Home Blog Page 165

Προσυμπτωματικός έλεγχος για τον καρκίνο του παχέος εντέρου στο Clic Santé

0
Προσυμπτωματικός έλεγχος για τον καρκίνο του παχέος εντέρου στο Clic Santé

Χάρη σε ένα πολύ απλό και γρήγορο τεστ στο σπίτι, οι υγειονομικές υπηρεσίες μπορούν να εντοπίσουν την πλειονότητα των περιπτώσεων καρκίνου του παχέος εντέρου. Οι κάτοικοι του Κεμπέκ θα μπορούν να το αποκτήσουν, κλείνοντας ένα ραντεβού στο Clic Santé.

Από τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου, τα άτομα ηλικίας 50 έως 74 ετών θα μπορούν να έχουν ταχύτερη πρόσβαση στον προσυμπτωματικό έλεγχο για καρκίνο του παχέος εντέρου, το δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου στο Κεμπέκ. Τώρα θα προσφέρεται σε κέντρα εμβολιασμού που έχουν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 σε όλες τις περιοχές του Κεμπέκ.

Αυτά τα σημεία εξυπηρέτησης, που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος για εμβολιασμούς και τεστ, θα χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά για τον έλεγχο για έναν τύπο καρκίνου. Καθώς η εξέταση για τον καρκίνο του παχέος εντέρου είναι απλή και γρήγορη, η κυβέρνηση δεν έβλεπε πλέον τη σημασία της απαίτησης από τους ανθρώπους να λάβουν συνταγή ή αίτημα από έναν οικογενειακό γιατρό.

Μετά την εγγραφή τους στο Clic Santé, οι ασθενείς θα λάβουν ένα φάκελο που θα περιέχει αυτό το τεστ κατά τη διάρκεια του ραντεβού τους με μια νοσοκόμα στο κέντρο εμβολιασμού. «Το τεστ σε εσωτερικούς χώρους δεν είναι επεμβατικό, γίνεται εύκολα στο σπίτι και δεν απαιτεί μεγάλες προφυλάξεις», εξηγεί η Isabelle Beaulieu, από τη Διεύθυνση Εμβολιασμού, Ελέγχου και Δειγμάτων (τεστ), στο CIUSSS de la Capitale -National.

«Ο ασθενής μπορεί να πάρει ο ίδιος το δείγμα και να το επαναφέρει στο κέντρο 48 ώρες αργότερα. Η νοσοκόμα θα παρακολουθεί τα αποτελέσματα. Είναι ένας καρκίνος που δεν έχει συμπτώματα και αναπτύσσεται πολύ αργά, άρα είναι δυνατός ο έγκαιρος εντοπισμός του», προσθέτει η κ. Beaulieu.

«Θέλουμε να αποφράξουμε τα νοσοκομεία και, αυτή τη στιγμή, χρειάζεστε ένα γιατρό που θα σας πει να πάτε να κάνετε το τεστ. Γνωρίζουμε επίσης ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν ακόμη οικογενειακό γιατρό ή που δεν μπορούν να τον δουν, επομένως καταργούμε αυτό το βήμα», λέει ο υπουργός Υγείας, Christian Dubé.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Αντί να αφήνει τους ανθρώπους να εγγραφούν στον προσυμπτωματικό έλεγχο, το Ίδρυμα Καρκίνου του Κεμπέκ πιστεύει ότι θα ήταν πιο αποτελεσματικό, εάν η κυβέρνηση είχε στείλει επιστολές ταχυδρομικώς για να τους προσκαλέσει απευθείας σε ένα ραντεβού, όπως συμβαίνει σήμερα για τον προσυμπτωματικό έλεγχο του καρκίνου του μαστού.

Με την πύλη Clic Santé, θα ρίξει την ευθύνη στους ίδιους τους ανθρώπους, σύμφωνα με το γενικό διευθυντή του Ιδρύματος, Marco Décelles, και αυτό κινδυνεύει να δημιουργήσει πρόβλημα επικοινωνίας.

Σε μια σύντομη συνάντηση που έγινε μεταξύ του κ. Décelles και του κ. Dubé, ο Γενικός Διευθυντής του Ιδρύματος εξέφρασε στον Υπουργό τους φόβους του σχετικά με τη διάδοση πληροφοριών. Ο κ. Décelles ανησυχεί ότι άτομα από ορισμένες πολιτιστικές κοινότητες δεν κάνουν ποτέ αυτήν την προβολή, επειδή δε χρησιμοποιούν την πύλη Clic Santé.

«Στέλνοντας την πρόσκληση για τεστ ταχυδρομικά, νομίζω ότι αυτό είναι το επόμενο βήμα», απάντησε ο Christian Dubé. Η αποστολή γραπτών επικοινωνιών είναι πιο περίπλοκη από διοικητική άποψη, εξήγησε ο υπουργός.

Ο κ. Dubé είπε ότι έκανε τραπεζικές συναλλαγές στο Clic Santé για να αποφύγει τις καθυστερήσεις. «Στην ιδανική περίπτωση, τις επόμενες εβδομάδες ή λίγους μήνες, θα ήθελα να επικοινωνήσουμε με όλους τους κατοίκους που είναι πιθανό να κάνουν αυτές τις δοκιμές», πρόσθεσε.

ΣΥΝΤΟΜΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ

ΤΥΠΟΥΣ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΜΕΣΩ ΤΟΥ CLIC SANTE

Εάν ο μαζικός έλεγχος για καρκίνο του παχέος εντέρου λειτουργεί καλά σε κέντρα εμβολιασμού και δειγματοληψίας, το Κεμπέκ δεν αποκλείει την επανάληψη της διαδικασίας για άλλους τύπους καρκίνου. Ωστόσο, ο προληπτικός έλεγχος πρέπει επίσης να είναι απλός και να μην απαιτεί μεγάλες συσκευές, όπως για παράδειγμα, αυτές που χρησιμοποιούνται για μια μαστογραφία.

«Θα δούμε τις επόμενες εβδομάδες πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα για άλλους καρκίνους. Εάν μπορούμε να επιταχύνουμε τον αριθμό των εξετάσεων για διαφορετικούς καρκίνους, θα το κάνουμε. Τώρα θα μπορούμε να μετράμε εάν χρειάζεται να αυξήσουμε το προσωπικό στα σημεία εξυπηρέτησης μας», λέει ο υπουργός Υγείας Christian Dubé.

Το Ολυμπιακό Στάδιο «ρουφάει» κι άλλα χρήματα

0
Το Ολυμπιακό Στάδιο «ρουφάει» κι άλλα χρήματα

Το Κεμπέκ θα δαπανήσει 870 εκατομμύρια δολάρια σε μια νέα στέγη για το Ολυμπιακό Στάδιο

Το Κεμπέκ ανακοίνωσε επίσημα το φιλόδοξο σχέδιό του να «αναζωογονήσει» το εμβληματικό Ολυμπιακό Στάδιο στο Μόντρεαλ, με μια νέα στέγη 870 εκατομμυρίων δολαρίων και αντικατάσταση τεχνικού δακτυλίου. Αυτή η ανακοίνωση αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου δράσης, με στόχο την αναζωογόνηση του ανατολικού άκρου του Μόντρεαλ, την τοποθέτηση του σταδίου ως τόπου εκδηλώσεων όλο το χρόνο και την αύξηση των τουριστικών και οικονομικών δραστηριοτήτων στην περιοχή. Η κυβέρνηση είναι αισιόδοξη ότι αυτή η επένδυση θα αποφέρει σημαντικές αποδόσεις, προσβλέποντας σε έσοδα έως και 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια την επόμενη δεκαετία.

Το Ολυμπιακό Στάδιο υπήρξε από καιρό σύμβολο της αρχιτεκτονικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του Μόντρεαλ. Η ιστορία του χρονολογείται από το φιλόδοξο σχεδιασμό που χρειάστηκε 15 χρόνια για να ολοκληρωθεί, και από τότε έχει δει πολλές ανακαινίσεις, προκλήσεις και συζητήσεις. Παρά τις σημαντικές οικονομικές επενδύσεις όλα αυτά τα χρόνια, το στάδιο έχει δυσκολευτεί με την αναδιπλούμενη οροφή του, η οποία είχε συνεχή προβλήματα, με αποτέλεσμα να κλείσει τους χειμερινούς μήνες.

Ο πρωθυπουργός του Κεμπέκ, Φρανσουά Λεγκό, τόνισε τη σημασία της μετατροπής του Ολυμπιακού Σταδίου σε «θετικό σύμβολο» για την επαρχία. Η αντικατάσταση της νέας οροφής και του τεχνικού δακτυλίου θα επιτρέψει στο γήπεδο να φιλοξενεί εκδηλώσεις όλο το χρόνο, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες. Επί του παρόντος, το στάδιο δεν μπορεί να το κάνει, καθιστώντας το λιγότερο ελκυστική επιλογή για μεγάλης κλίμακας συναυλίες, συνέδρια, εμπορικές εκθέσεις και αθλητικές εκδηλώσεις.

Η κυβέρνηση εκτιμά ότι μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες ανακαίνισης, το Ολυμπιακό Στάδιο θα αποφέρει ετήσια έσοδα σχεδόν 150 εκατομμυρίων δολαρίων, υπερδιπλάσια από τα σημερινά 68 εκατομμύρια δολάρια. Αυτή η προβολή βασίζεται στην αυξημένη χωρητικότητα του σταδίου για τη φιλοξενία εκδηλώσεων και στην προσέλκυση μεγαλύτερων δραστηριοτήτων που παράγουν έσοδα.

Η δήμαρχος του Μόντρεαλ, Valérie Plante, χαιρέτισε με ενθουσιασμό την ανακοίνωση, τονίζοντας τη σημασία του Ολυμπιακού Σταδίου για την πόλη. «Το Ολυμπιακό Στάδιο είναι ένα στολίδι της μητρόπολης, ένα σύμβολο της πόλης και ένας σημαντικός συντελεστής στο δυναμισμό του ανατολικού άκρου του Μόντρεαλ» ανέφερε η κυρία Plante – εκφράζοντας ταυτόχρονα την υποστήριξή της για την εξεύρεση μιας μόνιμης λύσης στις δομικές προκλήσεις του σταδίου που το μαστίζουν εδώ και χρόνια.

Ο Alexandre Leduc, επαρχιακός βουλευτής για το Hochelaga-Maisonneuve, απηχούσε αυτά τα συναισθήματα, περιγράφοντας την απόφαση της κυβέρνησης ως «τη μόνη λογική επιλογή». Τόνισε την αρχιτεκτονική και συμβολική σημασία του σταδίου για την τοπική κοινωνία και την πόλη συνολικά.

Μια κρίσιμη πτυχή της απόφασης για την ανακαίνιση του γηπέδου είναι η εξέταση της κατεδάφισης ως εναλλακτικής λύσης. Σύμφωνα με πηγές των ΜΜΕ, η κυβέρνηση εξέτασε την επιλογή να κατεδαφίσει το Ολυμπιακό Στάδιο αλλά μια εκτίμηση του «κόστους της αδράνειας» αποκάλυψε ότι η κατεδάφιση θα ήταν οικονομικά ανέφικτη. Η κατεδάφιση του σταδίου θα κόστιζε «πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια» και θα είχε ως αποτέλεσμα σημαντική απώλεια εσόδων από ενοικιάσεις. Επιπλέον, θα επηρεάσει σοβαρά το Ολυμπιακό Πάρκο και την κοντινή γραμμή του μετρό.

Το Ολυμπιακό Στάδιο έχει λάβει σημαντικές επενδύσεις, τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από το δημόσιο τομέα τα τελευταία χρόνια, συνολικού ύψους άνω του 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Αποτελεί βασικό περιουσιακό στοιχείο στην Ολυμπιακή Περιφέρεια, συνεισφέροντας σε συνολικά περιουσιακά στοιχεία περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η κατεδάφιση όχι μόνο θα εξαφάνιζε ένα σημαντικό μέρος αυτών των περιουσιακών στοιχείων αλλά θα είχε και μόνιμες αρνητικές επιπτώσεις στη γύρω περιοχή.

Η νέα οροφή θα διαθέτει ένα σταθερό, άκαμπτο σχέδιο, με ένα διαφανές γυάλινο στεφάνι, που θα κάνει ορατό τον πύργο του σταδίου από το εσωτερικό. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση στοχεύει να πλημμυρίσει το στάδιο με φυσικό φως της ημέρας και να προσφέρει θέα στο νυχτερινό ουρανό, δημιουργώντας μια μοναδική και σαγηνευτική ατμόσφαιρα για τους επισκέπτες και τους συμμετέχοντες στις εκδηλώσεις.

Το έργο θα εκτελεστεί σε τρεις φάσεις, με αναμενόμενη διάρκεια τεσσάρων ετών, με έναρξη το ερχόμενο καλοκαίρι. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το Ολυμπιακό Στάδιο θα είναι προσωρινά κλειστό. Ωστόσο, το υπόλοιπο Ολυμπιακό Πάρκο θα παραμείνει προσβάσιμο στο κοινό, διασφαλίζοντας ότι οι επισκέπτες μπορούν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα γύρω αξιοθέατα.

Η Caroline Proulx, η υπουργός που είναι αρμόδια για το έργο, θα αποκαλύψει μια λεπτομερή εκτίμηση κόστους κατά την επίσημη ανακοίνωση. Προηγούμενες εκτιμήσεις είχαν τοποθετήσει το κόστος του έργου μεταξύ 750 και 1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με αποτέλεσμα η επιβεβαιωμένη επένδυση 870 εκατομμυρίων δολαρίων να βρίσκεται εντός του αναμενόμενου εύρους.

Ωστόσο, ενώ η απόφαση να επενδυθούν 870 εκατομμύρια δολάρια στην ανακαίνιση του Ολυμπιακού Σταδίου μπορεί να φαίνεται φιλόδοξη και ελπιδοφόρα, δεν μπορεί να παραβλεφθεί το γεγονός ότι αυτή η εμβληματική κατασκευή έχει αποτελέσει διαρκή οικονομική επιβάρυνση και έχει ταλαιπωρηθεί από δομικά προβλήματα από την ίδια την ίδρυσή της.

Η ιστορία του σταδίου σημαδεύεται από αυξανόμενες δαπάνες, διαρκή προβλήματα συντήρησης και λειτουργικές προκλήσεις, που έχουν οδηγήσει σε σημαντικές δημόσιες δαπάνες κατά τα χρόνια. Ενώ υπάρχει αισιοδοξία για το μελλοντικό δυναμικό παραγωγής εσόδων του σταδίου, παραμένει να διαπιστωθεί εάν τα οφέλη θα ξεπεράσουν το σημαντικό οικονομικό βάρος που ανατίθεται στην επαρχία του Κεμπέκ.

Δωρεά $325.000 δωρεά από το Pink in the City

0
Μέλη της οικογένειας της Denise και του Bobby Vourtzoumis, συμπεριλαμβανομένων παιδιών και εγγονιών, φαίνονται εδώ με μια διευρυμένη επιταγή για $325.000, που αντιπροσωπεύει το Pink στην τελευταία δωρεά της πόλης στο Ίδρυμα MUHC. (Φωτογραφία: Martin C. Barry, Laval News)

Από το 2006 οι έρανοι της οικογένειας Βουρτζούμη έχουν
αποφέρει περισσότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια

Του Martin C. Barry

Το 2006, ενώ οδηγούσε προς το σχολείο με τη μητέρα του, ο 11χρονος Λόρενς Βουρτζούμης άκουσε μια διαφήμιση στο ραδιόφωνο, που ζητούσε από εθελοντές να ξυρίσουν τα κεφάλια τους, ως ένδειξη αλληλεγγύης για όσους είχαν χάσει τα μαλλιά τους λόγω χημειοθεραπειών για καρκίνο του μαστού.

Ο Lawrence γοητεύτηκε από αυτή την ιδέα και ρώτησε τη μητέρα του, Denise, αν μπορούσε να συμμετάσχει. Ήθελε να ξυρίσει το κεφάλι του για να δείξει υποστήριξη, κάτι που ήταν πολύ γενναίο για έναν προ-έφηβο. Η Denise συμφώνησε και βοήθησε τον Lawrence να συγκεντρώσει το απαιτούμενο χρηματικό ποσό για να μπορέσει να συμμετάσχει.

Μετά από δεκαοκτώ χρόνια και πολλές βραδιές συγκέντρωσης χρημάτων αργότερα, ο οργανισμός Pink in the City (ο οργανισμός που βοήθησε με τη μητέρα του να ιδρυθεί) έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια για το Ίδρυμα MUHC, το οποίο μεταφέρει κεφάλαια στο Πρόγραμμα Ευεξίας της Κλινικής Μαστού του Πανεπιστημίου McGill.

325.000 ΔΟΛΑΡΙΑ ΑΠΟ ΠΕΡΥΣΙ

Η τελευταία ετήσια συνεισφορά ήταν το εκπληκτικό ποσό των 325.000 δολαρίων, που παρουσιάστηκε στους αξιωματούχους του MUHC κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης εκδήλωσης, συμπεριλαμβανομένων των αποκαλυπτηρίων μιας πλάκας Pink in the City στο νοσοκομείο του Μόντρεαλ. Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο πανύψηλο εσωτερικό αίθριο του MUHC, παρευρέθηκε ένας μεγάλος αριθμός πολιτικών και κοινοτικών ηγετών από τις περιοχές Laval και Montreal.

Μεταξύ αυτών ήταν ο δημοτικός σύμβουλος του L’Abord à Plouffe Βασίλειος Καριδόγιαννης, η δημοτική σύμβουλος του Μόντρεαλ για το Parc Extension Μαίρη Ντέρου, ο πρόεδρος του σχολικού συμβουλίου του Sir Wilfrid Laurier, Paolo Galati, ο γερουσιαστής Tony Loffreda και μια αντιπροσωπεία μαθητών από τα σχολεία SWLSB που βοήθησαν να προστεθούν δεκάδες χιλιάδες δολάρια στο φετινό ποσό με αντίστοιχα ποσά από την Avon.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΑΠΟ 1 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΔΟΛΑΡΙΑ

«Το Ίδρυμα MUHC είναι τόσο ευγνώμων για το Pink in the City», έγραψαν αξιωματούχοι του ιδρύματος στο Pink στη σελίδα στο Facebook. «Από την ίδρυσή τους, το Pink in the City έχει δωρίσει πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια στο Ίδρυμα MUHC. Σας ευχαριστώ, Ντενίζ Βουρτζούμη, για την ηγεσία και την αφοσίωσή σας στο να κάνετε τη διαφορά στη ζωή των γυναικών και να τις βοηθήσετε να ευδοκιμήσουν μετά τον καρκίνο. Ανυπομονούμε για όσα ετοιμάζεται για το 2024!».

«Είμαστε ευγνώμονες που στεκόμαστε στο πλευρό του Pink in the City σήμερα, καθώς γιορτάζουμε το απίστευτο ταξίδι τους στον αγώνα κατά του καρκίνου του μαστού», έγραψε ο γερουσιαστής Loffreda στη σελίδα Facebook του Pink in the City, την περασμένη εβδομάδα. «Το να βλέπεις τον αντίκτυπο της δουλειάς τους, από τα ορόσημα συγκέντρωσης χρημάτων μέχρι τη διαμόρφωση νέων καρδιών, είναι πραγματικά εμπνευσμένο» σημείωσε. «Συγχαρητήρια σε όλη την οικογένεια του Pink in the City και ένα εγκάρδιο ευχαριστώ στην Ντενίζ Βουρτζούμη για το ακλόνητο πάθος της», πρόσθεσε ο Loffreda. «Ας συνεχίσουμε να βάφουμε την πόλη ροζ και να υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον σε αυτόν το σημαντικό σκοπό», κατέληξε ο κ. Loffreda.

ΤΑΠΕΙΝΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ

Το Pink in the City ξεκίνησε ως ενιαία εκδήλωση το 2006. Αυτό αύξησε την ήδη υπάρχουσα ευαισθητοποίηση σχετικά με τον καρκίνο του μαστού στην κοινότητα και την ανάγκη υποστήριξης όσων είχαν επηρεαστεί από αυτή την ύπουλη ασθένεια. Ενσωμάτωσε επίσης την ιδέα, ότι κάθε ανιδιοτελής χειρονομία υποστήριξης κάνει τη διαφορά.

«Από αυτή την πρώτη εμπειρία ήταν σαφές, ότι υπήρχαν πολλά περισσότερα να κάνουμε και η οικογένειά μου και εγώ ήμασταν ευλογημένοι που μπορέσαμε να δημιουργήσουμε νέες ευκαιρίες για να υποστηρίξουμε αυτόν το σημαντικό σκοπό όλα αυτά τα χρόνια», γράφει η Denise σε μία από τις ιστοσελίδες του Pink in the City.

Έχοντας μεγαλώσει με ισχυρή πίστη στον εθελοντισμό και την προσφορά στην κοινότητα, είπε ότι ήταν σημαντικό να συσπειρώσουμε ομοϊδεάτες ανθρώπους στο σκοπό – ανθρώπους που νοιάζονταν και ήθελαν να κάνουν τη διαφορά. Με την πάροδο του χρόνου, εθελοντές, χορηγοί, συνεργάτες και ιατρικοί σύμβουλοι επέτρεψαν στο Pink in the City να επιτύχει και να υπερβεί τους στόχους του.

ΗΓΕΣΙΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Αλλά ταυτόχρονα, οι κοινοτικοί εταίροι έχουν διαδραματίσει βασικό ρόλο υποστηρίζοντας και παρακολουθώντας το Pink στις διάφορες εκδηλώσεις και εκδηλώσεις της πόλης. Οι συνεργασίες έχουν επεκταθεί σε προγράμματα ηγεσίας στα γυμνάσια της περιοχής Laval μέσω του προγράμματος Model the Way.

«Το Model the Way διασφαλίζει ότι η δέσμευση για το σκοπό μας θα συνεχιστεί από τους νέους στο μέλλον», πρόσθεσε η Denise. Την περασμένη εβδομάδα, μια αντιπροσωπεία του Laval Senior Academy, συμπεριλαμβανομένων των φοιτητών Alejandro Gutierrez και Zoe Scappaticcio, παρευρέθηκε στην τελετή παρουσίασης των επιταγών του Pink in the City, συνοδευόμενη από τον πρόεδρο της SWLSB Paolo Galati.

Σχεδόν από την αρχή, το Pink in the City συνεργάστηκε στενά με την κλινική μαστού στο MUHC. Υπό την καθοδήγηση και την ηγεσία του Δρ Sarkis Meterissian, η κλινική βοήθησε στον καθορισμό στόχων, παρέχοντας ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τον καρκίνο του μαστού, τις ανάγκες των ασθενών και των ιατρών που παρέχουν φροντίδα.

Ta NEA volume 18-05

0

The current issue of the Greek Canadian News Ta NEA volume 18-05 published February 9th, 2024.
Covering news from Greece, local news, politics, sports and other newsworthy events.
(Click on the image to read the paper.)

Τρέμει ο Μητσοτάκης μη γίνειμε τους αγρότες ότι και στο Παρίσι

0
Τρέμει ο Μητσοτάκης μη γίνει με τους αγρότες ότι και στο Παρίσι

Συντάκτης: Σπύρος Γκουτζάνης*
Πηγή: slpress.gr

Αν και έχει αρκετά μέτωπα ανοιχτά – φοιτητικές κινητοποιήσεις, γάμος ομοφύλων, ακρίβεια – εκείνο που τρομάζει το Μέγαρο Μαξίμου είναι το μέτωπο των αγροτών, οι οποίοι κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους. Ο λόγος είναι ότι, όπως ανέφερε και ο γαλάζιος αγροτοσυνδικαλιστής, Χρήστος Σιδηρόπουλος, αν επιμείνει η κυβέρνηση στην τακτική της, τότε από το 42% θα πέσει στο 18%.

Η πρώτη αντίδραση της κυβέρνησης πάντως να απαξιώσει τις κινητοποιήσεις των αγροτών, σαν κομματικά υποκινούμενες από το ΚΚΕ, αποδείχθηκε ανεπιτυχής. Κατ’ αρχήν, γιατί στις κινητοποιήσεις δε μετέχουν μόνο οι προσκείμενες στο ΚΚΕ αγροτικές ενώσεις, αλλά το σύνολο των αγροτών της Θεσσαλίας. Επομένως, συμμετέχουν και οι προσκείμενοι στη ΝΔ.

Είναι χαρακτηριστική η δήλωση που έκανε ο βουλευτής Λαρίσης, Μάξιμος Χαρακόπουλος, «καρφώνοντας» τον αρμόδιο υπουργό Λευτέρη Αυγενάκη, για τα περί υποκινούμενων κινητοποιήσεων: «Ο αναβρασμός που υπάρχει σε ευρωπαϊκό επίπεδο στον αγροτικό κόσμο, μετά τις πρωτόγνωρες κινητοποιήσεις στη Γερμανία και τη Γαλλία, καταδεικνύει ότι οι εύκολοι αφορισμοί για υποκινούμενες κινητοποιήσεις των αγροτών του κάμπου είναι αστείοι και τους εξοργίζουν ακόμη περισσότερο. Η κυβέρνηση κατεύθυνε μεγάλα ποσά για τη στήριξη των πλημμυροπαθών. Προφανώς θα χρειαστούν κι άλλοι πόροι, επιμονή και καλύτερος συντονισμός. Είναι κρίμα, όμως, η όλη προσπάθεια να επισκιάζεται από λάθη, αστοχίες και ατυχείς συμπεριφορές».

Οι αγρότες δεν είναι φοιτητές, ώστε να τους απαξιώσει η κυβέρνηση με την προπαγάνδα των ΜΜΕ και να στρέψει την κοινωνία εναντίον τους, αδιαφορώντας για τα αιτήματά τους και για τα κλειστά πανεπιστήμια. Πρόκειται κυρίως για δικούς της ψηφοφόρους που έχουν πληγεί και από τις πλημμύρες, και εάν δεν τους ικανοποιήσει θα της το ανταποδώσουν ως ψηφοφόροι. Επιπλέον, έχουν πάντα τη δυνατότητα να κλείσουν την Εθνική Οδό και να κόψουν την Ελλάδα στη μέση, προκαλώντας αρνητική δημοσιότητα.

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρωθυπουργός έσπευσε να ανακοινώσει μέτρα, αφού παράλληλα άδειασε τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη και Γεωργίας, Λευτέρη Αυγενάκη, για την καθυστέρηση στην καταβολή των αποζημιώσεών τους. Μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι ήδη οι αγρότες έχουν πάρει πρώτη αρωγή των 2.000 ευρώ και ότι ζήτησε από το υπουργείο να προχωρήσει άμεσα στην αύξηση της πρώτης αρωγής και από 2.000 να ανέβει στις 5.000 έως 10.000 ευρώ.

Σημείωσε ότι αυτή η αρωγή, που θα φτάσει στις 5.000 με 10.000 ευρώ, αφορά ζημιές στον εξοπλισμό. Ο πρωθυπουργός για μία ακόμη φορά μετέθεσε τις ευθύνες του, κάνοντας λόγο «για δομικά προβλήματα του πρωτογενούς τομέα, ενώ επικαλέστηκε ότι αυτή είναι η παγκόσμια διακύμανση των τιμών. Καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει κάτι γι’ αυτό».

*Ο Σπύρος Γκουτζάνης είναι δημοσιογράφος. Από το 1990 έχει εργαστεί σε περισσότερα από 15 ΜΜΕ, μεταξύ των οποίων, 90,2 Αριστερά στα fm, Φλας 9,61, Καθημερινή, Επενδυτής, Πρώτο Θέμα, Επίκαιρα, Δημοκρατία, ΕΡΤ, Star Chanell. Από το 2000 είναι πολιτικός και κυβερνητικός συντάκτης. Από το 2004 εργάζεται στο ΑΠΕ και από το 2016 μέχρι το Δεκέμβριο του 2018 παρουσίαζε την καθημερινή εκπομπή «Επί του Πιεστηρίου» στο Kontra Chanell.

«Μεταγραφή» Χριστοφιλοπούλου: Ο Μητσοτάκης επεκτείνει το «ΠΑΣΟΚ» μέσα στη ΝΔ για να «αντικαταστήσει» τους δεξιούς ψηφοφόρους

0

Η «αριστερή» ατζέντα απομακρύνει
τους δεξιούς ψηφοφόρους

«Μεταγραφή» Χριστοφιλοπούλου: Ο Μητσοτάκης επεκτείνει το «ΠΑΣΟΚ» μέσα στη ΝΔ για να «αντικαταστήσει» τους δεξιούς ψηφοφόρους Η «αριστερή» ατζέντα απομακρύνει τους δεξιούς ψηφοφόρους

«Μεταγραφή» Χριστοφιλοπούλου: Ο Μητσοτάκης επεκτείνει το «ΠΑΣΟΚ» μέσα στη ΝΔ για να «αντικαταστήσει» τους δεξιούς ψηφοφόρους

To ΠΑΣΟΚ «αναβιώνει», όχι όμως στο δικό του κόμμα αλλά μέσα στη Νέα Δημοκρατία, η οποία έχει μετατραπεί σε «ξενιστή» του όπως καταδεικνύει και η κίνηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη (σ.σ.: Δευτέρα 29/1), ο οποίος ανακοίνωσε ότι η Εύη Χριστοφιλοπούλου εντάσσεται στο κόμμα.

Είναι σαφές πως ο Κ. Μητσοτάκης το κάνει αυτό με βάση έναν πολιτικό σχεδιασμό, ώστε να επεκταθεί στο Κέντρο και στην Κεντροαριστερά και να «αντικαταστήσει» τους δεξιούς ψηφοφόρους, που σίγουρα θα χάσει, λόγω του ν/σ για την τεκνοθεσία παιδιών από ζευγάρια ΛΟΑΤΚΙ. Η Εύη Χριστοφιλοπούλου ανήκε στο εκσυγχρονιστικό ΠΑΣΟΚ ενώ είναι και κουμπάρα της Άννας Διαμαντοπούλου, άλλης μίας υποψήφιας για να «μετακομίσει» στη ΝΔ.

Για πολλά χρόνια έβγαινε πρώτη στο Υπόλοιπο Αττικής, το οποίο αργότερα έσπασε σε δύο, στην Ανατολική και τη Δυτική Αττική.

Η πρώην υπουργός μπορεί να προσθέσει ψηφοφόρους του Κέντρου στη ΝΔ στις ευρωεκλογές. Βασικά, γι’ αυτό έγινε η «μεταγραφή». Έχει διακόψει τις επαφές της με το σημερινό ΠΑΣΟΚ, το οποίο το θεωρεί «τελειωμένο». Δεν είναι τυχαίο, ότι η ΝΔ θα κατεβάσει στις ευρωεκλογές και τον Πύρρο Δήμα, πρώην βουλευτή Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ που και αυτός έχει διακόψει τις επαφές με τη Χαριλάου Τρικούπη.

Αυτή τη στιγμή δε θα ήταν υπερβολή κάποιος να πει, πως η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στην ουσία είναι μία νεοδημοκρατική κυβερνητική εκδοχή του εκσυγχρονιστικού ΠΑΣΟΚ. 12 υπουργοί στην κυβέρνηση προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ:

Σκέρτσος, Κοντογιώργης, Στυλιανίδης, Μενδώνη, Φλωρίδης, Χρυσοχοΐδης, Τσακλόγλου, Θεμιστοκλέους, Πιερρακάκης, Λιβάνιος, Γεραπετρίτης, Θεοχάρης και μαζί με αυτούς υπάρχει πληθώρα άλλων πασοκικών στελεχών σε μικρότερες κυβερνητικές θέσεις και οργανισμούς. Φυσικά, αυτό δε γίνεται κατά λάθος. Συνειδητά ο Κ. Μητσοτάκης «πασοκοποιεί» τη ΝΔ διότι αποσκοπεί να κερδίσει στο Κέντρο ότι χάνει από Δεξιά. Γνωρίζει ότι η ατζέντα που ακολουθεί είναι αριστερή και κατανοεί πως δε θα την εγκρίνουν οι δεξιοί ψηφοφόροι του, καθώς δεν μπορούν να την αιτιολογήσουν πρωτίστως στους εαυτούς τους. Στο μεταξύ όμως, κατάφερε να τους «συγχύσει» αρκετά, για να τον ψηφίσουν και το 2019 και το 2023, ώστε ως κυβέρνηση να προχωρήσει στις κατάλληλες κινήσεις για να βρει άλλες λύσεις.

Μία κυβερνητική παράταξη διεισδύει ευκολότερα σε άλλους χώρους. Τον «βολεύει» άλλωστε ότι στο χώρο της Κεντροαριστεράς υπάρχουν δύο κόμματα, που αντιπαλεύονται για το ποιο θα είναι πρώτο. Όσο δεν ενώνουν τις δυνάμεις τους, η σημερινή Νέα Δημοκρατία θα μπορεί εύκολα να διεισδύει στο εκλογικό τους κοινό.

Σε ό,τι αφορά τους δεξιούς ψηφοφόρους ξέρει σε ποια δεξιά κόμματα θα στραφούν και προς το παρόν δεν τα θεωρεί απειλή. Θα τα θεωρούσε απειλή εάν μπορούσαν να ενοποιήσουν τη Δεξιά σε έναν ενιαίο πολιτικό σχηματισμό. Κάτι που θα έπρεπε να είχε γίνει ήδη από τις διπλές εκλογές του περασμένου καλοκαιριού.

Η ευθύνη των κομμάτων της αντιπολίτευσης είναι πολύ μεγάλη, όσο πλησιάζει ημερομηνία των ευρωεκλογών. Εάν χαθεί αυτή η ευκαιρία με τους πολίτες να ψηφίζουν «χαλαρά» και χωρίς «ενοχές», αποκλειστικά υπεύθυνα θα είναι αυτά.

Η «μαύρη» δεκαετία της διαφθοράς: Από τις πιο διεφθαρμένες χώρες της ΕΕ η Ελλάδα

0
Η «μαύρη» δεκαετία της διαφθοράς: Από τις πιο διεφθαρμένες χώρες της ΕΕ η Ελλάδα

Μια διεφθαρμένη κρατική – κυβερνητική εξουσία και παραβίαση των ατομικών ελευθεριών και της ελευθερίας του Τύπου

Η Ελλάδα κατρακύλησε στην 24η θέση από τις 27 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή είναι τέταρτη από το τέλος στον τομέα της διαφθοράς! Αντίστοιχη υποχώρηση της νομιμότητας και τους κράτους δικαίου καταγράφηκε και στο σχετικό παγκόσμιο δείκτη, όπου από την 51η θέση το 2022 κατρακύλησε στην 59η θέση, λόγω Predatorgate και φίμωσης των εχθρικών προς την κυβέρνηση ΜΜΕ μέσω δικαστικών διωγμών και «αποστράγγισής τους» από διαφημιστικούς κρατικούς πόρους.
Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα καταγράφει πτώση τριών βαθμών (49 το 2023 από 52 βαθμούς το 2022) και υποχώρηση οκτώ θέσεων (59η το 2023 από 51η θέση το 2022). Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Δανία με 90 βαθμούς, ενώ ακολουθούν η Φινλανδία με 87 βαθμούς και η Νέα Ζηλανδία με 85. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Σομαλία με 11 βαθμούς, η Βενεζουέλα, η Συρία και το Σουδάν με 13 βαθμούς.
Όπως αναφέρει η έκθεση: «Οι συνέπειες από τις φερόμενες παράνομες υποκλοπές επικοινωνιών δημοσιογράφων και πολιτικών της αντιπολίτευσης από την κυβέρνηση, οι επιθέσεις στην ελευθερία του Τύπου και η μειωμένη δικαστική ανεξαρτησία, συνέβαλαν στην πιο απότομη πτώση του κράτους δικαίου στην Ε.Ε. Οι ανησυχίες αυξάνονται εξαιτίας της υπερβολικής παρέμβασης της κυβέρνησης στο σκάνδαλο των υποκλοπών Predatorgate, με αναφορές για απειλές σε μέλη του ανεξάρτητου ελεγκτικού οργάνου που ερευνά την υπόθεση και για παρεμπόδιση μαρτύρων».
Παράλληλα, επισημαίνεται ότι η Ελλάδα καταγράφει τη χειρότερη επίδοση στην ΕΕ, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Δείκτη Ελευθερίας του Τύπου και ότι η χρήση SLAPP που απειλεί τους δημοσιογράφους, τους εμποδίζει να προχωρήσουν σε αποκαλύψεις για υποθέσεις διαφθοράς. Μάλιστα, στην έκθεση αναφέρεται ότι ακόμα και τα μέλη της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας που ιδρύθηκε το 2019, επιλέγονται από την ίδια την κυβέρνηση.
© pronews.gr
Με πληροφορίες από: https://www.transparency.org/en/cpi/2023

Οι ήρωες Βλαχάκος, Γιαλοψός, Καραθανάσης που θυσιάστηκαν για να «γκριζάρει» ο Σημίτης τα Ίμια

0
Οι ήρωες Βλαχάκος, Γιαλοψός, Καραθανάσης που θυσιάστηκαν για να «γκριζάρει» ο Σημίτης τα Ίμια

Πεπεισμένη ότι το πλήρωμα τριών ανδρών του ελικοπτέρου γνώριζε ότι πήγαινε ουσιαστικά σε «αποστολή αυτοκτονίας» η σύζυγος του υποπλοίαρχου Χρήστου Καραθανάση

Η 31η Ιανουαρίου του 1996 είναι η «μαύρη» μέρα, που 28 χρόνια μετά συγκλονίζει τον Ελληνισμό. Οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, Παναγιώτης ΒλαχάκοςΧριστόδουλος Καραθανάσης και Έκτορας Γιαλοψός ήταν το μοιραίο πλήρωμα του ελικοπτέρου Augusta Bell 212, το οποίο απογειώθηκε ξημερώματα από τη φρεγάτα «Ναυαρίνο» για να πετάξει πάνω από τη βραχονησίδα Ίμια, καταγράφοντας την τουρκική παρουσία στην περιοχή, καθώς βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη η αποκαλούμενη «κρίση των Ιμίων».

Τα Χριστούγεννα του 1995 το τουρκικό φορτηγό πλοίο Φιγκέν Ακάτ προσάραξε στα Ίμια, αρνούμενο την ελληνική βοήθεια, λέγοντας ότι βρίσκεται εντός τουρκικής περιοχής. Ακολουθεί ένας αόρατος διπλωματικός «πόλεμος» μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας μέχρι τις 20 Ιανουαρίου του 1996, οπότε η ελληνική πλευρά καθιστά γνωστές τις τουρκικές αιτιάσεις, δηλαδή την αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας στα Ίμια, με τον τότε Δήμαρχο Καλύμνου, Δημήτρη Διακομιχάλη και τρία ακόμη άτομα, να αποβιβάζονται στις 25 του μήνα στη βραχονησίδα, υψώνοντας την ελληνική σημαία. Η έπαρση της ελληνικής σημαίας γίνεται το κατεξοχήν θέμα στον τουρκικό Τύπο και δύο μέρες (27/1) μετά Τούρκοι δημοσιογράφοι καταφθάνουν με ελικόπτερο στα Ίμια, υψώνοντας την τουρκική σημαία.

Την επομένη, στις 28 του μήνα, περιπολικό του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού υποστέλλει την τουρκική σημαία και το ίδιο βράδυ βατραχάνθρωποι των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων αποβιβάζονται στη βραχονησίδα, προς φύλαξη της ελληνικής σημαίας. Τις πρώτες ώρες της 31ης Ιανουαρίου του 1996, μέλη των τουρκικών ειδικών δυνάμεων αποβιβάζονται στη Μεγάλη Ίμια. Τότε ξεκινούν τα τηλεφωνήματα στα σπίτια των τριών ηρώων και στις 5.30 το πρωί το ελικόπτερο απογειώνεται από τη φρεγάτα «Ναυαρίνο», για να καταμετρήσει τους τούρκους κομάντος που είναι πάνω στη βραχονησίδα. Κάνει τέσσερις κύκλους πάνω από τα Ίμια και καταγράφει την τουρκική παρουσία, αλλά στη διαδρομή της επιστροφής προς τη φρεγάτα, το ελικόπτερο πέφτει.

Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΓΙΑ

ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ

Ηχητικό ντοκουμέντο με τις τελευταίες συνομιλίες των τριών ηρώων μας, δείχνει την απόλυτη πράξη της θυσίας και του ηρωισμού. Ο Παναγιώτης Βλαχάκος, ο Έκτορας Γιαλοψός και ο Χριστόδουλος Καραθανάσης, τήρησαν τον όρκο προς το Έθνος και την Πατρίδα και επέλεξαν τη θυσία από την ατίμωση. Μάλιστα, σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο τέως ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος, για την αντίδραση των ηρώων μας, όταν οι Τούρκοι προσφέρθηκαν να τους επιτρέψουν να προσγειωθούν στην τουρκική φρεγάτα, είχε δηλώσει ότι ήταν πεπεισμένος ότι το ελικόπτερο είχε δεχθεί πυρά!

ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΗΡΩΩΝ

«Το μόνο που είναι καλό είναι ότι οι Έλληνες θυμούνται ακόμη το γεγονός» τόνισε η Ειρήνη Ζωγραφάκη, τότε σύζυγος του υποπλοίαρχου Χρήστου Καραθανάση, η οποία εμφανίστηκε πεπεισμένη ότι το πλήρωμα τριών ανδρών του ελικοπτέρου γνώριζε ότι πήγαινε ουσιαστικά σε «αποστολή αυτοκτονίας». Η ίδια θυμάται πως του είχε πει «αυτή είναι η δουλειά σου και πρέπει να πας» αν και όπως ανέφερε «ήταν κάποιος άλλος υπηρεσία και επειδή βούιζε το σταθερό του (σ.σ. του άλλου) πήραν το Χρήστο».

Σε ταξίδι ήταν και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός και «δεν έπρεπε να πάει ξανά» σύμφωνα με την τότε σύζυγό του, Λεμονιά Κότογλου.

Η Ματίνα Αναγνωστοπούλου, τότε σύζυγος του υποπλοίαρχου, Παναγιώτη Βλαχάκου, ανέφερε πως δεν του είπε ποτέ να μην πάει. Ωστόσο, η ίδια ανακαλεί πάντα στη μνήμη της τη φράση του τότε πεθερού της: «Ήταν ανάγκη να σκοτωθεί το παιδί το δικό μου για να γκριζαριστεί το Αιγαίο;».

Η Ειρήνη Ζωγραφάκη ετοιμαζόταν για δουλειά, όταν χτύπησε το τηλέφωνο από τον πατέρα της, ρωτώντας την σε ποιο πλοίο ήταν ο άνδρας της εκείνη τη νύχτα. Ο ίδιος την επισκέφτηκε στη δουλειά και της είπε τα νέα που δεν τα είχε μάθει από κανέναν άλλο.

«Από την τηλεόραση έμαθα το συμβάν» θυμάται και η Λεμονιά Κότογλου, συμπληρώνοντας πως «δε χρειαζόταν καν να ακούσω το όνομά του».

Η Ματίνα Αναγνωστοπούλου υποψιασμένη από τον πρώην πεθερό της δεν είχε διαφορετική μεταχείριση, καθώς «μέσα στο ταξί άκουσα και το όνομα» επισημαίνει, οδεύοντας εκείνο το πρωί και μετά τα γεγονότα, προς τον Πειραιά.

Την επόμενη ημέρα η σωρός του Χριστόδουλου Καραθανάση, η οποία εντοπίστηκε πρώτη, φτάνει στην Αθήνα και την παραλαμβάνει η σύζυγός του, Ειρήνη Ζωγραφάκη, στην οποία ειπώθηκε ότι «μέχρι εδώ είναι τα έξοδα του Ναυτικού, από εδώ και πέρα είναι δικά σας». Τις επόμενες ώρες η κρίση αποκλιμακώνεται και μεσολαβεί μια εβδομάδα μέχρι να εντοπιστούν τελικά οι σωροί του Παναγιώτη Βλαχάκου και του Έκτορα Γιαλοψού.

Μετά το μνημόσυνο των 40 ημερών, ο τότε Αρχηγός ΓΕΝ, Λεωνίδας Παληογιώργος, καλεί τις τρεις συζύγους στο Πεντάγωνο και τις διαβεβαιώνει πως το ελικόπτερο «δεν το ρίξανε» και ότι «δεν υπήρχε πουθενά καμία σφαίρα».

Σύμφωνα με τη Ματίνα Αναγνωστοπούλου, «το ελικόπτερο δεν έπεσε ούτε με λάθος, ούτε με τον καιρό. Θεωρώ ότι οι κομάντος φοβηθήκανε και το πυροβόλησαν με δική τους πρωτοβουλία και χωρίς να έχουν λάβει σχετική εντολή από την Τουρκία».

© newsbreak.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ: https://www.newsbreak.gr/ellada/557626/oi-iroes-vlachakos-gialopsos-karathanasis-poy-thysiastikan-gia-na-gkrizarei-o-simitis-ta-imia/

Οι 120 μέρες που θα αλλάξουν τα δεδομένα

0
Οι 120 μέρες που θα αλλάξουν τα δεδομένα

Οι ευρωεκλογές αποτελούν το επόμενο crash test για την κυβέρνηση Μητσοτάκη! • Τι φοβίζει τον πρωθυπουργό παρότι είναι απόλυτος κυρίαρχος στο πολιτικό σκηνικό

Συντάκτης: Ανδρέας Καψαμπέλης
Πηγή: Newsbreak.gr

Με την είσοδο του 2024 άρχισε και η αντίστροφη μέτρηση για την επόμενη εκλογική αναμέτρηση. Οι ευρωεκλογές, που μετά τις αυτοδιοικητικές κάλπες του Οκτωβρίου 2023 είναι το επόμενο crash test για την πιθανή αναδιάταξη του εκλογικού σκηνικού, θα γίνουν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου, αλλά, όσο κι αν δείχνουν ακόμη μακριά, απομένουν μόλις 120 ημέρες οι οποίες έχουν ήδη, είτε άμεσα είτε σε λανθάνουσα μορφή, προεκλογικό χρώμα.
Μάλιστα, ο πολιτικός ορίζοντας των επόμενων τεσσάρων μηνών, προβλέπεται για όλα κυριολεκτικά τα κόμματα συννεφιασμένος και όχι μόνο. Η πρόγνωση περιλαμβάνει ακόμη και σφοδρές καταιγίδες, που ανάλογα με την εξέλιξη των πραγμάτων – και πολύ περισσότερο τα αποτελέσματα της κάλπης – για κάποιους μπορεί να αποδειχθούν κατακλυσμιαίες.

ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΠΑΛΟ
Το 2023 άφησε ήδη ολόκληρο το πολιτικό σύστημα σε περιδίνηση, χωρίς να εξαιρείται και το κυβερνών κόμμα, το οποίο μπορεί να κινείται μέσα στο γήπεδο χωρίς αντίπαλο, αλλά οι καυτές πατάτες που έχει να αντιμετωπίσει τη νέα χρονιά διαδέχονται η μία την άλλη, ενώ την ίδια ώρα μεγάλες εκλογικές μάζες – ελλείψει ισχυρής εναλλακτικής λύσης – στο εσωτερικό του ασφυκτιούν.
Αυτή η ιδιομορφία, όσο κι αν ο επικοινωνιακός πέπλος δημιουργεί μια εικόνα ευδαιμονίας, αποτελεί και τη βαθύτερη (και ανομολόγητη) πηγή ανησυχίας για τον Κ. Μητσοτάκη προσωπικά. Ο πρωθυπουργός εμφανίζεται όλη αυτήν την περίοδο – και ιδιαίτερα μετά το εκλογικό αποτέλεσμα του Ιουνίου – πανίσχυρος έως παντοδύναμος, χωρίς όμως αυτό στην πραγματικότητα να στηρίζεται σε μια στέρεη και ακλόνητη βάση.
Με την κρίση νομιμοποίησης για όλο το κομματικό φάσμα να μεγαλώνει από αναμέτρηση σε αναμέτρηση, την αποχή να αποτελεί τον ουσιαστικό νικητή, την αξιοπιστία των πολιτικών και των κομμάτων να έχει πέσει στο ναδίρ και τη δυσαρέσκεια να αυξάνεται στους περισσότερους τομείς διαρκώς, ο κίνδυνος να προκληθούν και να καταγραφούν σοβαρές ρωγμές – ακόμη και δίχως προδιαγεγραμμένη κατεύθυνση – θεωρείται από τώρα τεράστιος.
Άλλωστε το πλεονέκτημα της ανυπαρξίας αντιπολίτευσης εύκολα μπορεί να αποτελέσει και μειονέκτημα, αφού διευκολύνει, χωρίς πολλά διλήμματα, την ψήφο διαμαρτυρίας, εάν όχι τιμωρίας, στην ευρωκάλπη.
Με αυτό το φόντο, ο κ. Μητσοτάκης επιχειρεί ήδη να δρομολογήσει μια θετική – και υπό μεταρρυθμιστικό μανδύα – ατζέντα, προτάσσοντας, όπως φάνηκε και τις τελευταίες ημέρες, θέματα σαν τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τα θέματα αυτά δείχνουν να αποσπούν μια ευρύτερη συναίνεση ή έστω αποδοχή σε επίπεδο κοινωνίας, βοηθώντας στην απόδραση από τα άλλα σκοτεινά μέτωπα.
Όσο και να φτιασιδώνεται, όμως, με ισχυρές επικοινωνιακές ενέσεις η πραγματικότητα, η κυβέρνηση έχει μπροστά της ένα ολόκληρο ναρκοπέδιο. Ακόμη και η προβαλλόμενη ευημερία των αριθμών, σε συνδυασμό με τα ψίχουλα των αυξήσεων, δε συμβαδίζει με την κατάσταση στην πραγματική οικονομία και με τις αντοχές των νοικοκυριών που διαρκώς μειώνονται, λόγω της ακρίβειας και του ροκανίσματος του διαθέσιμου εισοδήματος.
Ένα χωριστό κεφάλαιο αποτελούν οι νέες φορολογικές επιβαρύνσεις για χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, που θα γίνουν αισθητές από φέτος.
Την ίδια ώρα, τα ζητήματα της παράνομης μετανάστευσης – με αιχμή και την πρόσφατη τροπολογία του Άδωνη Γεωργιάδη για τη νομιμοποίηση σε πρώτη φάση των 30.000 – της εγκληματικότητας και της ασυδοσίας που την περιβάλλει, οι εμμονές σε μέτρα όπως ο γάμος των ομοφύλων και το δικαίωμα της τεκνοθεσίας, οι γκρίζοι χειρισμοί στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και στο ευρύτερο διπλωματικό πακέτο, αλλά ακόμη και η γενικευμένη αίσθηση ατιμωρησίας και συγκάλυψης μεγάλων θεσμικών σκανδάλων και υποθέσεων διαφθοράς και παρακμής, αν και φαινομενικώς ασύνδετα μεταξύ τους, αποτελούν ένα κοκτέιλ, που ανά πάσα στιγμή μέσα στο προσεχές διάστημα μπορεί να αποδειχθεί εκρηκτικό.
Ο κ. Μητσοτάκης έχει ακόμη ένα λόγο βαθύτερης ανησυχίας. Βλέπει το ρεύμα που έρχεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο υπέρ των δεξιών έως και ακροδεξιών κομμάτων ως έκφραση του νέου ριζοσπαστισμού, την ώρα που ο ίδιος επιδιώκει στο εσωτερικό της Ελλάδας να μεταλλάξει τη Ν.Δ. σε καθαρά κεντρώο, σημιτικής κοπής, κόμμα. Ως εκ τούτου, καθεμία από τις επόμενες 120 ημέρες θα είναι επί της ουσίας μια δοκιμασία, ώστε να φανεί εάν – ασχέτως της εξαέρωσης της αντιπολίτευσης – θα επαναβεβαιωθεί στο τέλος, ύστερα από ένα σερί διαρκών εκλογικών επιτυχιών, το πολιτικό του imperium ή θα περάσει σε φάση στασιμότητας και αποδυνάμωσης.
Ήδη αποτελεί κοινό μυστικό (και πάντως συζητείται ευρέως στα πολιτικά, στα διπλωματικά και τα επιχειρηματικά παρασκήνια) ότι ανάλογα με τη δυναμική τού αποτελέσματος του προσεχούς Ιουνίου, ο κ. Μητσοτάκης θα πάρει αποφάσεις αναφορικά και με τη μετέπειτα προσωπική στρατηγική του.

ΣΕ ΠΕΡΙΔΙΝΗΣΗ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ
ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗΣ
Στη δική τους περιδίνηση βρίσκονται και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, για το καθένα από τα οποία άλλωστε έχουν μαζευτεί λιγότερα ή περισσότερα σύννεφα στον ορίζοντα. Ως αξιωματική αντιπολίτευση, καταρχάς, ο ΣΥΡΙΖΑ θα δίνει όλο αυτό το διάστημα μια κατά βάση υπαρξιακή μάχη. Είναι κυριολεκτικά θέμα (πολιτικής) ζωής και θανάτου η διατήρησή του, έστω και οριακά, στη δεύτερη θέση, καθώς σε διαφορετική περίπτωση απειλείται με πλήρη εξαΰλωση.
Στο μεσοδιάστημα ο Στέφανος Κασσελάκης θα χρειαστεί να παλέψει πολύ για τη δική του σταθεροποίηση, καθώς φαίνεται ότι μπαίνει και η νέα χρονιά με διαρκώς νέα παρατήματα και εσωκομματικά επεισόδια.
Στο διπλανό διαμέρισμα, του ΠΑΣΟΚ, ο Ν. Ανδρουλάκης, αν και αισιοδοξεί ότι το κόμμα θα καταγράψει ποσοστό της τάξης του 16%-17%, έχει στην πραγματικότητα κι αυτός σκοτούρες.
Καταρχάς, διότι ήδη δέχεται την κριτική ότι με τον ΣΥΡΙΖΑ υπό κατάρρευση ο πήχης αυτός είναι πολύ χαμηλά και, δεύτερον, επειδή σε κάθε περίπτωση δε δημιουργείται πραγματική προοπτική κυβερνητικού κόμματος για το ΠΑΣΟΚ. Άλλωστε η μεγάλη εικόνα για την τύχη της Κεντροαριστεράς είναι αυτή που από εδώ και πέρα θα προκαλεί τους πιο σοβαρούς πονοκεφάλους.
Παράλληλα, δηλαδή, με τους διαγκωνισμούς για την πρωτοκαθεδρία, η πορεία προς τις ευρωεκλογές και πολύ περισσότερο το αποτέλεσμά τους, θα κρίνουν ποια θα είναι η επόμενη ημέρα, εάν θα προχωρήσει η «συνεργασία» ενόψει των βουλευτικών εκλογών, με ποιους όρους και κυρίως με ποιον… αρχηγό.
Την ίδια ώρα ασφαλώς και τα άλλα μικρότερα κόμματα, όπως και το νεοπαγές της Νέας Αριστεράς, έχουν να περάσουν συμπληγάδες, ενώ και από την πλευρά τής εκ δεξιών αντιπολίτευσης, για άλλους ο ορίζοντας έχει λιγότερα και για άλλους περισσότερα σύννεφα, αν και είναι νωρίς για την τελική εικόνα.

Κορυφή του παγόβουνου η εξέγερσητων αγροτών στην Ευρώπη

0
Κορυφή του παγόβουνου η εξέγερση των αγροτών στην Ευρώπη

Συντάκτης: Σταύρος Λυγερός*
Πηγή: slpress.gr

Οι κινητοποιήσεις των αγροτών σ’ όλη σχεδόν την Ευρώπη έχουν ειδοποιό διαφορά από αντίστοιχες του παρελθόντος. Δεν πρόκειται για κινητοποιήσεις που έχουν σκοπό να διεκδικήσουν αιτήματα που θα βελτιώσουν θεσμικά και οικονομικά τη θέση τους. Αυτή τη φορά πρόκειται πραγματικά για αγώνα επιβίωσης. Αυτός είναι ο λόγος που εκδηλώνονται ταυτοχρόνως σε πολλές διαφορετικές χώρες και με την αποφασιστικότητα και μαζικότητα. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για την κορυφή του παγόβουνου της κρίσης που ήδη μαστίζει τη Γηραιά Ήπειρο.

Ας πιάσουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, η οποία πυροδότησε και την μετέπειτα κρίση του ευρώ στις αρχές της δεκαετίας του 2010, μπορεί τα επόμενα χρόνια να αμβλύνθηκε, αλλά δεν έγινε παρελθόν. Συνέχιζε να υποφώσκει, δημιουργώντας ένα ευάλωτο οικονομικό υπόστρωμα για τις ευρωπαϊκές οικονομίες. Πριν ακόμα εκδηλωθεί η πανδημία, ήταν ορατό δια γυμνού οφθαλμού πως η Ευρώπη είχε εισέλθει σε μία παρατεταμένη περίοδο, η οποία χαρακτηριζόταν από την οικονομική στασιμότητα (χαμηλοί ρυθμοί μεγέθυνσης) και την όξυνση των κοινωνικών αντιφάσεων.

Στη ρίζα του φαινομένου είναι οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές και η «αδελφή» τους παγκοσμιοποίηση, με τη μετανάστευση της βιομηχανικής παραγωγής σε χώρες με μικρότερο κόστος εργασίας και στην εντεινόμενη ανισοκατανομή του πλούτου προς όφελος μίας διεθνούς ολιγαρχίας του χρήματος. Το μεγάλο θύμα αυτού του μετασχηματισμού είναι τα μικρομεσαία στρώματα στην Ευρώπη –και στις ΗΠΑ– τα οποία λειτουργούσαν σαν αμορτισέρ, ως παράγοντας κοινωνικής σταθερότητας.

Σ’ αυτό το προβληματικό οικονομικό – κοινωνικό υπόστρωμα εκδηλώθηκε η πανδημία. Τα lockdown όχι μόνο επιδείνωσαν την κατάσταση των οικονομιών, αλλά και προκάλεσαν ρήγματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες, τις συνέπειες των οποίων πληρώνουμε ακόμα. Από τότε άρχισε να εμφανίζεται ένα επίμονος πληθωρισμός κυρίως, λόγω της αύξησης των τιμών της ενέργειας και των τροφίμων. Και ενώ η ανθρωπότητα προσπαθούσε να επανέλθει σιγά-σιγά στην κανονικότητα, προέκυψαν ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας.

Όπως απέδειξαν τα γεγονότα, η ρωσική οικονομία μπορεί να τραυματίστηκε αρχικά από αυτές, αλλά σε καμία περίπτωση δεν κατέρρευσε, όπως προσδοκούσαν οι Δυτικοί. Το αντίθετο, μάλιστα. Προσαρμόστηκε με εντυπωσιακό τρόπο, βρήκε εναλλακτικές αγορές για τις εξαγωγές της και οι υψηλές τιμές πετρελαίου, φυσικού αερίου, πρώτων υλών και αγροτικών προϊόντων επέτρεψαν στη Ρωσία να σταθεί όρθια, χωρίς μεγάλες απώλειες.

ΜΠΟΥΜΕΡΑΓΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Η ειρωνεία της υπόθεσης είναι ότι δε συνέβη το ίδιο με την ΕΕ, η οποία είχε με φανατισμό υιοθετήσει αλλεπάλληλα πακέτα κυρώσεων. Μπορεί και οι ΗΠΑ να πλήρωσαν κάποιο τίμημα, αλλά το μεγάλο θύμα του Ουκρανικού τελικώς είναι η Ευρώπη. Ήταν αναμενόμενο, παρότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, με πρώτη τη γερμανική, δεν μπόρεσαν να το δουν, τυφλωμένες από την αμερικανόπνευστη προσδοκία, ότι με την πολιτική των κυρώσεων θα εξουθένωναν τη Ρωσία.

Η διακοπή της ροής του φθηνού ρωσικού φυσικού αερίου στη γερμανική οικονομία και η υποκατάστασή του από το πολλαπλάσια ακριβότερο αμερικανικό υγροποιημένο αέριο (LNG) είχε αναπόφευκτα ισχυρές αρνητικές επιπτώσεις και στη βιομηχανία και στην αγροτική παραγωγή. Απεδείχθη ότι το γερμανικό εξαγωγικό θαύμα χρωστούσε πολλά στη φθηνή ρωσική ενέργεια, κυρίως στο φυσικό αέριο, που ερχόταν μέσω του αγωγού NordStream.

Τελικώς, οι κυρώσεις για την ΕΕ αποδείχθηκαν περισσότερο μπούμερανγκ και λιγότερο όπλο κατά της Ρωσίας. Και –όπως προανέφερα– ήταν ο τελευταίος κρίκος μίας αλυσίδας πληγμάτων για την ευρωπαϊκή οικονομία. Δεν πρόκειται για κάποιου είδους κυκλική κρίση, η οποία μετατραπεί νωρίτερα ή αργότερα σε παρελθόν. Μπορεί να αμβλυνθεί, αλλά –όπως επίσης προανέφερα– πρόκειται για αλλαγή εποχής, για ιστορική φάση παρακμής κι όχι για συγκυριακό φαινόμενο.

Αυτός είναι ο λόγος που οι τωρινές αγροτικές κινητοποιήσεις στις ευρωπαϊκές χώρες εμπεριέχουν –έστω κι αν οι αγρότες δεν το συνειδητοποιούν– ένα δυναμικό ευρύτερης κοινωνικής αμφισβήτησης. Προφανώς, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, κάποια στιγμή θα εκτονωθούν, αλλά ο πυρήνας του προβλήματος θα παραμείνει, η κοινωνική δυσαρέσκεια θα συσσωρεύεται και θα διογκώνεται, μέχρι με κάποια αφορμή να εκδηλωθεί ως κοινωνική αναταραχή.

Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ

Προφανώς, αυτό το κλίμα δε θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την εκλογική συμπεριφορά των μικρομεσαίων στρωμάτων στην Ευρώπη. Και δεν την έχει αφήσει. Έχω εδώ και χρόνια γράψει για την πολιτική – εκλογική φθορά του μεταπολεμικού δίπολου Κεντροδεξιά – Κεντροαριστερά, η οποία κατ’ αντιδιαστολή έχει τροφοδοτήσει τη δυναμική επέλαση της λεγόμενης Alt-Right ή «Νέας Δεξιάς», ή Ακροδεξιάς, όχι μόνο στην Ευρώπη (Σαλβίνι και Μελόνι στην Ιταλία, Λεπέν στη Γαλλία, Όρμπαν στην Ουγγαρία, Εναλλακτική στη Γερμανία κ.λπ.), αλλά και στις ΗΠΑ με το φαινόμενο Τραμπ. Και βεβαίως θα ήταν παράλειψη να ξεχάσουμε το Brexit. Ήταν ένα ιδιαίτερο μήνυμα που δεν μπορεί να παρακαμφθεί. Δεν πρόκειται απλά και μόνο για την εκδήλωση μόνο του παραδοσιακού βρετανικού ευρωσκεπτικισμού. Ήταν ταυτοχρόνως και εκδήλωση της ραγδαίας ανόδου της αντισυστημικής ψήφου σ’ όλη τη Γηραιά Ήπειρο.

Το πολιτικό κενό, λοιπόν, που άφησε η υποχώρηση της (νέο)φιλελεύθερης συναίνεσης το κάλυψε η «Νέα Δεξιά», λόγω της πολιτικής αδυναμίας της δικαιωματιστικής Αριστεράς να εκφράσει την κλιμακούμενη αμφισβήτηση που αναδύεται από τους πόρους των δυτικών κοινωνιών. Κι αν στις ΗΠΑ δεν υπήρχε αριστερή παράδοση, στην Ευρώπη υπήρχε. Κι όπου η κοινωνία αρχικά στράφηκε αριστερά (Ελλάδα-ΣΥΡΙΖΑ, Ισπανία-Ποδέμος και Ιταλία-Κίνημα 5 Αστέρων) απογοητεύθηκε με τα γνωστά αποτελέσματα.

Αυτό είναι το ευρωπαϊκό πολιτικό τοπίο ενόψει των ευρωεκλογών στις αρχές Ιουνίου. Γι’ αυτό και η εν λόγω αναμέτρηση αποκτά πολιτικά κρίσιμο χαρακτήρα. Όλα δείχνουν πως είναι η «Νέα Δεξιά» που θα αντιπαρατεθεί με την εν μέρει κυρίαρχη, αλλά σε κρίση, (νέο)φιλελεύθερη συναίνεση, την οποία εκφράζει το πρώην δίπολο και πλέον σχεδόν δίδυμο Κεντροδεξιά – Κεντροαριστερά. Πριν κάποια χρόνια, οι ευρωεκλογές ήταν περισσότερο μία πολιτική τελετουργία, η οποία σε κάθε χώρα – μέλος λειτουργούσε κατά κάποιον τρόπο και ως πρόβα τζενεράλε για τις εθνικές εκλογές. Εάν οι ευρωκάλπες επιβεβαιώσουν τις προβλέψεις, η μετατόπιση του κέντρου βάρους στο συσχετισμό δυνάμεων στο Ευρωκοινοβούλιο θα επηρεάσει αναπόφευκτα την περαιτέρω πορεία της ΕΕ-Ευρωζώνης.

Αναφορικά δε με τη Γερμανία –η άλλοτε ατμομηχανή της ΕΕ και το άτυπο αφεντικό της– όχι μόνο διολισθαίνει σε κρίση, αλλά υπό τον καγκελάριο Σολτς απαξιώνεται και πολιτικά. Έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, η κρίση δεν είναι απλώς το άθροισμα των επιμέρους κρίσεων (οικονομική, μεταναστευτική, πολιτισμική και γεωπολιτική). Η ταυτόχρονη έκθεση του ευρωπαϊκού οικοδομήματος σ’ αυτές τις παράλληλες κρίσεις έβγαλε με δύναμη στην επιφάνεια τις ασυμμετρίες και τις αντιφάσεις του, με αποτέλεσμα η ΕΕ να αντιμετωπίζει σήμερα υπαρξιακή κρίση, η οποία αναπόφευκτα θα αντανακλαστεί στα αποτελέσματα των ευρωεκλογών.

*Ο Σταύρος Λυγερός έχει εργασθεί σε εφημερίδες (για 23 χρόνια στην Καθημερινή), ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς. Σήμερα είναι πολιτικός-διπλωματικός σχολιαστής στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN και διευθυντής του ιστότοπου SLpress.gr. Συγγραφέας 16 βιβλίων. Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής στην εξέγερση του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973.