς, τους πόρους και τα συστήματα υγείας τους ή το βαθμό στον οποίο είναι σε θέση να συμμορφωθούν με τους όρους, είπε.

Η Δρ Μέριλ Νας, γιατρός που έχει ασκήσει κριτική στον ΠΟΥ, δήλωσε ότι αρκετές χώρες, όπως η Νέα Ζηλανδία, η Σλοβακία και η Ολλανδία, έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τις συμφωνίες. Και μπορεί να έχουν γίνει πάρα πολλές περικοπές για να εγκριθεί η νέα συμφωνία για την υγεία αυτή την άνοιξη, είπε.

Το καταστατικό του ΠΟΥ «είναι πολύ συγκεκριμένο σχετικά με τα είδη των κανονισμών που μπορεί να εκδώσει ο ΠΟΥ και είναι περιορισμένα», δήλωσε η Δρ Νας στους Epoch Times. «Αυτό που έχει μπει στις τροπολογίες [των IHR] υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που επιτρέπεται να εκδώσουν ως κανονισμούς και θα έπρεπε να εκδοθεί ως συνθήκη».

*Ο Kevin Stocklin είναι οικονομικός δημοσιογράφος, παραγωγός ταινιών και πρώην τραπεζίτης της Wall Street. Έγραψε και έκανε την παραγωγή του «We All Fall Down: The American Mortgage Crisis», ένα ντοκιμαντέρ του 2008 για την κατάρρευση του συστήματος χρηματοδότησης των ενυπόθηκων δανείων. Το πιο πρόσφατο ντοκιμαντέρ του είναι το «The Shadow State», μια έρευνα για τη βιομηχανία ESG.

Turkey Quo Vadis?

0
Turkey Quo Vadis?

Η Τουρκία άλλη μια φορά είναι σε κρίσιμο σταυροδρόμι. Ο Ερντογάν, αποδυναμωμένος πολιτικά, καλείται να διαχειριστεί δύσκολες καταστάσεις, που θα επηρεάσουν την πορεία της χώρας την επόμενη περίοδο.

Όσον αφορά το εσωτερικό μέτωπο, πέραν των εμφανών πολιτικών αντιπάλων, ο Ερντογάν βρίσκεται στην κυριολεξία στρυμωγμένος ανάμεσα, από τη μία, στα στελέχη του κόμματός του που έχουν την άποψη ότι η Τουρκία πρέπει να ακολουθήσει μια μεταρρυθμιστική πολιτική για να ξεπεράσει τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζει στην οικονομία, στο Κουρδικό και αυτά που δημιουργεί ο ασαφής γεωπολιτικός προσανατολισμός της χώρας, και, από την άλλη, στους παρακρατικούς – παραστρατιωτικούς μηχανισμούς του βαθέως κράτους. Να σημειώσουμε ότι οι μηχανισμοί αυτοί είναι οι του Κινήματος Εθνικιστικής Δράσης (ΜΗΡ), χάρη στους οποίους βρίσκεται στην εξουσία. Είναι τα στελέχη της οργάνωσης Εργενεκόν, τα οποία από τη φυλακή βρέθηκαν να υποστηρίζουν τον Ερντογάν και να έχουν ενσωματωθεί στο ερντογανικό σύστημα εξουσίας και, τέλος, είναι οι λεγόμενοι ευρασιατιστές, πολιτικοί και στρατιωτικοί, που επιδιώκουν την αλλαγή του γεωπολιτικού προσανατολισμού της Τουρκίας και τη στροφή της προς την Ευρασία.

Αυτός ο διχασμός έγινε εμφανής στην περίπτωση της εκλογής δημάρχου στο μητροπολιτικό δήμο του Βαν, με πληθυσμό άνω του 1.000.000. Το ιστορικό δείχνει τη σύγκρουση που υπάρχει στο ερντογανικό σύστημα εξουσίας. Ο Αμπντουλάζ Ζεϊντάν ήταν υποψήφιος με το κόμμα DEM, που αποτελεί νόμιμη πολιτική έκφραση του κουρδικού κινήματος. Εδώ και μήνες η εκλογική επιτροπή έκρινε ότι είναι κατάλληλος ως υποψήφιος. Την Παρασκευή 29 Μαρτίου, πέντε λεπτά προτού κλείσουν οι υπηρεσίες, το υπουργείο Δικαιοσύνης γνωστοποίησε στην εκλογική επιτροπή του νομού Βαν ότι ο Ζεϊντάν δεν έχει δικαίωμα να συμμετάσχει στις εκλογές ως υποψήφιος. Η απόφαση αυτή δεν κοινοποιήθηκε στον ενδιαφερόμενο, ο οποίος ούτως ή άλλως δεν μπορούσε σε πέντε λεπτά να υποβάλει ένσταση, και η επιτροπή την επομένη των εκλογών έδωσε το έγγραφο νομιμοποίησης (Mazbata) στον Αμπντουλαχάτ Αρβάς, που είχε συγκεντρώσει το 27% των ψήφων, αντί στον Ζεϊντάν, που είχε λάβει το 55,5%.

Μόλις έγινε γνωστή η απόφαση αυτή, ο κόσμος βγήκε στους δρόμους, ενώ σύσσωμη η αντιπολίτευση, πλην των κομμάτων που παραμένουν στο πλευρό του Ερντογάν, καταδίκασαν την ενέργεια αυτή. Όμως, η καταδίκη της απόφασης αυτής δε σταμάτησε στην αντιπολίτευση. Αρκετοί εν ενεργεία αλλά και πρώην βουλευτές του ΑΚΡ τάχθηκαν φανερά κατά της απόφασης με δημόσιες δηλώσεις και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αμέσως μετά ο σύμβουλος του Ερντογάν Mehmet Uçum εκτόξευσε απειλές εναντίον εκείνων που άσκησαν κριτική στην απόφαση για αποκλεισμό του Ζεϊντάν.

Την επόμενη ημέρα η ανώτατη εκλογική επιτροπή αποφάσισε να δοθεί η Mazbata στον Ζεϊντάν, με βάση απόφαση του 5ου Κακουργιοδικείου του Ντιγιάρμπακιρ, που του απέδιδε το δικαίωμα της εκλογής. Αφού ο Ζεϊντάν νομιμοποιήθηκε ως δήμαρχος του Βαν, την επόμενη ημέρα το συμβούλιο δικαστών και εισαγγελέων διέταξε δικαστική έρευνα εις βάρος του 5ου Κακουργιοδικείου του Ντιγιάρμπακιρ, που αποφάσισε να αποδώσει το δικαίωμα εκλογής στον Ζεϊντάν.

Τα παραπάνω τι δείχνουν; Στο κόμμα, στο προεδρικό μέγαρο και στο κράτος, υπάρχουν δύο τάσεις. Η μία που λέει ότι η Τουρκία πρέπει να συνεχίσει το άνοιγμα στη Δύση, για να εξασφαλίσει τα απαραίτητα κεφάλαια και επενδύσεις που θα της επιτρέψουν να λύσει τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα, που αποτέλεσαν την κύρια αιτία της ήττας, και η άλλη που λέει, ότι η Τουρκία δεν πρέπει να κάνει καμία υποχώρηση και να χρησιμοποιήσει πολιτική σκληρής καταστολής στο Κουρδικό, η οποία πολιτική, όμως, θα θέσει σε κίνδυνο το εγχείρημα της εξομάλυνσης των σχέσεων με τη Δύση.

Στην ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά τη σύσκεψη του Συμβουλίου Ασφαλείας, που συνήλθε την Πέμπτη 4 Απριλίου, τα τρία τέταρτα της ανακοίνωσης αναφέρονται στο Κουρδικό και στην αποφασιστικότητα της Τουρκίας να συνθλίψει το ΡΚΚ και τις λοιπές κουρδικές οργανώσεις στην Τουρκία, στο Ιράκ, στη Συρία και την Ευρώπη, ενώ δεν υπάρχει καμία αναφορά στην Ελλάδα και την Κύπρο, κάτι που είναι πρωτοφανές, ειδικά για την Κύπρο και τα «δικαιώματα της Τουρκίας και της ΤΔΒΚ στην ανατολική Μεσόγειο».

Το περιεχόμενο της ανακοίνωσης, αλλά και το πάγωμα της συμμετοχής της Τουρκίας στη Συνθήκη για τις Συμβατικές Δυνάμεις στην Ευρώπη (CFE) δείχνει και τις προτεραιότητες της Τουρκίας, γεγονός που μας επιτρέπει να πούμε ότι η κατάσταση σχετικής ηρεμίας που παρατηρείται στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, τουλάχιστον στο πεδίο, το επόμενο διάστημα και όσο το Κουρδικό παραμείνει μείζον πρόβλημα για την Άγκυρα, θα συνεχιστεί.

Φυσικά, εδώ υπάρχει μια αντίφαση. Πώς είναι δυνατόν η Τουρκία να χρησιμοποιήσει πολιτική καταστολής (σφαγή) κατά των Κούρδων και να κρατήσει ταυτοχρόνως ανοιχτή την πόρτα με τη Δύση;

Η Άγκυρα κάνει αυτούς τους υπολογισμούς επειδή θεωρεί ότι και η Δύση επιθυμεί την Τουρκία στραμμένη προς την Ουάσιγκτον, το Βερολίνο και τις Βρυξέλλες, παρά προς τη Μόσχα, και ακριβώς επειδή το επιθυμεί, θα δεχτεί να θυσιαστούν άλλη μια φορά οι Κούρδοι, προς χάριν των γεωπολιτικών συμφερόντων της Δύσης.

Αυτή είναι η μοίρα των «φτωχών και των αδυνάτων», όπως πολύ καλά το γνωρίζει η Ελλάδα, αφού το ένιωσε στο πετσί της το 1919-1923 αλλά και το 1974 στην Κύπρο, της οποίας η κατοχή συνεχίζεται μέχρι σήμερα, χωρίς να απασχολεί και πολύ τους κ.κ. Μητσοτάκη και Γεραπετρίτη και την κυρία Παπαδοπούλου, αν κρίνουμε από τις δημόσιες δηλώσεις τους.

Για την Ουκρανία βασιλικότεροι του βασιλέως, για την Κύπρο… αιδήμων σιωπή.

Όσον αφορά τα σχέδια και τους υπολογισμούς των μεν και των δε για τους Κούρδους, υπάρχει μια παράμετρος, που δεν είναι εύκολο να μετρηθεί και να υπολογιστεί εκ των προτέρων. Η αγωνιστικότητα και η αποφασιστικότητα του κουρδικού λαού να διεκδικήσει τα δικαιώματά του, που τα είδαν να γίνονται θυσία γεωπολιτικών συμφερόντων των μεγάλων δυνάμεων αλλεπάλληλες φορές τους δύο τελευταίους αιώνες.

*Ο Σάββας Καλεντερίδης είναι Έλληνας αξιωματικός εν αποστρατεία, πρώην πράκτορας της ΕΥΠ και μετέπειτα συγγραφέας και γεωστρατηγικός αναλυτής

Σύμφωνα με Έκθεση της RBC: Η οικονομική προσιτότητα των κατοικιών είναι απίθανο να βελτιωθεί σύντομα

0
Σύμφωνα με Έκθεση της RBC: Η οικονομική προσιτότητα των κατοικιών είναι απίθανο να βελτιωθεί σύντομα

Ο Καναδάς πρέπει να αυξήσει την προσφορά κατοικιών «όπως ποτέ άλλοτε», να ενεργήσει «γρήγορα και δυναμικά» για να αντιμετωπίσει τη στεγαστική κρίση, σύμφωνα με νέα έκθεση της RBC

Μια νέα έκθεση της RBC Economics με τίτλο «The Great Rebuild» ρίχνει φως στις πιθανές λύσεις για την κρίση προσφοράς και οικονομικής προσιτότητας που αντιμετωπίζει η αγορά κατοικίας του Καναδά. Μέχρι το 2030, περισσότερα από τα μισά – ένα εκατομμύριο από 1,9 εκατομμύρια – νέα νοικοκυριά δε θα μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα σπίτι, σύμφωνα με την έκθεση.
«Αν δε δράσουμε αρκετά γρήγορα και σθεναρά, θα υπάρξει τρομερό άγχος σε ορισμένους τύπους κατοικιών», ιδιαίτερα στην ενοικίαση κατοικιών, δήλωσε ο Robert Hogue, επικεφαλής οικονομολόγος στην RBC και συν-συγγραφέας της έκθεσης. «Το βλέπουμε ήδη σήμερα με εξαιρετικά χαμηλά ποσοστά κενών θέσεων ενοικίασης. Είναι εξαιρετικά αγχωτικό για πολλούς Καναδούς».

ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΩΣ ΕΔΩ;
Ιστορικά υπερθερμασμένες αγορές, μια τέλεια πανδημική καταιγίδα χαμηλών επιτοκίων και κρατικής βοήθειας και τα ραγδαία επίπεδα μετανάστευσης, τα οποία τροφοδότησαν τη ζήτηση, έχουν ωθήσει τις τιμές των κατοικιών σε υψηλά ρεκόρ. Η επιθετική εκστρατεία της Τράπεζας του Καναδά κατά τη διάρκεια της πανδημίας για τον περιορισμό του αυξανόμενου πληθωρισμού με την αύξηση των επιτοκίων, συνέτριψε περαιτέρω την κατασκευή νέων κατοικιών και την οικονομική προσιτότητα.
Η έναρξη της στέγασης στον Καναδά μειώθηκε το 2022 και το 2023 κατά 11% ή 31.000 μονάδες, εκτιμά η RBC στην έκθεσή της.
Ακόμη και αν οι κεντρικοί τραπεζίτες αρχίσουν να μειώνουν τα επιτόκια στα μέσα του έτους, σύμφωνα με τις προβλέψεις των οικονομολόγων, οι περικοπές από μόνες τους δε θα είναι αρκετές για να μετριάσουν ουσιαστικά το υψηλό κόστος ιδιοκτησίας, σύμφωνα με την RBC.
«Θα αντιστρέψει μόνο εν μέρει μόνο ένα μικρό μέρος αυτής της αύξησης στο κόστος ιδιοκτησίας που είδαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας», είπε ο Hogue. «Είμαστε ακόμα πολύ μακριά από το σημείο που ήμασταν πριν από την πανδημία».
Ο Hogue δικαιώθηκε για την πρόγνωσή του ότι το επιτόκιο θα παραμείνει στο 5%, κάτι που ανακοίνωσε επίσημα την Τετάρτη 10 Απριλίου και η Τράπεζα του Καναδά.
Η RBC προβλέπει ότι το κόστος ιδιοκτησίας ως ποσοστό του εισοδήματος των νοικοκυριών θα μπορούσε οριακά να μειωθεί στο 56,4% από 60%, καθώς τα επιτόκια αναμένεται να μειωθούν έως και το 3% το 2025.
Οι νέες πολιτικές για τον περιορισμό της μετανάστευσης που εφαρμόστηκαν πρόσφατα από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένου του ανώτατου ορίου στον αριθμό των ξένων φοιτητών , θα επιβραδύνουν τη ζήτηση στέγης, σύμφωνα με την έκθεση RBC, καθώς ο Καναδάς θα συνεχίσει να έχει σημαντική αύξηση στον πληθυσμό, προσθέτοντας 3,6 εκατομμύρια κατοίκους έως το 2030 (από τα επίπεδα του 2023).
«Τα μέτρα για την επιβράδυνση της πληθυσμιακής αύξησης θα δώσουν την ευκαιρία στην πλευρά της προσφοράς να καλύψει τη διαφορά τώρα», δήλωσε ο Hogue. Αλλά «δεν είναι τελειωμένη συμφωνία», πρόσθεσε.
Αυτό συμβαίνει επειδή ο Καναδάς θα πρέπει να επικεντρώσει τις προσπάθειες στην κατασκευή περισσότερων κατοικιών, καθώς ο ρυθμός κατασκευής θα πρέπει να διπλασιαστεί σχεδόν, για να καλύψει την αναμενόμενη ζήτηση.
«Ο Καναδάς πρέπει να αυξήσει το στεγαστικό του απόθεμα όπως ποτέ άλλοτε, ειδικά στο προσιτό άκρο του φάσματος στην ενοικίαση και την κοινωνική στέγαση», αναφέρει η έκθεση.

ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΛΟΓΩ
ΤΗΣ ΓΗΡΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Όμως, όπως δείχνει η έκθεση, αυτό δεν είναι απλό κατόρθωμα. Ο κατασκευαστικός τομέας αντιμετωπίζει σοβαρή έλλειψη εργατικού δυναμικού με ένα από τα υψηλότερα ποσοστά κενών θέσεων εργασίας μεταξύ των καναδικών βιομηχανιών. Πολλά από αυτά έχουν να κάνουν με το γηράσκον εργατικό δυναμικό.
Η RBC προβλέπει ότι ο αριθμός των εργαζομένων στις κατασκευές θα πρέπει να αυξηθεί κατά περισσότερους από 500.000 από τώρα έως το 2030 για να καλύψει τη ζήτηση για στέγαση. Η έκθεση σημείωσε την προσέλκυση περισσότερων μεταναστών με κατασκευαστικές δεξιότητες, που υπο-εκπροσωπούνται στον κλάδο, την αύξηση των εγγραφών σε εμπορικές σχολές και τη βελτίωση των ποσοστών διατήρησης εργαζομένων ως πιθανές λύσεις για την κρίση εργασίας.
Η κατασκευαστική βιομηχανία του Καναδά πρέπει επίσης να είναι πιο αποτελεσματική, σύμφωνα με την έκθεση, σύμφωνα με την οποία χρειάζονται περισσότεροι εργαζόμενοι για να χτιστεί ένα σπίτι σήμερα από ό,τι πριν από 20 χρόνια.
Μεγαλύτερη σκοπιμότητα μπορεί να επιτευχθεί με την υιοθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών και την εισαγωγή ενός καταλόγου προεγκεκριμένων σχεδίων κτιρίων, για κατοικίες σε προσιτές τιμές. Οι κατασκευαστές θα πρέπει επίσης να αναζητήσουν οικονομικά αποδοτικά υλικά, καθώς και να βελτιστοποιήσουν τη χρήση της γης, ανέφερε η έκθεση.
Για το σκοπό αυτό, οι επαρχιακές και τοπικές κυβερνήσεις πρέπει να εξορθολογίσουν τις εγκρίσεις έργων και να διευκολύνουν τους περιορισμούς της χωροταξίας. Μέχρι πρόσφατα, το Τορόντο είχε το 69% της οικιστικής του έκτασης να προορίζεται για μονοκατοικίες και ημι-ανεξάρτητες κατοικίες. Αλλά ο τύπος στέγασης που χρειάζεται είναι κυρίως ενοικιαζόμενα διαμερίσματα και φοιτητικές κατοικίες.
«Είμαι αισιόδοξος ότι μπορεί να σημειωθεί πρόοδος και θα μπορούσε να γίνει σχετικά γρήγορα, εάν όλοι οι εμπλεκόμενοι σηκώσουν τα μανίκια τους –ή τα μανίκια μας– και τα καταφέρουμε», είπε ο Hogue, προσθέτοντας ότι όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης, οι παράγοντες της κατασκευαστικής βιομηχανίας και οι δανειστές, όπως οι μεγάλες τράπεζες, πρέπει να είναι μέρος της λύσης.

Πηγή: https://www.thestar.com/business/extremely-stressful-for-canadians-housing-affordability-unlikely-to-improve-anytime-soon-rbc-says/article_581eef98-f359-11ee-bba5-eb2279bb6880.html

WOKE ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ Το κίνημα των «δικαιωματιστών»…

Η Woke κουλτούρα, όπως παλαιότερα η κουλτούρα του ροκ, της ποπ, των χίπις κ.λπ., σημαίνει διαφορετικές συμπεριφορές, νέες τάσεις και προϊόντα, και διαφημιστικές καμπάνιες, που σύμφωνα με τους εμπνευστές της πρέπει να ταιριάζουν στις «σύγχρονες» απόψεις. Κάθε καινούργια γενιά προβάλλει τις προτιμήσεις της, οι οποίες εξαρτώνται από το πώς βλέπει τον κόσμο και ποιες αλλαγές ζητάει.
Η μεταπολεμική δεκαετία του 1950 π.χ. θεωρείται συχνά ως χρυσή εποχή, μια εποχή ευτυχίας και ευημερίας. Είναι η δεκαετία μιας ανθρωπότητας που γεννιέται ξανά μέσα από τις στάχτες της. Ο κόσμος έχει ανάγκη να ελπίσει και η νέα ευμάρεια της ανοικοδόμησης και η κουλτούρα μιας νέας απελευθέρωσης, σπέρνουν παντού την αισιοδοξία. Οι αξίες της οικογένειας καθόριζαν τον τρόπο της ζωής και τις σκέψεις των ανθρώπων.
Η δεκαετία του 1960 ήταν η δεκαετία των εξεγέρσεων και των πραξικοπημάτων. Ωστόσο, οι ανθρώπινες αξίες δεν αλλοιώθηκαν και η οικογένεια, παρά το ότι οι άνδρες εξακολουθούσαν να έχουν την απόλυτη κυριαρχία, δε διαταράχτηκε.
Τη δεκαετία του 1970 εμφανίζεται στις ΗΠΑ το κίνημα των χίπις, μια αντικουλτούρα που υποστήριζε πιο ελεύθερες απόψεις και την οποία χαρακτήριζε η αντικοινωνική συμπεριφορά. Ο προάγγελος, θα μπορούσαμε να πούμε, του σημερινού εξοστρακισμού.
Η δεκαετία του 1980 θεωρείται μία από τις παραγωγικότερες δεκαετίες, πολιτικά, κοινωνικά, πολιτιστικά και καταναλωτικά. Η ανθρωπότητα πέρασε σε μία καινούργια εποχή, πλαστής ωστόσο ευδαιμονίας, που η ανεμελιά και η καλοπέραση ήταν στο κέντρο της ζωής των ανθρώπων.
Η δεκαετία του 1990 χαρακτηρίστηκε από την καθιέρωση του πολυπολιτισμού, που συνεχίστηκε και τη δεκαετία του 2000. Με την πτώση του παγκόσμιου κομμουνισμού, υπήρξε μία μετατόπιση προς τα δεξιά, η οποία εδραίωσε την ποικιλομορφία των πολιτισμών και των ατόμων να συνυπάρχουν.
Ο 21ος αιώνας χαρακτηρίζεται ουσιαστικά από τη μαζική μετατόπιση πληθυσμών. Η υπογεννητική Ευρώπη, εν όψει της έλλειψης εργατικών χεριών, απορροφά εκατομμύρια μετανάστες διαφορετικών πολιτισμών και θρησκειών, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει ο κίνδυνος διαμόρφωσης μιας «πανευρωπαϊκής» και απρόσωπης κουλτούρας, που σιγά-σιγά αρχίζει να ισοπεδώνει τις πολιτιστικές ιδιαιτερότητες κάθε ξεχωριστού λαού, με τις όποιες συνέπειες.
Ουσιαστικές επιπτώσεις παρατηρούνται και στην ποιότητα ζωής των πολιτισμών, όπως η διαμόρφωση καταναλωτικών και εμπορικών προτύπων ζωής, καθώς και η αναβίωση μισαλλόδοξων θεωριών και πρακτικών, όπως ο ρατσισμός και ο εθνικισμός, ως αντίδραση στην επικείμενη αλλοίωση της εθνικής ταυτότητας.
Στις μέρες μας τείνει να επικρατήσει παγκοσμίως η κουλτούρα Woke, η οποία σημαδεύει το λεγόμενο κίνημα των «δικαιωματιστών» που, μεταξύ άλλων, λανσάρει προϊόντα «άκρως απαραίτητα» για τις δήθεν περιθωριοποιημένες κοινωνικές ομάδες: μουσουλμανικές μαντίλες, transexual κούκλες, προϊόντα ομορφιάς για άφυλους κ.λπ.
Και οι κυρίαρχοι κολοσσοί και – υποχρεωτικά – ένθερμοι οπαδοί της Woke ατζέντας, Google, Facebook, Microsoft, Amazon, κ.ά. ασχολούνται πλέον σοβαρά με την εθνοτική καταγωγή των καταναλωτών, τη σεξουαλικότητα και τα υποτιθέμενα ταξικά τους προνόμια, για να μην υποστούν τυχόν μποϊκοτάζ. Και η ζωή τραβάει την… κατηφόρα!

Η Health Canada πουλάει για… παλιοσίδερα αναπνευστήρες COVID-19 αξίας 170 εκατομμυρίων δολαρίων!

0
Η Health Canada πουλάει για… παλιοσίδερα αναπνευστήρες
COVID-19 αξίας 170 εκατομμυρίων δολαρίων!


…και δόσεις εμβολίων αξίας 1,5 δις$ στα σκουπίδια!

Οι αναπνευστήρες COVID-19 που αγοράστηκαν βάσει σύμβασης 169,5 εκατομμυρίων δολαρίων από την υπηρεσία υγείας του Καναδά, πωλήθηκαν ως παλιοσίδερα, σύμφωνα με κυβερνητικά αρχεία.

Νέα εξαρτήματα αναπνευστήρων σε μη ανοιγμένα χαρτοκιβώτια αποστολής που φέρουν την επωνυμία Canadian Emergency Ventilators δημοπρατήθηκαν κατά τη διάρκεια μιας τρίμηνης περιόδου που έληξε το Φεβρουάριο του 2023, σύμφωνα με αρχεία που έλαβε το Blacklock’s Reporter. Οι αναπνευστήρες αγοράστηκαν από την Υπηρεσία Δημόσιας Υγείας του Καναδά βάσει σύμβασης αποκλειστικής προέλευσης.

Τα εξαρτήματα τού αναπνευστήρα πωλήθηκαν για μόλις 6 δολάρια το κουτί από μια αποθήκη στο Concord, Ont. από την GC Surplus. Οι καναδικοί αναπνευστήρες έκτακτης ανάγκης καταχωρήθηκαν ως «παλιοσίδερα».

«Οι καναδικές εταιρείες ανταποκρίνονται στο κάλεσμα», δήλωσε ο πρωθυπουργός Τζάστιν Τρουντό το 2020, όταν επαίνεσε την StarFish Medical, κατασκευαστή καναδικών αναπνευστήρων έκτακτης ανάγκης. «Αυτό είναι ακριβώς το είδος της καινοτόμου και συνεργατικής σκέψης που χρειαζόμαστε».

Κατά την έναρξη της πανδημίας COVID-19, οι χώρες έσπευσαν να εξασφαλίσουν αρκετούς αναπνευστήρες για να βοηθήσουν όσους αντιμετωπίζουν επιπλοκές στην υγεία από τον αναπνευστικό ιό. Ωστόσο, η εισαγωγή εμβολίων COVID-19, σε συνδυασμό με την ανακάλυψη ότι οι ηλικιωμένοι ασθενείς δεν τα πήγαιναν καλά στους αναπνευστήρες, σήμαινε ότι η χρήση τους μειώθηκε στα τέλη του 2020.

Τον Ιούνιο του 2022, περισσότεροι από 40.000 αναπνευστήρες που είχε παραγγείλει η κυβέρνηση νωρίτερα στην πανδημία παρέμεναν αχρησιμοποίητοι στο ομοσπονδιακό απόθεμα έκτακτης ανάγκης. Λίγο περισσότεροι από 2.000 από αυτούς είχαν αναπτυχθεί στον Καναδά ή στο εξωτερικό.

22.600 $ ΑΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΗΡΑ

Το Υπουργείο Δημοσίων Έργων δεν είπε πόσα πλήρωσε για τις συσκευές και ανέφερε σε δήλωσή του ότι δεν παρέλαβε όλους τους αναπνευστήρες που παρήγγειλε, σύμφωνα με την Blacklock’s. Ένας εκπρόσωπος πρόσθεσε, ότι ενώ η αρχική αξία της σύμβασης ήταν 15.820.000 δολάρια, δε θα αποκαλύψει την τιμή ανά μονάδα ή το συνολικό αριθμό που αγοράστηκε για να «προστατεύσει το εμπορικό απόρρητο».

Το 2020, η επιτροπή δεοντολογίας της Καναδικής Βουλής ενημερώθηκε, ότι η σύμβαση ύψους 169,5 εκατομμυρίων δολαρίων επιτρέπει στην κυβέρνηση να αποκτήσει 7.500 συσκευές, το ισοδύναμο των 22.600 δολαρίων ανά μονάδα. Σε συνεδρίαση της επιτροπής βιομηχανίας το 2020, ο αντιπρόεδρος της StarFish, John Walmsley, δήλωσε ότι «δεν ήταν φθηνή επιχείρηση».

«Προκειμένου να παραδώσουμε γρήγορα ένα ασφαλές προϊόν, έχουμε πληρώσει για απρόβλεπτα που δε χρειαζόμασταν απαραίτητα», δήλωσε ο κ. Walmsley. «Έχουμε προσαρμοσμένα κατεργασμένα εξαρτήματα στον Καναδά αντί να παραγγέλνουμε έτοιμα εξαρτήματα από το εξωτερικό, αλλά έπρεπε ακόμα να προμηθευτούμε ορισμένα βασικά εξαρτήματα διεθνώς».

Ο κ. Walmsley είπε επίσης, ότι η εταιρεία ανέθεσε σε «πάνω από 30 μηχανικούς σχεδιασμού» να επιταχύνουν την ανάπτυξη των αναπνευστήρων. Η StarFish Medical ανέφερε σε δήλωσή της το 2021 ότι τα μηχανήματα ήταν «απολύτως εξαιρετικά».

«Η StarFish Medical σχεδίασε έναν αναπνευστήρα πιστοποιημένο από τη Health Canada σε έξι μήνες, συνήθως μια πολυετή προσπάθεια», ανέφερε.

ΕΜΒΟΛΙΑ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

Οι ομοσπονδιακές αρχές λαμβάνουν νέα εμβόλια για τον COVID καθώς λήγουν εμβόλια αξίας 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και πάνε στα σκουπίδια. Συνολικά 52,9 εκατομμύρια δόσεις είχαν πεταχτεί μέχρι τις 24 Νοεμβρίου.

«Καθώς εγκρίθηκαν επιπλέον εμβόλια για χρήση στον Καναδά, οι κατασκευαστές αύξησαν την παραγωγική ικανότητα και η ζήτηση από τους Καναδούς μειώθηκε», ανέφερε το σημείωμα της 6ης Δεκεμβρίου για τον υπουργό Υγείας Mark Holland.

«Η συνολική σπατάλη αυξήθηκε. Επιπλέον, καθώς νέα σκευάσματα έχουν εγκριθεί για χρήση για την αντιμετώπιση παραλλαγών που προκαλούν ανησυχία, η σπατάλη παλαιότερων σκευασμάτων έχει αυξηθεί. Ο Γενικός Ελεγκτής σε μια έκθεση του 2022 υπολόγισε ότι τα εμβόλια στοίχισαν στους φορολογούμενους περίπου 30 δολάρια ανά δόση, που αντιπροσωπεύει ζημία μέχρι σήμερα 1,59 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι δόσεις δεν περιλάμβαναν εμβόλια που χορηγήθηκαν σε διεθνείς φιλανθρωπικές οργανώσεις. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η κυβέρνηση του Καναδά έχει δωρίσει το ισοδύναμο άνω των 201 εκατομμυρίων δόσεων», ανέφερε το σημείωμα, το οποίο επιβεβαίωσε ότι η Δημόσια Υγεία συνεχίζει να λαμβάνει εμβόλια για τον COVID στο πλαίσιο συμβάσεων που είχε υπογράψει προηγουμένως.

«Ο Οργανισμός Δημόσιας Υγείας δε σκοπεύει να προμηθευτεί επιπλέον εμβόλια για τον COVID-19 μόλις ολοκληρωθούν οι σταθερές συμβατικές παραδόσεις, στο πλαίσιο των υφιστάμενων Συμφωνιών Προκαταρκτικής Αγοράς στο τέλος του ημερολογιακού έτους 2024», αναφέρεται στο σημείωμα.

Ta NEA volume 18-14

0

The current issue of the Greek Canadian News Ta NEA volume 18-14 published April 12th, 2024.
Covering news from Greece, local news, politics, sports and other newsworthy events.
(Click on the image to read the paper.)

Front Page of Ta NEA, April 12th, 2024
Greek Canadian News: Ta NEA, April 12th, 2024, volume 18-14.

Οι Επαρχίες απορρίπτουν το πρόγραμμα στέγασης 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ανακοίνωσε ο Τρουντό πριν από τον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό

0

Ο Πρωθυπουργός Τζάστιν Τρουντό, πλαισιωμένος από τον υπουργό Στέγασης, Υποδομών και Κοινοτήτων, Σον Φρέιζερ, αριστερά, και δήμαρχο του Χάλιφαξ Μάικ Σάβατζ, κάνει μια ανακοίνωση στέγασης στο Ντάρτμουθ της NS στις 2 Απριλίου

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση λέει ότι ξεκινά ένα ταμείο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την πληρωμή των υποδομών που απαιτούνται για την κατασκευή κατοικιών και θα παρακάμψει όλες τις Επαρχίες που αντιτίθενται στις απαιτήσεις για άμεση συναλλαγή με δήμους, ωθώντας τις επαρχίες, συμπεριλαμβανομένου του Κεμπέκ και του Οντάριο, να απορρίψουν γρήγορα το πρόγραμμα ως εισβολή στη δικαιοδοσία τους.

Το πρόγραμμα, που ανακοινώθηκε την Τρίτη 2 Απριλίου από τον Πρωθυπουργό Τζάστιν Τρουντό, θα απαιτούσε από τις Επαρχίες να συμφωνήσουν σε μια λίστα όρων πρόσβασης στα χρήματα, συμπεριλαμβανομένης της εξάλειψης της χωροθέτησης μιας οικογένειας και της δυνατότητας των τεσσάρων πυλώνων από προεπιλογή. Ο πρωθυπουργός του Οντάριο, Νταγκ Φορντ, απέκλεισε ήδη μια τέτοια πολιτική τον περασμένο μήνα.

Ο κ. Τρουντό έχει αντιμετωπίσει στο παρελθόν ώθηση σε άλλες πολιτικές που σχετίζονται με τη στέγαση, συμπεριλαμβανομένου του Ταμείου Επιτάχυνσης Στέγασης, το οποίο επέβαλε παρόμοιες απαιτήσεις στους δήμους και ώθησε τους πρωθυπουργούς να απειλήσουν να χρησιμοποιήσουν νομοθεσία για να εμποδίσουν την Οτάβα να συναλλάσσεται άμεσα με τις τοπικές κυβερνήσεις.

Η πιθανή αντιπαράθεση σχετικά με τα στεγαστικά χρήματα πλανάται, καθώς ο Πρωθυπουργός τσακώνεται επίσης με την πλειοψηφία των πρωθυπουργών για τις αντιρρήσεις τους για τον καταναλωτικό φόρο άνθρακα.

Η κυβέρνηση είπε ότι το πρόγραμμα θα μπορούσε να είναι αξίας έως και 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με 5 δισεκατομμύρια δολάρια διαθέσιμα στις Επαρχίες και τα υπόλοιπα να προορίζονται για δήμους, για την κατασκευή υποδομών για νερό, λύματα, όμβρια ύδατα και στερεά απόβλητα – όλα απαραίτητα για την ανάπτυξη νέων κατοικιών. Ωστόσο, ο υπουργός Στέγασης Σον Φρέιζερ είπε, ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να περιηγηθεί σε όλες τις Επαρχίες που δε συμφωνούν με τους όρους του ταμείου, οι οποίοι περιλαμβάνουν επίσης πάγωμα των τελών ανάπτυξης και υιοθέτηση αλλαγών στον εθνικό οικοδομικό κώδικα.

«Θα εργαστούμε με εταίρους και όπου οι επαρχιακοί εταίροι δε θα εφαρμόσουν τα μέτρα που θα βοηθήσουν στην επίλυση της στεγαστικής κρίσης, θα συνεργαστούμε απευθείας με τις πόλεις που θα το κάνουν», είπε ο κ. Fraser σε συνέντευξη Τύπου.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δίνει στις επαρχίες έως την 1η Ιανουαρίου 2025, για να εξασφαλίσουν μια συμφωνία και την 1η Απριλίου 2025, για τις περιοχές.

Με τη Βουλή των Κοινοτήτων σε διάλειμμα δύο εβδομάδων, ο Πρωθυπουργός αποκαλύπτει βασικά κομμάτια του προϋπολογισμού σε μια σειρά ανακοινώσεων πριν από την κυκλοφορία του στις 16 Απριλίου.

Ώρες μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού, η κυβέρνηση του Κεμπέκ απέρριψε το σχέδιο, με τους υπουργούς σχέσεων και στέγασης του Καναδά της Επαρχίας να λένε, ότι η κυβέρνηση Τρουντό πρέπει να αντιμετωπίσει το στεγαστικό πρόβλημα αντιμετωπίζοντας ζητήματα ομοσπονδιακής ευθύνης όπως η μετανάστευση.

«Δε θα μπορούσαμε ποτέ να αποδεχτούμε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση παρεμβαίνει στους τομείς δικαιοδοσίας μας, ενώ επείγοντα ζητήματα υπό την ευθύνη της δε λαμβάνονται υπόψη», ανέφερε η δήλωση των υπουργών Jean François Roberge και France-Élaine Duranceau. «Εάν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θέλει να βοηθήσει στην επίλυση του στεγαστικού προβλήματος, θα πρέπει να διορθώσει, από τώρα, το μεγάλο ποσοστό των αιτούντων άσυλο που κατευθύνονται στο Κεμπέκ».

Το γραφείο του Paul Calandra, Υπουργού Δημοτικών Υποθέσεων και Στέγασης του Οντάριο, είπε ότι οι δήμοι είπαν στην Επαρχία ότι το Νο 1 εμπόδιο για την κατασκευή κατοικιών είναι η έλλειψη υποδομής στέγασης, αλλά μια εκπρόσωπος απέσυρε την επιβολή γενικών κανόνων χωροθέτησης για πρόσβαση στα χρήματα. «Γνωρίζουμε ότι οι τοπικοί δήμοι γνωρίζουν καλύτερα τις κοινότητές τους και δεν πιστεύουν να τους αναγκάσουν να χτίσουν εκεί που δεν έχει νόημα», είπε η Justine Teplycky.

Ο τελευταίος προϋπολογισμός της επαρχίας υποσχέθηκε επιπλέον 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια για υποδομές που σχετίζονται με τη στέγαση. Ο κ. Φορντ είπε τον περασμένο μήνα, ότι η Επαρχία δε θα ανάγκαζε τις πόλεις να επιτρέψουν τις τετραπλέξ κατοικίες παντού.

Ο πρωθυπουργός του Νιου Μπράνσγουικ, Μπλέιν Χιγκς, δήλωσε ότι δεν ήταν έκπληκτος που υπήρχαν «κάθε είδους προϋποθέσεις» για τη χρηματοδότηση. «Είναι λυπηρό γι’ αυτούς να θέτουν έναν όρο, ότι εάν δε συμφωνείτε θα πάμε απευθείας στους δήμους», είπε. «Νομίζω ότι είναι κάπως άδικη δήλωση».

Ο Sam Sasse, εκπρόσωπος της κυβέρνησης του Saskatchewan, είπε ότι οι πολυπλέκτες που λειτουργούν σε πόλεις όπως το Βανκούβερ και το Τορόντο, δεν αποτελούν υψηλή προτεραιότητα στο Saskatchewan. Ανέφερε ότι η κυβέρνηση ανησυχεί, ότι η ανακοίνωση τής Τρίτης 2/4 θα μπορούσε να γίνει εις βάρος άλλων έργων υποδομής που χρειάζεται η Επαρχία.

Εκπρόσωποι άλλων Επαρχιών χαιρέτησαν προσεκτικά τη νέα χρηματοδότηση, αλλά ορισμένοι είπαν ότι εξεπλάγησαν που δεν έλαβαν καμία προειδοποίηση.

Ο Πρωθυπουργός της BC, Ντέιβιντ Έμπι, είπε ότι έχει δει μερικές από τις γενικές λεπτομέρειες της ομοσπονδιακής ανακοίνωσης στέγασης και ότι φαίνεται να υποστηρίζει το σχέδιο της ίδιας της Επαρχίας του.

«Πιστεύουμε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να συνδέσουμε τη χρηματοδότηση των υποδομών με μια σαφή δέσμευση για την κατασκευή κατοικιών, για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες του λαού της Βρετανικής Κολομβίας», είπε σε συνέντευξη Τύπου.

Ο κ. Eby είπε ότι ήταν «απογοητευτικό και προκλητικό» το γεγονός ότι οι Επαρχίες δεν είχαν χρηματοδότηση υποδομών από την Οτάβα.

Ένας εκπρόσωπος των ηλικιωμένων της Αλμπέρτα, Υπουργός Κοινοτήτων και Κοινωνικών Υπηρεσιών, είπε ότι δεν ήταν δυνατό να σχολιαστεί, επειδή η Επαρχία δεν είχε λεπτομέρειες.

Ο Tom Urbaniak, καθηγητής πολιτικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Cape Breton, χαρακτήρισε την ανακοίνωση ως έξυπνη πολιτική κίνηση. «Ο Pierre Poilievre ήταν επιτυχής στο να διαμορφώσει το πρόβλημα της στέγασης ως πρόβλημα του Justin Trudeau, και έτσι ο Justin Trudeau έχει υπολογίσει τώρα ότι έχει ένα είδος περιθωρίου για ελιγμούς, όσον αφορά το να πατήσει στην επαρχιακή δικαιοδοσία», είπε.

«Και αυτό που κάνει επίσης για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση είναι ότι επιτρέπει μια παρέλαση καλών ειδήσεων από τώρα μέχρι την έναρξη της προεκλογικής εκστρατείας. Ειδικά φέτος, επειδή έθεσαν αυτή την προθεσμία για συμφωνίες με τις Επαρχίες, πιθανώς θα υπάρξουν κάποιου είδους συμφωνίες με τις περισσότερες Επαρχίες».

Εν τω μεταξύ, ο Matti Siemiatycki, διευθυντής του Ινστιτούτου Υποδομής στη Σχολή Πόλεων του Πανεπιστημίου του Τορόντο, αναρωτήθηκε εάν δισεκατομμύρια δολάρια θα ήταν αρκετά για να πείσουν τις Επαρχίες να αλλάξουν την προσέγγισή τους. «Σε μια χώρα τόσο μεγάλη όσο η δική μας, δεδομένου του πόσες οικιστικές μονάδες χρειάζονται, δεν πάει τόσο μακριά που θα έλπιζε κανείς αυτό το ποσό χρημάτων», είπε.

Πηγή: https://www.theglobeandmail.com/politics/article-trudeau-housing-program-federal-budget/

Ανακτήθηκαν 598 οχήματα ως αποτέλεσμα του Project Vector

0
Ανακτήθηκαν 598 οχήματα ως αποτέλεσμα του Project Vector

Το 75% βρέθηκαν σε κιβώτια στο λιμάνι του Μόντρεαλ

Η επαρχιακή αστυνομία του Οντάριο (OPP) υπό την ηγεσία της επαρχιακής ομάδας κλοπής και ρυμούλκησης αυτοκινήτων (PATT) και η Υπηρεσία Συνοριακών Υπηρεσιών του Καναδά (CBSA) ανέκτησαν 598 οχήματα προτού εξαχθούν παράνομα στο πλαίσιο του Project Vector.

Το CBSA συνεργάζεται τακτικά με τη Sûreté du Québec (SQ), την Αστυνομία του Μόντρεαλ-SPVM  και την Équité Association για την έρευνα θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων ύποπτων ότι περιέχουν κλεμμένα οχήματα. Περίπου το 75% των οχημάτων που ανακτώνται από θαλάσσια εμπορευματοκιβώτια στο Μόντρεαλ αναγνωρίζονται ως κλεμμένα στο Οντάριο.

Η PATT και η CBSA συνεργάστηκαν με την SQ, την SPVM και την Équité Association για να βοηθήσουν στην ανάκτηση οχημάτων, μειώνοντας παράλληλα τον αριθμό των οχημάτων που κλέβονται στο Οντάριο και εξάγονται παράνομα μέσω των λιμένων εισόδου. Η πρωτοβουλία αυτή υποστηρίχθηκε από τους εταίρους επιχειρήσεων κοινών δυνάμεων της PATT, συμπεριλαμβανομένων των αστυνομικών υπηρεσιών στην ευρύτερη περιοχή του Τορόντο (GTA).

Από το Δεκέμβριο του 2023, το Project Vector έχει ως αποτέλεσμα:

-Επιθεωρήθηκαν 390 εμπορευματοκιβώτια

-598 οχήματα ανακτήθηκαν, συμπεριλαμβανομένων 483 από το Οντάριο και 115 από το Κεμπέκ

Τα ανακτηθέντα οχήματα που αναγνωρίστηκαν ως κλεμμένα στο Οντάριο έχουν δυνητική αξία περίπου 34,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Μια ανάλυση των οχημάτων που αναφέρθηκαν κλεμμένα στις αστυνομικές υπηρεσίες του Οντάριο που ανακτήθηκαν στο πλαίσιο του Project Vector:

-215 Αστυνομική Υπηρεσία του Τορόντο

-125 Περιφερειακή αστυνομία Peel

-58 Περιφερειακή Αστυνομία του Γιορκ

-19 Περιφερειακή αστυνομική υπηρεσία του Halton

-15 Περιφερειακή Αστυνομική Υπηρεσία του Durham

-13 Επαρχιακή αστυνομία του Οντάριο

-12 Αστυνομική Υπηρεσία της Οτάβα

-7 Περιφερειακή αστυνομική υπηρεσία Hamilton

-6 Περιφερειακή Αστυνομική Υπηρεσία του Νιαγάρα

-5 Περιφερειακή Αστυνομική Υπηρεσία του Βατερλώ

-2 Αστυνομική Υπηρεσία του Γούντστοκ

-2 Αστυνομική Υπηρεσία Barrie

-2 Αστυνομική Υπηρεσία South Simcoe

-1 Αστυνομική Υπηρεσία Λονδίνου

-1 Αστυνομική Υπηρεσία Guelph

Τα ανακτηθέντα οχήματα έχουν συνδεθεί με διάφορους τύπους εγκλημάτων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων πειρατειών αυτοκινήτων και εισβολών σε σπίτια. Οι έρευνες γι’ αυτά τα κλεμμένα οχήματα συνεχίζονται. Οι αστυνομικές υπηρεσίες δικαιοδοσίας είναι υπεύθυνες για τη συνέχιση των ερευνών τους σχετικά με αυτά τα ανακτηθέντα οχήματα, καθώς και για τυχόν επακόλουθες συλλήψεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ PATT

Το 2023, η Επαρχιακή Αστυνομία του Οντάριο (OPP) δημιούργησε μια ειδική Επαρχιακή Ομάδα Κλοπής και Ρυμούλκησης Αυτοκινήτων (PATT), που παλαιότερα ονομαζόταν Ομάδα Ρυμούλκησης και Κλοπής Αυτοκινήτων Οργανωμένου Εγκλήματος (OCTATT). Η PATT είναι μια επιχείρηση κοινών δυνάμεων που βοηθά τους εταίρους της αστυνομίας και της δικαιοσύνης στον εντοπισμό, την εξάρθρωση και την εξάρθρωση δικτύων οργανωμένου εγκλήματος, που εμπλέκονται σε εγκλήματα οχημάτων.

Οι υπηρεσίες είναι οι εξής: Αστυνομική Υπηρεσία Brantford, Περιφερειακή Αστυνομική Υπηρεσία του Durham, Περιφερειακή Αστυνομική Υπηρεσία Halton, Αστυνομική Υπηρεσία Λονδίνου, Περιφερειακή Αστυνομική Υπηρεσία του Νιαγάρα, Αστυνομική Υπηρεσία της Οτάβα, Περιφερειακή Αστυνομία Peel, Sûreté du Κεμπέκ, Αστυνομική Υπηρεσία του Τορόντο, Περιφερειακή Αστυνομία του Γιορκ

Οι πολύτιμοι συνεργάτες της PATT περιλαμβάνουν αλλά δεν περιορίζονται σε: RCMP, Υπηρεσία Πληροφοριών Εγκλήματος Οντάριο, Service de police de la Ville de Montréal, Υπηρεσία Συνοριακών Υπηρεσιών του Καναδά, Αστυνομία CN, CP Αστυνομία, Μετοχικός Σύνδεσμος, Κέντρο Ανάλυσης Χρηματοοικονομικών Συναλλαγών και Αναφορών του Καναδά (FINTRAC).

Τα μέλη της PATT συνεργάζονται με διεθνείς οργανισμούς όπως η INTERPOL, αρχές και κοινοτικούς φορείς στα σημεία εισόδου.

ΠΗΓΗ: ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ

ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΑ