Home Blog Page 166

Και τώρα ξεπουλάμεκαι το «άγιο δισκοπότηρο»(βλ. Συνθήκη  της Λοζάνης)

0
Και τώρα ξεπουλάμε και το «άγιο δισκοπότηρο» (βλ. Συνθήκη της Λοζάνης)

Συντάκτης: Μαρία Νεγρεπόντη – Δελιβάνη*

Πηγή: Newsbreak.gr

Τα τελευταία χρόνια, όταν ολοένα συχνότερα αισθανόμασταν την ανάγκη, πολίτες αλλά και αρμόδιοι κυβερνητικοί, να ενισχύσουμε την πίστη μας στις δυνατότητες μας να αποβάλουμε τους φόβους μας, σχετικά με την έλευση εθνικών περιπετειών και να αναζητήσουμε κάποιο στήριγμα, καταφεύγαμε μονίμως στη Συνθήκη της Λοζάνης, η οποία:

-αντιπροσώπευε σταθερή νομική αξία,

-μας προστάτευε απέναντι σε κάθε κακόβουλο γείτονα, και

-ήταν «αυτάρκης», με την έννοια ότι δε χρειαζόμασταν συμπληρωματικές ενισχύσεις, προκειμένου να υποστηρίξουμε τα εθνικά μας δίκαια.

Ας δεχθούμε λοιπόν, τηρουμένων των αναλογιών, ότι η Συνθήκη της Λοζάνης ήταν, με το μεταφορικό της περιεχόμενο, το άγιο δισκοπότηρο μας. Όχι πια, καθώς ξαφνικά πληροφορούμαστε με ανεπίσημο τρόπο, αλλά όμως από επίσημα χείλη, ότι αυτό το πολύτιμο στήριγμά μας είναι κατά 97% για τα σκουπίδια. Και δικαιολογημένα καταλαμβανόμαστε από πανικό, καθώς μένουμε χωρίς αποκούμπι.

Εδώ, αξίζει να υπενθυμίσω, ότι από τα ίδια επίσημα χείλη σχεδόν πριν ένα έτος από σήμερα εμβρόντητοι πληροφορηθήκαμε, σε κραυγαλέα αντίθεση με τα όσα μέχρι τότε πιστεύαμε, ότι η απόκτηση των F-16 από την Τουρκία θα μας ωφελήσει. Και φυσικά δε μας ωφέλησε, αλλά όμως πήρε το δρόμο προτίμησης του κ. Ερντογάν.

Θα χαρακτήριζα αναπότρεπτο το ξέσπασμα σφοδρών αντιδράσεων, εναντίον αυτής της ολοκληρωτικής ανατροπής όλων όσων πιστεύαμε και υποστηρίζαμε μέχρι σήμερα, σχετικά με τη Συνθήκη της Λοζάνης. Και θα πρόσθετα και ανεπαρκές. Ωστόσο, ο κ. Πρωθυπουργός, παρότι μέχρι σήμερα φαινόταν να συντάσσεται απολύτως με τη νομική αξία της Συνθήκης της Λοζάνης, ουδόλως αντέδρασε. Η σιωπηρή αυτή αποδοχή του γκρεμίσματος των πάγιων, ως τότε, πεποιθήσεων, αναφορικά με το περιεχόμενο και τις δυνατότητες της Συνθήκης της Λοζάνης ανοίγει, αναπόφευκτα, τους ασκούς του Αιόλου γύρω από την ερμηνεία του.

Ανατρέχοντας σε κάποιες από τις πιθανές ερμηνευτικές υποθέσεις τού πως, δηλαδή, και τού γιατί ρίχτηκαν χωρίς προειδοποίηση στον Καιάδα, οι, γενικώς παραδεκτές, μέχρι τότε, θετικές ιδιότητες της Συνθήκης της Λοζάνης, θα αφήσω εκτός σχολιασμού μία και μοναδική, που άλλωστε κατέχει και τα σκήπτρα σε ανάλογες περιπτώσεις. Πρόκειται για την ερμηνεία, που δεν αναφέρεται στο περιεχόμενο της δήλωσης του κ. Συρίγου, αλλά αντιθέτως ρίχνει φως στις αντιδράσεις εναντίον της. Οι αντιδράσεις, λοιπόν, στην κατά τα άλλα πρωτοφανή δήλωση του κ. Συρίγου, προέρχονται συλλήβδην από «ακροδεξιούς», ενώ γίνεται σιωπηρά δεκτό ότι οι μη «ακροδεξιοί» την αποδέχονται χωρίς αντιδράσεις. Δηλαδή, ότι η Συνθήκη της Λοζάνης (να το επαναλάβω για να εμπεδωθεί) είναι άχρηστη κατά 97%, και παραμένουμε στο 3%, και σε ότι αυτό μπορεί να μας συνδράμει. Που σημαίνει ότι, επί χρόνια και χρόνια, ήμασταν στο απόλυτο σκοτάδι (κατά τις πρόσφατες δηλώσεις του κ. Συρίγου πάντοτε). Αλλά, σημαίνει, ακόμη, ότι αν και όταν έχουμε συνομιλίες με τους «φίλους» Τούρκους, ουδόλως πλέον θα μας δεσμεύει το περιεχόμενο της Συνθήκης της Λοζάνης, και θα είμαστε ελεύθεροι και ανοικτοί στο οτιδήποτε ήθελε προκύψει.

Να επανέλθω στους αντιδρώντες «ακροδεξιούς» και να υπενθυμίσω ότι η κατηγορία αυτή είναι πολύ του συρμού στις ημέρες μας. Ότι δε μας αρέσει, ότι μας ενοχλεί, ότι μας εμποδίζει να επιβάλουμε ακρότητες έχει «ακροδεξιά οσμή». 

• «Ακροδεξιοί» και «φασίστες» ήταν όσοι αντέδρασαν στο ξεπούλημα της Μακεδονίας, καθώς και αυτοί που μάχονται για την ακύρωση της Συνθήκης των Πρεσπών.

• «Ακροδεξιοί» επίσης ήταν και όσοι αντέδρασαν στο πραξικόπημα του 2015, που μετέτρεψε το ΟΧΙ σε ΝΑΙ.

• «Ακροδεξιοί» είναι, επίσης, και όσοι υποστηρίζουν ότι ο γάμος των ομόφυλων και της τεκνοθεσίας, οφείλει να αντιμετωπίζεται ως εξαίρεση και όχι ως κανόνας.

• Αλλά, επιπλέον, συλλήβδην «ακροδεξιές» εκλαμβάνονται και οι κυβερνήσεις, που ταχύτατα εξαπλώνονται στην Ευρώπη και την υφήλιο, και δεν είναι συστημικές / παραδοσιακές, κ.ο.κ.

Προς τι, λοιπόν, η όποια έκπληξη; Ακριβώς τον ίδιο ρόλο καλούνταν να παίξει, στο όχι και πολύ μακρινό παρελθόν, η κατηγορία του κομμουνιστή και του αριστερού.

Πέρα, όμως, από τους διαφωνούντες «ακροδεξιούς», επιστρατεύτηκε και πρόσθετη ερμηνεία, προκειμένου να ερμηνευτούν οι απόψεις του κ. Συρίγου. Ότι δηλαδή πρόκειται για «επιστημονικές» και όχι «πολιτικές» απόψεις. Παρότι δύσπεπτος ο διαχωρισμός, πρόκειται, δυστυχώς, για αβάσιμο επιχείρημα, που ανοίγει το δρόμο σε απόψεις οι οποίες πυρπολούν τα εθνικά μας συμφέροντα, και εξασφαλίζουν νικηφόρα φτερά στους εχθρούς μας. Πρόκειται, συνεπώς, για απόψεις, που είναι αδιανόητο να γίνονται δημόσια, και να καταλήγουν ως υπόστρωμα επιχειρημάτων και στρατηγικής εναντίον της εθνικής μας προστασίας.

Ωστόσο, να υπενθυμίσω εδώ ότι, δυστυχώς, αυτής της υφής οι «επιστημονικές απόψεις» αποτελούν επιλεκτική τακτική στον τόπο μας. Τηρουμένων των αναλογιών, ακολουθήθηκαν παρόμοιες «επιστημονικές» μεθοδεύσεις, στον επίσημο εορτασμό των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821, εκ μέρους της Επιτροπής Ελλάδα 1821.

Προκειμένου να προβληθούν «επιστημονικές» απόψεις, προσκλήθηκαν για τον εθνικό αυτόν εορτασμό μας ιστορικοί που αρνιούνταν της Επανάσταση, που υποστήριζαν ότι οι σκλαβωμένοι Έλληνες περνούσαν ευχάριστα με τους Τούρκους δυνάστες, ότι οι Νεοέλληνες δεν έχουν καμιά σχέση με τους αρχαίους προγόνους μας κ.ο.κ. Δηλαδή, «επιστημονικές απόψεις», ως προσάναμμα εθνικών καταστροφών. Αλλά, και κάπως έτσι, ορισμένη μερίδα συμπατριωτών μας αποδέχθηκε τα εγκληματικού περιεχομένου μνημόνια, ως μέσον συνετισμού μας, αποδίδοντας ακόμη και την ιδιότητα του «φιλέλληνα» στον εκλιπόντα Σόιμπλε.

Πέρα, όμως, από τις παραπάνω υποθέσεις και κριτικές, υπάρχει και πρόσθετη, απευκταία οπωσδήποτε, αν όντως ανταποκρίνεται στα πράγματα, υπόθεση, αλλά όμως και δύσκολα απορριπτέα. Δηλαδή, να υποθέσουμε ότι έχει προαποφασιστεί η αχρήστευση του περιεχομένου της Συνθήκης της Λοζάνης, εκεί που αποσύρθηκαν μόνοι τους, κατά την πρόσφατη επίσκεψη του κ. Ερντογάν στην Αθήνα, οι δύο αρχηγοί Ελλάδας και Τουρκίας, για να τα πουν ως «καλοί φίλοι» με εχεμύθεια και χωρίς μάρτυρες. Και λέμε, ίσως, μπορεί, δεν αποκλείεται η αποστρατικοποίηση των νησιών μας που, όπως όλα δείχνουν, αποτελεί προς το παρόν την κορυφαία επιθυμία του γείτονα, να αποφασίστηκε έτσι: εν κρυπτώ και παραβύστω, μακριά από τα αδιάκριτα μάτια και αυτιά του ελληνικού λαού, που θα τα πληροφορηθεί κάποτε, από κάποιους και με τρόπους που εκάστοτε θα κριθούν σκόπιμοι.

Στην προκείμενη περίπτωση, αν οι παραπάνω υποθέσεις περιέχουν δόση αλήθειας, οφείλει να παρατηρηθεί ότι η αποστρατικοποίηση των νησιών που έχει, ήδη, συντελεστεί κατά το μεγαλύτερο τμήμα της, προκειμένου το πολεμικό υλικό τους να συμβάλλει στην αύξηση των θανάτων στον πόλεμο της Ουκρανίας, απλώς δε θα αντικατασταθεί στο μέλλον. Δηλαδή, θα παγιωθεί η εκεί κατάσταση, σύμφωνα με τις επιθυμίες του κ. Ερντογάν, και σίγουρα όχι μόνο. Πως, λοιπόν, να μην κλείσω αυτό μου το αρθράκι με αναφορά στην υποτέλεια, που αποτελεί τη θανατηφόρα εθνική μας συμφορά;

*H Μαρία Νεγρεπόντη – Δελιβάνη (γεν. Ιούνιος 1933) είναι η πρώτη Ελληνίδα πρύτανης, εκλεγμένη τρεις φορές στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Μετά τις σπουδές στη Σχολή Νομικών και Οικονομικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, την οποία τελείωσε με άριστα, έγινε δεκτή στην αντίστοιχη Σχολή της Σορβόννης με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης. Εκεί έλαβε δύο διπλώματα ανωτέρων σπουδών στις οικονομικές επιστήμες, καθώς και το διδακτορικό της δίπλωμα με άριστα και έπαινο (Docteur d’Etat es Sciences Economiques). Συμπλήρωσε τις οικονομικές της σπουδές στο London School of Economics, ενώ πραγματοποίησε έρευνες στο Πανεπιστήμιο του Berkeley και στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο της Φλωρεντίας. Το 2008 το γαλλικό κράτος, με διάταγμα του προέδρου Nicolas Sarcozy της απένειμε το παράσημο του ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής για την επιστημονική της συνεργασία με τη Γαλλία. Είναι πρόεδρος του Ιδρύματος Δημήτρη & Μαρίας Δελιβάνη. Εκτός από τη μητρική της ελληνική, γνωρίζει άριστα την αγγλική και γαλλική γλώσσα.

Οι μουσουλμάνοι θα λύσουν το δημογραφικό!

0
Οι μουσουλμάνοι θα λύσουν το δημογραφικό!

Μία εθνικά θανατηφόρα ιδεοληψία

Είναι κοινός τόπος, ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζει οξύ δημογραφικό πρόβλημα. Υπό το κράτος της ιδεοληψίας περί πολυπολιτισμικής κοινωνίας, κάποιες ελίτ στην Ελλάδα (και ευρύτερα στην Ευρώπη) θεωρούν ότι το δημογραφικό θα λυθεί με τη μετανάστευση. Κι όταν μιλάνε για μετανάστευση, αναφέρονται σ’ αυτή που συμβαίνει, δηλαδή την παράνομη κι ανεξέλεγκτη μετανάστευση μουσουλμάνων από την Ασία και την Αφρική.

Γράφει ο Σταύρος Λυγερός*
© slpress.gr

Εγκλωβισμένοι στην ιδεοληψία περί πολυπολιτισμικής κοινωνίας, υποβαθμίζοντας ή και ισοπεδώνοντας την έννοια του έθνους, οι ίδιοι αυτοί κύκλοι, που κυριαρχούν στο ελληνικό πολιτικό σύστημα, δείχνουν να μη διδάσκονται τίποτα από την παταγώδη διάψευση των ομοϊδεατών τους στην Ευρώπη. Μεταπολεμικά, οι Ευρωπαίοι φιλελεύθεροι πίστευαν ακράδαντα, ότι η ένταξη των Ασιατών και Αφρικανών μεταναστών από τις πρώην αποικίες τους στην παραγωγική διαδικασία θα οδηγούσε σύντομα, όχι μόνο στην κοινωνική ενσωμάτωση, αλλά και στην αφομοίωσή τους, με ευεργετικές επιπτώσεις στο δημογραφικό της Γηραιάς Ηπείρου.

Είχαν αλαζονικά υποτιμήσει τη δύναμη της ισλαμικής ταυτότητας, τη δύναμη της πολιτισμικής διαφοράς. Χρειάστηκε να παρέλθουν δεκαετίες και να «σπάσουν τα μούτρα τους», για να αρχίσουν να προσγειώνονται ανωμάλως.

Στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν παγιωθεί άτυπα γκέτο μουσουλμάνων που, αντί να λύνουν το δημογραφικό, λειτουργούν σαν παράλληλες μικροκοινωνίες, και μάλιστα σε αντίφαση με την ευρύτερη κοινωνία. Η ενσωμάτωση των μουσουλμανικών κοινοτήτων στις ευρωπαϊκές κοινωνίες είναι από πολύ δύσκολη έως αδύνατη. Δεν είναι τυχαίο ότι, σε πρώην αποικιοκρατικές χώρες, όπως η Βρετανία και η Γαλλία, όπου υπάρχουν μουσουλμανικές κοινότητες τρίτης και τέταρτης γενιάς, ο ισλαμικός φονταμενταλισμός αναπτύσσεται.

Ενδεικτική της ιδεοληψίας αυτών των κύκλων είναι η δήλωση του τότε προέδρου της Κομισιόν Γιούνκερ όταν η ισλαμική τρομοκρατία είχε πλήξει το Παρίσι και τις Βρυξέλλες. Είχε αναρωτηθεί δημοσίως με εμφανή έκπληξη πώς γίνεται νέοι μουσουλμάνοι που γεννήθηκαν στην Ευρώπη, φοίτησαν σε ευρωπαϊκά σχολεία και συμμετέχουν στην κοινωνική ζωή να γίνονται τζιχαντιστές. Στη συνέχεια, είχε ομολογήσει ότι καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν έχει να επιδείξει επιτυχίες στον τομέα της ενσωμάτωσης των μουσουλμάνων, αλλά αντί να βγάλει το σωστό συμπέρασμα, υπεξέφυγε, αποδίδοντας την εν λόγω αποτυχία σ’ όσους αρνούνται να αποδεχθούν και να ενσωματώσουν τους μουσουλμάνους που βρίσκονται πολλά χρόνια στην Ευρώπη!

Η ερμηνεία του είναι δέσμια της «πολιτικής ορθότητας» και ως εκ τούτου απελπιστικά μονομερής. Προφανώς, υπάρχουν ξενοφοβικές και ρατσιστικές δυνάμεις στην Ευρώπη. Προφανώς, υπάρχουν διακρίσεις. Δεν είναι, όμως, αυτός ο βασικός και πολύ περισσότερο ο αποκλειστικός λόγος της μη ενσωμάτωσης των μουσουλμάνων. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις σουνιτών με καλές σπουδές και καριέρες στη Δύση, οι οποίοι για ιδεολογικούς λόγους προσχώρησαν στον ισλαμικό φονταμενταλισμό. Όπως, επίσης, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις νεαρών μουσουλμάνων που προέρχονται από υποβαθμισμένες συνοικίες και έχουν ποινικό μητρώο, οι οποίοι βρήκαν νόημα ζωής στον ισλαμικό φονταμενταλισμό και στη συνέχεια κάποιοι από αυτούς στρατεύθηκαν στην ισλαμική τρομοκρατία.

ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ 

Παρά τα μαθήματα που μας δίνει η πραγματικότητα, οι υποστηρικτές του μοντέλου της πολυπολιτισμικής κοινωνίας – όλοι αυτοί που υποστηρίζουν πως οι μουσουλμάνοι μετανάστες θα λύσουν το δημογραφικό πρόβλημα της Ευρώπης – συνεχίζουν να υποτιμούν την ιδιαιτερότητα και τη δύναμη της ισλαμικής ταυτότητας. Αγνοούν ότι το Ισλάμ δεν είναι απλή θρησκεία. Είναι ταυτοχρόνως και δικαιϊκό σύστημα που καθορίζει τον τρόπο ζωής των πιστών. Δικαιϊκό σύστημα, μάλιστα, ασύμβατο με τις φιλελεύθερες συνταγματικές αρχές, με το νομικό πολιτισμό και με τα ήθη των δυτικών κοινωνιών.

Για τον πιστό μουσουλμάνο που ζει στη Δύση, η ασυμβατότητα αυτή είναι πηγή αντιφάσεων. Ή θα πρέπει να παραβιάζει την πίστη του ή θα πρέπει να παραβιάζει τις νομικές υποχρεώσεις που έχει ως πολίτης. Συνήθως, αυτές τις αποδέχεται μόνο προσχηματικά. Για το φανατικό ισλαμιστή δεν υφίσταται καν αντίφαση. Γι’ αυτόν σημείο αναφοράς είναι το Κοράνι και η Σαρία (ισλαμικός νόμος). Το σύνταγμα και οι νόμοι του δυτικού κράτους στο οποίο ζει είναι απορριπτέοι και περιφρονητέοι. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι όποιος προσχωρεί στον ισλαμικό φονταμενταλισμό δεν είναι απλός παραβάτης ενός νόμου. Είναι αρνητής συνολικά των δυτικών αξιών, καθώς και των νομικών και ηθικών παραγώγων τους.

Σε ακραίες περιπτώσεις η ένταση της ισλαμικής ταυτότητας προσλαμβάνει διαστάσεις απόρριψης της κοινωνίας, και σε ακόμα πιο ακραίες διαστάσεις ενεργού εχθρότητας. Οι τζιχαντιστές ουσιαστικά θέτουν τον εαυτό τους εκτός της κοινωνίας στην οποία μεγάλωσαν. Για την ακρίβεια, τη θεωρούν θρησκευτικό και πολιτισμικό εχθρό τους. Όπως έχει αποδειχθεί στην πράξη, μπορούν να σκοτώσουν ακόμα και γείτονες και συμμαθητές τους. Γι’ αυτό και, όταν πραγματοποιούν τρομοκρατικές επιθέσεις, εκλαμβάνουν το θρήνο και την αγανάκτηση των ευρωπαϊκών κοινωνιών, σαν επιβεβαίωση της σημασίας που είχε η πράξη τους στο πλαίσιο του «ιερού πολέμου».

Προφανώς, αυτή είναι η στάση μίας ακραίας μειονότητας εντός των μουσουλμανικών κοινοτήτων στην Ευρώπη. Προφανώς, η μεγάλη πλειονότητα δεν ερωτοτροπεί με την τρομοκρατία. Αγωνίζεται καθημερινά για μία καλύτερη ζωή. Αλλά και στους κόλπους αυτής της φιλειρηνικής πλειονότητας των μουσουλμάνων, είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού η δυσανεξία της ισλαμικής ταυτότητας για το δυτικό τρόπο ζωής. Και είναι ακριβώς αυτή που τους ωθεί σε γκετοποίηση.

Είναι ενδεικτικό ότι οι Έλληνες, Ιταλοί, Ισπανοί, Πορτογάλοι και Γιουγκοσλάβοι, που μετά το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο είχαν πάει εργάτες στην τότε Δυτική Γερμανία, ενσωματώθηκαν πλήρως. Μόνο οι Τούρκοι παραμένουν ακόμα σήμερα, μετά από 70 και χρόνια, σε ένα είδος γκέτο, παρότι προέρχονταν από μία μουσουλμανική χώρα με κοσμικό καθεστώς. Και σήμερα οι μουσουλμάνοι μετανάστες στην Ευρώπη έχουν την τάση να γκετοποιούνται. Αλλά, και όταν εντάσσονται, συνήθως εντάσσονται επιφανειακά στο δυτικό τρόπο ζωής. Ζητήματα όπως π.χ. η μπούργκα είναι εκδηλώσεις της αντίφασης ανάμεσα στη σκληροπυρηνική ισλαμική ταυτότητα και σε βασικές δυτικές αξίες.

ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΚΑΙ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η εν λόγω πολιτισμική αντίφαση προκαλεί μία επιφύλαξη των δυτικών κοινωνιών έναντι του Ισλάμ που έχει εγκατασταθεί στο εσωτερικό τους. Η επιφύλαξη, όμως, θα ήταν περιορισμένη και αβαθής, εάν δεν την παρόξυνε η ισλαμική τρομοκρατία και η εντύπωση ότι ο ισλαμικός φονταμενταλισμός (ακραία εκδοχή του οποίου είναι η ισλαμική τρομοκρατία) είναι ατύπως νομιμοποιημένος εντός των μουσουλμανικών κοινοτήτων.

Το σύγχρονο κύμα ισλαμοφοβίας δεν πηγάζει από θρησκευτική αντιπαλότητα. Στη Δύση η θρησκευτική πίστη και λατρεία είναι ιδιωτική υπόθεση και κατά κανόνα σεβαστή. Πηγάζει από τη συνειδητοποίηση ότι τουλάχιστον η ακραία εκδοχή της ισλαμικής ταυτότητας είναι ασύμβατη με τις δυτικές αξίες και το δυτικό τρόπο ζωής. Αυτός είναι και ο λόγος που το μοντέλο της πολυπολιτισμικής κοινωνίας έχει εισέλθει σε υπαρξιακή κρίση και ως εκ τούτου δε συνιστά λύση για το δημογραφικό.

Ούτως εχόντων των πραγμάτων, η καταγγελία της ισλαμοφοβίας δεν αρκεί για να αναχαιτίσει ένα φαινόμενο, το οποίο πηγάζει και τροφοδοτείται από υπαρκτές και φορτισμένες πολιτισμικές αντιφάσεις. Ο φορμαλισμός του «πολιτικά ορθού» δεν κάνει τον κόπο να κατανοήσει αυτές τις αντιφάσεις και τα βαθύτερα ρεύματα που παράγουν. Αρκείται να κουνάει το δάκτυλο και να καταγγέλλει σαν ξενόφοβο και ρατσιστή όποιον διαπιστώνει το πρόβλημα.

Με τον τρόπο αυτό, όμως, όχι μόνο δεν αναχαιτίζεται η ισλαμοφοβία, αλλά παροξύνεται. Η ιστορία είναι γεμάτη από διάφορους τύπους ζηλωτών, οι οποίοι με τη στάση τους έφεραν το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Αυτή η παρενέργεια, ωστόσο, είναι ασήμαντη συγκριτικά με την κυρίαρχη ιδεοληψία, ότι η παράνομη και ανεξέλεγκτη μετανάστευση μουσουλμάνων θα λύσει το δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδας.

*Ο Σταύρος Λυγερός έχει εργασθεί σε εφημερίδες (για 23 χρόνια στην Καθημερινή), ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς. Σήμερα είναι πολιτικός – διπλωματικός σχολιαστής στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN και διευθυντής του ιστότοπου SLpress.gr. Συγγραφέας 16 βιβλίων. Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής στην εξέγερση του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973.

Οι τέσσερις βασικοί υποψήφιοι και η 25χρονη που προωθεί τον Τούρκο πρόεδρο

0
Οι τέσσερις βασικοί υποψήφιοι και η 25χρονη που προωθεί τον Τούρκο πρόεδρο

Ο πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σύμφωνα με την εφημερίδα «Bild», θέλει να ιδρύσει κόμμα στη Γερμανία με την ονομασία «DAVA» (Δημοκρατική Συμμαχία για την Πολυμορφία και την Αφύπνιση). Στόχος του είναι να ιδρύσει το τελευταίο παρακλάδι του κυβερνώντος κόμματός του «Δικαιοσύνη και Ανάπτυξη».

Στο πλαίσιο των κομματικών διεργασιών για τις επικείμενες ευρωεκλογές του Ιουνίου, ο Ρ.Τ. Ερντογάν δράττει την ευκαιρία για να δοκιμάσει τις δυνάμεις του, εκμεταλλευόμενος τα 2,5 εκατομμύρια μουσουλμάνων που διαμένουν στην ατμομηχανή της Ευρωζώνης, έχουν γερμανικό διαβατήριο όπως και δικαίωμα ψήφου. Με την αλλαγή του νόμου περί ιθαγένειας που προγραμματίζεται από τον Απρίλιο του 2024, θα μπορούσαν να προστεθούν μέχρι κι άλλα 2,5 εκατομμύρια μουσουλμάνοι Γερμανοί πολίτες με δικαίωμα ψήφου. Αυτό σημαίνει, ότι υπάρχει μια δυνητική βάση ψηφοφόρων για το κόμμα «DAVA» πέντε εκατομμυρίων ψήφων, όπως επισημαίνει το σχετικό δημοσίευμα.

Στο άρθρο τής «Bild», o αρθρογράφος επισημαίνει ότι ο Ερντογάν είναι εξαιρετικά δημοφιλής στους Τούρκους που διαμένουν στη Γερμανία. «Ο Ερντογάν έλαβε περίπου 500.000 ψήφους από Τούρκους πολίτες στις προεδρικές εκλογές του Μαΐου 2023. Πρόκειται για ένα ποσοστό της τάξης του 67% των ψήφων!» επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το σχετικό άρθρο, υπάρχουν ήδη και οι πρώτοι υποψήφιοι, όλοι Τούρκοι, δύο γιατροί, «ένας εκ των οποίων σεσημασμένος για την υποστήριξή του στη Χαμάς», ένας δικηγόρος κι ένας που αυτοπροσδιορίζεται ως προασπιστής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ο οποίος αναλαμβάνει και αρχηγός του κόμματος.

ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ «DAVA»

Τέσσερις είναι οι βασικοί υποψήφιοι του τουρκικού κόμματος που θέλει να ιδρύσει στη Γερμανία ο Ερντογάν. Ο ένας είναι ο γιατρός από το Αμβούργο, γνωστός ως Μουσταφά Γιολντάς, ο οποίος έχει μπει στη λίστα του υπουργείου Εσωτερικών ως υποστηρικτής της Χαμάς και των συνδεδεμένων μαζί της οργανώσεων, ο άλλος γιατρός είναι ο Αλί Ιχσάν Ουνλού από την Κάτω Σαξονία, μέλος της τοπικής οργάνωσης DITIB, η οποία τελεί υπό τον άμεσο έλεγχο της τουρκικής υπηρεσίας Θρησκευτικών Υποθέσεων.

Τρίτος είναι ο δικηγόρος Φατίχ Ζινγκάλ από το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας – Βεστφαλίας, πρώην μέλος του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD), από το οποίο αποχώρησε προκειμένου να ασχοληθεί με την προβολή του «ΑΚΡ» στην Ευρώπη και τέταρτος είναι ο αυτοαποκαλούμενος ακτιβιστής για τα ανθρώπινα δικαιώματα Ταϊφίκ Εζτζάν, ο οποίος θεωρείται ως φαβορί για την αρχηγία του «DAVA».

Η προεκλογική εκστρατεία του Ερντογάν ενόψει των ευρωεκλογών θα χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από συνδρομές μελών και χορηγών από τη Γερμανία. Στις ιστοσελίδες τους, άλλες εφημερίδες φιλοξενούν δηλώσεις Γερμανών πολιτικών, όπως της προέδρου του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος Σάσκια Έσκεν, η οποία τόνισε στην εφημερίδα «Die Welt» ότι «είναι σημαντικό να καταστήσουμε σαφές στους τουρκικής καταγωγής συμπολίτες μας στη Γερμανία ότι είμαστε ένας λαός, κι ότι δε θα επιτρέψουμε σε δυνάμεις, όπως σε αυτά τα ακροδεξιά εξτρεμιστικά δίκτυα που θέλουν να απελάσουν μετανάστες να έρθουν κοντά στην εξουσία, αλλά φυσικά και οι διχαστικές τάσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δεν πρέπει να παίξουν ρόλο ούτε εδώ».

Σύμφωνα με την ιδρυτική διακήρυξη του κόμματος την οποία επικαλείται η γερμανική εφημερίδα, το DAVA απαιτεί τα άτομα με ξένη καταγωγή να αποκτήσουν πλήρη δικαιώματα, επισημαίνοντας ότι πολύ συχνά, «όταν αναζητούν διαμέρισμα ή εργασία, αλλά και σε πολλές καθημερινές καταστάσεις, όπως η επικοινωνία με τις αρχές, αισθάνονται ότι δε γίνονται δεκτοί ως πλήρη μέλη της ευρωπαϊκής κοινωνίας». Το κόμμα θέτει επίσης ως στόχο την καταπολέμηση της παιδικής φτώχειας και των προβλημάτων της τρίτης ηλικίας ζητώντας επιπλέον κοινωνικά επιδόματα και ζητά «μια ρεαλιστική και χωρίς ιδεολογία πολιτική για τους πρόσφυγες». Οι λίστες με τους υποψηφίους για τις ευρωεκλογές θα πρέπει να έχουν κατατεθεί έως τις 18 Μαρτίου.

Στις ευρωεκλογές δεν υπάρχει το όριο του 5%, όπως ισχύει στο εσωτερικό της Γερμανίας, αλλά ούτως ή άλλως, όπως επισημαίνει η εφημερίδα «Bild», ένα τέτοιο κόμμα θα μπορούσε να απευθυνθεί σε μια δεξαμενή περίπου 5 εκατομμυρίων ψηφοφόρων. Σήμερα στη Γερμανία διαμένουν 2,5 εκατομμύρια μουσουλμάνοι με δικαίωμα ψήφου, ενώ, όταν αλλάξει ο νόμος περί ιθαγένειας τον ερχόμενο Απρίλιο, θα προστεθούν περίπου άλλοι τόσοι. Εδώ ακριβώς ποντάρει ο Σουλτάνος του Βοσπόρου.

«ΣΗΜΑ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ»

«Το κόμμα DAVA στο οποίο συμμετέχει ο γιατρός του Αμβούργου Μουσταφά Γιολντάς, θέλει να καταπολεμήσει τη φτώχεια των παιδιών και των ηλικιωμένων, μέσω κοινωνικών επιδομάτων. Ζητεί επίσης για «μια ρεαλιστική και χωρίς ιδεολογία προσφυγική πολιτική». Αυτό πρακτικά σημαίνει: ανοιχτά σύνορα. Ο υπουργός Εσωτερικών της Βαυαρίας, Γιοαχίμ Χέρμαν, κρούει ήδη τον κώδωνα του κινδύνου:«Εκ πρώτης όψεως, όλα δείχνουν ότι οι κομματικοί φίλοι του Ερντογάν προσπαθούν να ασκήσουν άμεση επιρροή στο Ευρωκοινοβούλιο», επισημαίνει ο Χέρμαν στην εφημερίδα «Die Welt».

Πυρ και μανία είναι ο τουρκικής καταγωγής, σταθερός επικριτής του Ταγίπ Ερντογάν, υπουργός Αγροτικής Οικονομίας, Τζεμ Έτζντεμιρ (Πράσινοι). Σχολιάζοντας στο Twitter τα σχέδια Ερντογάν περί ίδρυσης ενός κόμματος αλά AKP στη Γερμανία, επισημαίνει:«Ένα παρακλάδι του Ερντογάν, το οποίο θα είναι υποψήφιο στις εκλογές εδώ, είναι το τελευταίο που χρειαζόμαστε».

Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Κ.Ο της Χριστιανικής Ένωσης (CDU/CSU), Γενς Σπαν, προειδοποίησε με ανάρτησή του στο Twitter ότι, «κάτι τέτοιο θα ήταν ένα ακόμη ακραίο κόμμα στη χώρα μας», ενώ ο αρμόδιος του CDU για θέματα εσωτερικής πολιτικής Κρίστοφ ντε Βρίες υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση Σολτς δεν πρέπει να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια. «Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να πάρει ελαφρά την υπόθεση ίδρυσης ενός τέτοιου κόμματος». Είναι επείγον οι υπηρεσίες ασφαλείας να παρακολουθούν στενά όλες τις δραστηριότητες αυτού του κόμματος και τις διασυνδέσεις του με την τουρκική κυβέρνηση προκειμένου να παρέμβουν, εάν η Άγκυρα ασκήσει άμεση επιρροή», εξήγησε ο Γενς Σπαν.

Η 25ΧΡΟΝΗ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓΑΝ

Κι ενώ το άρθρο της εφημερίδας έχει φέρει τα πάνω-κάτω στη Γερμανία, η «Bild» αποκαλύπτει και το ισχυρό όπλο στη φαρέτρα του Ερντογάν για την ίδρυση του νέου κόμματος στη Γερμανία. Είναι νέα, έχει μεταπτυχιακό ως ηλεκτρολόγος μηχανικός και το όνομά της είναι Γιόνκα Καγιάογλου. Η 25χρονη έχει αναλάβει την προώθηση του κόμματος που θέλει να συστήσει ο Ερντογάν στη Γερμανία προκειμένου να συμμετέχει στις ευρωεκλογές του Ιουνίου.

Η Καγιάογλου γράφει ήδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Είμαι περήφανη ως υποψήφια του κόμματος DAVA για το Ευρωκοινοβούλιο στην 5η θέση!» Η νεαρή που κάνει διαφήμιση στον Τούρκο πρόεδρο, σύμφωνα με το προφίλ της στο LinkedIn, σπούδασε στη Στουτγάρδη και το Ουλμ της Γερμανίας. Εργάστηκε για ένα διάστημα στην αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes (στο τμήμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού) και την κατασκευαστική εταιρεία Strabag-Züblin (υπεύθυνη για την ψηφιοποίηση). Επιπλέον, ήταν λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του κρατιδίου Βάδη-Βυρτεμβέργη. Μέχρι τον Απρίλιο του 2021, η Καγιάογλου ήταν πρόεδρος της νεολαίας «UID» στο γερμανικό κρατίδιο. Η «Ένωση Διεθνών Δημοκρατών» (συντομογραφία του «UID») είναι μια οργάνωση-λόμπι του τουρκικού κυβερνώντος κόμματος «AKP». Το 2017, το Γραφείο Προστασίας του Συντάγματος ανακοίνωσε ότι έχει υπό παρακολούθηση το «UID» με τις κατηγορίες του ασυμβίβαστου και τις φιλελεύθερες και δημοκρατικές αρχές. Η 25χρονη Τουρκάλα υποστηρίζει ότι προωθεί την καταπολέμηση των διακρίσεων, αλλά αρέσκεται να ποζάρει στο πλευρό του Ερντογάν. Η Καγιάογλου έχει συναντήσει ουκ ολίγες φορές τον Τούρκο πρόεδρο. Μια φωτογραφία από το Μάιο του 2022 την δείχνει δίπλα στο Σουλτάνο του Βοσπόρου, στο πλαίσιο μιας εκδήλωσης νέων στην οποία συμμετείχε για λογαριασμό της «UID». Έγκυρες πηγές που επικαλείται η γερμανική εφημερίδα υποστηρίζουν ότι η Γιόνκα Καγιάογλου προέρχεται από το κλασικό συντηρητικό-θρησκευτικό περιβάλλον του AKP. Η ίδια, ωστόσο, ισχυρίζεται ότι θέλει να αγωνιστεί κατά των διακρίσεων και του ρατσισμού, ενώ τάσσεται υπέρ μιας εξωτερικής πολιτικής που προωθεί και υπερασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις δημοκρατικές αξίες παγκοσμίως».

ΠΗΓΗ: PRONEWS.GR

Θύματα των εκσυγχρονιστικώναντιλήψεων…

Αναβρασμός επικράτησε πρόσφατα ανάμεσα σε γονείς, δασκάλους και παιδιά, μετά την ξαφνική απόφαση του υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας να καταργήσει την αργία των Τριών Ιεραρχών στα φροντιστήρια και στα κέντρα ξένων γλωσσών. Όπως είναι ήδη γνωστό, η αργία των Τριών Ιεραρχών έχει καταργηθεί για τα σχολεία από το 2020.

Το ΑΡΙΘΜ. 8778/Ν1/26-01-2024 διάταγμα υπεγράφη από την υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μ. Μακρή.

Κάθε χρόνο στις 30 Ιανουαρίου, η Χριστιανική Εκκλησία τιμά από κοινού τους τρεις Μεγάλους Πατέρες και Οικουμενικούς Δασκάλους, τον Μέγα Βασίλειο, τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Στην Ελλάδα τιμώνται ως προστάτες της εκπαίδευσης και των γραμμάτων.

Για την ιστορία, η εορτή των Τριών Ιεραρχών εισήχθη στην Εκκλησία στα μέσα του 11ου αιώνα από το λόγιο και Μητροπολίτη Ευχαΐτων Ιωάννη Μαυρόποδα, επί αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Θ’. Σκοπός του Μαυρόποδα ήταν να παρουσιάσει τις τρεις εξέχουσες αυτές προσωπικότητες της Χριστιανοσύνης ως τους κατ’ εξοχήν υπέρμαχους του τριαδικού δόγματος και να δώσει τέλος στο φατριασμό που σοβούσε στο σώμα της Εκκλησίας, για το ποιος από τους τρεις ιεράρχες είναι ο σπουδαιότερος.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι την εποχή εκείνη μεγάλος αριθμός ιερωμένων και πιστών είχαν χωριστεί σε τρεις ομάδες: τους Ιωαννίτες, τους Γρηγορίτες και τους Βασιλείτες. Σύμφωνα με την Εκκλησία, η μνήμη των Τριών Ιεραρχών έρχεται να συμβολίσει μεταφορικά την Αγία Τριάδα και το ρόλο των Τριών Πατέρων στη διαμόρφωση του τριαδικού δόγματος και να υποδηλώσει τα όρια προσέγγισης του ελληνικού φιλοσοφικού στοχασμού.

Ουσιαστικά, η εκκλησιαστική εορτή θεσπίστηκε με σκοπό την κατασίγαση της εγερθείσης διάστασης σχετικά με την αξιολογική ιεράρχησή τους και δεν ήταν παρά ένα απλό επεισόδιο της ιστορίας της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης, καθώς ο καθορισμός περιλάμβανε Τρεις Πατέρες οι οποίοι ανήκαν στο κλίμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Η εορτή των Τριών Ιεραρχών, εκτός από τον εκκλησιαστικό χαρακτήρα, έχει και εκπαιδευτικό. Θεωρείται ως η εορτή των ελληνικών γραμμάτων, καθόσον οι Τρεις Ιεράρχες συνετέλεσαν στην ανάπτυξη της χριστιανικής διδασκαλίας, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των αρχαίων ελληνικών γραμμάτων.

Ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας της εορτής των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε στις 9 Αυγούστου του 1841 από το ακαδημαϊκό συμβούλιο του Οθώνειου Πανεπιστημίου και γιορτάστηκε για πρώτη φορά στις 30 Ιανουαρίου του 1842.

Και φθάνουμε στον 21ο αιώνα, τον αιώνα των «ανατροπών», με τις συστηματικές προσπάθειες κατάργησης των θρησκευτικών και εθνικών εορτών, τις παρεμβάσεις των κυβερνήσεων στο μάθημα των θρησκευτικών, την κατάργηση της προσευχής στα σχολεία και τον εκκλησιασμό των μαθητών, την αλλοίωση της ιστορίας, τη μείωση των ωρών διδασκαλίας στα Αρχαία Ελληνικά, την εμμονή κατάργησης των παρελάσεων, κ.α.

Ποικίλες αντιδράσεις και έντονο σχολιασμό προκάλεσαν πρόσφατα στην ελληνική κοινωνία, οι δηλώσεις της ιστορικού συγγραφέως Σώτης Τριανταφύλλου, περί κατάργησης των θρησκευτικών αργιών, λόγω του ότι αυτές «δεν έχουν αντίκτυπο μέσα στη μόρφωση των παιδιών». Αλήθεια, εσείς τι λέτε;

Οι δήμαρχοι γεμίζουν τις «τσέπες» του CAQ

0
Οι δήμαρχοι γεμίζουν τις «τσέπες» του CAQ

Η διαμάχη περιβάλλει τις τακτικές συγκέντρωσης κεφαλαίων του CAQ εν μέσω σημαντικών δωρεών από δημάρχους του Κεμπέκ

Σε μια πρόσφατη αποκάλυψη που έχει προκαλέσει διαμάχες στο πολιτικό τοπίο του Κεμπέκ, σχεδόν 100.000 δολάρια δόθηκαν στο εκλογικό ταμείο του Συνασπισμού Avenir Québec (CAQ) από δήμαρχους σε όλη την επαρχία μεταξύ 2021 και 2023. Το CAQ, με επικεφαλής τον πρωθυπουργό François Legault, είναι τώρα στο μάτι μιας πολιτικής καταιγίδας και έπεται έλεγχος των μεθόδων συγκέντρωσης κεφαλαίων, ιδιαίτερα στο πλαίσιο αυτών των ουσιαστικών συνεισφορών από τους ηγέτες των δήμων.

Σύμφωνα με έγγραφα που απέκτησαν τα ΜΜΕ από αξιόπιστες πηγές, 503 από τους 1.138 δήμαρχους και νομάρχες στο Κεμπέκ έχουν συνεισφέρει στο CAQ από τις τελευταίες δημοτικές εκλογές το 2021. Αυτές οι συνεισφορές ανέρχονται σε 98.880 $, με 20.535 $ το 2021, 40.155 $ το 2022 και 38.190 $ το 2023. Αυτός ο αριθμός είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακός, σε σύγκριση με τα σχεδόν 779.000 $ και 1,35 εκατομμύρια $ που συγκεντρώθηκαν σε μεμονωμένες δωρεές από το CAQ το 2021 και το 2022, αντίστοιχα.

Η διαμάχη βαθαίνει, με την αποκάλυψη ότι το πιο συχνό ποσό δωρεάς από δημάρχους είναι $100, το μέγιστο επιτρεπόμενο ετησίως. Αυτά τα δεδομένα, που επικυρώθηκαν από την Canadian Press μέσω τυχαίων ελέγχων στον ιστότοπο Élections Québec, εγείρουν ερωτήματα σχετικά με τη φύση αυτών των δωρεών και τον πιθανό αντίκτυπό τους στις πολιτικές διαδικασίες.

Ο Legault έχει δηλώσει δημόσια, ότι το κόμμα του δε στόχευε συγκεκριμένα εκλεγμένους δημοτικούς αξιωματούχους στις στρατηγικές συγκέντρωσης κεφαλαίων. Ωστόσο, αυτός ο ισχυρισμός έρχεται σε αντίθεση με μια πρόσφατη αναφορά του στα ΜΜΕ, τα οποία αποκάλυψαν ότι ο MNA του CAQ Louis-Charles Thouin κάλεσε μια ντουζίνα δημάρχους σε ένα κοκτέιλ πάρτι, ζητώντας δωρεά 100 $ σε αντάλλαγμα για μια συνάντηση με την υπουργό Μεταφορών Geneviève Guilbault. Ενώ ο Legault άφησε να εννοηθεί μια αναθεώρηση των μηνυμάτων του CAQ, υποστήριξε ότι οι δήμαρχοι δεν ήταν υποχρεωμένοι να πληρώσουν για να συναντήσουν έναν υπουργό.

Αυτή η προσέγγιση συγκέντρωσης κεφαλαίων ώθησε τον αλληλέγγυο MNA του Κεμπέκ, Vincent Marissal, να ζητήσει έρευνα από τον Επίτροπο Δεοντολογίας, επικαλούμενος πιθανή παράβαση πολλών άρθρων του κώδικα δεοντολογίας. Η διαμάχη δεν είναι μεμονωμένη, καθώς οι δήμαρχοι στο Abitibi εξέφρασαν δυσφορία σε μια αναφορά του Radio-Canada τον περασμένο Δεκέμβριο, νιώθοντας υποχρεωμένοι να συνεισφέρουν οικονομικά στο CAQ για να διευκολύνουν τις συναντήσεις με τους υπουργούς και να προωθήσουν τις ατζέντες τους.

Ο εκλογικός νόμος στο Κεμπέκ είναι σαφής: οι δωρητές πρέπει να πιστοποιούν ότι οι συνεισφορές τους γίνονται οικειοθελώς, χωρίς αποζημίωση ή αντάλλαγμα και δεν μπορούν να επιστραφούν. Ένας εκπρόσωπος του Elections Québec τόνισε ότι οι συνεισφορές πρέπει να γίνονται χωρίς ο συνεισφέρων να αισθάνεται ότι παρακολουθείται ή πιέζεται.

Σε υπεράσπιση, ο Thouin δήλωσε την πρόθεσή του να συνδυάσει τις επιχειρήσεις με την ευχαρίστηση, προσκαλώντας αξιωματούχους σε ένα ιδιωτικό κοκτέιλ με κόστος 100 $ για να συζητήσουν θέματα, όπως οι δρόμοι και οι δημόσιες συγκοινωνίες, παρουσία του υπουργού Guilbault. Ωστόσο, αυτή η προσέγγιση φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με την προσδοκία, ότι το Υπουργείο Μεταφορών του Κεμπέκ και ο υπουργός του θα πρέπει να βρίσκονται σε τακτική επαφή με τους δήμους για τέτοια θέματα, χωρίς καμία οικονομική επίπτωση.

Προσθέτοντας στη διαμάχη, ένα άλλο ζήτημα χρηματοδότησης του CAQ αποκαλύφθηκε από το Radio-Canada που αφορούσε τον MNA του Chauveau, Sylvain Lévesque. Σε έναν κάτοικο φέρεται να προσφέρθηκε συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Éric Girard με αντάλλαγμα μια συνεισφορά 100 δολαρίων στο ταμείο του κόμματος. Κατόπιν αυτού, ο Επίτροπος Δεοντολογίας της Εθνοσυνέλευσης ξεκίνησε έρευνα για την υπόθεση του Lévesque.

Αυτές οι εξελίξεις δίνουν μια περίπλοκη εικόνα των πρακτικών συγκέντρωσης κεφαλαίων του CAQ, εγείροντας ηθικά και νομικά ερωτήματα σχετικά με την επιρροή του χρήματος στην πολιτική και τη διαφάνεια των πολιτικών δωρεών. Καθώς η κατάσταση εξελίσσεται, θέτει στο προσκήνιο την ανάγκη για αυστηρούς κανονισμούς και εποπτεία, για να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της πολιτικής συγκέντρωσης κεφαλαίων στο Κεμπέκ.

ΠΗΓΕΣ: RADIO-CANADA, CTV NEWS, CANADIAN PRESS

Σε κίνδυνο η πιστοληπτική ικανότητα McGill και Concordia

0
Σε κίνδυνο η πιστοληπτική ικανότητα McGill και Concordia

Το Πανεπιστήμιο McGill αντιμετωπίζει σοβαρή πτώση αιτήσεων εν μέσω αύξησης των διδάκτρων

Σε μια εκπληκτική εξέλιξη, το Πανεπιστήμιο McGill και το Πανεπιστήμιο Concordia, δύο από τα πιο διάσημα αγγλόφωνα ιδρύματα του Κεμπέκ, παρατηρούν σημαντική μείωση των αιτήσεων, κυρίως από φοιτητές εκτός επαρχίας και από διεθνείς φοιτητές. Αυτή η ύφεση έρχεται στον απόηχο της απόφασης της κυβέρνησης του Κεμπέκ να αυξήσει σημαντικά τα δίδακτρα. Ο Deep Saini, ο διευθυντής του McGill, έχει εκφράσει σοβαρές ανησυχίες για τον αντίκτυπο αυτών των αλλαγών, περιγράφοντας την πτώση των αιτήσεων κατά 20% ως «καταστροφική».

Η κυβέρνηση Coalition Avenir Québec ανακοίνωσε σχέδια τον Οκτώβριο 2023 να αυξήσει τα δίδακτρα από περίπου 9.000$ σε 17.000$ για προπτυχιακούς και μη ερευνητικούς μεταπτυχιακούς φοιτητές από άλλες επαρχίες. Οι διεθνείς φοιτητές θα αντιμετωπίσουν ακόμη πιο απότομες αυξήσεις. Αυτή η απόφαση, που στοχεύει στην ανακατανομή περίπου 110 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως σε πανεπιστήμια του Κεμπέκ, ιδιαίτερα στα γαλλόφωνα ιδρύματα, έχει σκοπό να ενισχύσει την εξέχουσα θέση της γαλλικής γλώσσας. Ωστόσο, τα αυξημένα κεφάλαια δε θα ωφελήσουν άμεσα το McGill ή το Concordia.

Οι επιπτώσεις αυτής της αύξησης των διδάκτρων είναι πολύπλευρες. Το Πανεπιστήμιο McGill έχει ήδη εφαρμόσει ένα πάγωμα προσλήψεων, ως απάντηση στις αναμενόμενες σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις. Ο Saini προειδοποίησε για πιθανή υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας του πανεπιστημίου, η οποία θα μπορούσε να εμποδίσει την ικανότητά του να χρηματοδοτήσει σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε έργα υποδομής, μερικά από τα οποία χρηματοδοτούνται από την κυβέρνηση του Κεμπέκ.

Αντίστοιχα, το Πανεπιστήμιο Concordia παρουσιάζει πτώση στις αιτήσεις, με μείωση 16% από τον Καναδά και ανησυχητική πτώση 33% διεθνώς. Ο Πρόεδρος του Concordia, Graham Carr, απηύθυνε έκκληση στην κυβέρνηση Legault να αναβάλει αυτές τις αυξήσεις στα δίδακτρα μέχρι το 2025, τονίζοντας την ευπάθεια των πανεπιστημίων σε υποβαθμίσεις πιστοληπτικής ικανότητας από την Moody’s Canada. Ο Carr φοβάται ότι το αυξημένο κόστος δανεισμού θα μπορούσε να εκτρέψει τα κεφάλαια μακριά από βασικές πανεπιστημιακές λειτουργίες, όπως η διδασκαλία, η μάθηση και η έρευνα.

Η κατάσταση είναι τόσο ανησυχητική, που και τα δύο πανεπιστήμια όχι μόνο έχουν εφαρμόσει παγώματα προσλήψεων, αλλά εξετάζουν επίσης το ενδεχόμενο επανεξέτασης των σχεδιαζόμενων έργων υποδομής και των μεθόδων παράδοσης μαθημάτων. Το Concordia, ειδικότερα, προβλέπει μείωση κατά 10% στον προϋπολογισμό λειτουργίας του.

Η Moody’s Canada έχει εκφράσει ανησυχία για το οικονομικό μέλλον αυτών των πανεπιστημίων. Ο Michael Yake, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Moody’s, σημείωσε ότι ενώ το McGill και το Concordia απολαμβάνουν σήμερα υψηλές αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας παγκοσμίως, οι ενέργειες της κυβέρνησης του Κεμπέκ θα μπορούσαν να αλλάξουν σημαντικά τη χρηματο-οικονομική τους σταθερότητα. Μια υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας θα οδηγούσε σε υψηλότερα επιτόκια, καθιστώντας πιο δαπανηρό γι’ αυτά τα ιδρύματα να δανείζονται χρήματα, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην επέκταση.

Η κατάσταση έχει ευρύτερες επιπτώσεις για το Κεμπέκ. Ο Saini προειδοποίησε ότι η προσέλκυση λιγότερων ταλέντων, επενδύσεων και επιχειρήσεων στην επαρχία, θα μπορούσε να δώσει στο Κεμπέκ ένα «μαύρο μάτι». Τόνισε ότι διακυβεύονται η συνολική απήχηση και ανταγωνιστικότητα της επαρχίας.

Οι φοιτητές έχουν βγει επίσης στους δρόμους του κέντρου του Μόντρεαλ, διαμαρτυρόμενοι για τις αυξήσεις των διδάκτρων. Αυτές οι διαδηλώσεις υπογραμμίζουν την ανησυχία της ευρύτερης κοινότητας για τις εκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης του Κεμπέκ.

Μέχρι στιγμής, το Υπουργείο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Κεμπέκ δεν έχει ανταποκριθεί στα αιτήματα για σχολιασμό σχετικά με την πτώση των αιτήσεων από τα πανεπιστήμια. Αυτή η σιωπή εγείρει περαιτέρω ερωτήματα, σχετικά με τη στάση της κυβέρνησης στο θέμα και την προθυμία της να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες αυτών των βασικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Συνοπτικά, οι προτεινόμενες αυξήσεις των διδάκτρων στο Κεμπέκ αποτελούν σοβαρή απειλή για την οικονομική σταθερότητα και την παγκόσμια θέση των Πανεπιστημίων McGill και Concordia. Η σημαντική πτώση των αιτήσεων, σε συνδυασμό με πιθανές υποβαθμίσεις πιστοληπτικής ικανότητας, θα μπορούσε να έχει μόνιμες επιπτώσεις σε αυτά τα ιδρύματα και στο εκπαιδευτικό τοπίο της επαρχίας. Η κατάσταση παραμένει ρευστή, με τις διοικήσεις των πανεπιστημίων, τους φοιτητές και την κυβέρνηση του Κεμπέκ, να παλεύουν με τις συνέπειες αυτών των προτεινόμενων αλλαγών.

Είναι η μαγνητική τομογραφία πλήρους σώματος ευλογία ή επιβάρυνση;

0
Είναι η μαγνητική τομογραφία πλήρους σώματος ευλογία ή επιβάρυνση;

Εξέταση της αύξησης της δημοτικότητάς τους στον Καναδά εν μέσω ανησυχιών για την υγειονομική περίθαλψη

Το τοπίο της υγειονομικής περίθαλψης βιώνει μια αξιοσημείωτη τάση: την αυξανόμενη ζήτηση για σαρώσεις με μαγνητική τομογραφία (MRI) ολόκληρου του σώματος. Αυτή η τεχνολογία, αν και δεν είναι μια νέα εφεύρεση, έχει κερδίσει πρόσφατα σημαντική έλξη, ιδιαίτερα λόγω των επιδοκιμασιών από διασημότητες, όπως η Kim Kardashian.

Ωστόσο, αυτή η αύξηση της δημοτικότητας στον Καναδά αντιμετωπίζεται με ανάμεικτες αντιδράσεις από την ιατρική κοινότητα, προκαλώντας μια συζήτηση σχετικά με το εάν η μαγνητική τομογραφία ολόκληρου του σώματος είναι ένα προληπτικό βήμα στη διαχείριση της προσωπικής υγείας ή μια περιττή επιβάρυνση για το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης.

Η ΑΝΟΔΙΚΗ ΤΑΣΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΡΡΟΗ

ΤΩΝ ΔΙΑΣΗΜΟΤΗΤΩΝ

Η γοητεία των μαγνητικής τομογραφίας ολόκληρου του σώματος έχει ενισχυθεί σημαντικά από την επιρροή των διασημοτήτων. Οι εγκρίσεις υψηλού προφίλ έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη αυτών των σαρώσεων, από ιατρική διαδικασία σε περιζήτητη τάση για την υγεία. Οι ιδιωτικές κλινικές, αναγνωρίζοντας αυτή την ευκαιρία, έσπευσαν να προσφέρουν υπηρεσίες μαγνητικής τομογραφίας πλήρους σώματος. Μια αξιοσημείωτη περίπτωση είναι αυτή του Don Garnier, ενός επιζώντα από καρκίνο του προστάτη, ο οποίος υποβλήθηκε σε μαγνητική τομογραφία ολόκληρου του σώματος στο Prenuvo, μια κλινική με έδρα το Βανκούβερ. Η σάρωση, η οποία του κόστισε 2.500 δολάρια, έδωσε μη σημαντικά αποτελέσματα, αλλά παρείχε στον Garnier σημαντική ηρεμία, αντανακλώντας το συναίσθημα που μοιράζονται πολλοί που επέλεξαν αυτές τις σαρώσεις. Αυτό το σενάριο αποτελεί παράδειγμα του αυξανόμενου ενδιαφέροντος του κοινού για ολοκληρωμένες αξιολογήσεις υγείας, που υποκινείται τόσο από την επιρροή των διασημοτήτων όσο και από την επιθυμία για σιγουριά για την κατάσταση της υγείας κάποιου.

ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ

Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητά τους, οι μαγνητικές τομογραφίες όλου του σώματος δεν έχουν ξεφύγει από την κριτική από τον ιατρικό τομέα. Εμπειρογνώμονες όπως ο Δρ. Dhruv Khullar, γιατρός και συγγραφέας, έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με την έλλειψη ισχυρών στοιχείων που να υποστηρίζουν τη συνήθη χρήση αυτών των σαρώσεων. Η ιατρική κοινότητα τονίζει τη σημασία της λήψης τεκμηριωμένων, προσεκτικών αποφάσεων σχετικά με τέτοιες διαδικασίες, λαμβάνοντας υπόψη την αναγκαιότητα και τις πιθανές επιπτώσεις τους.

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ

Μια σημαντική πτυχή αυτής της συζήτησης είναι ο ψυχολογικός αντίκτυπος των MRI όλου του σώματος. Αυτές οι σαρώσεις μπορεί να οδηγήσουν σε ακούσιες συνέπειες, όπως αυξημένο άγχος, εμφάνιση ψευδώς θετικών και εντοπισμός καλοήθων καταστάσεων που μπορεί να μην προκαλέσουν ποτέ βλάβη. Η προσωπική εμπειρία του Khullar με μια μαγνητική τομογραφία όλου του σώματος, η οποία αποκάλυψε μια μικρή βλάβη στον προστάτη του, δείχνει τη δυνατότητα αυτών των σαρώσεων να προκαλέσουν μια κατάσταση συνεχούς άγχους για την υγεία, μετατρέποντας την αντίληψη των ατόμων για την κατάσταση της υγείας τους από σίγουρη σε αβέβαιη.

Η ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΧΕΛΩΝΩΝ,

ΤΩΝ ΠΟΥΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΥΝΕΛΙΩΝ

Ο Δρ Khullar χρησιμοποιεί μια ενδιαφέρουσα αναλογία για να διευκρινίσει την πολυπλοκότητα της ανίχνευσης καρκίνου: χελώνες, πουλιά και κουνέλια. Αυτή η αναλογία εξηγεί γιατί δεν απαιτούν όλοι οι τύποι καρκίνου την ίδια προσέγγιση προσυμπτωματικού ελέγχου. Οι χελώνες αντιπροσωπεύουν αργά εξελισσόμενους καρκίνους, που είναι απίθανο να αποτελέσουν άμεση απειλή, τα πουλιά συμβολίζουν επιθετικούς καρκίνους πέρα ​​από τις τρέχουσες θεραπείες και τα κουνέλια είναι καρκίνοι που μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά με στοχευμένο έλεγχο. Αυτή η προοπτική υπογραμμίζει την ανάγκη για μια πιο διαφοροποιημένη προσέγγιση στον προσυμπτωματικό έλεγχο του καρκίνου, αντί για μια μέθοδο που ταιριάζει σε όλους, όπως η μαγνητική τομογραφία ολόκληρου του σώματος.

ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ

Μια σημαντική ανησυχία είναι ο αντίκτυπος της αυξανόμενης δημοτικότητας των MRI όλου του σώματος στα συστήματα δημόσιας υγείας. Η Δρ. Ania Kielar, εκπροσωπώντας την Καναδική Ένωση Ακτινολόγων, υπογραμμίζει τις υπάρχουσες προκλήσεις, όπως η έλλειψη τεχνολόγων μαγνητικής τομογραφίας και σύγχρονου εξοπλισμού. Αυτή η έλλειψη επιδεινώνεται από την εισροή ασθενών από ιδιωτικές κλινικές, που αναζητούν περαιτέρω έρευνες για τυχαία ευρήματα από τις μαγνητικές τομογραφίες τους, παρατείνοντας έτσι τους χρόνους αναμονής για βασικές υπηρεσίες απεικόνισης.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΛΙΝΙΚΩΝ

Σε αντίθεση με τις ανησυχίες που εκφράζονται από πολλούς στην ιατρική κοινότητα, ιδιωτικές κλινικές όπως η Prenuvo υποστηρίζουν το ρόλο τους στην υγειονομική περίθαλψη. Ο διευθύνων σύμβουλος της Prenuvo, Andrew Lacy, προτείνει ότι η προσέγγισή τους θα μπορούσε να αποτελέσει ένα μελλοντικό πρότυπο στην προληπτική ιατρική ακριβείας. Αυτή η στάση αντιπροσωπεύει ένα αντεπιχείρημα στην κριτική, ότι οι ιδιωτικές κλινικές συμβάλλουν στην πίεση στους δημόσιους πόρους υγειονομικής περίθαλψης.

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΩΝ

ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

Η συζήτηση σχετικά με τις μαγνητικές τομογραφίες πλήρους σώματος επεκτείνεται επίσης στις ασφαλιστικές και ιατρικές κατευθυντήριες γραμμές. Επί του παρόντος, καμία επαγγελματική ιατρική εταιρεία δε συνιστά τη μαγνητική τομογραφία ολόκληρου του σώματος ως εργαλείο προληπτικού ελέγχου, κυρίως λόγω της απουσίας οριστικών στοιχείων που να καταδεικνύουν τα οφέλη τους. Αυτή η έλλειψη έγκρισης αντανακλά την ευρύτερη ανάγκη για πρακτικές υγειονομικής περίθαλψης που βασίζονται σε στοιχεία.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΤΟΠΙΟ ΤΗΣ

ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΤΟ 2024

Καθώς το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως οι ελλείψεις προσωπικού και οι αυξανόμενες απαιτήσεις για διάφορες θεραπείες, η θέση της μαγνητικής τομογραφίας πλήρους σώματος στην ιατρική πρακτική παραμένει αμφιλεγόμενη. Ενώ υπάρχουν αναφορές για θετικές εμπειρίες, η ιατρική κοινότητα συνηγορεί υπέρ μιας προσεκτικής, βασισμένης σε στοιχεία προσέγγισης στην υγειονομική περίθαλψη.

Ta NEA volume 18-04

0

The current issue of the Greek Canadian News Ta NEA volume 18-04 published February 2nd, 2024.
Covering news from Greece, local news, politics, sports and other newsworthy events.
(Click on the image to read the paper.)

Front Page of Ta NEA, February 2nd, 2024
Greek Canadian News: Ta NEA, February 2nd, 2024, volume 18-04.

Εμείς και οι… άλλοι

0
George Guzmas
George Guzmas

ΕΜΕΙΣ…
Από την περασμένη Κυριακή 21 Ιανουαρίου ως και σήμερα που γράφω τη στήλη, η παροικία μας σχολιάζει – κουτσομπολεύει τα της γενικής συνέλευσης της Ελληνικής Κοινότητας Μείζονος Μόντρεαλ. Για την ιστορία, έχω παρακολουθήσει αμέτρητες γενικές συνελεύσεις από πολύ μικρός όταν με έπαιρνε μαζί του ο πατέρας μου Στυλιανός, που έκδιδε από το 1971 τη ΔΡΑΣΗ.
Έχουν δει πολλά τα μάτια μου σε αυτές τις συνελεύσεις. Ακόμα και καρέκλα -ευτυχώς ξύλινη- που έριξε σύμβουλος στο κεφάλι άλλου συμβούλου. Δε θα αναφέρω τα ονόματα των δύο μια και χρόνια τώρα απεδήμησαν εις Κύριον. Μπορώ να πω ότι οι δύο σύμβουλοι αργότερα έγιναν τα καλύτερα φιλαράκια.
Δε θ’ αναφερθώ σε άλλα περιστατικά των γενικών συνελεύσεων της κοινότητας. Αυτό λοιπόν που διαδραματίστηκε στη γενική συνέλευση της περασμένης Κυριακής δεν έχει ξαναγίνει στο παρελθόν. Ποτέ δεν αναβλήθηκε γενική συνέλευση πριν ακόμα διοριστεί το προεδρείο της. Την απόφαση αυτή πήρε μονομερώς ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Δρ. Γιώργος Τσούκας, μια και πίστεψε ότι οι εργασίες τής συνέλευσης θα οδηγούσαν σε αδιέξοδο.
Η αλήθεια είναι ότι οι καταμετρητές για σχεδόν μια ολόκληρη ώρα από τις 4 ως τις 5 το απόγευμα, μέτρησαν ΠΕΝΤΕ φορές τα 367 εγγεγραμμένα παρόντα μέλη, για την εκλογή της προεδρίας της γενικής συνέλευσης, μεταξύ του πρώην προέδρου Ανδρέα Κριλή και της πρώην διευθύντριας της κοινότητας, Πελαγίας Αδαμίδου. Μια τα «κουκιά» έβγαιναν για την κα Αδαμίδου, και σε άλλη καταμέτρηση έβγαιναν υπέρ του κ. Κριλή. Δε θα αναφερθώ στην οχλαγωγία και στην αγανάκτηση των 367 μελών και των άλλων 300 και πλέον συμπάροικων, που ήρθαν να παρακολουθήσουν τις εργασίες της γενικής συνέλευσης.
Πιστεύω ότι ένας από τους λόγους που οδήγησε τον κύριο πρόεδρο να αναβάλει τη Γενική Συνέλευση ήταν ο φόβος να μην «ανάψουν» περισσότερο τα αίματα από τσαμπουκάδες και είχαμε περαιτέρω επεισόδια. Αν και η διεύθυνση του PALACE που παρεχώρησε την αίθουσα μαζί με τους καφέδες και το δροσερό νερό, είχε φέρει τα ανάλογα… ΨΥΓΕΙΑ να επιτηρούν την όλη κατάσταση.
Δεν είμαι νομικός, αλλά αφού συμβουλεύτηκα δικηγορικό γραφείο, έμαθα ότι σύμφωνα με τα γνωστά περί διαδικασιών ROBERT RULES, για να γίνει αναβολή μιας γενικής συνέλευσης έπρεπε πρώτα να γινόταν πρόταση η οποία να δευτερώσει από τα μέλη της, και να γινόταν ψηφοφορία επί της αναβολής της. Αυτό όμως δεν έγινε, δίδοντας ακόμα μια πικρή γεύση στα κοινοτικά μας και δίδοντας μια αντιδημοκρατική εικόνα για νυν πρόεδρο. Ο πρόεδρος είναι επιστήμονας γιατρός, δεν είναι νομικός. Έπρεπε να του έδιναν νομική συμβουλή πριν πάρει τη μονομερή απόφαση να αναβάλει τη γενική συνέλευση. Εύχομαι η αναβολή της γενικής συνέλευσης από το σημερινό πρόεδρο, μια και έγινε, δε θα την χρησιμοποιήσουν μελλοντικοί πρόεδροι της κοινότητας, βασιζόμενοι ότι «υπάρχει προηγούμενη αναβολή στις 21 Ιανουαρίου 2024».
Εύχομαι όταν θα γίνει επιτέλους αυτή η περιβόητη γενική συνέλευση, να βρουν διοίκηση και αντιπολίτευση ένα κοινό παρανομαστεί και να συνεργαστούν για το καλό της Ελληνικής Κοινότητας μας, μια και γι’ αυτή υποτίθεται νοιάζονται. Ναι, εύχομαι, χωρίς όμως να ξέρω τα πραγματικά σχέδια των συντελεστών. Η Κοινότητα μας δεν μπορεί να αντέξει περισσότερες αλληλοφαγομάρες. Πρέπει να υπάρχει πλήρη διαφάνεια χωρίς υστεροβουλίες για να πάμε μπροστά. Κάτι που μας το υποσχέθηκαν όλες οι κοινοτικές ομάδες στην προεκλογική τους εκστρατεία του 2022. Η παροικία δεν ξεχνά ποτέ… και ξέρει να ανταποκρίνεται καταλλήλως όταν χρειάζεται…

ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ…
Πιστεύω να αναρωτηθήκατε για ποιους άλλους πρόκειται να γράψω. Όχι για τη δικιά μας παροικία που τρώγεται με τα ρούχα της κάθε τόσο και λιγάκι. Οι άλλοι είναι μια άλλη παροικία. Ενώ λοιπόν στη δικιά μας παροικία και κοινότητα προσπαθούσαμε επί μια ώρα να εκλέξουμε το προεδρείο της γενικής συνέλευσης και αργότερα αναβλήθηκε, κάπου όχι και πολύ μακριά, στο CHATEAU ROYAL, μια άλλη παροικία έδειχνε πόσο ενωμένη είναι σε όλα τα πολιτικά επίπεδα. Πρόκειται για την παροικία των Ταμίλ. Οι Ταμίλ προέρχονται από τη Νότια Ινδία και τη βορειοανατολική Σρι Λάνκα. Στην ευρύτερη περιοχή η παροικία τους αριθμεί περί τα 15.000 άτομα.
Μετανάστες κι αυτοί, κατάφεραν όχι μόνο να προοδεύσουν στον επιχειρηματικό τομέα – παράδειγμα η πρώην αγορά Μουρελάτος στο Σόμεντι αγοράστηκε από Ταμίλ επιχειρηματία – αλλά προπαντός είναι πάρα πολύ κοντά σε όλα τα κυβερνητικά επίπεδα. Ρωτήστε τη δημοτική σύμβουλο Μαίρη Ντέρου και θα σας το εξακριβώσει.
Την ίδια στιγμή που εμείς φαγωνόμασταν, 3.500 Ταμίλ, είχαν κατακλείσει όλο το CHATEAU ROYAL, από τις 10 το πρωί της Κυριακής 21 Ιανουαρίου, για να γιορτάσουν για έκτη συνεχή χρονιά της Ημέρα της Κληρονομιάς των Ταμίλ. Στη σχεδόν ολοήμερη εκδήλωση, τους τίμησαν στελέχη, πολιτικοί αντιπρόσωποι, δημοτικοί σύμβουλοι, επαρχιακοί και ομοσπονδιακοί βουλευτές, ομοσπονδιακοί υπουργοί και ο πρωθυπουργός Justin Trudeau, ο οποίος εκτός από την ομιλία του, πήρε εκατοντάδες αναμνηστικές φωτογραφίες με τους παρευρισκόμενους.
Αυτοί είναι οι άλλοι. Και δεν είναι μόνο αυτοί. Στις εκδηλώσεις για συγκέντρωση χρημάτων σε πολιτικά κόμματα, μετά τους γαλλόφωνους και αγγλόφωνους οικονομικούς υποστηρικτές, πρώτοι και καλύτεροι ως παρευρισκόμενοι και μεγάλοι δωρητές είναι οι Εβραίοι. Οι δικοί μας συμπάροικοι δεν αποτελούν ούτε το 5% των παρευρισκόμενων σε τέτοιες εκδηλώσεις. Βλέπεται και μόνοι σας σε ποιους οι κυβερνήσεις θα δώσουν προνόμια και θα μοιράσουν τις κυβερνητικές χορηγίες και προγράμματα. Σίγουρα όχι στη δικιά μας παροικία που θα λάβει ψίχουλα. Στο χέρι μας είναι να ακολουθήσουμε το παράδειγμα των άλλων και να ξεχάσουμε τα εμείς. Αλλιώς…

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Η εξέγερση των Ευρωπαίων αγροτών εξαπλώνεται

0

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Η εξέγερση των Ευρωπαίων αγροτών εξαπλώνεται

Θέλουν να εξοντώσουν τα ζώα τους και να καταστρέψουν τις καλλιέργειές τους επειδή… ρυπαίνουν το περιβάλλον! • Σκληρές οι αντιδράσεις των Γάλλων αγροτών που φοβίζουν την κυβέρνηση

Οι αγρότες δε σταματούν τις κινητοποιήσεις, καθώς όπως φαίνεται με πρόσχημα την «κλιματική αλλαγή», οι κυβερνήσεις θέλουν να εξοντώσουν τα ζώα τους και να καταστρέψουν τις καλλιέργειές τους, επειδή… ρυπαίνουν το περιβάλλον!
Ίσως είναι επιλογή να σταματήσουν να παράγουν και να είναι αυτόνομες οι κοινωνίες στα κράτη της ΕΕ ώστε όλοι να βρίσκονται υπό τον έλεγχο των σούπερ-μάρκετ αλλά το «όχημα» όπως όλα δείχνουν είναι η… «πράσινη μετάβαση». Και μπορεί πέρυσι αυτό να ξεκίνησε με την ολλανδική κυβέρνηση, που με νομοθεσία ουσιαστικά καταργεί έναν στους τρεις αγρότες (τους αποκόπτουν από κάθε χρηματοδότηση) όμως στη Γαλλία πλέον οι εξεγέρσεις είναι σε βαθμό που η νέα κυβέρνηση Αττάλ έχει αρχίσει και τρομάζει.
Αφορούν κυρίως στους φόρους στο ντίζελ, τη μείωση της χρήσης φυτοφαρμάκων ή τον περιορισμό των εκπομπών αζώτου ή αερίων του θερμοκηπίου, όπως εξηγεί η Christiane Lambert, πρόεδρος της Επιτροπής Επαγγελματικών Οργανώσεων στο γεωργικό τομέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Οι Ευρωπαίοι αγρότες γενικά έχουν βαρεθεί με τους βαρείς περιορισμούς που αντιμετωπίζουν σε καθημερινή βάση, χωρίς καμία αύξηση», εξηγεί η Alessandra Kirsch. Πέρα από τη διοικητική υπερφόρτωση, οι παραγωγοί καταγγέλλουν τη μείωση του προϋπολογισμού της ΚΓΠ που «περικόπηκε κατά 90 δισ. ευρώ μέσα σε 20 χρόνια», υπενθυμίζει.
«Η άδεια εισαγωγής προϊόντων που έχουν υποστεί επεξεργασία με φυτοφάρμακα που απαγορεύονται στην Ευρώπη ή δε σέβονται την καλή διαβίωση των ζώων, όπως ο συνωστισμός των ζώων, προκαλεί επίσης ασυνεννοησία και οργή στους αγρότες», προσθέτει.
Από την αύξηση του κόστους καυσίμων και της φορολογίας έως τους αυστηρούς πράσινους κανονισμούς, οι Γάλλοι αγρότες παρουσίασαν τα αιτήματά τους στον πρωθυπουργό, Αττάλ, ο οποίος προσπαθεί να ηρεμήσει τα πνεύματα, καθώς το Παρίσι τρέμει στην προοπτική μίας αναβίωσης της αναταραχής που προκάλεσαν τα κίτρινα γιλέκα.
Αγρότες σε όλη τη χώρα μπλοκάρουν αυτοκινητόδρομους με τα τρακτέρ τους και γεμίζουν τα κυβερνητικά κτίρια με κοπριά.
Πέραν των Γάλλων, στους δρόμους έχουν βγει εδώ και μέρες Γερμανοί, Πολωνοί, Ρουμάνοι και Ολλανδοί αγρότες – και συνεχίζουν να προστίθενται και από άλλες χώρες.
Οι υπουργοί Γεωργίας συνεδριάζουν στις Βρυξέλλες, με βασικό θέμα τη στήριξη προς τα Ουκρανικά αγροτικά προϊόντα, που τελικά δημιούργησε αθέμιτο ανταγωνισμό για τους ευρωπαίους αγρότες και, κυρίως, τους Πολωνούς. Στόχος των Βρυξελλών (και δείχνουν να είναι το μόνο που τους νοιάζει) είναι να βρεθεί λύση πριν εκατομμύρια ευρωπαίοι πολίτες πάνε στις κάλπες για να αναδείξουν την επόμενη ευρωβουλή. Δηλαδή κάτι σαν να «κοροϊδέψουμε τους αγρότες για την ψήφο» και θα συνεχίζουν μετά τα ίδια εναντίον τους!

Η ΠΗΓΗ ΜΕ ΤΑ ΟΠΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΔΩ: https://www.pronews.gr/kosmos/i-eksegersi-ton-eyropaion-agroton-eksaplonetai-theloun-na-eksontosoun-ta-zoa-tous-kai-na-katastrepsoun-tis-kalliergeies-tous-epeidi-rypainoun-to-perivallon/